Nove diesel lokomotive

Debata okoli voznega parka
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12686
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: Nove diesel lokomotive

OdgovorNapisal/-a Dolfe » 29.10.2009, 11:31

jakaklec napisal/-a:Po vsem prebranem se mi poraja vprašanje... zakaj kupovati nove dizelske lokomotive, če pa jih imajo (SŽ) dovolj, a bi bilo potrebno vse dati na revizijo? Ali je ceneje kupiti nove kot pa poštimati stare?


Nihče ni nikoli trdil, da SŽ kopujejo nove dizel lokomotive. Šlo je le za projekt razvojne vizije za prihodnost. Takšni projekti se pač delajo v vseh resnih firmah in železnica ni izjema. Poleg tega je ta študija bila takrat osnova za pogajanje z DB.

Lahko pa si tolmačiš tudi tako, da papir prenese skoraj vse. :wink:

Da se povrnemo k osnovnemu vprašanju, v prvem postu te teme, ki ga je napisal @dingo. Recimo, da v resnici pridejo ameriške lokomotive na promocijske vožnje.
Če to drži, potem bodo imele turnejo po evropskih železnicah in ne le po Sloveniji. Pač z namenom da ujamejo kupca, pa katerikoli to že bo.
SŽ so zagotovo zadnje v tej vrsti in preveč neznatne, da bi si amerikanci delali kakšne velike "biznis" utvare in stroške s prevozom tega železja. :wink:
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4306
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Nove diesel lokomotive

OdgovorNapisal/-a Ljubitelj » 29.10.2009, 13:09

Bi dodal, da Dolfe kar ustrezno razmišlja. Kar se pa tiče starih lokomotiv, ki čakajo na revizije bi dodal, da bo enkrat potrebno zamenjati ekološko neustrezne dizelske lokomotive.
Ostaja pa glavno vprašanje, kako (dokapitalizacija s strani lastnika, krediti z državnim jamstvom?) dobiti denar za vzdrževanje in/ali nakup in koliko D. lokomotiv je sploh potrebno, glede na usihajoči tovor in predvideno elektrifikacijo Pr-Ho.

LPL
Uporabniški avatar
OrientExpress
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 453
Pridružen: 03.06.2006, 12:46

Re: Nove diesel lokomotive

OdgovorNapisal/-a OrientExpress » 30.10.2009, 11:30

Jembah napisal/-a:Pri nas je prekleto hud primankljaj lokomotiv, vsega imamo premalo. Manjka nam reaganov, da bi lahko zvozili to kar moramo. Manjka nam fiatov pa nam namesto tovornih vlakov regani cel dan vlecejo dva pullmana. Manjka nam đuric pa je ze kar praksa, da na premiku ni premikalke...Potem pa prides v kurilnico pa vidis en kup pleha, ki preprosto gnije, ker ni denarja. Po drugi strani pa se te tri izpravne lokomotive nimamo kam parkirat, ker je naokoli vse polno raznih bosanskih, makedonski in nemskih lokomotiv na katerih se dela s polno paro...

@Signal spanka 014 caka na vgradnjo DM, ko bo obnovljen. Obnovljen pa bo, ko bo denar :lol: :lol: :lol: .

@Ales, spanka 018 ni vozna...Ima neke hude probleme s nagibanjem, verjetno bi lahko nadomestila negibnega pendolinota :lol: :lol: :lol: Najblizje koncu revizije je 664-119, samo spet caka na obnovitev podstavnih vozickov, ko bo denar...


