SŽ 812

Debata okoli voznega parka
541
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3417
Pridružen: 16.11.2005, 22:01

OdgovorNapisal/-a 541 » 22.03.2006, 16:12

gomulka014 napisal/-a:Ta motornik se danes žal ne uporablja več, še vedno pa si ga je moč ogledati na postaji Divača, kjer propada in čaka boljše čase.


Torej moram naslednjič, ko bom na tistem koncu, natančneje pogledati. :)
Zadnjič spremenil 541, dne 20.05.2006, 22:20, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
gomulka014
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 454
Pridružen: 18.11.2005, 13:24
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a gomulka014 » 22.03.2006, 16:13

541 napisal/-a:Kaj je sedaj s tem vozilom, pa ne vem. Mislim, da ga v Divači ni več. Ali pač?


Nisem prepričan, vendar se mi zdi, da je vendarle še vedno v Divači.
Uporabniški avatar
gomulka014
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 454
Pridružen: 18.11.2005, 13:24
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a gomulka014 » 22.03.2006, 16:15

541 napisal/-a:Torej moram nasledjič, ko bom na tistem koncu, natančneje pogledati. :)


Tudi sam sem si že rekel, da ko bom naslednjič na tistem koncu, si ga grem od bližje pogledat, z očmi ter skozi objektiv :wink:
Uporabniški avatar
igor72
Mojster
Mojster
Prispevkov: 4475
Pridružen: 28.09.2005, 17:07
Kraj: Primorje

OdgovorNapisal/-a igor72 » 25.03.2006, 12:26

Goša je še vedno v Divači.V galeriji so dve slike 2 dni stare.
Lep dan
Uporabniški avatar
gomulka014
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 454
Pridružen: 18.11.2005, 13:24
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a gomulka014 » 25.03.2006, 13:18

igorl72 napisal/-a:Goša je še vedno v Divači.V galeriji so dve slike 2 dni stare.
Lep dan


Kje v galeriji so te fotografije? Ne najdem jih ... :oops:
Uporabniški avatar
Mojster_Strojevodja
Direktor
Direktor
Prispevkov: 1937
Pridružen: 09.08.2005, 19:43
Kraj: Bled
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Mojster_Strojevodja » 25.03.2006, 14:04

Zdej se jih pa vidi, slike mislim.
Če ne gre uporabi večje kladivo.
"Half the job is in the discovery; the other half is having the courage to present the findings."
"Everyone is a genius at least once a year. The real geniuses simply have their bright ideas closer together."
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12686
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

OdgovorNapisal/-a Dolfe » 28.04.2006, 12:35

Pozdrav vsem!

Bom kar nadaljeval to, že rahlo pozabljeno temo.

Obiskal sem "zadnjo Gošo 812", ki je še na SŽ, pozabljena v Divači.

Kaj naj rečem? :roll:
Ostala je le še lupina. Notranjost je v glavnem uničena. Ker fotke niso ravno na umetniški ravni, jih bom prilepil kar tu. Če jih pa moderator vrže v galerijo, pa nimam nič proti.


Slika

Goša 812: na zunaj zdrav izgled.

Slika

Ostanek krmilnega pulta

Slika

Strojevodska kabina

Slika

Vandalizem :evil:

Slika

Predhodnica elektro-magnetne zavore


@ s52r - Tone :D

Iz tvojih prispevkov sem razbral, da o tej DMG veš veliko. Če ti ni odveč, malo opiši ta motornik 60. let. Kar tako..., po spominu seveda.

lp
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Uporabniški avatar
STIB
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 392
Pridružen: 18.04.2006, 11:57
Kraj: Zagreb, HR

OdgovorNapisal/-a STIB » 28.04.2006, 20:45

Danes se sliši čudno, toda konec 50-tih let (pa tudi v 60-tih) so ti "šinobusi" vozili tudi na glavnih progah.
Spomnim se še zdaj (ene same) vožnje Ljubljana - Litija. To je takrat bilo posebno doživetje (gledati progo pred sabo, kot jo vidi strojevodja).

