Hitrost serije 541 Živa

Debata okoli voznega parka
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3555
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Hitrost serije 541 Živa

OdgovorNapisal/-a mkx » 19.06.2020, 7:31

Napajanje najbrž ni nek velik problem. Ne vem sicer, kolikšen je res maksimalni upor na Koperski progi za vlak z 2200t bruta, takole čez palec bi rekel da je cca 600kN. Pri 50km/h to pomeni približno 8.3MW (pri 60km/h 10MW, pri 40km/h pa 6,7MW)... za vse lokomotive skupaj. Menda, z vsemi novimi napajalnimi postajami na tistem odseku, tolikšna električna moč ni tako zelo problematična.
Oziroma drugače: za silo bi najbrž šlo tudi samo s tandemom Živ (skupaj razvijata ravno 600kN), ampak ni nobene rezerve (speljave, slabši pogoji adhezije, ...) zato pač tri lokomotive. Do kam pa je bila zraven doprega, do Kozine ali še naprej?
LP, Metod
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3519
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Hitrost serije 541 Živa

OdgovorNapisal/-a Re 4/4 » 19.06.2020, 7:54

mkx napisal/-a:Oziroma drugače: za silo bi najbrž šlo tudi samo s tandemom Živ (skupaj razvijata ravno 600kN), ampak ni nobene rezerve (speljave, slabši pogoji adhezije, ...) zato pač tri lokomotive. Do kam pa je bila zraven doprega, do Kozine ali še naprej?


Največja obremenitev spenjače je 550 kN. Drži da razvijeta 600, samo nekateri odštejejo stran 50 kN, ki se ga vzame, kot lastno delo. :wink:

V Avstriji je tako. Dovoljenje so tri spredaj, vlečno silo pa nadzoruje strojevodja. Ta ne sme preseči 550 kN. "Tridem" ni samoumneven, ampak samo po uredbi, če je vlak pretežek za dve in pod pogojem da je vlakovna digitalka z izpisom skupne vlečne sile. Namreč starejše lokomotive, ki so lahko v tandemu tega nimajo. Tako po novem čez Brenner (29 promilov) vlečejo tri v tandemu z 1600 bruto. Prej so dali eno odzadaj

Povezava na video


Kot zanimivost. Fracozi iz Antwerpna vozijo 4200 ton bruto z dve lokomotivama Traxx BR 186, brez doprege.

2200 ton pa je verjetno bil test učinkovitosti in konkurenčnosti. Več bruta, več €. Počakajmo še na Euro9000. V načrtu je, da se predstavi.....

MatejP
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 179
Pridružen: 10.06.2018, 22:37

Re: Hitrost serije 541 Živa

OdgovorNapisal/-a MatejP » 19.06.2020, 8:14

igor72 napisal/-a:Ne vem sicer s kakšnim namenom ...


Da bojo čim več zvozili na Špilje in da ne bojo tako zabasane z vlaki, ko bo Karavanški tunel zaprt.
Pa lep pozdrav
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3555
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Hitrost serije 541 Živa

OdgovorNapisal/-a mkx » 19.06.2020, 9:40

Re 4/4 napisal/-a:"Tridem" ni samoumneven, ampak samo po uredbi, če je vlak pretežek za dve in pod pogojem da je vlakovna digitalka z izpisom skupne vlečne sile. Namreč starejše lokomotive, ki so lahko v tandemu tega nimajo.



Na kakšen način pa se sploh dobi podatek o trenutni skupni vlečni sili tandema/tridema? Najbolj enostavno bi bilo tako, da se sešteje podatke o vlečni sili sodelujočih lokomotiv ... ali starejše lokomotive ta podatke imajo (in je potem težava samo v seštevanju)?
Druga možnost je merjenje dejanske sile na kavlju, ampak to je (večinoma nepotrebna) komplikacija in najbrž na lokomotivah ni izvedeno ...
LP, Metod
038
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 733
Pridružen: 10.03.2009, 20:49

Re: Hitrost serije 541 Živa

OdgovorNapisal/-a 038 » 19.06.2020, 9:58

Kolikor jaz vem je vlečna sila na kavlju tandema pri SŽ dovoljena 450kN.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4538
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Hitrost serije 541 Živa

OdgovorNapisal/-a Ljubitelj » 19.06.2020, 10:55

Kolikor jaz vem je vlečna sila na kavlju tandema pri SŽ dovoljena 450kN.


In ko lokomotiva prestopi avstrijsko mejo se njen kavelj, in seveda kavlji vagonov, čudežno ojačajo za 100 kN...
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3519
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Hitrost serije 541 Živa

OdgovorNapisal/-a Re 4/4 » 19.06.2020, 10:59

mkx napisal/-a:
Re 4/4 napisal/-a:"Tridem" ni samoumneven, ampak samo po uredbi, če je vlak pretežek za dve in pod pogojem da je vlakovna digitalka z izpisom skupne vlečne sile. Namreč starejše lokomotive, ki so lahko v tandemu tega nimajo.



Na kakšen način pa se sploh dobi podatek o trenutni skupni vlečni sili tandema/tridema? Najbolj enostavno bi bilo tako, da se sešteje podatke o vlečni sili sodelujočih lokomotiv ... ali starejše lokomotive ta podatke imajo (in je potem težava samo v seštevanju)?