Mam par konstruktivnih predlogov:
- bo treba parne ponucat - 033 bi pa že potegnila ene tok kot španka, ne, pa še otroci ob progi bodo srečni :wink:
- zahtevat tistega podarjenega jembaha nazaj, ki je šel v Bosno (lepo ni, ampak, klinc, če pa gre Bosancem zdaj verjetno bolje kot nam, vsaj kar se železnic tiče 8) )
- spet uvest mešane potniško-tovorne vlake :idea:
- uvest sprege drezin - za kak kratek nabiralnik na Bohinjki potegnit bi že blo pa še proga tako ali tako potrebuje obnovo, lahko še progo popravljajo obenem - pa drezine majo še budnike po novem :!: :lol:
- ponucat kar lokomotive tujih železnic, ki so na reviziji v Studencih - uradno sicer samo za testne vožnje, pa ne okol po tujih forumih govort 8)
- uporabit tistega unimoga, ki gre tud po tirih - krasna zadeva z reduktorjem, ziher lahko potegne par vagonov
Po nji peljal te ženico
bom na Dunaj, v Gradec, v Trst ... in v Carigrad:)
Uporabniški avatar
primožflori
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1071
Pridružen: 31.05.2007, 18:44
Kraj: Bohinjska proga

Re: Nove diesel lokomotive

OdgovorNapisal/-a primožflori » 30.10.2009, 13:09

OrientExpress napisal/-a:
Jembah napisal/-a:Pri nas je prekleto hud primankljaj lokomotiv, vsega imamo premalo. Manjka nam reaganov, da bi lahko zvozili to kar moramo. Manjka nam fiatov pa nam namesto tovornih vlakov regani cel dan vlecejo dva pullmana. Manjka nam đuric pa je ze kar praksa, da na premiku ni premikalke...Potem pa prides v kurilnico pa vidis en kup pleha, ki preprosto gnije, ker ni denarja. Po drugi strani pa se te tri izpravne lokomotive nimamo kam parkirat, ker je naokoli vse polno raznih bosanskih, makedonski in nemskih lokomotiv na katerih se dela s polno paro...

@Signal spanka 014 caka na vgradnjo DM, ko bo obnovljen. Obnovljen pa bo, ko bo denar :lol: :lol: :lol: .

@Ales, spanka 018 ni vozna...Ima neke hude probleme s nagibanjem, verjetno bi lahko nadomestila negibnega pendolinota :lol: :lol: :lol: Najblizje koncu revizije je 664-119, samo spet caka na obnovitev podstavnih vozickov, ko bo denar...


Mam par konstruktivnih predlogov:
- bo treba parne ponucat - 033 bi pa že potegnila ene tok kot španka, ne, pa še otroci ob progi bodo srečni :wink:
- zahtevat tistega podarjenega jembaha nazaj, ki je šel v Bosno (lepo ni, ampak, klinc, če pa gre Bosancem zdaj verjetno bolje kot nam, vsaj kar se železnic tiče 8) )
- spet uvest mešane potniško-tovorne vlake :idea:
- uvest sprege drezin - za kak kratek nabiralnik na Bohinjki potegnit bi že blo pa še proga tako ali tako potrebuje obnovo, lahko še progo popravljajo obenem - pa drezine majo še budnike po novem :!: :lol:
- ponucat kar lokomotive tujih železnic, ki so na reviziji v Studencih - uradno sicer samo za testne vožnje, pa ne okol po tujih forumih govort 8)
- uporabit tistega unimoga, ki gre tud po tirih - krasna zadeva z reduktorjem, ziher lahko potegne par vagonov

Po eni strani se strinjam s tvojo razlago,sam dvomim,da bi se to v praksi izvajalo. :-k :hmm
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12686
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: Nove diesel lokomotive

OdgovorNapisal/-a Dolfe » 30.10.2009, 14:41

OrientExpress napisal/-a:
Mam par konstruktivnih predlogov:
- bo treba parne ponucat - 033 bi pa že potegnila ene tok kot španka,.........
......
...


