Stran 1 od 9

Vagoni Baat

Objavljeno: 04.07.2009, 20:08
Napisal/-a Tomaž97
Lp

Koliko ima sž v lasti takih vagonov :?:

Koliko sedežev ima :?:

Ali vozi samo na avtovlakih :?:

In ali ima tudi prostor za kolesa :?:


lp

Re: Vagoni Baat

Objavljeno: 04.07.2009, 20:17
Napisal/-a Tomaž97
Slika

Pa še ena moja slikca Baata

Re: Vagoni Baat

Objavljeno: 04.07.2009, 21:09
Napisal/-a železocestnik
@Tomaž97, kaj pomeni Baat?

Re: Vagoni Baat

Objavljeno: 04.07.2009, 21:33
Napisal/-a leteči vlak
Citata iz našega foruma:
Dolfe napisal/-a:V pretklosti so redno vozile tri garniture Baat -ov. Dve Ljubljana - Zidani most - Sevnica, ena pa je bila v Postojni.
Po iztirjenju v Zalogu (približno leta 1994), so jih začeli umikati iz prometa. Za muzejca bi pa bili ti vagoni kar pravi.
gomulka014 napisal/-a:Dva taka vagona sta še vedno v rednem prometu med Bohinjsko Bistrico in Mostom na Soči, in sicer vozita v sestavi avtovlaka. Za izvajanje voznerga reda je sicer potreben le en, drugi pa služi za rezervo oz. takrat, ko mora en na revizijo. Namenjena sta predvsem prevozu koles in koles z motorji, v njih pa se lahko prevažajo tudi čisto običajni potniki.
Da še malo osvežim: BAAT= B- vagon prilagojen invalidom, AA - dvo-osni vagon, T - vagon s sedeži in sredinskim hodnikom.

Re: Vagoni Baat

Objavljeno: 04.07.2009, 23:13
Napisal/-a železocestnik
Torej je pravilno BAAT in ne Baat!

Re: Vagoni Baat

Objavljeno: 05.07.2009, 4:47
Napisal/-a Dolfe
leteči vlak napisal/-a:
Da še malo osvežim: BAAT= B- vagon prilagojen invalidom, AA - dvo-osni vagon, T - vagon s sedeži in sredinskim hodnikom.
Ni glih tako. Kvečjemu to, da je bil narejen za pridobivanje invalidskega statusa. :lol:
B = je "B-klas" - 2. razred
aa = (mali a) je dvoosni vagon
t = sredinski hodnik.

Baati so imeli cca 70 sedežev in so bili zelo rentabilni vagoni. Vagon je bil popolnoma enostavne konstrukcije, brez spremljajoče tehnike. Na svojih 12 metrih dolžine, se je dokaj udobno treslo vsaj 70 duš, ki so ves čas preklinjale vročino ali mraz. Često oboje hkrati.
Kot rečeno, od tehnike je imel ta vagon klasično zavoro z zavornjaki, baterijo (akumulator) in z jermenom gnan generator za polnjenje baterije. Poleg tega je bilo še nekaj žarnic za razsvetljavo in nič bistvenega več.
Stroški za vzdrževanje so bili minimalni. Vsake 3 tedne pregled na "kanalu", kjer so se zamenjali iztrošeni zavornjaki in obvezna revizija na tistih 5+ let. Še največ problemov je bilo v zimskem času z jermenom, katerega sta sneg in vlaga družno vrgla iz jermenic osi in generatorja (diname).

Re: Vagoni Baat

Objavljeno: 05.07.2009, 6:55
Napisal/-a Cepi
Pa ko so še vozili na regionalnem vlaku zjutraj z odhodom v Zidanem Mostu ob cca. 5:30 so bili velikokrat brez razsvetljave. Pol je pa meseca Maja sprevodnik prišel z ročno svetilko in v bundi preluknjat karto, ko so jih še luknjali. Najbolj smo bili veseli kadar smo dobili šest ali pet krako zvezdo.

Bili so pa vsaj dveh sort, eni s kupeji za osem ljudi in drugi s klasičnem razporedom, le s to razliko, da je na eni bil prostor za štiri na drugi pa za šest ljudi.

Zdi se mi pa da so nazdanje vozili v rednem prometu leta 1999, razen tega na avtovlaku.

