SŽ 812
Najlepsa hvala za informacijo obema - sem na forumu se manj casa - bom poiskal med starejsimi prispevki - v originalu se jih pa najbrz ne morem spomnit, saj sem se z vlakom vozil v solo sele od zacetka 70-ih, te so bile pa najbrz vzete iz prometa se v 60-ih.
Glede pobarvanosti - na hrvaskem forumu pise, da so ta originalni sinobusi vozili se v originalnih rdeče-belih barvah - kar se na crnobeli sliki pac ne vidi. A mogoce res dovolj o tem - jasno je pomembneje, kaj bo v prihodnje - tudi na področju primestnega transporta - katerega pradedek je bil sinobus (npr. LJ-Vrhnika) se ocitno razen veliko lapanja res ne dogaja veliko. Pa vseeno dovolj na to temo.
Se enkrat hvala obema za pomoc in lep vikend A.A.
Glede pobarvanosti - na hrvaskem forumu pise, da so ta originalni sinobusi vozili se v originalnih rdeče-belih barvah - kar se na crnobeli sliki pac ne vidi. A mogoce res dovolj o tem - jasno je pomembneje, kaj bo v prihodnje - tudi na področju primestnega transporta - katerega pradedek je bil sinobus (npr. LJ-Vrhnika) se ocitno razen veliko lapanja res ne dogaja veliko. Pa vseeno dovolj na to temo.
Se enkrat hvala obema za pomoc in lep vikend A.A.
ja , šinobusi, a na sliki niso šinobusi ...... nekaj slik boš našel tule:
http://www.vlaki.net/porumenele.html
M.
http://www.vlaki.net/porumenele.html
M.
Jaz bi pa za en talerček prosil.
Rocotov šinobus bi rad predelal v takega, kot je včasih vozil na dolenjsko,
zdaj pa bi rabil, da mi nekdo pove kakšna je bila barvna shema, tista
tasrebrna, kot je (predvidevam) na tejle sliki.
Takega se namreč spomnim, ko sem še čisto majhen bil.
Slike z Milanove strani so v rdečerjavi izvedbi, kot je bila nemška.
Merilni voz je cel moder, hrvaški pa je srebrn, spodaj pa malo moder.
Torej, če ima kdo kje še kako tako sliko, bi ga lepo prosil za en "talerček".
Po forumu sem že iskal, vendar premalo vstrajno ali pa res ni...
Tenkjuverimač!
Rocotov šinobus bi rad predelal v takega, kot je včasih vozil na dolenjsko,
zdaj pa bi rabil, da mi nekdo pove kakšna je bila barvna shema, tista
tasrebrna, kot je (predvidevam) na tejle sliki.
Takega se namreč spomnim, ko sem še čisto majhen bil.
Slike z Milanove strani so v rdečerjavi izvedbi, kot je bila nemška.
Merilni voz je cel moder, hrvaški pa je srebrn, spodaj pa malo moder.
Torej, če ima kdo kje še kako tako sliko, bi ga lepo prosil za en "talerček".
Po forumu sem že iskal, vendar premalo vstrajno ali pa res ni...
Tenkjuverimač!
"Gajbica" kakor so jo nazadnje imenovali na relaciji Sevnica - Trebnje - Novo mesto, je po mojem spominu identična hrvaškim šinobusom. Vsekakor pa se zagotovo kakšna slika (upam, da barvna) nahaja tudi v SŽ muzeju. Zagotovo pa ti bo osebje tega muzeja z veseljem pomagalo pri rešitvi tvojega vprašanja.
Motornik je nosil oznako JŽ 812, prikolica JŽ 818. Spominjam pa se tudi tega, da so bile oznake pri posameznih vratih "kadilci" oz. "nekadilci".
Motornika sem neštetokrat opazoval ob prihodu v Trebnje in premiku iz tira dva po tiru tri, ter ponovnem priklopu k prikolici na tiru dva. Potem je še počakal na zvezo NM-LJ ter veselo odsopihal nazaj proti Sevnici.
Motornik je nosil oznako JŽ 812, prikolica JŽ 818. Spominjam pa se tudi tega, da so bile oznake pri posameznih vratih "kadilci" oz. "nekadilci".
Motornika sem neštetokrat opazoval ob prihodu v Trebnje in premiku iz tira dva po tiru tri, ter ponovnem priklopu k prikolici na tiru dva. Potem je še počakal na zvezo NM-LJ ter veselo odsopihal nazaj proti Sevnici.