Ooo, Ori, še si živ! =D>

Poleg naštetega bi lahko dodal še uniforme iz časa Titove 1. petletke, katere za kakšnimi strešnimi špirovci skrivajo naši dedje, očetje in strici.Slika

Jaz grem koj na Jenbaha 731 pa bo kar bo. Tudi kapo še imam. :lol:
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Uporabniški avatar
Regan 664
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3387
Pridružen: 24.01.2006, 16:23

Re: Nove diesel lokomotive

OdgovorNapisal/-a Regan 664 » 30.10.2009, 18:00

@Dolfe, ne se hecat, glede na to, da imaš bogate izkušnje z Jembahom bi te lahko ponucali na kakšni Vosslohovi (4-osni :lol: ) premikalki :wink:

Sicer pa kaj je namen nakupa cca 40 dlok?
- odprava mašin z dvojno zasedbo (644, 661, 664)
- zamenjava za iztrošene premikalke (642, 643), saj so le-te čedalje dražje za vzdrževanje.

Nove mašine bi bile namenjene tako premiku, kot tudi za tovorne - krožne, nabiralne vlake....

Nekje sem videl podatek dinamike prihoda na SŽ: prva naj bi prišla že decembra tega leta. :lol:
Ampak sta recesija in kriza vse to odpihnili, tako da je pričakovati zamik še za kakšno Titovo 5-letko....
Vseh 40 naj bi se zvrstilo nekje v 5-6 letih.

Toliko, več pa ne povem, ker ima dokument oznako strogo-zaupno. [-o<
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9045
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Nove diesel lokomotive

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 30.10.2009, 19:43

Regan 664 napisal/-a:
Toliko, več pa ne povem, ker ima dokument oznako strogo-zaupno. [-o<


ozna sve dozna.press bi rekel Dolfe :old 8) :wink: :kij
36-048
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 92
Pridružen: 21.11.2007, 18:09

Re: Nove diesel lokomotive

OdgovorNapisal/-a 36-048 » 31.10.2009, 10:50

Dolfe napisal/-a:Poleg naštetega bi lahko dodal še uniforme iz časa Titove 1. petletke, katere za kakšnimi strešnimi špirovci skrivajo naši dedje, očetje in strici.

Slika
Uporabniški avatar
Nurmi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3041
Pridružen: 16.09.2009, 17:12

Re: Nove diesel lokomotive

OdgovorNapisal/-a Nurmi » 04.11.2009, 8:13

Jaz mislim,da Ameriških mašin ne bo več v SLO.Mislim da so pritiski EU podjetij preveliki.Težko bi dobile zeleno luč za Iteroperabilnost,kar je baje pogoj.Lani sem na sejmu v Berlinu videl nekaj Ameriških lokomotiv,pa tudi Rusko-Ameriške eksperimente (ne moreš da verjameš),vendar niso tehnološko daleč stran od naših reganov.Strojevodski prostor v velikosti kemičnega WC,prehodi v motornem prostoru narejeni za Liliputance,kronično po Ameriško težko tesnijo olje,......Edina stvar,ki bi pa verjetno najbolj navduševala ljubitelje je pa zvok.Mislim,ko so pa vžgali Američanko,pa jagenčki umolknejo pa mislim da ga ni bilo človeka na sejmu,da mu ne bi stale vse kocine.Tako da tistih 4500kW ni samo videt,ampak tudi slišat.Poraba :?: ne me prašat,je bla taka cifra da sem jo takoj pozabil :lol:

Jaz samo upam,da ne bodo kupovali kakega dizel-hidravličnega 4-osnega sranja,ker si z njo na Goriškem nisi nič spomagat.Saj vemo kje žačnejo mašine in kaj so premikalke z lepotno operacijo :wink:

Drugače pa kar se reganov tiče,se je za zjokat.Na koridorju vozimo obvoz z 105 in 117, v akciji je spet 644-016,privlekli so še 644-018, v nočni prejšnji dan je šla v akcijo še Goriška premikalka 642-201,ker je 016 požrla vso olje......
Tako da dogaja [-o<
Enostavno čaramo,saj itak nobenega nič ne briga,noben nič ne ve........Ampak pustmo to stati
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
dingo
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 498
Pridružen: 08.08.2009, 15:42

