Hitrost serije 541 Živa

Debata okoli voznega parka
kitak
Strojevodja II
Strojevodja II
Prispevkov: 73
Pridružen: 30.08.2017, 11:32
Kraj: rogatec

Re: Hitrost serije 541 Živa

OdgovorNapisal/-a kitak » 03.07.2018, 16:16

desiro napisal/-a:
kitak napisal/-a:
defy napisal/-a:Hvala za odgovor! Je to prisotno tudi pri drugih lokomotivah/garniturah?

Pri dresirotih je


Zanimivo, mi poveš kako jo aktivirati? Za serijo 312 imam izpit pa sem ga očitno plačal #-o #-o

"The hardest part of my job is being nice to people who think they know how to do my job LOCOMOTIVE DRIVER

bo slednje treba dati kar v podpis :roll: :roll:



Enkra mi je roko en strojevodja da se da :?
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3210
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Hitrost serije 541 Živa

OdgovorNapisal/-a Re 4/4 » 08.08.2018, 10:10

Penk Avstrija, južna rampa Turske proge v ponedeljek. Hallein-Koper, SŽ + SLB

https://scontent-lax3-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5C051653

Avtor: Danny Heinrich
holding
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1799
Pridružen: 30.12.2006, 13:03

Re: Hitrost serije 541 Živa

OdgovorNapisal/-a holding » 08.08.2018, 14:11

...na celotni relaciji je prevoznik "SZ-TP".... :thumbupl ...."podizvajalci" (strojevodje) iz/do Hallein - Js pa so SLB...
anzovc
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 277
Pridružen: 08.03.2010, 21:26

Re: Hitrost serije 541 Živa

OdgovorNapisal/-a anzovc » 08.08.2018, 20:15

Re 4/4 napisal/-a:Penk Avstrija, južna rampa Turske proge v ponedeljek. Hallein-Koper, SŽ + SLB

https://scontent-lax3-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5C051653

Avtor: Danny Heinrich

Vidim, da imata obe lokomotivi dvignjen prednji odjemnik. A je tudi pri nas že tako ali še vedno, če je tandem ima prva dvignjenega prednjega, druga pa zadnjega?
Uporabniški avatar
1216-001
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 687
Pridružen: 28.11.2008, 11:16

Re: Hitrost serije 541 Živa

OdgovorNapisal/-a 1216-001 » 08.08.2018, 20:31

541 ima štiri odjemnike. Odjemnik ena 15kv odjemnik dva 3kv odjemnik tri 3kv odjemnik štiri 25kv in zato taka situacija kot jo vidimo na sliki.
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3447
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Hitrost serije 541 Živa

OdgovorNapisal/-a mkx » 08.08.2018, 20:35

Naše Žive imajo samo po en OeBB odjemnik toka. Tako izbire prednji ali zadnji pravzaprav ni.
Sem videl že fotografije, kjer ima v tandemu prednja dvignjen zadnji OT, druga pa prednjega.

Ah, me je @1216-001 prehitel.
LP, Metod
anzovc
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 277
Pridružen: 08.03.2010, 21:26

Re: Hitrost serije 541 Živa

OdgovorNapisal/-a anzovc » 09.08.2018, 7:34

Hvala! Jaz sem si predstavljal, da je za različne napetosti in AC/DC vse eden odjemnik oz. dva, potem pa v lokomotivi stikalo kjer se preklopi na "drug štrom" :oops: :)
Pa vseeno, ali ima katera večsistemska el. lokomotiva tudi to tako rešeno kot sem si jaz predstavljal ali ne?
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3210
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Hitrost serije 541 Živa

OdgovorNapisal/-a Re 4/4 » 09.08.2018, 8:10

anzovc napisal/-a:Hvala! Jaz sem si predstavljal, da je za različne napetosti in AC/DC vse eden odjemnik oz. dva, potem pa v lokomotivi stikalo kjer se preklopi na "drug štrom" :oops: :)
Pa vseeno, ali ima katera večsistemska el. lokomotiva tudi to tako rešeno kot sem si jaz predstavljal ali ne?


To danes ni noben problem. Edini razlog za več odjemnikov je, da vozna mreža v določeni državi zahteva drugačni odjemnik. In zato ima 541 posebej odjemnik za 25 kV, ker je širine 1600 mm. Takšnega pa zahtevajo na Hrvaškem. Po Avstriji je širine tam nekje 1950 mm (ne vem točne številke sedaj). 3 kV & 1,5 kV* pa potrebujeta drugačno drsalko, sploh 1,5 kV. Imajo pa določene lokomotive AC en odjemnik za več napetosti. Za AC/DC pa edino Češke lokomotive.

* Da se ne bo kdo zaletel, kaj ima veze 1,5 kV in 541. Ima vgrajeno, vendar ni softwersko podprto (in tudi stikalo za smer dviga OT ni prilagojeno), ter je tudi brez ustreznega odjemnika, vendar je 101 bila preizkušena na 1,5 kV.
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3447
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Hitrost serije 541 Živa

OdgovorNapisal/-a mkx » 09.08.2018, 14:50

Uporaba različnih OT ima še največ veze z različno geometrijo voznih vodov in bližnje okolice. Najožjo poligonacijo tukaj okoli imajo menda v Švici, očitno pa tudi nekaj ožji svetli profil na višini voznega voda. Zato imajo lokomotive za CH drugačen OT (precej ožji) kot za AT ali DE četudi je napetost v vseh treh državah enaka.
LP, Metod
anzovc
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 277
Pridružen: 08.03.2010, 21:26

Re: Hitrost serije 541 Živa

OdgovorNapisal/-a anzovc » 09.08.2018, 15:31

Da proizvajalec naredi lokomotivo, ki bo vozila v več državah z različnimi napetostmi, različnimi voznimi vodi, signalizacijo, predpisi...potem pa tako ni čudno, da so el. lokomotive tako drage npr. v primerjavi z dvakrat težjimi ameriškimi lokomotivami.
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3447
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Hitrost serije 541 Živa

OdgovorNapisal/-a mkx » 09.08.2018, 15:46

anzovc napisal/-a:... ni čudno, da so el. lokomotive tako drage npr. v primerjavi z dvakrat težjimi ameriškimi lokomotivami.