Veliko bolj pogosto pa sem se vozil na relaciji Zagreb - Čakovec... Nekaj časa so tam vozili v originalni rdeči barvi, tudi po 5 ali 6 vagonov skupaj.
Zadnjič spremenil STIB, dne 21.05.2006, 9:33, skupaj popravljeno 1 krat.
lp iz Zagreba
ZDRU
Uporabniški avatar
Dirigent
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 947
Pridružen: 21.09.2005, 21:21

Žalost...

OdgovorNapisal/-a Dirigent » 29.04.2006, 11:33

Nad notranjostjo divaškega šinobusa sem pa kar močno presenečen....
Kakšne rezervne dele bi se dalo še dobiti že v Karlovcu. Idealno bi bilo, če bi bilo vozilo v voznem stanju in bi se ga lahko tržilo za kakšne skupine fotografov , ali kaj podobnega....
Uporabniški avatar
gomulka014
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 454
Pridružen: 18.11.2005, 13:24
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a gomulka014 » 18.05.2006, 20:53

Pred tednom dni sem si tudi sam ogledal nas poslednji šinobus 812-089, ki žalostno propada v Divači. Se pa zelo strinjam z Dirigentom, tudi meni se je zazdelo, da stanje niti ni tako katastrofalno.

Zanima pa me nekaj! Katera ročica oz. stopalka služi posameznim osnovnim štirim funkcijam: plin, zavora, sklopka in menjalna ročica? Nekaj sporočil višje je Dolfe objavil fotografijo komandnega prostora, kjer je vidna ročica na desni strani sedeža, ročica na levi strani pulta ter mesto na sredini pulta, kjer ena ročica manjka. Pod komandnim pultom pa je še stopalka, ki se jo uporablja z nogo! Ker imamo na forumu vsaj enega strojevodjo, ki je vozil tudi serijo 812, z odgovorom gotovo ne bo težav :wink:

Hvala vnaprej :D
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12686
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

OdgovorNapisal/-a Dolfe » 19.05.2006, 10:12

gomulka014 napisal/-a:Zanima pa me nekaj! Katera ročica oz. stopalka služi posameznim osnovnim štirim funkcijam: plin, zavora, sklopka in menjalna ročica? Nekaj sporočil višje je Dolfe objavil fotografijo komandnega prostora, kjer je vidna ročica na desni strani sedeža, ročica na levi strani pulta ter mesto na sredini pulta, kjer ena ročica manjka. Pod komandnim pultom pa je še stopalka, ki se jo uporablja z nogo! Ker imamo na forumu vsaj enega strojevodjo, ki je vozil tudi serijo 812, z odgovorom gotovo ne bo težav :wink:

Hvala vnaprej :D



Tudi jaz upam da bo Tone - @ s52r - enkrat povedal kaj več o teh "pendolinotih takratnega časa".


lp
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Uporabniški avatar
s52r
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 144
Pridružen: 09.02.2006, 21:27
Kraj: Črnomelj
Kontakt:

812.......

