Število posameznih vlakov

Debata okoli voznega parka
Uporabniški avatar
marinc
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 115
Pridružen: 25.05.2006, 17:31
Kraj: Slap ob Idrijci

Re: Število posameznih vlakov

Odgovor Napisal/-a marinc »

664-111 napisal/-a:664 - 10 označeni od 101 do 120
644 - 25 s tem da so bile 001 002 003 006 007 009 010 013 015 017 024 prodane v Srbijo in Črno Goro, 011 pa je bila razrezana
661 - nabavljenih 220 ( JŽ ) v Sloveniji vozita še samo 032 in 164
713- 27 garnitur
711 - 10 garnitur

@Rispo en popravek, brižita 002 je pa bila uničena v požaru nekje pri Planini kot je zapisal @Dolfe v tej temi http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.p ... o%C5%BEaru

si malo zgrešu, serije 664 jih ni samo 10, ampak jih je 20 lokomotiv
Uporabniški avatar
664-111
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1293
Pridružen: 05.05.2006, 18:25

Re: Število posameznih vlakov

Odgovor Napisal/-a 664-111 »

Hvala za popravek, ne vem kam se premišljeval sem se čisto zatipkal :oops: kako so pa označene sem pa dobro napisal tam jih je pa 20 :D :D
LP
Matic
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: Število posameznih vlakov

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

alexa-lol napisal/-a:Aha koliko je pa takih uporabnih vlakov in lokomotiv, ki jih vsakodnevno uporabljajo pri dolgih prevozih.
Ti nimaš razčiščenih niti osnovnih pojmov, kot: kaj je vlak, kaj je lokomotiva, kaj je (elektro/dizel) motorna garnitura, ki ji rečemo EMG ali DMG. Kaj bi pa pomenilo "dolgi prevozi" pa najbrž veš samo ti.

Gremo po vrsti in bolj po domače, da dokončno rešiva to zbrko:

VLAK: vlak je formiranje najmanj enega vlečnega vozila, katero bo prevozilo svojo pot iz postaje "A" v postajo "B". Dolžina poti ni pomembna. Sestava nekega vlaka je lahko: samo lokomotiva, več lokomotiv skupaj ali pa lokomotivi/vam dodani vagoni. Vsak formiran vlak ima svojo številko, ki je lahko največ 5 mestna.

Vlaki za uporabnike so lahko: potniški, tovorni ali pa mešani (tovorni vagoni+potniški skupaj).

LOKOMOTIVA: Lokomotiva je vlečno vozilo, namenjeno vleki vlakov. V grobem se pri nas lokomtive delijo na dizelske in električne. Nekoč bodo morda tudi hibridne. Pač na vrsto pogona, katerega uporabljajo. Včasih jih v svojem žargonu imenujemo tudi D-lok in E-lok.

DMG: Dizel motorna potniška garnitura. Ime pove, da je to motornik, katerega žene dizel motorni pogon in lahko vozi po vseh progah.
DMV: Dizel motorni vlak. Potniški vlak, ki ga sestavlja eden ali več dizel motornih garnitur. Kot je že zgoraj rečeno, "V" - pomeni "vlak". Torej je bistvena razlika med DMG in DMV. (DMG - ena garnitura. ...... DMV - formiran vlak iz ene ali več dizel motornih garnitur).

EMG: Elektro motorna garnitura. Lahko vozi le po zanj ustrezno elektrificiranih progah.
EMV: Ekvivalentno DMV, ki je že višje opisano.

VOZILA ZA POSEBNE ŽEL. NAMENE: Vsi delovni stroji, drezine, ......ipd., kateri se uporabljajo pri vzdrževanju železniške infrastrukture.


Še primer: Če na postaji vidiš stati enega Siemensovega Desiroja, pa naj bo dvo ali pa tri členski, je to EMG (el. motorna garnitura). Če je ta pripravljen za vožnjo vlaka, potem se mu reče EMV (elektro motorni vlak), saj je namenjen za vožnjo na neko drugo postajo.
Če na isti postaji vidiš dva Desiroja speta skupaj in v tistem trenutku nista namenjena za vožnjo vlaka, sta le dve EMG (el. motorni garnituri). Ko se jih odredi za vožnjo vlaka, potem je to eden EMV (el. motorni vlak) čeprav ga sestavljata dve ali celo tri garniture, ki so medsebojno spete.