Cena lokomotive ni kaj dosti povezana s težo lokomotive. Najlažje je na evropsko 4-osno lokomotivo dodati 50-80 ton balasta (po ceni anti-korozijsko obdelanih železarskih odlitkov). Ima pa cena res vezo z zdržljivostjo z malim milijonom različnih tehničnih in pravnih malenkosti.
LP, Metod
anzovc
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 277
Pridružen: 08.03.2010, 21:26

Re: Hitrost serije 541 Živa

OdgovorNapisal/-a anzovc » 09.08.2018, 16:10

Potemtakem 6 osna izvedba 6 MW el. lokomotive, ki bi bila težka 135 ton ne bi smela biti kaj veliko dražja kot 4 osne, ki jih je v Evropi vsaj kar se zadnjih 20 - 30 let velika večina. Pač razporedijo, da ni prekoračen pogoj 22,5 t/os in obremenitev na dolžinski meter. Za tovorne vlake za Slovenske, Avstrijske klance idealna...
Se mi zdi, da proizvajalbi bi že naredili, če bi bilo povpraševanje...torej kje je problem? Če bi bila spenjača kriva, potem tudi tandemi ne bi bili v uporabi, kot na tisti lepi sliki par postov višje...
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3447
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Hitrost serije 541 Živa

OdgovorNapisal/-a mkx » 09.08.2018, 16:30

anzovc napisal/-a:Potemtakem 6 osna izvedba 6 MW el. lokomotive, ki bi bila težka 135 ton ne bi smela biti kaj veliko dražja kot 4 osne...

Med 4- in 6-osnimi lokomotivami je kar nekaj tehničnih razlik, ki se na koncu pokažejo tudi v ceni. Ni vse v teži.

Saj se je že tukaj na forumu na dolgo razpravljalo ... je že tako, da je v Evropi poudarek na višjih hitrostih, za kar se rabi večjo moč, vlečna sila pa "daj šta ima". Višja hitrost tudi ne gre dobro skupaj s 3-osnimi podstavnimi vozički. Ja, za današnjo Koperčanko so 6-osne lokomotive zakon. In ne, poceni novih 6-osnih 3kV DC (ali pa MS) v količinah kot jih potrebuje SŽ-TP, ni dobiti. In ne, po 2TDK 6-osne ne bodo več kraljevale. To smo se pa že od američanov naučili, da so tandemi seksi ;-)
LP, Metod
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3210
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Hitrost serije 541 Živa

OdgovorNapisal/-a Re 4/4 » 09.08.2018, 17:03

anzovc napisal/-a:Da proizvajalec naredi lokomotivo, ki bo vozila v več državah z različnimi napetostmi, različnimi voznimi vodi, signalizacijo, predpisi...potem pa tako ni čudno, da so el. lokomotive tako drage npr. v primerjavi z dvakrat težjimi ameriškimi lokomotivami.


To, kar si napisal, je držalo pred liberalizacijo. Tam od leta 2000 naprej so lokomotive modularne (zahvala gre DB-ju in razvoju serije 189 za njih, ter OeBB-ju za dokup serije 1116; Rezultat tega pa je 1116+189=541/1216). Kar pomeni, da so razpisi uspešni (lažji nakup tudi samo ene lokomotive), so poceni (od 3 milijone evrov naprej), vgradnja je enostavna (kar potrebuješ), roki dobave krajši, ter imajo podaljšano dobavo rezervnih delov, od tistih, ki so naročene kot primer SŽ 312. Kar pa se tiče primerjave z ameriškimi...Cena na kilo pri evropskih se gleda samo pri transformatorju (tako je približno pravilo, ni pa čisto res ;) ). Veš koliko drugače stane vsa elektronika? :D Samo popravilo IGBT modulov staneod več sto tisoč, pa tudi pol milijona evrov in več. :shock: V Ameriki pa je osnova šasija, podstavni vozički ter motor-generator. Oblika in teža pa je stvar naročnika. Lokomotive pa so brez "balasta" elektronskih komponent.

Razlika v ceni med 4 in 6 osno...@mkx je povedal (šest vlečnih motorjev napram štirim) Drugače razlika je 0 €, s tem, da je 4 osna opremljena že s čisto vsem. 6 osno pa dobiš šele osnovo. Veliko k ceni pa da ime firme. Leme iz Romunije so poceni, napram zveri Eurodual od Stadlerja. Stadler pa zahteva 5,5 milijonov evrov za osnovo. Samo ta lokomotiva je velika zver, ter precej draga za vzdrževanje napram kakšni 90 tonski lokomotivi.
cokla
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 11343
Pridružen: 10.08.2007, 21:50
Kraj: ob levem bregu Save

Re: Hitrost serije 541 Živa

OdgovorNapisal/-a cokla » 09.08.2018, 17:27

Ne izgubljajte teme....
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?

Da bi videle, če je res !

( Regis Houser )

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 4 gostov