362 - Zalog-Ljubljana-Šiška

Debata okoli voznega parka
363
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1409
Pridružen: 06.09.2006, 18:28

Re: 362 - Zalog-Ljubljana-Šiška

OdgovorNapisal/-a 363 » 30.12.2013, 12:05

(po)potnik
Pom. strojevodje
Pom. strojevodje
Prispevkov: 58
Pridružen: 19.08.2013, 9:55

Re: 362 - Zalog-Ljubljana-Šiška

OdgovorNapisal/-a (po)potnik » 04.01.2014, 2:07

Mehovka je simpatična, meni lepa lokomotiva, toda čas jo je povozil in prav je, da gre tehnologija naprej tudi na SŽ. Vseeno si zasluži primerno mesto kot muzejski eksponat in upam, da jo bodo v Ilirski Bistrici lepo vzdrževali.

Vseeno pa me kot železniškega ljubitelja (amaterja) nekaj zanima:

Zakaj sta za prevoz ene muzejske lokomotive potrebni dve lokomotivi?

Razumem, da ne sme iti na progo sama ter, da jo je potrebno odvleči. Toda ne bi mogla to storiti le ena lokomotiva? Teža ne more biti problem, čemu je torej potrebna zadnja lokomotiva? Ter zakaj dizelska?

Upam, da vprašanje ni preveč neumno, toda ...
Tomy
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 838
Pridružen: 22.03.2008, 12:06

Re: 362 - Zalog-Ljubljana-Šiška

OdgovorNapisal/-a Tomy » 04.01.2014, 8:43

Saj so tudi Bredo na tak način transportirali. Vzrok je v zaviranju. Če bi se slučajno odtrgal vlečni kavelj, bi bil Meh brez zavor, in bi nenadzorovano podiral hitrostne rekorde dol grede čez "Dolfe Tinge Tange" (beri Jelenov viadukt) :wink:
Če bi bilo z Bredo vse v redu, bi lahko zavirala kot vagon. V primeru strganja, bi samodejno zavrla, ker bi se prekinil glavni zavorni vod. Sicer Meh je menda imel ispravno celotni zavorni sistem, pa kljub temu niso želeli razkirati. Pa še vprašanje predpisov je, kako transportirati vozna sredstva, ki jim je že zdavnaj potekla revizija.

Upam, da sem pomagal.

Lep dan
Tomaž
(po)potnik
Pom. strojevodje
Pom. strojevodje
Prispevkov: 58
Pridružen: 19.08.2013, 9:55

Re: 362 - Zalog-Ljubljana-Šiška

OdgovorNapisal/-a (po)potnik » 04.01.2014, 16:49

Sem predvideval, da mora biti zaradi zaviranja. Toda pri Bredi še razumem situacijo, saj gre za staro lokomotivo, ki je že dolgo izven uporabe, popravilo zavor pa ne bi bilo smiselno. Medtem ko je Meh mlajši upokojenec, ki je še nedolgo nazaj vlekel vlake ter ima najbrž zavore v dobrem stanju. V kolikor jih nima, popravilo najbrž ne bi bilo drago in zahtevno (rezervni deli, znanje vzdrževalcev).

Zadeva mi je namreč zanimiva s stališča primerjave med vagoni v tovornem vlaku ter prevozu muzejske lokomotive. Pri tovornih vlakih je veliko vagonov, med katerimi so sigurno tudi neizpravni vagoni s stališča zavor (dvomim, da lahko kdo 100% garantira, da so pregledani in izpravni vsi tovorni vagoni, ki vozijo po Sloveniji). Toda tovorni vlaki nimajo vsi na koncu lokomotive, ki bi preprečevala katastrofo v primeru strganja vlečnega kabla. Pa predvidevam, da je ta veliko bolj obremenjen v primeru težkega tovornega vlaka kot v primeru prevoza ene neaktivne lokomotive.

Sicer ne vem, kako je to urejeno s stališča predpisov, toda menim da gre za pretiravanje z varnostjo, kar prinese pretirane stroške prevoza. Sicer je to le moje osebno mnenje, tako da ne me skalpirat :)
Tomy
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 838
Pridružen: 22.03.2008, 12:06

Re: 362 - Zalog-Ljubljana-Šiška

OdgovorNapisal/-a Tomy » 04.01.2014, 17:26

Hm, mislim, da nisi razumel. Nekaj je tovorni vlak z vagoni, nekaj je prevoz, recimo Brede. Preden gre tovorni vlak na pot, se izvede zavorni preizkus celotne kompozicije. In preglednik podpiše zavorni preizkus. Tako, da se ve, da zavore delujejo. In če pride do strganja, vagoni sami zavrejo, ker v glavnem zavornem vodu ni več pritiska, ker se je na mestu strganja razklenil. Sicer je lahko nekaj procentov vagonovo z izločenimi zavorami (lahko tudi zaradi okvar), vsekakor pa to NE SME biti zadnji vagon. Tako, da je nekako celotno kompozicija pod kontrolo.

V primeru Brede je bil zavorni sistem neuporaben. Z GZV vred. Zato so na sklep dodali še eno lokomotivo, ki lahko zavira neodvisno od čelne lokomotive.

Kar pa se tiče Meha, menda bi zaviral brez problema, vendar je brez revizije in se mora prevažati tako, kakor da je z neizpravnim zavornim sistemom.

Lep večer
Tomaž
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4264
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: 362 - Zalog-Ljubljana-Šiška

OdgovorNapisal/-a Ljubitelj » 04.01.2014, 17:38

Ampak, zakaj se na sklepu v tem primeru uporablja dizel? Tudi pri Bredi je bil zadnji dizel. Ima to razloge v kakšni manipulaciji po postaji Il. Bistrica?

LPL
cokla
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 11322
Pridružen: 10.08.2007, 21:50
Kraj: ob levem bregu Save

Re: 362 - Zalog-Ljubljana-Šiška

OdgovorNapisal/-a cokla » 04.01.2014, 17:55

Ljubitelj napisal/-a:Ampak, zakaj se na sklepu v tem primeru uporablja dizel? Tudi pri Bredi je bil zadnji dizel. Ima to razloge v kakšni manipulaciji po postaji Il. Bistrica?

LPL


Ker je elektrika cenejša....
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?

Da bi videle, če je res !

( Regis Houser )
(po)potnik
Pom. strojevodje
Pom. strojevodje
Prispevkov: 58
Pridružen: 19.08.2013, 9:55

Re: 362 - Zalog-Ljubljana-Šiška

OdgovorNapisal/-a (po)potnik » 04.01.2014, 18:30

Kar pa se tiče Meha, menda bi zaviral brez problema, vendar je brez revizije in se mora prevažati tako, kakor da je z neizpravnim zavornim sistemom.


Hvala, sedaj mi je vse jasno. Torej predpisi.

Zakaj dizel na koncu pa zanima tudi mene? Ter koliko oseb je potrebno za prevoz Meha?

Strojevodja prve lokomotive (brižite), verjetno ena oseba (strojevodja) na mehu ter 1 (ali 2?) osebi na dizlu (regan?)?

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 3 gostov