OdgovorNapisal/-a s52r » 19.05.2006, 21:19

Prav lep pozdrav vsem, ki jih še vedno zanima 812.....
Bom napisal par stvari v zvezi 812, kot sem jih doživljal jaz, kot potnik in tudi kot strojevodja...
Prvič sem se srecal z temi vozili davnega leta 1968, ko sem v kurilnici Novo mesto opravljal službo dežurnega vzdrževalca parnih lokomotiv in so pripeljali mislim da 4 garniture popolnoma nove direktno iz tovarne, moral sem narediti 4 lijake za dolivanje olja v DM, tega se najbolj spomnim.....seveda sem imel oči na pecljih, bili so nepozabni trenutki....saj so te garniture za našo kurilnico bile prava revolucija...žal so povzročile tudi višek kurjačev parne vleke itd....
Za same potnike in za tedanje čase krasna vožnja, iz lesenih klopi v klasičnih vagonih, so prišli na tapecirane sedeže, taki sedeži so bili samo v klasičnih vagonih v prvem razredu....
Tudi za strojno osebje je bila to velika sprememba, pa tudi stvar prestiža med ljudmi, saj ni mogel vsakdo opravljati službe na 812...bili so pač določeni kriteriji, kljub opravljeni prekvalifikaciji....
Zelo mi je bila všeč komandna plošča z instrumenti, najbolj pa pogled na progo pred sabo, saj smo bili navajeni na gledanje proge pred sabo s strani, pa tudi lokomotivski kotel je precej zmanjšal preglednost...da ne rečem, kako je bilo pri vožnji po noči, 812 je imel kar dobre žaromete, parna pa samo dve luči za označevanje čela vlaka....
Bilo je kar nekaj začetniških težav, dokler se nismo navadili tudi na podlaganje relejev v omarici in podobno, težave so bile tudi pozimi, saj je bil DM precej nizko in je ob sneženju zelo rado metalo jermene iz jermenic itd....
Še par besed o komandnem pultu, kot se vidi na slikah...
Levo od obeh obratomerjev je ročica za vklop smeri vožnje, ta se je izvlekla iz ležišča, kadar se je komanda pokrila z lesenimi žaluzinami. Desno od obeh manometrov je ročica Knorr zaviralnika, tudi ona se je izvlekla iz ležišča in odstranila, kadar ni bila komanda aktivna.
Levo od sedeža se vidi ročica, ki je imela dve funkciji in sicer se je z njo dodajal plin DM, zgornji del pa se je med vožnjo, ali pa med postankom moral držati pritisnjen, sicer je deloval DM samo v prostem teku in vključilo se je naglo zaviranje, to je bila tako imenovana statična budnostna naprava, novejša vozila so imela impulzni budnik. Je pa zanimivo, da je tudi serija 661 imela v začetku statični budnik in še bolj zanimivo tudi serija 644, ki je še mnogo noveša od 661 je prišla z statičnim budnikom, obe seriji sta kar nekaj let s takim budnikom vozili...
Da se vrnem na komando...prvo pedalo ki se vidi z leve strani je bila sirena, poleg nje pa je drugo pedalo, precej širše, to pa je pedalo za posluževanje budnika z nogo, torej je imel strojevodja na razpolago dva načina posluževanja, kar mu je bolj odgovarjalo. Žal se je lahko ročni ali nožni del budnostne naprave enostavno podložil in ga ni bilo treba pritiskati, verjetno je to tudi eden od vzrokov uvedbe impulzne budnostne naprave.Čisto na desni strani sedeža pa se vidi še ročica ročne zavore.
V sredini komandne plošče je bila ročica za menjavo hitrosti, ki je bila iste oblike in velikosti kot za smer vožnje.Levo od ročice za menjavo hitrosti so bila stikala za vklop posameznih el. naprav, desno pa stikala za daljinski zagon DM in njihovo kontrolo, skupno 4.

Z prihodom FIATA 813, je drastično padlo zadovoljstvo vožnje z 812, tako pri potnikih, kot tudi pri strojevodjih...žal je tako pri vsaki novi stvari, razvoj gre nezadržno naprej, ljudje pa smo vse bolj zahtevni...
V strojevodski šoli v Kastvu sem si naredil krasno skripto o 812, z mnogimi načrti in slikami, l 1994 ko sem šel v pokoj sem jo pustil šolskemu instruktorju, tako, da ne morem dodati nobene slike ali sheme...
Če morda koga zanima šolsko gradivo strojevodske šole za strojevodjo parne vleke, pa ga lahko dobi pri meni, sem vse pisal in risal, žal je zadeva v hrvaškem jeziku....
Strojevodja za vedno !!!!!
S52R - Tone
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12686
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

OdgovorNapisal/-a Dolfe » 20.05.2006, 5:49

Tone, hvala za izčrpno pojasnilo.

