Slike nekaterih bolj znanih vlakov in lokmotiv SŽ

Debata okoli voznega parka
space
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 406
Pridružen: 06.01.2009, 20:39

Re: Slike nekaterih bolj znanih vlakov in lokmotiv SŽ

OdgovorNapisal/-a space » 10.08.2009, 16:12

ko gunci gunc v križu vseče pol je problem hehe
Barbarpapa1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1635
Pridružen: 09.11.2005, 22:40
Kraj: Maribor

Re: Slike nekaterih bolj znanih vlakov in lokmotiv SŽ

OdgovorNapisal/-a Barbarpapa1 » 10.08.2009, 16:44

Pozdrav

Če se ne motim, "Marijana" nikoli ni spadala pod upravo Ljubljane. Njeno glavno področje delovanja je bila predvsem Rijeka v smeri Fužin....

LP

Jože
Tonka
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 123
Pridružen: 18.12.2016, 19:03
Kraj: Ljubljana

Re: Slike nekaterih bolj znanih vlakov in lokmotiv SŽ

OdgovorNapisal/-a Tonka » 10.02.2017, 15:41

Od kod pravzaprav izvirata vzdevka "kanarček" in "kinder jajček"?
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1491
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Slike nekaterih bolj znanih vlakov in lokmotiv SŽ

OdgovorNapisal/-a TGV Lyria » 10.02.2017, 16:25

Tonka napisal/-a:Od kod pravzaprav izvirata vzdevka "kanarček" in "kinder jajček"?


Kanarček zaradi rumene barve (originalno).
Kinder jajček zaradi jajčaste oblike.
Tonka
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 123
Pridružen: 18.12.2016, 19:03
Kraj: Ljubljana

Re: Slike nekaterih bolj znanih vlakov in lokmotiv SŽ

OdgovorNapisal/-a Tonka » 10.02.2017, 19:10

Zanimivo. Za kinderjajček se mi je zdelo, da bi lahko bilo zato, za Kanarčke sem pa vedno mislil, da so bili v osnovi beli.
Uporabniški avatar
bisabre
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 618
Pridružen: 19.07.2015, 13:34

Re: Slike nekaterih bolj znanih vlakov in lokmotiv SŽ

OdgovorNapisal/-a bisabre » 10.02.2017, 20:35

Kje so pa Mopedi? :wink:
Simpl je tanartabul.
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3387
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Slike nekaterih bolj znanih vlakov in lokmotiv SŽ

OdgovorNapisal/-a mkx » 10.02.2017, 22:34

Tonka napisal/-a:... za Kanarčke sem pa vedno mislil, da so bili v osnovi beli.

Zgornja tretjina je bila res bela, spodnji dve tretjini pa pri 5 garniturah zelenih odtenkov (713-0xx), pri 25 (semi zdi) garniturah pa je bila spodaj rumeno/oranžno/rdeča barvna shema (713-1xx).
LP, Metod
Uporabniški avatar
bisabre
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 618
Pridružen: 19.07.2015, 13:34

Re: Slike nekaterih bolj znanih vlakov in lokmotiv SŽ

OdgovorNapisal/-a bisabre » 12.03.2017, 14:38

Mi lahko kdo pojasni v čem je bisvena razlika med "Španko" in "Kendyem"? Domnevam da je ena licenčno narejena v Španiji, druga pa je bila poslana kot ameriška pomoč direkt iz USA.
Simpl je tanartabul.
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1491
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Slike nekaterih bolj znanih vlakov in lokmotiv SŽ

OdgovorNapisal/-a TGV Lyria » 12.03.2017, 14:51

bisabre napisal/-a:Mi lahko kdo pojasni v čem je bisvena razlika med "Španko" in "Kendyem"? Domnevam da je ena licenčno narejena v Španiji, druga pa je bila poslana kot ameriška pomoč direkt iz USA.


661 "Kenedi" je že na pogled daljša, bolj "mehkih" oblik in lepše prepeva :) sicer pa ima starejši motor (EMD 567, 16-valjni), gnana je na vseh 6 osi (Co-Co). Prve lokomotive te serije so prišle kot pomoč iz ZDA, menda je bila med njimi tudi naša 032. Kasneje so jih večinoma kupovale železniške uprave južnih republik, k nam sta prišli le še 414 in 415, ki imata drugačen kratki nos in temu posledično vzdevek "aligator".

