MESTNI VLAKI

Debata okoli voznega parka

Ali bi vi uporabljali v Ljubljani ali v Mariboru tak prevoz?

da, redno
22
46%
občaso
13
27%
izjemoma
6
13%
ne
7
15%
 
Skupaj glasov: 48
Thetezar
Poznavalec
Poznavalec
Prispevkov: 18
Pridružen: 10.07.2006, 16:59
Kraj: Lj

Odgovor Napisal/-a Thetezar »

Mislim, da je ocena stroškov 20 milijard sit nekoliko prenizka. To je namreč le 83 milijonov evrov. Kakor je meni znano iz načrtov, ki so bili razstavljeni pred nekaj leti na mačkovi, je bilo govora o dveh progah, skupne dolžine cca 15-20 km. Torej od 4 do 5 milijonov evrov na km. Dvomim da se za tak denar lahko zgradita omenjeni progi. Še posebej v LJ, kjer 300 metrska vzpenjača stane, reci in piši skoraj 2 milijardi sit, ali 8 milijonov evrov.

Aja, pa še to. Ko sem si ogledoval načrte za tramvaj, sem opazil, da so zadevšne spet predimenzioniral. Namreč, ni mi bilo jasno zakaj niso tramvajskih prog preprosto vključili na obstoječe ceste, tem pa bi odvzeli kak pas. Namesto 4 pasovnice, bi pač imeli 3 ali pa 2, pasovnice. Če deluje v tujini, bo pa verjetno tudi pri nas. Ampak ne, v načrtih je bilo narisano širjenje oz. ohranitev obstoječih 4 pasovnic (vpadnic), po sredini tramvaj, da ne govorimo o odstranitvi vseh objektih ki bi jih taka gradnja zajela. Torej, po mojem mnenju zgrešeno že v startu.

Kar se pa denarja tiče, pa mislim, da to za današnjo LJ ni neko prehudo preme. Prerazporediš odplačevanje skozi neko obdobje pa je. Samo krasti ga ne smeš, kar je paže težje dosegljivo. Od mesta, ki ima 60 milijard proračuna na leto ter zgradi med 0 do 50 stanovanj in kjer mestni pajek prinaša izgubo :shock: , ni pač pričakovati uresničevanja takih načrtov.
Uporabniški avatar
Regan 664
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3626
Pridružen: 24.01.2006, 16:23

Odgovor Napisal/-a Regan 664 »

Ravnotako kot železnica pravijo tudi kmetje, da je tudi v kmetijstvu premalo denarja, isto pravijo tovornjakarji, vojska bi rada nadzvočna letala... itd. Se mi zdi, da je po osamosvojitvi še najbolje prikrajšana železnica. No ne smemo pa pozabioti, da smo nabavili 30 desirojev, 3 pendoline v naslednjih 2 letih pa pride še 20 lokomotiv. Sej bo, tudi na našem področju šlo na boljše.

Jasno, to je prevelik zalogaj za mestno občino. K projektu bi bilo potrebno protegniti privatni kapital in večja uspešna podjetja v Sloveniji (krka, Sava, istrabenz...) če bi vsak pritegnil vsaj nekaj procentov svojega dobička (in tako postal lastnik sistema tramvajev) bi imeli mrežo zgrajeno v nekaj letih. Ampak to se ne bo zgodilo, ker so le pobožne želje.
Uporabniški avatar
E.L.
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 598
Pridružen: 20.08.2006, 11:47
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a E.L. »

No lepo te prosim, v času samostojne države, gre našim železnicam samo na bolje. Kaj pa, poleg vseh novih vozil, nova proga na Madžarsko in cel kup noih sistemov? V "zlatih" 60 so rušili proge in ukinjali potniški promet. Še celo železnico do Metlike so hoteli podret :!:
Have a nice day!
Uporabniški avatar
gapi_1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 475
Pridružen: 25.09.2005, 12:17

Odgovor Napisal/-a gapi_1 »

Osebno menim, da omenjen projekt z mestnimi vlaki trenutno ni ravno najboljša rešitev za Ljubljano. Mislim, da so bili razlogi zato tu več ali manj že navedeni zato jih nebi ponavljal.
Zanimiva se mi zdi ideja tramvaja (ki se mi zdi tudi bolj rentabilna kot gradnja podzemne ali nadzemne železniške povezave v mestu), seveda predvsem če gledam vse skupaj dolgoročno.
Predvsem glede kratkoročnih izboljšav se mi zdi, da bi bilo potrebno bolje povezati vlakovni primestni (Logatec, Kranj, Litija) in avtobustni prevoz (trola). Predvsem bi morale biti povezave bolje urejene. Tu mislim predvsem na prehod iz vlaka na avtobus. Glavne postajališča trole ( Nama, Bavarc...) so kar precej oddaljene od glavne železniške. Mogoče se bo kaj izboljšalo z zgraditvijo potniškega centra, ko ga bomo dočakali.
Glede vlaka v BTC tudi sam opažam, da še vedno ni gužve. Predvsem kolikor vidim ljudi iz zasavskega konca, ki pridejo v Lj z vlakom, raje tu presedlajo na trolo v BTC kot bi čakali na vlak, kar me niti ne čudi glede na dolgotrajno cijazenje nazaj v BTC. Mogoče bi bilo pameneje, če bi bilo postajališče namesto v Polju v Mostah, od koder BTC ni daleč.
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

