661 414 in 661 415 vržene v morje ????
- željko halambek
- Strojevodja I
- Prispevkov: 413
- Pridružen: 26.06.2006, 18:16
- Kraj: BREŽICE
661 414 in 661 415 vržene v morje ????
V knjigi z naslovom
TRANSALPINA BOHINJSKA PROGA (autor: Paolo Petronio, Slovenske železnice d.d., leta 2000)
sem na stani 172 naletel na naslednjie:
....Zanimiva pa je dogodivščina dveh lo-
komotiv, posodobljene serije 661-400 Co Co
(dva podstavna vozička s po tremi pogonskimi
osmi), označeni s števili 414 i 415. Na slovenske
tire sta prišli kot v kaki pustovlovščini, naravnost z
morskega dna. Ladja, ki ju je na začetku leta 1974
iz ZDA prevažala na Reko, je pred dalmatinskim
obmorskim mestecem Senj naletela na nenadno
burjo, zaradi katere se tisti del morja imenuje
Kanal slabega vremena. Nevihta je bila silovita in
ladijskitovor se premaknil. Zato je kapitan mislil,
da se bo ladja rešila, če lokomotivi spustijo v
morje. Zdelo se je, da sta zguljeni, vendar ni bilo
tako. Lokomotivi so namreč potegnili iz vode,
ju raztavili, očistili in ponovno sestavili. Najprej
sta vozili na koperski, potem pa sta prišli na
bohinjsko progo......
Ali kdo ve kaj več o tem ?
TRANSALPINA BOHINJSKA PROGA (autor: Paolo Petronio, Slovenske železnice d.d., leta 2000)
sem na stani 172 naletel na naslednjie:
....Zanimiva pa je dogodivščina dveh lo-
komotiv, posodobljene serije 661-400 Co Co
(dva podstavna vozička s po tremi pogonskimi
osmi), označeni s števili 414 i 415. Na slovenske
tire sta prišli kot v kaki pustovlovščini, naravnost z
morskega dna. Ladja, ki ju je na začetku leta 1974
iz ZDA prevažala na Reko, je pred dalmatinskim
obmorskim mestecem Senj naletela na nenadno
burjo, zaradi katere se tisti del morja imenuje
Kanal slabega vremena. Nevihta je bila silovita in
ladijskitovor se premaknil. Zato je kapitan mislil,
da se bo ladja rešila, če lokomotivi spustijo v
morje. Zdelo se je, da sta zguljeni, vendar ni bilo
tako. Lokomotivi so namreč potegnili iz vode,
ju raztavili, očistili in ponovno sestavili. Najprej
sta vozili na koperski, potem pa sta prišli na
bohinjsko progo......
Ali kdo ve kaj več o tem ?
Re: 661 414 in 661 415 vržene v morje ????
Tule bom prilepil tekst, ki ga je pred časom napisal Viki Lednik na Yahoo-jevo klepetalnico o "pustolovščini" omenjenih lokomotiv. Upam,da mi ne bo zameril.
