alexa-lol napisal/-a:Aha koliko je pa takih uporabnih vlakov in lokomotiv, ki jih vsakodnevno uporabljajo pri dolgih prevozih.
Ti nimaš razčiščenih niti osnovnih pojmov, kot: kaj je vlak, kaj je lokomotiva, kaj je (elektro/dizel) motorna garnitura, ki ji rečemo EMG ali DMG. Kaj bi pa pomenilo "dolgi prevozi" pa najbrž veš samo ti.
Gremo po vrsti in bolj po domače, da dokončno rešiva to zbrko:
VLAK: vlak je formiranje najmanj enega vlečnega vozila, katero bo prevozilo svojo pot iz postaje "A" v postajo "B". Dolžina poti ni pomembna. Sestava nekega vlaka je lahko: samo lokomotiva, več lokomotiv skupaj ali pa lokomotivi/vam dodani vagoni. Vsak formiran vlak ima svojo številko, ki je lahko največ 5 mestna.
Vlaki za uporabnike so lahko: potniški, tovorni ali pa mešani (tovorni vagoni+potniški skupaj).
LOKOMOTIVA: Lokomotiva je vlečno vozilo, namenjeno vleki vlakov. V grobem se pri nas lokomtive delijo na dizelske in električne. Nekoč bodo morda tudi hibridne. Pač na vrsto pogona, katerega uporabljajo. Včasih jih v svojem žargonu imenujemo tudi D-lok in E-lok.
DMG: Dizel motorna potniška garnitura. Ime pove, da je to motornik, katerega žene dizel motorni pogon in lahko vozi po vseh progah.
DMV: Dizel motorni vlak. Potniški vlak, ki ga sestavlja eden ali več dizel motornih garnitur. Kot je že zgoraj rečeno, "V" - pomeni "vlak". Torej je bistvena razlika med DMG in DMV. (DMG - ena garnitura. ...... DMV - formiran vlak iz ene ali več dizel motornih garnitur).
EMG: Elektro motorna garnitura. Lahko vozi le po zanj ustrezno elektrificiranih progah.
EMV: Ekvivalentno DMV, ki je že višje opisano.
VOZILA ZA POSEBNE ŽEL. NAMENE: Vsi delovni stroji, drezine, ......ipd., kateri se uporabljajo pri vzdrževanju železniške infrastrukture.
Še primer: Če na postaji vidiš stati enega Siemensovega Desiroja, pa naj bo dvo ali pa tri členski, je to EMG (el. motorna garnitura). Če je ta pripravljen za vožnjo vlaka, potem se mu reče EMV (elektro motorni vlak), saj je namenjen za vožnjo na neko drugo postajo.
Če na isti postaji vidiš dva Desiroja speta skupaj in v tistem trenutku nista namenjena za vožnjo vlaka, sta le dve EMG (el. motorni garnituri). Ko se jih odredi za vožnjo vlaka, potem je to eden EMV (el. motorni vlak) čeprav ga sestavljata dve ali celo tri garniture, ki so medsebojno spete.
Pa ker je že debata o žel. terminologiji, še beseda o:
VLAK - vlakovna vožnja: Vožnja tirnih vozil, z najmanj enim vlečnim sredstvom, iz postaje "A" v postajo "B".
PREMIKALNA VOŽNJA - premik: nadzorovano premikanje tirnih vozil na neki postaji, izjemoma tudi na odprti progi.
Toliko o tem, tako bolj na hitro in poenostavljeno. Po mojem mnenju dovolj za nekoga, ki se le površno ukvarja z železnico.
lp
Dolfe