Tine
- Planet 1830
- Strojevodja I
- Prispevkov: 972
- Pridružen: 08.10.2007, 21:25
Cenzlov pepe, prijazno ti pokažem dve željeni slikici, ker vem, da bodo tebi in vsem nam, v veselje. V času, ko sta bila ta posnetka narejena, sem sam te vlake imenoval "konzerva". Njihova barva je bila namreč nadvse slična barvi nepotiskanih konzerv.CenzlovPepe napisal/-a:Jaz bi pa za en talerček prosil.
..........
da mi nekdo pove kakšna je bila barvna shema, tista
tasrebrna
..........
Takega se namreč spomnim, ko sem še čisto majhen bil.
..........
Torej, če ima kdo kje še kako tako sliko, bi ga lepo prosil za en "talerček".
tole sem leta 1973 posnel blizu Grosuplja v smeri proti Šmarju-Sap:
tole pa sem posnel istega leta v Ivančni Gorici:
MMG: spomnim se, da ob pričetku javljanja na ta forum nisi bil nič kaj prijazno sprejet. Zato o "talerčku" raje ne bi.
CenzlovPepe napisal/-a:Jaz bi pa za en talerček prosil.
Rocotov šinobus bi rad predelal v takega, kot je včasih vozil na dolenjsko,
zdaj pa bi rabil, da mi nekdo pove kakšna je bila barvna shema, tista
tasrebrna, kot je (predvidevam) na tejle sliki.
Takega se namreč spomnim, ko sem še čisto majhen bil.
Slike z Milanove strani so v rdečerjavi izvedbi, kot je bila nemška.
Merilni voz je cel moder, hrvaški pa je srebrn, spodaj pa malo moder.
Torej, če ima kdo kje še kako tako sliko, bi ga lepo prosil za en "talerček".
Po forumu sem že iskal, vendar premalo vstrajno ali pa res ni...
Tenkjuverimač!
Spomnim se moje prve vožnje z 812/818 (LJ-NM), ki je sovpadala z zagrebško tragedijo. Menda se je pisalo 1974. Tkrat (in kasneje) je bila barva motornika umazana srebrno-siva.
Lp Mirko
Ko sem malo bolj podrobno pregledoval šinobuse raznih proizvajalcev
modelov, sem ugotovil, da takega brez puferjev, kot je vozil pri nas,
izdeluje le Fleischmann. Vsi ostali imajo modele s puferji.
Vendar je Fleischmannov vagon brez pogona (beiwagen) krajši
od vagona s pogonom (pogonski 7 oken, brez 5 oken).
Kako pa je bilo s tem pri nas? Je bil drugi vagon enako dolg ali krajši?
Kaj pa število vagonov? Na sliki iz Ivančne gorice (Planet 1830) se
vidijo trije vagoni. Kakšne garniture so vozile pri nas?
En vagon, dva, trije, morda več?
Lepa hvala za odgovore, dosedanje in bodoče,
Sandi
modelov, sem ugotovil, da takega brez puferjev, kot je vozil pri nas,
izdeluje le Fleischmann. Vsi ostali imajo modele s puferji.
Vendar je Fleischmannov vagon brez pogona (beiwagen) krajši
od vagona s pogonom (pogonski 7 oken, brez 5 oken).
Kako pa je bilo s tem pri nas? Je bil drugi vagon enako dolg ali krajši?
Kaj pa število vagonov? Na sliki iz Ivančne gorice (Planet 1830) se
vidijo trije vagoni. Kakšne garniture so vozile pri nas?
En vagon, dva, trije, morda več?
Lepa hvala za odgovore, dosedanje in bodoče,
Sandi
CenzlovPepe napisal/-a:Ko sem malo bolj podrobno pregledoval šinobuse raznih proizvajalcev
modelov, sem ugotovil, da takega brez puferjev, kot je vozil pri nas,
izdeluje le Fleischmann. Vsi ostali imajo modele s puferji.
Vendar je Fleischmannov vagon brez pogona (beiwagen) krajši
od vagona s pogonom (pogonski 7 oken, brez 5 oken).
Kako pa je bilo s tem pri nas? Je bil drugi vagon enako dolg ali krajši?
Kaj pa število vagonov? Na sliki iz Ivančne gorice (Planet 1830) se
vidijo trije vagoni. Kakšne garniture so vozile pri nas?
En vagon, dva, trije, morda več?
