Slike nekaterih bolj znanih vlakov in lokmotiv SŽ
Re: Slike nekaterih bolj znanih vlakov in lokmotiv SŽ
ko gunci gunc v križu vseče pol je problem hehe
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1639
- Pridružen: 09.11.2005, 22:40
- Kraj: Maribor
Re: Slike nekaterih bolj znanih vlakov in lokmotiv SŽ
Pozdrav
Če se ne motim, "Marijana" nikoli ni spadala pod upravo Ljubljane. Njeno glavno področje delovanja je bila predvsem Rijeka v smeri Fužin....
LP
Jože
Če se ne motim, "Marijana" nikoli ni spadala pod upravo Ljubljane. Njeno glavno področje delovanja je bila predvsem Rijeka v smeri Fužin....
LP
Jože
Re: Slike nekaterih bolj znanih vlakov in lokmotiv SŽ
Od kod pravzaprav izvirata vzdevka "kanarček" in "kinder jajček"?
Re: Slike nekaterih bolj znanih vlakov in lokmotiv SŽ
Kanarček zaradi rumene barve (originalno).Tonka napisal/-a:Od kod pravzaprav izvirata vzdevka "kanarček" in "kinder jajček"?
Kinder jajček zaradi jajčaste oblike.
Re: Slike nekaterih bolj znanih vlakov in lokmotiv SŽ
Zanimivo. Za kinderjajček se mi je zdelo, da bi lahko bilo zato, za Kanarčke sem pa vedno mislil, da so bili v osnovi beli.
Re: Slike nekaterih bolj znanih vlakov in lokmotiv SŽ
Zgornja tretjina je bila res bela, spodnji dve tretjini pa pri 5 garniturah zelenih odtenkov (713-0xx), pri 25 (semi zdi) garniturah pa je bila spodaj rumeno/oranžno/rdeča barvna shema (713-1xx).Tonka napisal/-a:... za Kanarčke sem pa vedno mislil, da so bili v osnovi beli.
LP, Metod
Re: Slike nekaterih bolj znanih vlakov in lokmotiv SŽ
Mi lahko kdo pojasni v čem je bisvena razlika med "Španko" in "Kendyem"? Domnevam da je ena licenčno narejena v Španiji, druga pa je bila poslana kot ameriška pomoč direkt iz USA.
Simpl je tanartabul.
Re: Slike nekaterih bolj znanih vlakov in lokmotiv SŽ
661 "Kenedi" je že na pogled daljša, bolj "mehkih" oblik in lepše prepeva sicer pa ima starejši motor (EMD 567, 16-valjni), gnana je na vseh 6 osi (Co-Co). Prve lokomotive te serije so prišle kot pomoč iz ZDA, menda je bila med njimi tudi naša 032. Kasneje so jih večinoma kupovale železniške uprave južnih republik, k nam sta prišli le še 414 in 415, ki imata drugačen kratki nos in temu posledično vzdevek "aligator".bisabre napisal/-a:Mi lahko kdo pojasni v čem je bisvena razlika med "Španko" in "Kendyem"? Domnevam da je ena licenčno narejena v Španiji, druga pa je bila poslana kot ameriška pomoč direkt iz USA.
644 "Španka" je krajša in ostreje oblikovana, ima tudi značilen podest na koncu dolgega nosu. Gnana je na samo 4 osi, v vsakem podstavnem vozičku je srednja os prosta in nosi le težo lokomotive (A1A-A1A). Zato ima nižji osni pritisk, namenjena je bila slabšim progam na omrežju JŽ. Ima novejši motor (EMD 645, 12-valjni) in značilen "traktorski" zvok.
Re: Slike nekaterih bolj znanih vlakov in lokmotiv SŽ
Najlepša hvala za tole obširno pojasnilo!
Simpl je tanartabul.
