Vagoni Baat
Re: Vagoni Baat
Vsi Baat-i pri nas so smeli voziti z maksimalno hitrostjo 80 km/h.
Pri nas so zaključili vožnjo, mislim da leta 1994. Vzrok tega je bilo iztirjenje v Zalogu. Natančenje, pri prvi čuvajnici proti Lazam. Za to iztirjenje v resnici niso bili krivi ti vagoni, temveč izvedba regulacije tira, ki se je opravila v hudi poletni vročini. Prišlo je do deformacije tira in Moped je to preživel, Baati pa žal ne. Po tem, dogodku so jih umaknili iz prometa. Navkljub temu, da so bili ravno v tistem letu opravljene revizije. Takrat so dobili belo podlago z rumenimi črtami in pa tisti čudni nadstrešek nad "bernskim" prostorom. (prehod med vagoni).
Pri nas so zaključili vožnjo, mislim da leta 1994. Vzrok tega je bilo iztirjenje v Zalogu. Natančenje, pri prvi čuvajnici proti Lazam. Za to iztirjenje v resnici niso bili krivi ti vagoni, temveč izvedba regulacije tira, ki se je opravila v hudi poletni vročini. Prišlo je do deformacije tira in Moped je to preživel, Baati pa žal ne. Po tem, dogodku so jih umaknili iz prometa. Navkljub temu, da so bili ravno v tistem letu opravljene revizije. Takrat so dobili belo podlago z rumenimi črtami in pa tisti čudni nadstrešek nad "bernskim" prostorom. (prehod med vagoni).
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!
Re: Vagoni Baat
Dolfe, zadnja serija vagonov Baat (to so tisti, ki so imeli kombinirane listne in vijačne vzmeti in ki so imeli tudi električno kurjavo) je definitivno imela (vsaj v tistih časih) oznako za 100 km/h!!!!! Ostali starejši pa bog si ga vedi koliko. Ne smeš pozabiti, da so ti Baat vagoni bili sodobniki starih gomulk.
LPL
LPL
Re: Vagoni Baat
MMG, dvoosni vagon s prvim razredomTin€ napisal/-a:...
Naj dodam, da sta še dva vagona iz omenjene serije, ki sta zelo podobna v osnovi Baat-u in Aaat (ozn. @Signal) ter službeni Daa. Kompozicija je včasih znala vsebovati prav vse tri predstavnike te družine, mislim da ne pri nas, temveč v južnih republikah bivše naše Juge.
Prijeten preostanek dneva
Signal
Signal
Re: Vagoni Baat
Prvi razred na dvoosnih vagonih je bil povsem normalna zadeva tudi v Sloveniji še v 60 letih. Običajno so bili kombinacija 1+2R. 1. Razred je imel vedno kupeje, 2R pa kakor kdaj. Pa takrat je bilo v prometu še cel kup vagonov z odprtimi paltformami na čelni strani in mešane leseno-železne konstrukcije. Ti vagoni so po hudi nesreči na Jugu dobili omejeno hitrost in kot že rečeno so bili na hitro (nekaj letih) zamenjani z dvoosnimi vagoni o katerih je sedaj govora.Signal:
MMG, dvoosni vagon s prvim razredom
LPL
Re: Vagoni Baat
Če se prav spomnim, je bila huda nesreča v Srbiji (Jajinci predmestje Beograda) takoj po novem letu 1964. Potniški vlak se je zaletel v stoječi potniški vlak na postaji. Bilo je več kot 60 mrtvih in več kot 200 ranjenih. Kot je Ljubitelj zapisal so bili udeleženi vagoni leseno-jeklene konstrukcije. Zato so jih morali takoj umakniti iz prometa. Ker je železnica v tistih časih imela velik odstotek prepeljanih potnikov je bilo potrebno hitro nabaviti nova vozna sredstva. Ti vagoni so bili enostavne konstrukcije in so lahko hitro nadomestili lesenjače. Nadstrešek nad prehodom so izdelali približno 3 leta pred umaknitvijo iz prometa. Menda je zahteval inšpektor, ker vozijo na elektrificiranih progah. Max hitrost je bila 1oo km/h. Vagoni so bili izdelani tudi v TŽV "Boris Kidrič" Mb leta 1965. Zdi se mi, da so bile na podolžnem nosilcu pritrjene tablice pri vstopnih vratih za zgornjo stopnico. Tudi dvoosniki so imeli I. razred.
Re: Vagoni Baat
Kako pa je bil ta vagon pobarvan v preteklosti
lp
lp
Re: Vagoni Baat
Tole pa ne vem če bo držalo, ker sel leta 1997 začel hodit v šolo v Ljubljano pa so še bili v jutranjem vlaku, ki sem ga že prej omenil, le da popravljam, da ni bil RG ampak LP. Mislim, da so jih umaknili iz prometa leta 1999, sem jih pa videl peljati še nekajkrat potem kot izredni vlak, tudi na srečanje mladih v Stično.Dolfe napisal/-a:...
Pri nas so zaključili vožnjo, mislim da leta 1994....
Re: Vagoni Baat
Pa na Goriški progi med ajdovščino in Gorico so tudi še vozili po tisti nesreči - saj je bilo zaradi slabega vzdrževanja garnitur pomanjkanje le-tehDolfe napisal/-a:...Pri nas so zaključili vožnjo, mislim da leta 1994....
