Obremenitev lokomotiv

Debata okoli voznega parka
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

mg5888 napisal/-a: OK, razumem. Hvala vseeno!
Me pa zanima še ta zadeva. A poleg vzmeti ni nobenega amortizerja?

lp MG
Hu! :lol:



@mg5888, poglej malce ZS in svoj mail. Slika

Upam da boš našel odgovore.

lp
Dolfe
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Uporabniški avatar
Jembah
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1859
Pridružen: 05.11.2006, 17:38
Kraj: Maribor

Odgovor Napisal/-a Jembah »

Dolfe napisal/-a: Jembah, saj ti ne bi krona iz glave padla, če bi enkrat zlezel v kanal. Po službeni dolžnosti pač. Mimo grede bi lahko še malce privil zavorno drogovje .... Slika


lp
Dolfe Slika
Za to imam pomocnika :twisted: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

Izvoli. Tole je novejša izvedba z gumijastimi "silent bloki".

Slika


Tole pa je spenjača lokomotive serije 342:

Slika


Spenjača ima dve glavni funkciji.

1. Medsebojno spetje (vezavo) dveh vagonov.

2. Kompenziranje (blaženje) poteznih sunkov.



Vse ostalo so nianse. press :wink:


lp
Dolfe
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
holding
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1799
Pridružen: 30.12.2006, 13:03

Odgovor Napisal/-a holding »

................pa se pojdimo malo "fizika po domače"............... :lol: ........

.....eden od osnovnih fizikalnih zakonov, ki jih je "patentiral" g. Newton pred več stoletji se glasi približno takole: "Akcija je enaka reakciji" oziroma: Z enako silo. kot sem jaz tebe počil na gobec, si ti mene z gobcem užgal po roki... :!: ......

........kaj preneseta roka oz. gobec, je pa drugo vprašanje..................

.........pa šalo na stran. Skozi dobro stoletje in pol je bilo že veliko variant, izboljšav,........itd. vlečnih naprav (nekaj jih je predstavil @dolfe), pa se bodo v bodočnosti prav gotovo še spreminjale. Vse skupaj (lokomotivske, vagonske, trideset let stare, nove,...........) pa je treba uvrstiti v nek praktično uporabljiv in razumljiv okvir. Za praktično uporabo je to: tabela obremenljivosti glede na vlečne naprave, kjer so vrednosti izražene v max. dovoljeni masi (teži) vlaka v tonah na odporu (vzpon+ovinek) proge v promilah............. :roll: .............................

...........popoln nesmisel je npr. imeti močnejšo lokomotivo, kot je vlečna naprava, je pa npr. za doseganje visokih hitrosti potrebna velika moč.................

..............ker pa se za težke vlake na gorskih progah z velikimi vzponi in padci za vleko vlaka uporablja več lokomotiv, je pa treba paziti, da se ne preseže zmogljivost vlečnih naprav...............

.......praktično to izgleda takole: Na relaciji Zalog - Dobova lahko na 2000 ton težak vlak uvrstimo tri lokomotive na čelo vlaka, pa bo vlečna naprava zadosti močna, ker le ta na odporu 4 %o zdrži bistveno večjo silo kot je za vleko 2000 ton potrebna (na odporu 4%o)............. :idea:.........................................oziroma je sila (kljub trem lokomotivam in 2000 tonam ), potrebna za vleko vlaka po ravnini manjša od zmogljivosti kavlja........... :shock: .............oz. kot je ugotovil g. Newton: akcija je enaka reakciji, oziroma: lokomotive vlečejo samo s takšno silo, kot se vlak upira vleki..........

............za vleko vlaka proti Jesenicam (odpor proge do 17%o) pa je potrebna dosti večja sila oz. se vlak na tem vzponu upira lokomotivi s precej večjo silo....... :oops: :oops: ......ta znaša - izražena v teži vlaka cca 1530 ton................ :!: ...........(lok 541 zmore 1260 ton, 2 X 541 kar 2500 ton, vendar se vlak upira vleki samo z 1530 tonami)............... iz tega sledi, da se na Gorenjki pri vlakih, lažjih od 1530 ton, lahko uporablja dve ali tri lok na čelu, pri vlakih težjih od 1530ton, pa mora biti druga lokomotiva uvrščena kot doprega...................... :!: ........