Pa ker je že debata o žel. terminologiji, še beseda o:

VLAK - vlakovna vožnja: Vožnja tirnih vozil, z najmanj enim vlečnim sredstvom, iz postaje "A" v postajo "B".

PREMIKALNA VOŽNJA - premik: nadzorovano premikanje tirnih vozil na neki postaji, izjemoma tudi na odprti progi.


Toliko o tem, tako bolj na hitro in poenostavljeno. Po mojem mnenju dovolj za nekoga, ki se le površno ukvarja z železnico.


lp
Dolfe
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
cokla
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 11516
Pridružen: 10.08.2007, 21:50
Kraj: ob levem bregu Save

Re: Število posameznih vlakov

Odgovor Napisal/-a cokla »

Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?

Da bi videle, če je res !

( Regis Houser )
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: Število posameznih vlakov

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

cokla napisal/-a:
Dolfe napisal/-a: Nekoč bodo morda tudi hibridne.
So že...v povojih.
To je bilo mišljeno za slovensko žel. omrežje.
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Signal
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1826
Pridružen: 24.01.2008, 9:37
Kraj: Maribor - levi breg

Re: Število posameznih vlakov

Odgovor Napisal/-a Signal »

Dolfe napisal/-a:
alexa-lol napisal/-a:Aha koliko je pa takih uporabnih vlakov in lokomotiv, ki jih vsakodnevno uporabljajo pri dolgih prevozih.
...
Vlaki za uporabnike so lahko: potniški, tovorni ali pa mešani (tovorni vagoni+potniški skupaj).
...

lp
Dolfe
Omenil bi še pogosto videne vlake, ki ne spadajo med vlake za uporabnike.
To so lokomotivski vlaki.
Še pojasnilo (prepis) iz Prometnega pravilnika:
Lokomotivski vlaki so:
- vlečna vozila, ki vozijo sama, ali
- motorniki ali motorne garniture, kadar vozijo kot prazni, ali
- motorna vozila za posebne namene, ki vozijo kot vlak.
Prijeten preostanek dneva
Signal
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: Število posameznih vlakov

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

Signal, skušal sem le pojasniti definicijo "vlak". Lokomotivski vlak je v osnovi le "vlak", vse drugo so nianse. :wink:
@alexa-lol ima pač vse pobrkno. Zanj je vse vlak, kar stoji v bližini tirov, kar pa niti približno ne drži. :wink:

Če gremo v podrobnosti, bo potrebno iti skozi vse pravilnike, predpise in navodila, .....
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
cokla
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 11516
Pridružen: 10.08.2007, 21:50
Kraj: ob levem bregu Save

Re: Število posameznih vlakov

Odgovor Napisal/-a cokla »

Dolfe napisal/-a: To je bilo mišljeno za slovensko žel. omrežje.
Tako sem tudi razume...in dodal - zgolj v vednost. :lol:
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?

Da bi videle, če je res !

( Regis Houser )
Uporabniški avatar
Mirče
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 337
Pridružen: 19.11.2005, 16:26

Re: Število posameznih vlakov

Odgovor Napisal/-a Mirče »

Signal napisal/-a:
Dolfe napisal/-a:
alexa-lol napisal/-a:Aha koliko je pa takih uporabnih vlakov in lokomotiv, ki jih vsakodnevno uporabljajo pri dolgih prevozih.
...
Vlaki za uporabnike so lahko: potniški, tovorni ali pa mešani (tovorni vagoni+potniški skupaj).
...

lp
Dolfe
Omenil bi še pogosto videne vlake, ki ne spadajo med vlake za uporabnike.
To so lokomotivski vlaki.
Še pojasnilo (prepis) iz Prometnega pravilnika:
Lokomotivski vlaki so:
- vlečna vozila, ki vozijo sama, ali
- motorniki ali motorne garniture, kadar vozijo kot prazni, ali
- motorna vozila za posebne namene, ki vozijo kot vlak.
V skladu z zakonom o varnosti v železniškem prometu je točna definicija sledeča.