Kaj več bi pa @Mirče vedel povedati
Re: Vagoni Baat
Baat vagoni so dejansko imeli oznako 100 km/h. Vendar je v voznem redu bila določena max. hitrost 80 km)km/h. Kateri predpisi so to omejevali, mi pa ni znano.
Pri najboljši volji se ne spomnim Baat-ov z vijačno vzmetjo. Vsi so bili klasični, takšni kot je oni na bohinjskem avtovlaku. Lahko pa da se motim, oz. da sem malce pozabil.
MMG, nekdaj so bili skoraj vsi vagoni, ki so bili v lasti ŽG-ŽTO Ljubljana, sivo-zelene barve. Izjema so bili le spalniki, salon (Dolančev), bifeji in pet vagonov 1. razreda, kateri so vozili v vlaku SavaExpres, med Ljubljano in Beogradom. Omenjeni vagoni so bili temno modri.
Pri najboljši volji se ne spomnim Baat-ov z vijačno vzmetjo. Vsi so bili klasični, takšni kot je oni na bohinjskem avtovlaku. Lahko pa da se motim, oz. da sem malce pozabil.
MMG, nekdaj so bili skoraj vsi vagoni, ki so bili v lasti ŽG-ŽTO Ljubljana, sivo-zelene barve. Izjema so bili le spalniki, salon (Dolančev), bifeji in pet vagonov 1. razreda, kateri so vozili v vlaku SavaExpres, med Ljubljano in Beogradom. Omenjeni vagoni so bili temno modri.
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!
Re: Vagoni Baat
Ti ta zadnji Baat vagoni so imeli nekakšno kombinacijo listnate vzmeti pritrjene preko vijačne vzmeti na ogrod vagona. To je bolj po domače rečeno. Drugače pa je Florjan povedal (skorajda?) vse, kar se da povedat o teh vagonih in razlogih za njihovo gradnjo.Pri najboljši volji se ne spomnim Baat-ov z vijačno vzmetjo. Vsi so bili klasični, takšni kot je oni na bohinjskem avtovlaku.
LPL
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1639
- Pridružen: 09.11.2005, 22:40
- Kraj: Maribor
Re: Vagoni Baat
Pozdrav
Pri vijačnih vzmeteh na Baat vagonih niso mišljene "glavne" vzmeti, te so bile vedno listnate. Gre za vzmeti, preko katerih je listnata vzmet vpeta na frem vagona. Tako sta bili pri tej obliki konstrukcije oba konca listnate vzmeti vpeta v natezni drog, ki je bil preko vijačne vzmeti "vpet" na frem vagona. Zadeva se lepo vidi na naslednji Milchy-jevi fotki, ki sem jo, brez soglasja, sunil v "znanstvenoraziskovalne" namene (upam, Milchy, da me ne boš )
http://www.shrani.si/?S/Ie/auuCiDP/slika7740.jpg
(slika je precej velika, zato samo link )
In ja, taka izvedba ima lepo rezonančno frekvenco in vagon zna biti res "jumpy"...
LP
Jože
Pri vijačnih vzmeteh na Baat vagonih niso mišljene "glavne" vzmeti, te so bile vedno listnate. Gre za vzmeti, preko katerih je listnata vzmet vpeta na frem vagona. Tako sta bili pri tej obliki konstrukcije oba konca listnate vzmeti vpeta v natezni drog, ki je bil preko vijačne vzmeti "vpet" na frem vagona. Zadeva se lepo vidi na naslednji Milchy-jevi fotki, ki sem jo, brez soglasja, sunil v "znanstvenoraziskovalne" namene (upam, Milchy, da me ne boš )
http://www.shrani.si/?S/Ie/auuCiDP/slika7740.jpg
(slika je precej velika, zato samo link )
In ja, taka izvedba ima lepo rezonančno frekvenco in vagon zna biti res "jumpy"...
LP
Jože
Re: Vagoni Baat
Še ena malenkost okoli teh Baatov. Kot rečeno, bili sta najmanj dve izvedbi, ena dolžine 15,5m (medosna razdalja 9,30m) in druga z dolžino 15,9m (medosna razdalja 9,00m). Krajši so imeli 7 oken, daljši 8, potem nadstraški nad vhodnimi vrati so zopet lahko bili različni, streha je bila lahko po celi dolžini vagona enaka, lahko pa se je zožala proti čelom vagona. Pa še ena zanimivost, niso imeli ves čas oznake Baat temveč so dolgo časa imeli tudi oznako Bggissll, če ne verjamete poglejte film "Ko zorijo jagode"
Goran
Re: Vagoni Baat
In voziti mo jih morali v režimu III . ASN , kar je pripomoglo k marsikateri zamudi...Dolfe napisal/-a:Baat vagoni so dejansko imeli oznako 100 km/h. Vendar je v voznem redu bila določena max. hitrost 80 km)km/h. Kateri predpisi so to omejevali, mi pa ni znano.
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?
Da bi videle, če je res !
( Regis Houser )
Da bi videle, če je res !
( Regis Houser )
Re: Vagoni Baat
Ima še kdo slikce ,ko je bil ta vagon moder,zelen
lp
lp