Zavore na vagonih

Debata okoli voznega parka
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6488
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Zavore na vagonih

OdgovorNapisal/-a Gorchi » 05.01.2011, 17:21

Ko tako lepo obdelujemo lokomotive, malo pozabljamo na vagone pa bi mogoče obdelali vagonske zavore, tako na potniških kot tovornih vagonih.
Pri tovornih vagonih praviloma vedno vidim zavorni cilinder z drogovjem in še kak rezervoar ali dva za zrak. Pri potniških vagonih pa sem opazil, da rezervoarjev za zrak ne manjka (ponavadi sta dva, mogoče celo trije), ne opažam več pa zavornega valja z drogovjem. Kako je potem izvedeno klasično zaviranje na podstavnih vozičkih z disk zavorami, ima kdo kako risbo tipičnega zavornega sistema? Naslednje vprašanje, ki se mi poraja je, zakaj imajo potniški vagoni dva rezervoarja za zrak, potniški pa dva?
Goran
milchy
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 5700
Pridružen: 11.09.2005, 17:48
Kontakt:

Re: Zavore na vagonih

OdgovorNapisal/-a milchy » 05.01.2011, 17:26

Gorchi napisal/-a:..... Naslednje vprašanje, ki se mi poraja je, zakaj imajo potniški vagoni dva rezervoarja za zrak, potniški pa dva?


kaj je bistvo tega vprašanja ? :hmm :hmm
Uporabniški avatar
Nurmi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3041
Pridružen: 16.09.2009, 17:12

Re: Zavore na vagonih

OdgovorNapisal/-a Nurmi » 05.01.2011, 18:26

Gorchi napisal/-a:Ko tako lepo obdelujemo lokomotive, malo pozabljamo na vagone pa bi mogoče obdelali vagonske zavore, tako na potniških kot tovornih vagonih.
Pri tovornih vagonih praviloma vedno vidim zavorni cilinder z drogovjem in še kak rezervoar ali dva za zrak. Pri potniških vagonih pa sem opazil, da rezervoarjev za zrak ne manjka (ponavadi sta dva, mogoče celo trije), ne opažam več pa zavornega valja z drogovjem. Kako je potem izvedeno klasično zaviranje na podstavnih vozičkih z disk zavorami, ima kdo kako risbo tipičnega zavornega sistema? Naslednje vprašanje, ki se mi poraja je, zakaj imajo potniški vagoni dva rezervoarja za zrak, potniški pa dva?


Če imaš kolutne zavore ne rabiš drogovja ker imaš zavorne čeljusti oz.pnevmatske cilindre.Podobno kot pri avtomobilu.
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4159
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Zavore na vagonih

OdgovorNapisal/-a Ljubitelj » 05.01.2011, 20:03

Ko smo že pri diskastih zavorah. Vozovni pregledniki izvajajo zavorne preiskuse odkar so zavore. Pri zavorah s coklami s kladivom preverijo oprijem (vsaj nekaj podobnega), pri diskastih pa preverijo stanje indikatorja, toda kako vedo, da čeljusti ustrezno pritisnejo na disk? Pri avtu ni problema, pred garažo preiskusiš če delajo, ali pa greš občasno na tehničnega. Kako pa se to resno kontrolira pri vagonih?

Hvala za odgovor.

LPL
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6488
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Re: Zavore na vagonih

OdgovorNapisal/-a Gorchi » 06.01.2011, 1:14

Nurmi, hvala za odgovor, se mi je pa zdelo, da bo nekaj takega. Torej zavorno drogovje je samo še pri vagonih s klasičnimi zavorami, pri naših Gošinih Y-oncih bi to morali biti le še onih par, ki so med drugim označeni tudi z NE.
Opazil sem tudi, da je čedalje več Y vagonov opremljenih z elektropnevmatsko zavoro. Mogoče kdo ve, čemu, je kakšna zahteva, pravilnik?
Goran
Uporabniški avatar
Nurmi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3041
Pridružen: 16.09.2009, 17:12