Vlak je po predpisih sestavljena in speta skupina železniških potniških in/ali tovornih vagonov z enim ali več vlečnimi vozili, motornik ali motorna garnitura, vlečno vozilo, ki vozi samo, motorno vozilo za posebne namene in po predpisih sestavljena skupina železniških vozil, ki čaka na vlečno vozilo ali na razstavo
valentan1
Začetnik
Začetnik
Prispevkov: 7
Pridružen: 29.06.2011, 17:03

Re: Število posameznih vlakov

Odgovor Napisal/-a valentan1 »

A mi lahko kdo obrazlozi pomen številk...serije(664 itd..) :roll:
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4115
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Število posameznih vlakov

Odgovor Napisal/-a mkx »

valentan1 napisal/-a:A mi lahko kdo obrazlozi pomen številk...serije(664 itd..) :roll:
V SŽ se uporablja sistem označevanja vlečnih vožil (lokomotiv in motornih garnitur), ki ja bil v uporabi že v JŽ.
Sistem pa je tak: znaka je 6-mestna, razdeljena na dva 3-mestna dela: xxx-yyy. Prvi del (xxx) označuje tip/serijo vozila, drugi del pa zaporedno številko znotraj tipa/serije, navadno pa označuje še podserijo (podserije se med seboj razlikujejo v podrobnostih, sicer pa so funkcionalno precej enake).

Pa še pomen:
1. številka serije označuje pogonski sistem vlečnega vozila:
  • prazno ali 1 - vozilo na parni pogon. Če je oznaka lokomotive 5-mestna, potem se za sistem šteje, kot da je prva številka 'prazna'.
    2 - vprašanje za poznavalce: ali je ta predvidena za vozila na električni pogon, 15 kV izmenične napetosti 16,7 Hz?
    3 - vozilo na električni pogon, 3kV istosmerne napetosti
    4 - vozilo na električni pogon, 25kV izmenične napetosti 50 Hz. Teh na SŽ ni, so pa drugod na področju bivše JŽ
    5 - vozilo na električni pogon, večsistemsko
    6 - vozilo na diesel-električni pogon. Moč dieselskega motorja se na pogonske osi prenaša preko električnega sistema (generator, motorji)
    7 - vozilo na diesel-hidravlični pogon. Moč dieselskega motorja se na pogonske osi prenaša preko hidravličnih prenosnikov
    8 - vozilo na diesel-mehanski pogon. Moč dieselskega motorja se na pogonske osi prenaša preko mehanskih prenosnikov
    9 - delovni stroji
2. številka serije označuje število pogonskih osi

3. številka je zaporedna številka, kot se je lokomotiva določenih karakteristik pojavljala v lasti JŽ (in kasneje SŽ)

Pravilo glede druge in tretje številke v oznaki serije ne velja za parne lokomotive.

Primer: Borsig 06-018 je parna lokomotiva.

Primer: Reagan 664-101 je diesel-električna lokomotiva (dieselski motor poganja električni generator, preko regulatorjev moči pa elektrika poganja elektromotorje, ki poganjajo pogonske osi). Pogonskih osi je 6 (torej vse), Reagan pa je 4 tip diesel električne lokomotive s 6 pogonskimi osmi, ki je prišla v uporabo v JŽ (Kennedy 661 je bil prvi, ...). Serijska številka 101 označuje prvo lokomotivo podserije 100.

Primer: Kennedy 661-164 ima podobne karakteristike kot Reagan (diesel električna lokomotiva s 6 pogonskimi osmi, prva takih karakteristik v JŽ), je pa imel več podserij. V SŽ sta dva Kenedija podserij 0 in 100, nekoč pa so Goričani imeli še dva Kenedija podserije 400. Ta podserija se je od ostalih Kenedijev ločila tudi po izgledu, saj je imela kratki konec nizek, funkcionalna razlika pa je bila v tem, da ni imel kotla za parno ogrevanje potniških vagonov (in torej v začetnem času ni bil primeren za vleko potniških vlakov pozimi).

