mateja napisal/-a:
Tudi kakšen nov potniški vlak bi bil zaželen. Ne pa, da nam pošljejo neko staro zeleno skropucalo "Julijske Alpe", ki ima zamrežena okna
Odkar sem na tem svetu gledam iste vlake na naši progi. Samo pobarvajo jih kdaj pa kdaj. To ne vodi v nič dobrega.
Mene je strah dneva, ko bodo bohinjko ukinili.
Mateja, verjetno ne razlikuješ serije 813/184-Fiat (katera je v veliki večini prisotna na Bohinki) in serije 713/715-Kanarček. Namenoma sem uporabil ljubkovalne nazive omenjenih serij, saj se pod izrazom Mercedes dostikrat meša serijo 711 in serijo 713/715.
Za nepoznavalce (oprostite mojemu neprimernemu imenovanju) je najenostavnejše, da se opazi razlika med tema dvema serijama po številu vrat na posamezni člen garniture, Fiat ima ena vrata Kanarček pa dvoje. Potem je tu še barvna shema, včasih je bila še bolj očitna (staro barvanje), tudi na strehi je razlika med tema dvema serijama že na daleč razvidna, da ne nakladam še o ostalih primerih, kateri so za nekoga morda neopazni.
Zakaj ti odgovarjam, Fiat je prišel na naše tire leta 1973, Kanarček pa leta 1984, razlika je očitna. Naj dodam še to, da s Kanarčkom lahko voznoredne čase krajšaš napram Fiatu.
Verjeten razlog, zakaj se ti dozdeva, da so vseskozi isti vlaki na Bohinki je zunanja oblika (na hitro), saj so "Fiata" preoblikovali v podobo "Kanarčka". Res pa je, da Kanarčka lahko vidite na Bohinki le ob vikendih, ko ga pripeljejo v Novo Gorico Dolenci.
Zakaj je bila poslikava (leplenje) Kanarčka v Julijske Alpe je irelevantna zadeva, tako se je pač naročnik odločil. Od teh poslikav nekaj drobiža pade tudi SŽ-ju, morda je to dobro morda ne. Vsekakor pa jaz ne bom nikoli požru cmoka, kateri se imenuje "Novogoriška kurilnica". Malce preglej po tem forumu, kaj se je tukaj nedopustnega zgodilo okoli te lokacije in imela boš zelo zanimivo temo za posnet. Ko je bila kurilnica že odrezana od ostale železniške infrastrukture, se je poskušalo še nekaj rešiti, da bi bila omenjena kurilnica (govorim o stari rotundi z okretnico) zopet povezana s tiri na novogoriški postaji. Z novimi lastniki je bilo v dogovarjanju dosežen že delni kompromis, da bi se ena izmed lokomotiv (K3) postavila v promotivne namene v en ljubljanski nakupovalni center. Žal pa so se pri tem kompromisu všteli, saj so arhitekti predvideli neprimeren lok nove tirne povezave do okretnice. Tudi zato sedaj vozi muzejski vlak iz Jesenic v Novo Gorico vzvratno, kar pa nekako ne paše za večino paroljubcev, čeprav v obdobju parne vleke to ni bil tako redek pojav. Do prodaje zemljišča okoli kurilnice pa so muzejski vlaki lahko vozili z lokomotivo vedno "naprej", seveda če so prišli do NG, ne le do Mosta na Soči.