...........če bi npr. 1800 tonski vlak VLEKLI na Jesenice dve brižiti (vsaka zmore 1100 ton), obstaja velika verjetnost strganja, saj bi se tak vlak upiral vleki z večjo silo, kot jo zmore prenesti vlečna naprava........ :x ..........če pa je ena spredaj, pa le-ta ne more vleči z večjo silo, kot jo sama zmore, se pravi največ 1100ton, ostalo pa mora porivati doprega...........

........bolj po kmečko pa ne znam......... :shock: ...............
Uporabniški avatar
Jembah
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1859
Pridružen: 05.11.2006, 17:38
Kraj: Maribor

Odgovor Napisal/-a Jembah »

mg5888 evo slika vagonske vlecne naprave.
p.s. Dolfe tu sem celo bil pod vagonom :lol: :lol: :lol:

Slika

Vzmeti ki se uporabljajo:
Slika

Vzmeti ki so v odbojnikih:
Slika

Vlecni kavelj na "suhem":
Slika
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

Vsa čast Jembah. Malce si me pa zares presenetil. Slika


MMG, mal sem pa le upal, da boš zlezel pod Đuro pa mimogrede, ko bi bil že glih tam, pritegnil zavoro ...... [-o<


lp
Dolfe
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Uporabniški avatar
mg5888
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 110
Pridružen: 28.11.2007, 20:37

Odgovor Napisal/-a mg5888 »

Oh, hvala fantje!

Ta odziv pa je bil nad vsemi pričakovanji.:applause

Dolfe hvala za material, odgovor sem ti poslal na ZS. Če se boš strinjal, pa lahko zadevo nalimamo tudi sem.

@holding tudi tebi hvala za odgovor, sicer namen mojega vprašanja ni bila razjasnitev teh nejasnosti, pa vseeno.

@Jembah si imel v osnovi tak namen, ali pa je to bilo zaradi Dolfetovega izziva :?: :D

Zadeve so že nekoliko bolj jasne. :D

lp MG
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

mg5888 napisal/-a: Dolfe hvala za material, odgovor sem ti poslal na ZS. Če se boš strinjal, pa lahko zadevo nalimamo tudi sem.

lp MG


Sorry, na ZS kot na meil, nisem dobil prav ničesar. [-(

lp
Dolfe
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4763
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

............za vleko vlaka proti Jesenicam (odpor proge do 17%o) pa je potrebna dosti večja sila oz. se vlak na tem vzponu upira lokomotivi s precej večjo silo....... ......ta znaša - izražena v teži vlaka cca 1530 ton................ ...........(lok 541 zmore 1260 ton, 2 X 541 kar 2500 ton, vendar se vlak upira vleki samo z 1530 tonami)............... iz tega sledi, da se na Gorenjki pri vlakih, lažjih od 1530 ton, lahko uporablja dve ali tri lok na čelu, pri vlakih težjih od 1530ton, pa mora biti druga lokomotiva uvrščena kot doprega...................... ........
Sedaj pa meni ni jasno. Dnevno vozijo težki tov. vlaki na Jesenice in naprej z lokomotivami v tandemu (22x80=1760 t), tu mi pa pišete, da je v tem primeru presežena obremenitev vlečnega kavlja. Cca 1 leto nazaj se je o te, kaj lahko OBB in kaj SŽ burno debatiralo....

Kakšni pa so primerjalno vzeti različni predpisi nacionalnih uprav. Izgleda, da je to prepuščeno namreč pos. upravam. Se mi zdi da so Avstrijci malo bolj napredni, če upoštevamo, da je povprečna bruto teža RCA malo manj kot 1000 t, proge pa se mi zdi so kar precej obdarjene z vzponi.

Pri obstoječih dolžinah vlakov se lahko le ti mnogo bolj obremenijo. Vagoni za žel. rudo z 22.5 t/os, pri videni dolžini 48 vagonov dajo težo čez 4300 ton, 90t x 48vagonov =4.320 t. Ali ne bi bilo smiselno opremiti te maršrutne vlake z poštenimi avtomatskimi spenjačami, pripeti več lokomotiv in na ta način izboljati produktivnost. (+ ojačanje el. napeljave +....).

LPL
Uporabniški avatar
Mojster_Strojevodja
Direktor
Direktor
Prispevkov: 1960
Pridružen: 09.08.2005, 19:43
Kraj: Bled
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Mojster_Strojevodja »

Ljubitelj napisal/-a:Dnevno vozijo težki tov. vlaki na Jesenice in naprej z lokomotivami v tandemu (22x80=1760 t)
K boš vidu da se na Jesenice vleče tak vlak, se pa vglas pri men, častim pir, pa ne sam enga.