Re: Nove diesel lokomotive

OdgovorNapisal/-a dingo » 04.11.2009, 14:25

Samo kaj pa češ kupit evropskega. Od evropskih proizvajalcev dizel električnih lokomotiv razporeda osi Co Co ponuja samo siemens herculessa pa vossloh euro 4000 (pa še ta ima emd motor). Ostalo so pa samo dizel hidravlične. Torej če že kaj spoloh vzet?
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6491
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Re: Nove diesel lokomotive

OdgovorNapisal/-a Gorchi » 04.11.2009, 14:30

Zakaj pa bi vzel 6 osne, zakaj ne 4 osnih? Da je zadeva še bolj zabavna, če bi vzeli 6 osne (v mislih imam one s 3 osmi na voziček, da ne bo pomote), potem je veliko vprašanje, če bi se z njimi smelo peljati v tujino; v Italijo že ne bi šlo.
Goran
dingo
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 498
Pridružen: 08.08.2009, 15:42

Re: Nove diesel lokomotive

OdgovorNapisal/-a dingo » 04.11.2009, 14:40

Saj v bistvu potrebujemo diesel lokomotive za notranji promet. Za povezavo s tujino so glavne proge več ali manj elektrificirane (no razen proti madžarski). Kako bi se se Bo Bo konfiguracija sploh obnesla na bohinjski progi (ker po drugih bi verjetno zadostovala).
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4306
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Nove diesel lokomotive

OdgovorNapisal/-a Ljubitelj » 04.11.2009, 15:58

Dingo:
Kako bi se se Bo Bo konfiguracija sploh obnesla na bohinjski progi (ker po drugih bi verjetno zadostovala).


Nič se bat. Če ima 541 boljše vlečne karakteristike od 663, se lahko tudi za Herkulesa pričakuje, da ne bo imel vlečnih lastnosti slabših od 541 bolj kot je to zaradi razlike v adhezijski teži (87t 541 in ~80 t Herkules). Torej je vlečna sila cca 10% manjša. Siemensovi podatki so 250 kN za startno vlečno silo za Eurorunner in 300 kN za Eurosprinter. Ta vlečna sila je primerljiva z 661, ki ima maso 6*18-19 ton=108-114 t. Točnih podatkov pa ne najdem.

Imam pa vprašanje, zakaj po Italiji ne bi smele voziti lokomotive Co-Co? V čem je slabost takšne svetovno sprejete konfiguracije napram Bo-Bo-Bo ali Bo-Bo.

LPL
cokla
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 11354
Pridružen: 10.08.2007, 21:50
Kraj: ob levem bregu Save

Re: Nove diesel lokomotive

OdgovorNapisal/-a cokla » 04.11.2009, 16:05

Ljubitelj napisal/-a:
Imam pa vprašanje, zakaj po Italiji ne bi smele voziti lokomotive Co-Co? V čem je slabost takšne svetovno sprejete konfiguracije napram Bo-Bo-Bo ali Bo-Bo.

LPL


Veliko večja obremenitev in obraba tirnic v lokih...
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?

Da bi videle, če je res !

( Regis Houser )
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4306
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Nove diesel lokomotive

OdgovorNapisal/-a Ljubitelj » 04.11.2009, 17:46

cokla:
Veliko večja obremenitev in obraba tirnic v lokih...


Cokla,
ali to velja samo za italijanske proge, ker Francozi imajo ekvivalente Brižitk?
ali so potemtakem Brižitka in vse 6-osne dizelke uničevalke prog?
kakšne uničevalke prog so potemtakem bile šele 3-5 osne parne lokomotive?

Glede na to, da sem prebral, da so 3 osni podstavki na ameriških DE lokomotivah (vsaj najnovejše konstrukcije) prirejeni za lažjo vožnjo skozi krivine, mi to diši na "zapiranje trga pred konkurenco".

LPL

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: Google [Bot] in 5 gostov