Lepa hvala za odgovore, dosedanje in bodoče,
Sandi
Glede števila vagonov (upravljano z enega komandnega pulta) lahko pomagam. Zadeva bi (naj) bila sledeča:
Na komandnem pultu sta 2 merilnika obratov z izbirnim pretikalom (možni sta meritvi: matični motornik + 1. priklopljeni motornik ali 2. priklopljeni motornik + 3. priklopljeni motornik).
Iz zgornjega sledi, da lahko nadziraš obrate 4 motorjev (in jih upravljaš). Ker ima motornik en motor, lahko upravljaš 4 motornike, od katerih ima (lahko) vsak svojo prikolico, kar je 8 voz.
Lp Mirko
Vse je bilo odvisno od frekvence potnikov in od vzpona. Po ravninskih progah so vozili do 8 voz M+P+P+M+M+P+P+M, saj se je ob manjšem številu potnikov zmanjšala sestava za 1/4;1/2;3/4 lahko pa je ostal sam motornik. Divača -Pula pa je zaradi vzponov vozil v sestavi M+P+M, ob večjem številu potnikov pa so priključili še M+P. M in P sta enake dolžine. Podserija 0xx je imela torzijsko vzmetenje(navojne vzmeti), podserija 2xx pa zračno vzmetenje podobno kot serija 713/715.Signal napisal/-a:CenzlovPepe napisal/-a:Ko
Kako pa je bilo s tem pri nas? Je bil drugi vagon enako dolg ali krajši?
Kaj pa število vagonov? Na sliki iz Ivančne gorice (Planet 1830) se
vidijo trije vagoni. Kakšne garniture so vozile pri nas?
En vagon, dva, trije, morda več?
Lepa hvala za odgovore, dosedanje in bodoče,
Sandi
Re: SŽ 812
Imel sem srečo in sem lahko pogledal v dve "lokomotivski knjigi" Šinobusa. Da pa ne bo ostalo le pri mojem vpogledu, tukaj z vami delim nekaj malenkosti
tipska skica
načrt komandnega pulta
karakteristika motorja Bussing U-10
včasih je bil v uporabi tudi takšen kontrolni trak
tipska skica
načrt komandnega pulta
karakteristika motorja Bussing U-10
včasih je bil v uporabi tudi takšen kontrolni trak
Tine
Re: SŽ 812
Tine, kaj je na šinobusu (na prvi sliki na levem vozu) na sredi spodaj?
Moja mama mi je vedno pravla, da se je lahko šinobus namestu vrtel (saj se je v tistem času zelo
dosti prevozla z njimi), tisto spodaj na sredini pa bi lahko glih bilo uporabno za vrtenje na mestu.
Moja mama mi je vedno pravla, da se je lahko šinobus namestu vrtel (saj se je v tistem času zelo
dosti prevozla z njimi), tisto spodaj na sredini pa bi lahko glih bilo uporabno za vrtenje na mestu.
LP Anej
Re: SŽ 812
Anej, tisto na sredini pogonskega vozu je tako imenovana tirna zavora. S pomočjo te se je zaviralo direktno na tirnico. Šinobus ni imel možnosti obračanja okoli svoje osi (motorni voz), za kaj takega seveda ni bilo niti najmanjše potrebe saj je imel na obeh straneh motornega voza komandni pult (beri strojevodsko mesto). V Trebnjem je po prihodu iz Sevnice na tir 2 vedno bilo potrebno odpeti motorni voz od prikolice in potem veselo naprej v smeri Ljubljane, ne preko mejnika, ter nato po tiru 3 v kontro smer in nazaj na tir 2, ter ponovno spetje s prikolico (818). Potem pa je sledil odhod bodisi proti sevnici bodisi proti Novemu mestu.
To kar ti omenjaš o vrtenju je veljalo včasih za drezine.
Še ena slika iz tistih časov iz Novega mesta
To kar ti omenjaš o vrtenju je veljalo včasih za drezine.
Še ena slika iz tistih časov iz Novega mesta
Tine
Re: SŽ 812
Tako je, kot pravi Tine. Gre za tirno zavoro.AnejTS napisal/-a:Tine, kaj je na šinobusu (na prvi sliki na levem vozu) na sredi spodaj?
Moja mama mi je vedno pravla, da se je lahko šinobus namestu vrtel (saj se je v tistem času zelo
dosti prevozla z njimi), tisto spodaj na sredini pa bi lahko glih bilo uporabno za vrtenje na mestu.
MMG, Tine, hvala za risbe serije 812.
Če imaš še kaj, se lepo priporočam.
Iz 2. strani te teme.
lpDolfe napisal/-a:
Predhodnica elektro-magnetne zavore
Dolfe
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!