Je dinamo in ni alternator.miha30 napisal/-a:
Dinamo (alternator?) in ploščati jermen... Bodite pozorni na spoj na jermenu.
To je bil svoje čase klasični spoj jermena na domačih transmisijah, kjer ni bilo pretirano visokih vrtilnih hitrosti.
Današnjemu omladincu se zdi logično, da so ploščata jermena večplastno sintetična in neskončna. Oziroma, spoj je zalepljen tako, da je praktično neviden in mehko gibljiv.
V cajtih, ko je npr. ŽC še polagal Tremerske ovinke in jezil svojo mamo s strganimi hlačami, je bilo pač malo drugače. Jermeni so bili gumijasti, večplastni in z armaturo. Če je bil denar, pa tudi usnjeni.
Lepil, razen kakšnega kleja, še niso poznali. Zato so bili jermeni spojeni kar lamelno, s kovicami. Zadeva je "pokala" (tolkla) ob vskem prehodu jermenice, da je bilo vselje poslušati. Življenska doba spoja pa je bila razmeroma precej kratka. Zato so se homemajstri radi poslužili štukanja, ki so ga do konca prakticirali jermenarji na JŽ in kasneje še na SŽ.
Skratka, ves hec z Baatom je pač v tem, da je brez štukanja skoraj nemogoče spraviti jermen na jermenico, ki je na osi kolesne dvojice. Le kako ga boš dobil čez bandaž, vzmeti in obese.