Bom skušal na kratko nekaj napisati in upam, da ne bom tečen. V Slovenijo smo dobili samo dve lokomotivi 414 in 415. koliko jih je bilo na ladji za druge dele YU se več ne spomnim. Morda bom tudi napisal kakšno napačno ime. Ladja na katero so naložili lokomotive je imela ime Rumba in je plula pod Panamsko zastavo. V enem od jezer v Kanadi so ladjo napolnili z balastnimi vodami, ker ni bila dovolj naložena. V podpalubje so naložili podstavne vozičke lokomotiv nad palubo pa zgornje dele lokomotiv kot kontejnerje skupaj z radarji za nemško vojsko in še neko drugo opremo. Ladja je odplula proti Evropi in na poti proti Filipinom je prišla v hudo neurje. Iz palube so odleteli v globine morja radarji in nekaj lokomotiv. Ne spomnim se več koliko in ali so bile tudi naše dve med njimi. Posadka je ladjo zapustila in filipinski ribiči, ki so dobro poznali razmere v svojem morju, so ladjo zasedli in jo pripeljali varno v pristan. Po mednarodnem pomorskem pravu je zapuščena ladja od tistega, ki jo zasede in spravi v pristan. Tako je ladja postala last filipinskih ribičev s tovorom vred. Zavarovalnica Loyd se je pogajala z ribiči in odkupila ladjo s preostankom tovora. Ladja se je vrnila nazaj v Kanado in naložila nove lokomotive. V neurju so se v podpalubju »osvobodili« podstavni vozički in udarjali ob trup ladje tako, da so prebili rezervoarje z balastno vodo in spodnji del ladje je bil poplavljen s sladko vodo, podstavni vozički pa so bili z motorji vred več kot polovice pod vodo. V Kanadi so vodo izčrpali in ponovno naložena ladja ja srečno prišla v luko Ploče? Naši dve lokomotivi so z ostalimi odpeljali v Doboj, podstavne vozičke pa so pripeljali v Maribor, kjer smo jih ob navzočnosti predstavnika Loyda iz Splita razstavili popisali vse dele, ki so bili za zamenjati in ko smo dobili nove dele, posušili vlečne motorje vozičke ponovno sestavili in z njimi odšli v Doboj, kjer smo nanje naložili lokomotivi, ju uvrstili v tovorni vlak in se odpeljali s hladnimi lokomotivami v Maribor. Lokomotivi sem spremljal jaz in moj poslovodja za spodnji ustroj Niko Kovačič in mislim, da je bil z nama še en mehanik. Iz Doboja smo odpeljali ponoči in spomnim se, da je nekdo z brzo zavoro ustavil vlak v nekem klancu. Z Nikom sva sestopila in videla, da prihaja strojevodja in kolne, v rokah pa je držal svetilko in kar zajetno sekirče! Vprašal sem ga kaj bo s sekiro! Pa je rekel »e pa Slovenac ti neznaš kako je to kod nas, uvek se nađe neka budala pa se vozi vozom kuči a gde mu je najbliže povuče brzu! Bez sekirčeta nikamo! Pomagala smo mu najti mesto kje je bila potegnjena zasilna zavora, zaprli smo ventil izzračili vlak in nadaljevali vožnjo. Moram pa reči, da sem malce čudno gledal v Doboju, ko sva zvečer prišla iz mesta na lokomotivi in naju je na »kapiji« pričakal pravi pravcati stražar s puško na rami!! J
Bom skušal na kratko nekaj napisati in upam, da ne bom tečen. V Slovenijo smo dobili samo dve lokomotivi 414 in 415. koliko jih je bilo na ladji za druge dele YU se več ne spomnim. Morda bom tudi napisal kakšno napačno ime. Ladja na katero so naložili lokomotive je imela ime Rumba in je plula pod Panamsko zastavo. V enem od jezer v Kanadi so ladjo napolnili z balastnimi vodami, ker ni bila dovolj naložena. V podpalubje so naložili podstavne vozičke lokomotiv nad palubo pa zgornje dele lokomotiv kot kontejnerje skupaj z radarji za nemško vojsko in še neko drugo opremo. Ladja je odplula proti Evropi in na poti proti Filipinom je prišla v hudo neurje. Iz palube so odleteli v globine morja radarji in nekaj lokomotiv. Ne spomnim se več koliko in ali so bile tudi naše dve med