Re: Zavore na vagonih

OdgovorNapisal/-a Nurmi » 06.01.2011, 14:56

Kolikor jaz iz glave vem obstaja nek zahtevek UIC mislim da v objavi 540(pa ne me za jajca držati prosim).Gre pa predvsem za odložitev zaviranja,za katero je predpogoj elektropnevmatska zavora.Pri nas je to sposobna samo lokomotiva 541.Namen EP zavore je predvsem doseganje najmanjšega časa za zaviranje in popuščanje ter istočasno delovanje vzdolž celega vlaka.V ta namen se istočasno iz zaviralnika krmilijo el.-pnevmatski ventili v vseh vozilih v vlaku.Nimaš več tiste prebojnosti zraka 250m/s pri naskoku recimo,tudi efekti (občutek da stvar sploh zavira) sledi šele po 3-5 sekundah.Se pravi EP zavreš pričnejo vsa vozila v vlaku v trenutku hkrati zavirati,ko odvreš pa hkrati odvirati.EP zavora se prehranjuje (malo se čudno sliši ampak taka je terminologija) tudi iz glavnega pnevmatičnega voda GPV,ki je za mednarodni potniški promet obvezen.
Sem v teh stvareh zaenkrat še teoretik,imaš pa tukaj gori izkušene "indijance",ki imajo svojo kilometrino bodo pa še oni kaj dopisali. :wink:

Tako na hitro,da ne bom izvenel kot past copy enciklopedija,ker mi gre to na k....!

Lp

Aja.še PS Ljubitelj.Recimo,da je indikator mirodajen in zanesljiv.Tudi doma ne vidiš ploščic ali stisnejo disk ali ne.Recimo,pa da stvar ostane prikrita vsem obdobnim,rednim,izrednim in ne vem kakim pregledom še.Je tukaj še vedno gospod strojevodja,ki bo skužil da je nekaj narobe,prvič ko ga bo "špricnil"! :wink:
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
cokla
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 11300
Pridružen: 10.08.2007, 21:50
Kraj: ob levem bregu Save

Re: Zavore na vagonih

OdgovorNapisal/-a cokla » 06.01.2011, 15:29

Tudi pri diskastih zavorah rabiš zavorno drogovje pri nekaterih izvedbah....npr. 711. :mrgreen:

Je pa tako, da tudi pri zavornjakih preglednik ne more ugotoviti koliko pritiska zavornjak na kolo. Ugotavlja samo naleganje. Tako kot indikator meri pritisk v zavornih valjih.....

Je pa že Nurmi povedal....ni boljšega "indikatorja" o učinku zavore kot je "špric" starega strojevodskega mačka.... :lol:
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?

Da bi videle, če je res !

( Regis Houser )
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6488
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Re: Zavore na vagonih

OdgovorNapisal/-a Gorchi » 07.01.2011, 13:03

Nurmi hvala, si povedal še kakšno reč več ;)
Že Milchy je opazil mojo tipkarsko napako; opazil sem, da imajo potniški vagoni po dva rezervoarja za zrak, tovorni le enega. Razlog za podvajanje lahko iščemo v varnostnih razlogih ali je kaj drugega?
Pa še to. Vem, da obstajata dva zračna voda, glavni in pomožni. Na nekaterih lokomotivah sem zasledil tudi številki 10 in 5, predvidevam, da je prva za glavni vod, druga za pomožni, pomenita pa verjetno tlak?
Goran
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12686
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: Zavore na vagonih

OdgovorNapisal/-a Dolfe » 07.01.2011, 13:12

Nobenega pomožnega GZV ni. Je le pnevmatski vod, ki je namenjen za delo vagonskih naprav (WC, odpiranje - zapiranje vrat, ....). Vse to pa je popolnoma neodvisno od GZV (glavnega zavornega voda). Na glavnem zavornem vodu so le podvojeni priključki, oz. gumijaste spojne cevi, s pripadajočimi acerman pipami. Pnevmatski vod imajo vsi potniški vagoni, brez izjeme. Razen kavbojskih Baat-ov seveda, ki pa itak niso več v prometu.

Kar se pa dvojnih pomožnih rezervoarčkov tiče pa so ti na tistih vagonih, kateri imajo ločene zavorne enote. Se pravi, vsak podstavni voziček zase.
Sicer pa je volumen pomožnega rezervoarja v odvisnosti s številom zavornih valjev ter njihovega premera, ki se izraža v colah.

Skratka, če bi nek vagon imel pomožni GZV, bi pomenilo prepolovitev odstotka varnosti zavornega sistema. :wink:
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6488
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Re: Zavore na vagonih

OdgovorNapisal/-a Gorchi » 08.01.2011, 15:27

Dolfe hvala za popravek. Samo zakaj je pa na vsakem čelu vagona toliko cevi; ena polovica je simetrična drugi na istem čelu ampak vseeno zakaj sta potem dve na vsaki strani? Redundanca zaradi varnosti?