Glede statičnega budnika ki so ga Amerikanke prinesle s seboj, je najbrž tako, da je prilagojen ameriškim predpisom. Za naše potrebe se je izoblikoval impulzni budnik, ki je kar pravi in zmanjšuje znameniti "človeški faktor".

Lahko napišeš še kaj o motorju in prenosu moči te serije 812?
Na zadnji obstoječi garnituri v Divači sem opazil jarem za dodatno zavoro. Precej spominja na sedanjo elektro-magnetno, vendar mislim da je bila to mehanska, oziroma pnevmatska dodatna zavora.

Omenil si, da so v spregi lahko vozili štirje motorniki, ki so bili krmiljeni iz enega mesta. Kaj pa prikolice? Koliko je pa teh bilo v običajni sestavi?

Glede šolskega inštruktorja. Imaš v mislih g. Damjana?


lp
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Uporabniški avatar
STIB
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 392
Pridružen: 18.04.2006, 11:57
Kraj: Zagreb, HR

OdgovorNapisal/-a STIB » 20.05.2006, 16:56

Moji spomini na serijo 812 segajo bolj daleč, nekje v prvo polovico 60-tih let.
Na relaciji Zagreb - Čakovec so takrat vozili večkrat na dan, nekaj časa tudi v originalni, nemški, rdeči barvi.
Spomnim se pa tudi vožnje z (srebrnim) od Litije do Ljubljane!
Kot je bilo malo prej napisano je to tudi za potnike bilo posebno doživetje - imeti pogled na progo, posebno pri srečanju z nasproti vozečim vlakom.
Po skoraj 40-tih let je to danes spet mogoče v Desiro vlakih!
Samo zaradi tega pogleda sem lani in letos že nekajkrat naredil celodnevni izlet iz Zagreba in "pregledal" proge:
1. Ljubljana - Divača
2. Ljubljana - Dobova
3. Litija - Ljubljana
V planu je jasno tudi ostalo:
a. Dobova - ZM - Maribor (v obeh smereh)
b. Ljubljana - Jesenice in nazaj
c. Divača - Sežana in nazaj
lp iz Zagreba

ZDRU
Uporabniški avatar
s52r
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 144
Pridružen: 09.02.2006, 21:27
Kraj: Črnomelj
Kontakt:

812.....

OdgovorNapisal/-a s52r » 20.05.2006, 21:36

Pozdrav vsem, ki spremljate temo o 812 !!!!

Ne upam si napisati kaj bolj podrobnega o DM, ki je bil Bissing, ali menjalniku, ki je bil krmiljen električno, ker je le preteklo preko 20 let, kar sem zadnjič peljal vlak z 812...in bi me kdo lahko držal za kakšno netočno trditev....
V daljinsko krmiljenje so se lahko spele štiri enote.
Osnovno enoto sta sestavljala motornik in prikolica. Prikolica je bila brez krmilnega pulta, torej je moral biti motornik vedno prvi v smeri vožnje in za njim prikolica. Spenjanje garnitur je bilo izvedeno z pol avtomatsko spenjačo, za razpetje pa se je morala obrniti posebna ročica na spenjači.
Posebej se je moralo speti tudi kabel daljinske kontrole in obe zračni cevi.
Dolfe, res sem mislil na g.Damjana, on ima moje skripte, če ga poznaš in te zadeve zanimajo, mislim, da ne bo problema. Na moji spletni strani imam tudi nekaj malega o železnici, ker je na radio amaterskem forumu. Upam, da bom v kratkem lahko zadevo malo posodobil.....
Strojevodja za vedno !!!!!
S52R - Tone

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 4 gostov