Lokomotiva (digitalna) jo dobi računsko, večinoma od podatkov iz vlečnih motorjev. Da še dopolnim. Če je potreba po maksimalni vlečni sili (če se že pogovarjamo o 550 kN), tam starejše v Avstriji ne smejo biti vodilne (in ne vlakovne) :oops: , ker kot si že omenil, starejše ne dobijo (ali pa ne morejo izračunati) nobenih podatkov. Kakšne podatke pa dobi digitalka od starejše, mi pa ni natančno znano. Včasih so na starih lokomotivah tandeme delali, glede na to, kolikor zmore. Na digitalnih lokomotivah drugače program avtomatično zaklene na maksimalno dovoljeno vlečno silo, ne glede na to, koliko lokomotiv je odspredaj. Številka je odvisna od prevoznika, programskega paketa, internih pravilnikov in tabel obremenitve, ki jih potrdi sam proizvajalec lokomotive. Vectron pa ima vlečno silo individualno prilagodljivo, zato je potrebo upoštevati pravilnike.

Na koncu je vse na prevozniku, kako in koliko lokomotiv bo umestil. Včasih je bilo pravilo. Toliko, kot tandem zmore, toliko ton brez potiska. S preiskusi se pa poiskuša, kje je meja. Zato danes tridem na Brenner z 1600 ton. V Švici pa samo tandem na 1400 ton. Kar je več, gre doprega poleg.
038
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 733
Pridružen: 10.03.2009, 20:49

Re: Hitrost serije 541 Živa

OdgovorNapisal/-a 038 » 19.06.2020, 11:57

Ljubitelj napisal/-a:prestopi avstrijsko mejo

Tudi delavec dobi za svoje delo znatno več... :wink:
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4538
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Hitrost serije 541 Živa

OdgovorNapisal/-a Ljubitelj » 19.06.2020, 12:21

Tudi delavec dobi za svoje delo znatno več...


In vendar ne verjamem, da s tem ko prestopi mejo naredi še enkrat več. Kot da bi rekel, da strojevodja preko meje vozi vlak z vlečno silo 550 kN, slovenski "lenuh" pa z enako lokomotivo ina istih vagonih s samo 450 kN in je skoraj 10% bolj učinkovit. Se prepogosto pozabi, da produktivnost ni posledica garanja ampak boljše organizacije dela in seveda ne sme se pozabit, da je roba narejena čez mejo več vredna kot enaka roba na tej strani.... Ampak, to je sedaj že mimo ajzemnponarske debate, res pa je da slovenski strojevodja ni kriv, če ne sme obremeniti kljuke kakor drugod.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4538
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Hitrost serije 541 Živa

OdgovorNapisal/-a Ljubitelj » 19.06.2020, 13:00

Kolikor jaz vem je vlečna sila na kavlju tandema pri SŽ dovoljena 450kN.


Sem šek gledat ene starejše napotke iz leta 2014, 20.10 Priročnik za strojevodjo in našel, da je pred 6 leti bilo dovoljeno 450 kN samo med speljevanjem, med vožnjo pa 300 kN in v posebnih primerih 360 kN. Še malce bolj nazaj so pa tudi na tem forumu bile burne debate o dovoljeni obremenitvi vlečne kljuke, številke so bile pa smešno nizke v primerjavi s sedanjimi. Privatniki pač prinesejo konkurenco.
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1503
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Hitrost serije 541 Živa

OdgovorNapisal/-a preglednik » 19.06.2020, 19:02

Včasih so strojevodja gledali ampere. So v direktni korelaciji z vlečno silo.
preglednik
038
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 733
Pridružen: 10.03.2009, 20:49

Re: Hitrost serije 541 Živa

OdgovorNapisal/-a 038 » 19.06.2020, 22:29

Ja, saj še jih tudi danes, ampak razlog je drugi. Pretokovni rele in pa napetost v VV.
maxima
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 452
Pridružen: 25.01.2015, 14:55
Kraj: Divača

Re: Hitrost serije 541 Živa

OdgovorNapisal/-a maxima » 19.06.2020, 22:56

Re 4/4 napisal/-a:Kakšne podatke pa dobi digitalka od starejše, mi pa ni natančno znano

Ko je ÖBB predelal Rh1042 in Rh1044 v Rh1142 in Rh1144, so jih tudi delno digitalizirali, tako da podatek o vlečni sili lahko pošljejo vodilni lokomotivi. To niti ni bil tak problem urediti, saj sta imeli (vsaj Rh1044) tudi pred predelavo števec za prikaz kN. Rh1144 ima na novo vgrajen tudi display, kateri kaže skupno vlečno silo.
Matevz96
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 156
Pridružen: 17.01.2016, 19:33

Re: Hitrost serije 541 Živa

OdgovorNapisal/-a Matevz96 » 20.06.2020, 7:56

preglednik napisal/-a:Včasih so strojevodja gledali ampere. So v direktni korelaciji z vlečno silo.


so v korelaciji ampak ne direktni. Amperi ti skupaj z napetostjo povejo moč na motorjih. Vlečna sila pa je odvisna od hitrosti in moči. Torej bi za poznavanje vlečne sile moral spremljati še napetost in hitrost kar pa je praktično nemogoče delati v glavi.
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1503
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Hitrost serije 541 Živa

OdgovorNapisal/-a preglednik » 20.06.2020, 10:01

Ali se podatek o vlečni sili na displeju v lokomotivi nanaša na vlečno silo na kavlju ali na obodih koles?
preglednik

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 12 gostov