Hkrati pa bi še malce poprosil za razlago kaj vse je tukaj na tejle fotografiji in kaj oznake pomenijo. Sliko sem posnel na vagonu SŽ ABeelmt 61 79 39-90 000-8
Slika

Če prav ugibam, potem je na levi vzvod za izpust zraka iz vagonskega sistema, kaj je v drugem kvadratu iz leve nimam pojma, na sredi je preklopnik načina dela zavore (vendar pa ne vem točno kaj pomenijo oznake), v drugem kvadratu z desne vidim manometer za tlak v sistemu vagona (ostalo pa ne vem kaj in kako), skrajno desni kvadrat pa so verjetno indikatorji po zavorah (levi voziček, desni voziček, ročna zavora). Prosim za komentarje :)
Goran
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12686
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: Zavore na vagonih

OdgovorNapisal/-a Dolfe » 08.01.2011, 16:14

Potniški vozovi imajo čelne cevi podvojene. Tako zavornega sistema, kot pnevmatskega. Poveže se lahko katerikoli par, nikoli pa ne vseh naenkrat.

Še pojasnilo k sliki, od leve proti desni:

1. Izračevanje zavore. (v primeru prepolnitve GZV, neodvrtja zavore, namerno odvrtje zavrtega voza, kateri ni vključen v GZV, ...)
2. Izločitev zavore vagona (v primeru okvare zavore se le ta izloči. Vagon teče v vlaku nezavrt. MMG, vagon ne sme biti uvrščen na sklepu vlaka.)
3. Izbira vrste zavore po RIC: potniška, rapido, rapido plus elektromagnetna zavora. (pri vsaki je navedena zavrta teža - učinek)
4. Kontrolna plošča z manometrom za preverjanje tlaka v zavornih valjih in preizkus elekto-magnetne zavore.
5. Indikatorji zračnega tlaka v 1. in 2. zavornem valju. 3. indikator ročne zavore(Zeleno - odvrto; rdeče - zavrto)

Še pojasnilo k 5. indikatorju. Posamezen indikator prikazuje zavrtje, oz. odvrtje posameznega podstavnega vozička.
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Uporabniški avatar
Nurmi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3041
Pridružen: 16.09.2009, 17:12

Re: Zavore na vagonih

OdgovorNapisal/-a Nurmi » 08.01.2011, 16:23

Kaj je Gorchi,a nam periodične držiš?! :lol:
Vse je podvojeno,zato da če kaj odpove samo prespojiš in ne rabiš odstavljati.Pnevmatski je zunanji,GZV pa notranja čreva bližje kupli,tudi glave so si kontra obrnjene tako da nisi zamešati tudi če se barva olušči! :lol:
Drugo ti je pa legenda spesnil! :wink:
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6488
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Re: Zavore na vagonih

OdgovorNapisal/-a Gorchi » 08.01.2011, 18:40

Nurmi napisal/-a:Kaj je Gorchi,a nam periodične držiš?! :lol:

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Ne, nikakor ne, sem samo radoveden Kosovir (prosto po Svetlani Makarovič) :D Čisti firbec me daje, hkrati pa mislim, da te reči znajo biti zanimive še za kakega ljubitelja ;)

Ko smo že pri potniških in teži; a so te zavrte teže v kakem (so)razmerju s težo vagona?
Goran
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12686
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: Zavore na vagonih

OdgovorNapisal/-a Dolfe » 08.01.2011, 18:46

Gorchi napisal/-a:
Ko smo že pri potniških in teži; a so te zavrte teže v kakem (so)razmerju s težo vagona?


Ne. Ni nobene neposredne zveze s težo vagona. To je le v tonaži napisana neka izmišljena enota, ki služi za izračun zavrtije vlaka.
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Uporabniški avatar
Nurmi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3041
Pridružen: 16.09.2009, 17:12

Re: Zavore na vagonih

OdgovorNapisal/-a Nurmi » 08.01.2011, 19:02

Načeloma naj bi zavore držale:
P= 105%-120% lastne mase vozila
R= 121%-141% lastne mase vozila
R pojačani= 150%-170% lastne mase vozila

Ampak kosovirji s svojimi letečimi žlicami nimate teh problemov :lol:
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 4 gostov