njimi. Posadka je ladjo zapustila in filipinski ribiči, ki so dobro poznali razmere v svojem morju, so ladjo zasedli in jo pripeljali varno v pristan. Po mednarodnem pomorskem pravu je zapuščena ladja od tistega, ki jo zasede in spravi v pristan. Tako je ladja postala last filipinskih ribičev s tovorom vred. Zavarovalnica Loyd se je pogajala z ribiči in odkupila ladjo s preostankom tovora. Ladja se je vrnila nazaj v Kanado in naložila nove lokomotive. V neurju so se v podpalubju »osvobodili« podstavni vozički in udarjali ob trup ladje tako, da so prebili rezervoarje z balastno vodo in spodnji del ladje je bil poplavljen s sladko vodo, podstavni vozički pa so bili z motorji vred več kot polovice pod vodo. V Kanadi so vodo izčrpali in ponovno naložena ladja ja srečno prišla v luko Ploče? Naši dve lokomotivi so z ostalimi odpeljali v Doboj, podstavne vozičke pa so pripeljali v Maribor, kjer smo jih ob navzočnosti predstavnika Loyda iz Splita razstavili popisali vse dele, ki so bili za zamenjati in ko smo dobili nove dele, posušili vlečne motorje vozičke ponovno sestavili in z njimi odšli v Doboj, kjer smo nanje naložili lokomotivi, ju uvrstili v tovorni vlak in se odpeljali s hladnimi lokomotivami v Maribor. Lokomotivi sem spremljal jaz in moj poslovodja za spodnji ustroj Niko Kovačič in mislim, da je bil z nama še en mehanik. Iz Doboja smo odpeljali ponoči in spomnim se, da je nekdo z brzo zavoro ustavil vlak v nekem klancu. Z Nikom sva sestopila in videla, da prihaja strojevodja in kolne, v rokah pa je držal svetilko in kar zajetno sekirče! Vprašal sem ga kaj bo s sekiro! Pa je rekel »e pa Slovenac ti neznaš kako je to kod nas, uvek se nađe neka budala pa se vozi vozom kuči a gde mu je najbliže povuče brzu! Bez sekirčeta nikamo! Pomagala smo mu najti mesto kje je bila potegnjena zasilna zavora, zaprli smo ventil izzračili vlak in nadaljevali vožnjo. Moram pa reči, da sem malce čudno gledal v Doboju, ko sva zvečer prišla iz mesta na lokomotivi in naju je na »kapiji« pričakal pravi pravcati stražar s puško na rami!! J
- željko halambek
- Strojevodja I
- Prispevkov: 413
- Pridružen: 26.06.2006, 18:16
- Kraj: BREŽICE
Re: 661 414 in 661 415 vržene v morje ????
Hvala za odgovor. Zelo zanimiv tekst. Torej izgleda da resnica malce drugačna
Spodaj je kratek komentar s hrvaškega foruma:
http://www.zeljeznice.net/forum/viewtop ... defe2e17bc
Spodaj je kratek komentar s hrvaškega foruma:
http://www.zeljeznice.net/forum/viewtop ... defe2e17bc
hadzibane napisal/-a:Malo offtopic,ali moram da primetim da ti je super avatar Damire661.Beše li to 661-276 sa one čuvene ponovne isporuke?(ko ne zna,motorni brod Rumba koji je iz Kanade vozio Kenedije imao je havariju i usred atlantika radi rasterećenja broda završilo je nekoliko mašina,273,276 i još neki neznam napamet.Uglavnom osiguravajuće društvo je priznalo štetu i novi kenediji pod tim brojevima stigli su bezbedno i uvršteni u lokomotivski park ŽTO Sarajeva).
- željko halambek
- Strojevodja I
- Prispevkov: 413
- Pridružen: 26.06.2006, 18:16
- Kraj: BREŽICE
Re: 661 414 in 661 415 vržene v morje ????
Še en komentar iz hrvaškega foruma vezano za havarijo ladje Rumbe.
Kot se vidi gre za lokomotive podserije 200
http://www.zeljeznice.net/forum/viewtop ... 8f0ce5ea51
Kot se vidi gre za lokomotive podserije 200
http://www.zeljeznice.net/forum/viewtop ... 8f0ce5ea51
Portos napisal/-a:Ovu priču pročitao sam jednom u "Politikinom zabavniku"Renato napisal/-a:Mislim da se ipak radi o jednoj kasnijoj isporuci...ErrAseR napisal/-a:samo su ameri dvaput poklanjali lokse, prvi brod nije nikad vidio europu, potonuo je negdje na atlantiku...