Primer: Meh 362. Je električna lokomotiva, ki za napajanje uporablja enosmerno elektriko napetosti 3kV, ima 6 pogonskih osi in je druga lokomotiva takih karakteristik v JŽ. Prva je bila Breda (serija 361).
Primer: Brižita 363 ... kot zgoraj, je tretja lokomotiva teh karakteristik ...

Primer: zelenec 711. Je DMG z diesel-hidravličnim pogonom in eno pogonsko osjo.

Primer: fičo 813/814. Je DMG z diesel-mehanskim prenosom in eno pogonsko osjo.
Eh, tukaj je pa zaj**eb :!: prikolica bi morala biti bodisi označena kot vagon, ali pa kvečjemu kot serija 80x (saj nima pogonske osi). Recimo da to drugo, saj ni primerna za spetje v navaden vlak, prav tako pa ima tudi krmilno kabino, uporabno zgolj za krmiljenje motornega dela serije 813.

Tali zadnji pomislek velja za vse 'pasivne' dele garnitur (tako EMG kot DMG): pendolino (316), gomulka (315), siemens (317), kanarček (715) in fiat (814).
LP, Metod
dingo
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 531
Pridružen: 08.08.2009, 15:42

Re: Število posameznih vlakov

Odgovor Napisal/-a dingo »

Primer: zelenec 711. Je DMG z diesel-hidravličnim pogonom in eno pogonsko osjo.

Primer: fičo 813/814. Je DMG z diesel-mehanskim prenosom in eno pogonsko osjo.
Eh, tukaj je pa zaj**eb :!: prikolica bi morala biti bodisi označena kot vagon, ali pa kvečjemu kot serija 80x (saj nima pogonske osi). Recimo da to drugo, saj ni primerna za spetje v navaden vlak, prav tako pa ima tudi krmilno kabino, uporabno zgolj za krmiljenje motornega dela serije 813.

Tali zadnji pomislek velja za vse 'pasivne' dele garnitur (tako EMG kot DMG): pendolino (316), gomulka (315), siemens (317), kanarček (715) in fiat (814).
1 v tem primeru ne pomeni število gnanih osi ampak da gre za DMG oz EMG in ne za lokomotivo.
Tretja številka pa pove:
1-3 gre za pogonski del
4-6 prikolica z možnostjo krmiljenja
7-9 prikolica brez krmila

Primer:
711 001/002 garnitura sestavljena iz dveh motornih delov
713/715 101 garnitura je sestavljena iz motornega dela 713 in prikolice 715
ali pa šinobus 812/818 garnitura je sestavljena iz motornega dela 812 in prikolice brez krmila 818
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4115
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Število posameznih vlakov

Odgovor Napisal/-a mkx »

@dingo: hvala za dopolnitev. Se mi je zdelo čudno, ampak ... čeprav večina pogonskih voz v garniturah ima pa vseeno le po eno pogonsko os. Ali pač ne?
LP, Metod
dingo
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 531
Pridružen: 08.08.2009, 15:42

Re: Število posameznih vlakov

Odgovor Napisal/-a dingo »

čeprav večina pogonskih voz v garniturah ima pa vseeno le po eno pogonsko os. Ali pač ne?
Edino šinobus je imel eno pogonsko os.
813/814 ima motorni del 814 razpored (1A)' (A1)' ima dve pogonski osi. Vsaka os je gnana s svojim motorjem.
713/715 ima motorni del 713 razpored 2'B' ima dve pogonski osi. Skupno gnani.
312/317 ima razpored osi Bo'2'Bo' (dvodelna garnitura) ima štiri gnane osi (vsaka svoj motor).
itd.
Florjan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 659
Pridružen: 16.11.2005, 18:56
Kraj: Šmartno pri Litiji

Re: Število posameznih vlakov

Odgovor Napisal/-a Florjan »

Primer: zelenec 711. Je DMG z diesel-hidravličnim pogonom in eno pogonsko osjo.
711 serija dve pogonske osi povezane s kardanom v drugem podstavnem vozičku podobno kot serija 713.
Odgovori