644 "Španka" je krajša in ostreje oblikovana, ima tudi značilen podest na koncu dolgega nosu. Gnana je na samo 4 osi, v vsakem podstavnem vozičku je srednja os prosta in nosi le težo lokomotive (A1A-A1A). Zato ima nižji osni pritisk, namenjena je bila slabšim progam na omrežju JŽ. Ima novejši motor (EMD 645, 12-valjni) in značilen "traktorski" zvok.
Uporabniški avatar
bisabre
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 618
Pridružen: 19.07.2015, 13:34

Re: Slike nekaterih bolj znanih vlakov in lokmotiv SŽ

OdgovorNapisal/-a bisabre » 12.03.2017, 14:59

Najlepša hvala za tole obširno pojasnilo! :thumbupl
Simpl je tanartabul.
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1320
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Slike nekaterih bolj znanih vlakov in lokmotiv SŽ

OdgovorNapisal/-a preglednik » 12.03.2017, 16:11

Zanimiva je standardizacija oz. modulna gradnja EMD lokomotiv. Če dodaš Španki 4 cilindre, dobiš ven Regana. Če Reganu dodaš turbinski polnilnik ti rata Karavela, najmočnejša dizel lokomotiva bivše JŽ - 663). Če slednji odvzameš 4 cilindre dobiš ven "malo karavelo" (JŽ 645). Le tej odvzameš nazaj turbinski polnilnik pa si spet na Španki. Seveda so razlike v detajlih, danes EMD itak uporablja motorje tipa 710 ter druge, novejše.
preglednik
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1491
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Slike nekaterih bolj znanih vlakov in lokmotiv SŽ

OdgovorNapisal/-a TGV Lyria » 12.03.2017, 17:15

preglednik napisal/-a:Zanimiva je standardizacija oz. modulna gradnja EMD lokomotiv. Če dodaš Španki 4 cilindre, dobiš ven Regana. Če Reganu dodaš turbinski polnilnik ti rata Karavela, najmočnejša dizel lokomotiva bivše JŽ - 663). Če slednji odvzameš 4 cilindre dobiš ven "malo karavelo" (JŽ 645). Le tej odvzameš nazaj turbinski polnilnik pa si spet na Španki. Seveda so razlike v detajlih...


Malo drugače bo. Če dodaš Španki 4 cilindre, dobiš bolj Ličanko (JŽ 664-0xx, sedaj HŽ 2062 0xx). Regan je "napredna izpeljanka", krepko modernejši od Španke in Ličanke, čeprav povprečen opazovalec tega ne vidi.
Razlike so vse prej kot samo v detajlih :wink: je pa stvar res približno taka.
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3387
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Slike nekaterih bolj znanih vlakov in lokmotiv SŽ

OdgovorNapisal/-a mkx » 12.03.2017, 20:23

Modularnost gre tudi v drugih smereh: Kenediju (motor EMD 567) daš motor novejše generacije EMD 645 in dobiš Ličanko. Potem tej popedenaš "avioniko" (krmilno avtomatiko) in podstavna vozička, in dobiš Regana.

Kar torej pomeni, da so bile Ličanke po tehnologiji nekje med Kenediji in Regani in izbira, da se Ličanke proglasi za novo serijo, Regane pa za podserijo, je bila precej arbitrarna. Očitno so svoje čase predvsem gledali na motor in manj na druge lastnosti (tako imamo dve seriji Đuric, ki se razlikujeta praktično le po motorju) in eno serijo 664 v kateri se podseriji med seboj razlikujeta praktično v vsem, razen v motorju :?
LP, Metod
Uporabniški avatar
bisabre
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 618
Pridružen: 19.07.2015, 13:34

Re: Slike nekaterih bolj znanih vlakov in lokmotiv SŽ

OdgovorNapisal/-a bisabre » 13.03.2017, 7:13

Meni dopadejo Herculesi pa me zanima kolikšno moč imajo oz. kakšne izpeljanke obstajajo.
Simpl je tanartabul.
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1491
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Slike nekaterih bolj znanih vlakov in lokmotiv SŽ

OdgovorNapisal/-a TGV Lyria » 13.03.2017, 7:43

bisabre napisal/-a:Meni dopadejo Herculesi pa me zanima kolikšno moč imajo oz. kakšne izpeljanke obstajajo.


Hercules, kot ga poznamo pri nas (uradno Siemens ER20) obstaja v dveh izpeljankah, BU in BF. Obe imata enak motor MTU 16 V 4000 R41, moči 2700 KM.
Razlika je v tem, da je BU univerzalna lokomotiva, BF pa tovorna verzija z večjimi rezervoarji za gorivo ter brez vtičnice za električno napajanje vagonov. Temu primerno je "vlečna" moč BU verzije 2150 KM, BF verzije pa 2350 KM.
Vsi Herculesi ÖBB in Beacon Leasing so BU verzija, sem spadata tudi oba SŽ-jeva ter 005, trenutno najet s strani Adrie. Lastni Herculesi Adrie in LTE so BF verzija, Adria ima v lasti tudi zadnjo izdelano lokomotivo ER20.

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 3 gostov