C/P sa Milanove strane o vlakih www.vlaki.net
Zanimiv je podatek, da se je pri prevozu lokomotiv z ladjo "Rumba" le-ta znašla na Atlantskem oceanu v nevihtnem območju in je zaradi preobremenitve prišlo blizu Novofundlandskih otokov do potopitve treh lokomotiv. To se je zgodilo z lokomotivam 661-272, 661-273 in 661-276. Zavarovalna družba, ki je zavarovala prevoz, je ugotovila vzrok in priznala nastalo škodo, tako da so naknadno prispele nove lokomotive z enakim oštevilčenjem, ki so bile uvrščene v lokomotivski park ŽTP "Sarajevo
Re: 661 414 in 661 415 vržene v morje ????
Me prav zanima, koliko zgodbic bomo napletli o tej tematiki.
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: 661 414 in 661 415 vržene v morje ????
Ali so izhajali takrat še kakšni drugi zabavniki, razen Politikinega?
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: 661 414 in 661 415 vržene v morje ????
Pavliha in Pavlihatova pratika. press
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!
Re: 661 414 in 661 415 vržene v morje ????
LP _Borsig_
Pa fajn se še mejte!
Pa fajn se še mejte!
- željko halambek
- Strojevodja I
- Prispevkov: 413
- Pridružen: 26.06.2006, 18:16
- Kraj: BREŽICE
Re: 661 414 in 661 415 vržene v morje ????
Isto temo sem postavil na hrvaški in srpski forum:
http://railserbia.net/forum/viewtopic.php?f=1&t=3987
http://zeljeznice.net/forum/viewtopic.p ... sc&start=0
http://railserbia.net/forum/viewtopic.php?f=1&t=3987
http://zeljeznice.net/forum/viewtopic.p ... sc&start=0
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: 661 414 in 661 415 vržene v morje ????
Tole zgoraj je pa nekaj drugega kot osnovna zgodba...
Brez Filipinov in ribičev
Delo v arhivu, z dokumenti...
Ali se da na forum spraviti še kakšno fotko iz tega arhiva?
Brez Filipinov in ribičev
Delo v arhivu, z dokumenti...
Ali se da na forum spraviti še kakšno fotko iz tega arhiva?
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: 661 414 in 661 415 vržene v morje ????
Hm, Zaenkrat bolj težko. Dela-jo(mo) pa na tem. Ko se kaj najde, objavim seveda z dovoljenjem avtorja.železocestnik napisal/-a:Tole zgoraj je pa nekaj drugega kot osnovna zgodba...
Brez Filipinov in ribičev
Delo v arhivu, z dokumenti...
Ali se da na forum spraviti še kakšno fotko iz tega arhiva?
Re: 661 414 in 661 415 vržene v morje ????
Spomnim se, da sta vozili tudi potniške vlake na Štajerskem.
V TV drami O težavah s Kalmanovih truplom in neprimerni ljubezni med Frančkom in Gelo, posneti leta 1977, "nastopa" en od Krokodilov na čelu potniškega vlaka ("kavbojski" vagoni) na Pragerskem.
Zanima me, če so pozimi v vlake uvrščali parni kotel, ker nista imeli parnih generatorjev, ali pa sta takrat vlekli le tovorne vlake.
V TV drami O težavah s Kalmanovih truplom in neprimerni ljubezni med Frančkom in Gelo, posneti leta 1977, "nastopa" en od Krokodilov na čelu potniškega vlaka ("kavbojski" vagoni) na Pragerskem.
Zanima me, če so pozimi v vlake uvrščali parni kotel, ker nista imeli parnih generatorjev, ali pa sta takrat vlekli le tovorne vlake.
Prijeten preostanek dneva
Signal
Signal
Re: 661 414 in 661 415 vržene v morje ????
Z dovoljenjem avtorja spodnjih slik g.Viktorja Lednika, objavljam nekaj slik omenjenih "nesrečnih" lokomotiv, kako so doživele svoj žalostni konec. Žal avtorju (še?) ni uspelo ugotoviti, kdaj sta bili umaknjeni iz prometa. Slikano v CD MB:
661-414
661-415
L.P.
661-414
661-415
L.P.