Prehod iz enega v drug vagon je pa na "Ameriški način". Ven na sveži luft in čez ozek most v drug vagon.

Re: Vagoni Baat

Objavljeno: 05.07.2009, 8:38
Napisal/-a Tomaž97
Katera sta pa ta dva :?: 037 in 042 :?:


lp :D

Re: Vagoni Baat

Objavljeno: 05.07.2009, 8:59
Napisal/-a Signal
Imeli so parno in električno ogrevanje z ~1500V (Regan) ali =3000V (elktrovleka).

Zanima me, na kakšen način je potekala izbira vezave grelnih uporov glede na nivo ogrevalne napetosti. Ročno ali avtomatsko :?:



Hvala, prijeten poletni dan
Signal

Re: Vagoni Baat

Objavljeno: 05.07.2009, 9:12
Napisal/-a Tomaž97
Ročno :?: Če se motim naj me kdo popravi

lp

Re: Vagoni Baat

Objavljeno: 05.07.2009, 9:45
Napisal/-a železocestnik
Torej je pravilno Baat in ne BAAT! :wink:

Re: Vagoni Baat

Objavljeno: 05.07.2009, 10:41
Napisal/-a Tin€
Tako je ŽC, velika črka se upotablja pri označevanju potniških vagonov le za kategorijo, se pravi razred A = 1.razred, B = 2.razred, C =3. razred in D = službeni vagon.

Podobno je tudi pri tovornih vagonih, o katerih pa ob drugi priliki.

Naj dodam, da sta še dva vagona iz omenjene serije, ki sta zelo podobna v osnovi Baat-u in Aaat ter službeni Daa. Kompozicija je včasih znala vsebovati prav vse tri predstavnike te družine, mislim da ne pri nas, temveč v južnih republikah bivše naše Juge.

Re: Vagoni Baat

Objavljeno: 05.07.2009, 10:53
Napisal/-a leteči vlak
Še nekaj podatkov o Texas expresu s Hrvaškega foruma:
- max. hitrost: 80km/h
- zgrajeni med leti 1961 in 1966
- narejeni v tovarnah VASO MISKIN CRNI, Sarajevo, GOSA in TŽV Gredelj
- obstajali sta dve verziji: krajša (60 sedežev) in daljša (70 sedežev)

Re: Vagoni Baat

Objavljeno: 05.07.2009, 12:02
Napisal/-a Ljubitelj
Zadnja serija Baat vagonov (kot sta poslednja dva na avtovlaku) so bili na hitro izdelani konec 60 let. Takrat so morali zaradi varnosti izločiti še vse poslednje dvoosne vagone mešane leseno-železne gradnje, kot posledica hude nesreče nekje na jugu. Vsi vagoni te serije so imeli hodnik po sredi, brez kupejev, ki so jih imeli nekateri starejši, ki so bili silno raznih oblik, do takih z "aerodinamičnim" zaključkom koša, podobno kot nekateri 4-osni vagoni (madžarska serija npr, z 9 kupeji 2 R). Hitrost je bila definitivno 100 km/h, so bili pa zaradi odsotnosti dušenja (kombinacija listnate in spiralne vzmeti) zelo "živahni".
Na krato, bili so produkt nuje v tistih soc.realističnih časih. Mislim (?), pa da so bili izdelani v pokojni TVT Mb, saj je imel moj pokojni oče mnogo (zanimivo pozitivnega) za povedati o njih.

LPL

Re: Vagoni Baat

Objavljeno: 05.07.2009, 12:15
Napisal/-a leteči vlak
Ljubitelj napisal/-a: Hitrost je bila definitivno 100 km/h, so bili pa zaradi odsotnosti dušenja (kombinacija listnate in spiralne vzmeti) zelo "živahni".
Na krato, bili so produkt nuje v tistih soc.realističnih časih. Mislim (?), pa da so bili izdelani v pokojni TVT Mb, saj je imel moj pokojni oče mnogo (zanimivo pozitivnega) za povedati o njih.

LPL

Tudi na HR forumu so ugibali, ali so jih izdelovali tudi v TVT Mb, vendar do odgovora niso prišli.
So pa res zadnje serije Baatov dosegale hitrost 100 km/h. Vendar je večina ostala na 80 km/h.