V Mostah, "cepišče Kajuhova", stoji predvsvem v popldanskem času kar precej vlakov. Običajni potniki tega niti ne vedo, saj ta postanek ni vpisan v noben potniški vozni red. Tudi sestop in vstop je bolj težaven, ker ni perona. Da ne bo pomote, gre za vlake na relaciji Ljubljana ---> Zidani Most.

Glede na to da je tam že cestni podvoz, bi z malo volje in zelo poceni lahko naredili urejeno postajališče s podhodom, za obe smeri vlakov.

Vendar............

lp
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Uporabniški avatar
E.L.
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 598
Pridružen: 20.08.2006, 11:47
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a E.L. »

Ker je teden brez avtomobilov in čas pred volitvami, ali verjamete, da se bo prestolnica resneje lotila promtne problematike? Nekateri kandidati omenjajo celo tramvaj. Škoda, da so ga podrli, lahko bi vozili tako kot v San Franciscu-turistično bi bili zagotovo zelo zanimivi.
Have a nice day!
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: MESTNI VLAKI

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Verjetno na forumu še ni bilo linka do diplomske naloge Brezina Tadeja na TU Dunaj...

An integration of human transport planning criteria in the design of a light rail system with an application to Ljubljana
Autor/in:Brezina, Tadej
Erscheinungsjahr: 2004

Umfang/Illustr.: 175 Bl. : Ill., graph. Darst.

Sprache: Englisch

Beschreibung: Sonstige Nr.: OeBB
Wien, Techn. Univ., Dipl.-Arb., 2004

Link do diplomskega dela:

http://www.ub.tuwien.ac.at/dipl/2004/AC04115666.pdf
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
_Borsig_
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3102
Pridružen: 08.01.2009, 15:42
Kraj: Pragersko

Re: MESTNI VLAKI

Odgovor Napisal/-a _Borsig_ »

Zanimiva reportaža iz leta 1991, katera opisuje nov koncept mestnih in primestnih "Tramvlakov"!
Dvosistemski tramvaji vozijo po DB progah, tramvajskih progah kakor tudi na obnovljenih progah, katere je DB prodala kot nerentabilne!
Prodajna cena proge je znašala simbolično 1 Marko!


Eisenbahnromanitk, 26. del: "Tramvlaki po novih poteh"

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=UFREmJxX ... ploademail[/youtube]
LP _Borsig_

Pa fajn se še mejte!
poznidan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 466
Pridružen: 05.08.2008, 12:43
Kraj: Maribor

Re: MESTNI VLAKI

Odgovor Napisal/-a poznidan »

Moram reči, da redno uporabljam javni-sicer avtobusni prevoz Mariboru in bi tudi vlak če bi obstajala ta možnost.
V Mariboru tudi ni kaj veliko možnosti za take vlake. Edina relacija ki bi morda funkcionirala MB Tabor-Ruše ali pa Kolodvor-Tabor-Ruše.

Potaja na Teznu pa je itak predaleč od spalnih naselij in je verjetno nihče ne bi uporabljal.
Pobrežje, Brezje, Nova vas, Borova vas so pa itak predaleč od železnice.

Bolje bi bilo dodatno uredit avtobusni promet in dejansko uvesti takse za vožnjo z avtomobilom v mesto ali celo mesečne vinjete, še posebej za "rush hour" časovna obdobja. Seveda so potrebne izjeme za starejše občane in ljudi in spremljevalce s posebnimi potrebami ter še za koga. Najmanj 6 mesecev na leto se vozim v center 3,5 km s kolesom in, ko gledam ljudi od kod se vozijo v mesto z avtom ne morem verjet, da so take lenobe ali tako razvajeni. Najhujši so tisti, ki se zapeljejo iz tabora samo čez most v center. Razumem nekoga iz JV konca Tezna, ki mora razvozit še otroke v vrtec in pohitet v službo na drug konec mesta a večina ljudi je takih, da so pač komot.

Itak sem preveč napisal a menim, da sem v okviru teme, ker je potrebno doseči spremembe v razmišljanju ljudi istočasno z urejanjem javnega prevoza, kakršenkoli že je.
Odgovori