Vagoni Baat

Debata okoli voznega parka
Odgovori
Tomaž97
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1709
Pridružen: 07.06.2009, 19:30
Kraj: Proga št. 62

Vagoni Baat

Odgovor Napisal/-a Tomaž97 »

Lp

Koliko ima sž v lasti takih vagonov :?:

Koliko sedežev ima :?:

Ali vozi samo na avtovlakih :?:

In ali ima tudi prostor za kolesa :?:


lp
Tomaž97
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1709
Pridružen: 07.06.2009, 19:30
Kraj: Proga št. 62

Re: Vagoni Baat

Odgovor Napisal/-a Tomaž97 »

Slika

Pa še ena moja slikca Baata
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Vagoni Baat

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

@Tomaž97, kaj pomeni Baat?
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
leteči vlak
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2574
Pridružen: 04.03.2009, 10:20
Kraj: Grosuplje

Re: Vagoni Baat

Odgovor Napisal/-a leteči vlak »

Citata iz našega foruma:
Dolfe napisal/-a:V pretklosti so redno vozile tri garniture Baat -ov. Dve Ljubljana - Zidani most - Sevnica, ena pa je bila v Postojni.
Po iztirjenju v Zalogu (približno leta 1994), so jih začeli umikati iz prometa. Za muzejca bi pa bili ti vagoni kar pravi.
gomulka014 napisal/-a:Dva taka vagona sta še vedno v rednem prometu med Bohinjsko Bistrico in Mostom na Soči, in sicer vozita v sestavi avtovlaka. Za izvajanje voznerga reda je sicer potreben le en, drugi pa služi za rezervo oz. takrat, ko mora en na revizijo. Namenjena sta predvsem prevozu koles in koles z motorji, v njih pa se lahko prevažajo tudi čisto običajni potniki.
Da še malo osvežim: BAAT= B- vagon prilagojen invalidom, AA - dvo-osni vagon, T - vagon s sedeži in sredinskim hodnikom.
Aljaž
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Vagoni Baat

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Torej je pravilno BAAT in ne Baat!
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: Vagoni Baat

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

leteči vlak napisal/-a:
Da še malo osvežim: BAAT= B- vagon prilagojen invalidom, AA - dvo-osni vagon, T - vagon s sedeži in sredinskim hodnikom.
Ni glih tako. Kvečjemu to, da je bil narejen za pridobivanje invalidskega statusa. :lol:
B = je "B-klas" - 2. razred
aa = (mali a) je dvoosni vagon
t = sredinski hodnik.

Baati so imeli cca 70 sedežev in so bili zelo rentabilni vagoni. Vagon je bil popolnoma enostavne konstrukcije, brez spremljajoče tehnike. Na svojih 12 metrih dolžine, se je dokaj udobno treslo vsaj 70 duš, ki so ves čas preklinjale vročino ali mraz. Često oboje hkrati.
Kot rečeno, od tehnike je imel ta vagon klasično zavoro z zavornjaki, baterijo (akumulator) in z jermenom gnan generator za polnjenje baterije. Poleg tega je bilo še nekaj žarnic za razsvetljavo in nič bistvenega več.
Stroški za vzdrževanje so bili minimalni. Vsake 3 tedne pregled na "kanalu", kjer so se zamenjali iztrošeni zavornjaki in obvezna revizija na tistih 5+ let. Še največ problemov je bilo v zimskem času z jermenom, katerega sta sneg in vlaga družno vrgla iz jermenic osi in generatorja (diname).
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Uporabniški avatar
Cepi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 853
Pridružen: 14.12.2007, 18:34
Kraj: Izlake

Re: Vagoni Baat

Odgovor Napisal/-a Cepi »

Pa ko so še vozili na regionalnem vlaku zjutraj z odhodom v Zidanem Mostu ob cca. 5:30 so bili velikokrat brez razsvetljave. Pol je pa meseca Maja sprevodnik prišel z ročno svetilko in v bundi preluknjat karto, ko so jih še luknjali. Najbolj smo bili veseli kadar smo dobili šest ali pet krako zvezdo.

Bili so pa vsaj dveh sort, eni s kupeji za osem ljudi in drugi s klasičnem razporedom, le s to razliko, da je na eni bil prostor za štiri na drugi pa za šest ljudi.

Zdi se mi pa da so nazdanje vozili v rednem prometu leta 1999, razen tega na avtovlaku.