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1951
- Pridružen: 20.09.2006, 15:24
- Kraj: Primorska
Re: Slike nekaterih bolj znanih vlakov in lokmotiv SŽ
Zanimiva je standardizacija oz. modulna gradnja EMD lokomotiv. Če dodaš Španki 4 cilindre, dobiš ven Regana. Če Reganu dodaš turbinski polnilnik ti rata Karavela, najmočnejša dizel lokomotiva bivše JŽ - 663). Če slednji odvzameš 4 cilindre dobiš ven "malo karavelo" (JŽ 645). Le tej odvzameš nazaj turbinski polnilnik pa si spet na Španki. Seveda so razlike v detajlih, danes EMD itak uporablja motorje tipa 710 ter druge, novejše.
preglednik
Re: Slike nekaterih bolj znanih vlakov in lokmotiv SŽ
Malo drugače bo. Če dodaš Španki 4 cilindre, dobiš bolj Ličanko (JŽ 664-0xx, sedaj HŽ 2062 0xx). Regan je "napredna izpeljanka", krepko modernejši od Španke in Ličanke, čeprav povprečen opazovalec tega ne vidi.preglednik napisal/-a:Zanimiva je standardizacija oz. modulna gradnja EMD lokomotiv. Če dodaš Španki 4 cilindre, dobiš ven Regana. Če Reganu dodaš turbinski polnilnik ti rata Karavela, najmočnejša dizel lokomotiva bivše JŽ - 663). Če slednji odvzameš 4 cilindre dobiš ven "malo karavelo" (JŽ 645). Le tej odvzameš nazaj turbinski polnilnik pa si spet na Španki. Seveda so razlike v detajlih...
Razlike so vse prej kot samo v detajlih je pa stvar res približno taka.
Re: Slike nekaterih bolj znanih vlakov in lokmotiv SŽ
Modularnost gre tudi v drugih smereh: Kenediju (motor EMD 567) daš motor novejše generacije EMD 645 in dobiš Ličanko. Potem tej popedenaš "avioniko" (krmilno avtomatiko) in podstavna vozička, in dobiš Regana.
Kar torej pomeni, da so bile Ličanke po tehnologiji nekje med Kenediji in Regani in izbira, da se Ličanke proglasi za novo serijo, Regane pa za podserijo, je bila precej arbitrarna. Očitno so svoje čase predvsem gledali na motor in manj na druge lastnosti (tako imamo dve seriji Đuric, ki se razlikujeta praktično le po motorju) in eno serijo 664 v kateri se podseriji med seboj razlikujeta praktično v vsem, razen v motorju
Kar torej pomeni, da so bile Ličanke po tehnologiji nekje med Kenediji in Regani in izbira, da se Ličanke proglasi za novo serijo, Regane pa za podserijo, je bila precej arbitrarna. Očitno so svoje čase predvsem gledali na motor in manj na druge lastnosti (tako imamo dve seriji Đuric, ki se razlikujeta praktično le po motorju) in eno serijo 664 v kateri se podseriji med seboj razlikujeta praktično v vsem, razen v motorju
LP, Metod
Re: Slike nekaterih bolj znanih vlakov in lokmotiv SŽ
Meni dopadejo Herculesi pa me zanima kolikšno moč imajo oz. kakšne izpeljanke obstajajo.
Simpl je tanartabul.
Re: Slike nekaterih bolj znanih vlakov in lokmotiv SŽ
Hercules, kot ga poznamo pri nas (uradno Siemens ER20) obstaja v dveh izpeljankah, BU in BF. Obe imata enak motor MTU 16 V 4000 R41, moči 2700 KM.bisabre napisal/-a:Meni dopadejo Herculesi pa me zanima kolikšno moč imajo oz. kakšne izpeljanke obstajajo.
Razlika je v tem, da je BU univerzalna lokomotiva, BF pa tovorna verzija z večjimi rezervoarji za gorivo ter brez vtičnice za električno napajanje vagonov. Temu primerno je "vlečna" moč BU verzije 2150 KM, BF verzije pa 2350 KM.
Vsi Herculesi ÖBB in Beacon Leasing so BU verzija, sem spadata tudi oba SŽ-jeva ter 005, trenutno najet s strani Adrie. Lastni Herculesi Adrie in LTE so BF verzija, Adria ima v lasti tudi zadnjo izdelano lokomotivo ER20.