Utopičen so mi ga te tvoje ideje.
Če ne gre uporabi večje kladivo.
"Half the job is in the discovery; the other half is having the courage to present the findings."
"Everyone is a genius at least once a year. The real geniuses simply have their bright ideas closer together."
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4763
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

K boš vidu da se na Jesenice vleče tak vlak, se pa vglas pri men, častim pir, pa ne sam enga.
Ta zadnjić, ko sem prešetl vagone za rudo v vlaku proti Avstriji preko Mb jih je bilo 22. V davnih časih jih je bilo 16, nato pa 18, nato ....

Sem jih pa zadnjič tudi prešetl v Lakiforniji, jih je bilo cca 50, pa vsak po 120 ton.....Višina prelaza (Donner pass) pa nekaj pod 3000 m.

LPL
Uporabniški avatar
Regan 664
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3625
Pridružen: 24.01.2006, 16:23

Odgovor Napisal/-a Regan 664 »

Ljubitelj napisal/-a:...Sem jih pa zadnjič tudi prešetl v Lakiforniji, jih je bilo cca 50, pa vsak po 120 ton.....Višina prelaza (Donner pass) pa nekaj pod 3000 m...
Lakifornija je Californija, mi pa smo v Sloveniji. :shock: Ne vem, zakaj se tako radi primerjamo z Ameriko. Mi smo unikatni in specifični... Tudi morja nimamo toliko kot Lakifornijci...

Tako da vsake primerjave so neumestne in iz trte zvite... :wink:
milchy
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 5700
Pridružen: 11.09.2005, 17:48
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a milchy »

Ljubitelj napisal/-a:
Sem jih pa zadnjič tudi prešetl v Lakiforniji, jih je bilo cca 50, pa vsak po 120 ton.....Višina prelaza (Donner pass) pa nekaj pod 3000 m.

LPL
potem si vidu res kratek vlak, jaz sem jih zadnjič na Youtube v enem filmčku naštel 105 ... ;)
Uporabniški avatar
Mojster_Strojevodja
Direktor
Direktor
Prispevkov: 1960
Pridružen: 09.08.2005, 19:43
Kraj: Bled
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Mojster_Strojevodja »

Ljubitelj napisal/-a:
K boš vidu da se na Jesenice vleče tak vlak, se pa vglas pri men, častim pir, pa ne sam enga.
Ta zadnjić, ko sem prešetl vagone za rudo v vlaku proti Avstriji preko Mb jih je bilo 22. V davnih časih jih je bilo 16, nato pa 18, nato ....

Sem jih pa zadnjič tudi prešetl v Lakiforniji, jih je bilo cca 50, pa vsak po 120 ton.....Višina prelaza (Donner pass) pa nekaj pod 3000 m.

LPL
Tukile je povdarek, da si jih štel na vlaku k gre čez MB, voznoredno pa noben vlak naložen z Fe rudo k gre na Jesenice nima več kot 18 vagonov.

V detajlih se hudič skriva, tko da včasih je treba tud na to popazit predno kakšno zineš.
Če ne gre uporabi večje kladivo.
"Half the job is in the discovery; the other half is having the courage to present the findings."
"Everyone is a genius at least once a year. The real geniuses simply have their bright ideas closer together."
36-048
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 92
Pridružen: 21.11.2007, 18:09

Odgovor Napisal/-a 36-048 »

Mojster_Strojevodja napisal/-a:
Ljubitelj napisal/-a:
K boš vidu da se na Jesenice vleče tak vlak, se pa vglas pri men, častim pir, pa ne sam enga.
Ta zadnjić, ko sem prešetl vagone za rudo v vlaku proti Avstriji preko Mb jih je bilo 22. V davnih časih jih je bilo 16, nato pa 18, nato ....

Sem jih pa zadnjič tudi prešetl v Lakiforniji, jih je bilo cca 50, pa vsak po 120 ton.....Višina prelaza (Donner pass) pa nekaj pod 3000 m.

LPL
Tukile je povdarek, da si jih štel na vlaku k gre čez MB, voznoredno pa noben vlak naložen z Fe rudo k gre na Jesenice nima več kot 18 vagonov.

V detajlih se hudič skriva, tko da včasih je treba tud na to popazit predno kakšno zineš.

v casu soskega koridorja so bili vlaki z rudo sestavljeni z dizelok+19 vagonov+dizelok
Odgovori