Prehod iz enega v drug vagon je pa na "Ameriški način". Ven na sveži luft in čez ozek most v drug vagon.
Tomaž97
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1709
Pridružen: 07.06.2009, 19:30
Kraj: Proga št. 62

Re: Vagoni Baat

Odgovor Napisal/-a Tomaž97 »

Katera sta pa ta dva :?: 037 in 042 :?:


lp :D
Signal
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1826
Pridružen: 24.01.2008, 9:37
Kraj: Maribor - levi breg

Re: Vagoni Baat

Odgovor Napisal/-a Signal »

Imeli so parno in električno ogrevanje z ~1500V (Regan) ali =3000V (elktrovleka).

Zanima me, na kakšen način je potekala izbira vezave grelnih uporov glede na nivo ogrevalne napetosti. Ročno ali avtomatsko :?:



Hvala, prijeten poletni dan
Signal
Tomaž97
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1709
Pridružen: 07.06.2009, 19:30
Kraj: Proga št. 62

Re: Vagoni Baat

Odgovor Napisal/-a Tomaž97 »

Ročno :?: Če se motim naj me kdo popravi

lp
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Vagoni Baat

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Torej je pravilno Baat in ne BAAT! :wink:
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
Tin€
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3866
Pridružen: 25.05.2006, 22:52
Kontakt:

Re: Vagoni Baat

Odgovor Napisal/-a Tin€ »

Tako je ŽC, velika črka se upotablja pri označevanju potniških vagonov le za kategorijo, se pravi razred A = 1.razred, B = 2.razred, C =3. razred in D = službeni vagon.

Podobno je tudi pri tovornih vagonih, o katerih pa ob drugi priliki.

Naj dodam, da sta še dva vagona iz omenjene serije, ki sta zelo podobna v osnovi Baat-u in Aaat ter službeni Daa. Kompozicija je včasih znala vsebovati prav vse tri predstavnike te družine, mislim da ne pri nas, temveč v južnih republikah bivše naše Juge.
Tine
leteči vlak
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2574
Pridružen: 04.03.2009, 10:20
Kraj: Grosuplje

Re: Vagoni Baat

Odgovor Napisal/-a leteči vlak »

Še nekaj podatkov o Texas expresu s Hrvaškega foruma:
- max. hitrost: 80km/h
- zgrajeni med leti 1961 in 1966
- narejeni v tovarnah VASO MISKIN CRNI, Sarajevo, GOSA in TŽV Gredelj
- obstajali sta dve verziji: krajša (60 sedežev) in daljša (70 sedežev)
Aljaž
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Vagoni Baat

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Zadnja serija Baat vagonov (kot sta poslednja dva na avtovlaku) so bili na hitro izdelani konec 60 let. Takrat so morali zaradi varnosti izločiti še vse poslednje dvoosne vagone mešane leseno-železne gradnje, kot posledica hude nesreče nekje na jugu. Vsi vagoni te serije so imeli hodnik po sredi, brez kupejev, ki so jih imeli nekateri starejši, ki so bili silno raznih oblik, do takih z "aerodinamičnim" zaključkom koša, podobno kot nekateri 4-osni vagoni (madžarska serija npr, z 9 kupeji 2 R). Hitrost je bila definitivno 100 km/h, so bili pa zaradi odsotnosti dušenja (kombinacija listnate in spiralne vzmeti) zelo "živahni".
Na krato, bili so produkt nuje v tistih soc.realističnih časih. Mislim (?), pa da so bili izdelani v pokojni TVT Mb, saj je imel moj pokojni oče mnogo (zanimivo pozitivnega) za povedati o njih.

LPL
leteči vlak
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2574
Pridružen: 04.03.2009, 10:20
Kraj: Grosuplje

Re: Vagoni Baat

Odgovor Napisal/-a leteči vlak »

Ljubitelj napisal/-a: Hitrost je bila definitivno 100 km/h, so bili pa zaradi odsotnosti dušenja (kombinacija listnate in spiralne vzmeti) zelo "živahni".
Na krato, bili so produkt nuje v tistih soc.realističnih časih. Mislim (?), pa da so bili izdelani v pokojni TVT Mb, saj je imel moj pokojni oče mnogo (zanimivo pozitivnega) za povedati o njih.

LPL

Tudi na HR forumu so ugibali, ali so jih izdelovali tudi v TVT Mb, vendar do odgovora niso prišli.
So pa res zadnje serije Baatov dosegale hitrost 100 km/h. Vendar je večina ostala na 80 km/h.
Aljaž
Odgovori