najlepša hvala vsem za odgoore!
vseeno me pa še zanima, če elektromagnetna zavora deluje tako kot sem opisal, ali kako drugače
noell napisal/-a:
zanima me tudi, kako deluje elektromagnetna zavora. to si predstavljam kot to, da vagon/lokomotiva ustvari magnetno polje v nasprotni smeri gibanja, in tako počasi zaustavlja vlak.
mkx napisal/-a:Dodatna cev, ki jo lahko vidimo na nekaterih vagonih (in seveda lokomotivah), je menda namenjena samo za delovanje z vožnjo nepovezanih naprav. Pri nekaterih tovornih (ali je Tadds takšen?) se stisnjen zrak iz tega voda uporablja za odpiranje loput za iztros tovora ali pa za prekucevanje kesonov. Pri potniških vagonih se tisto menda uporablja za vakuumske WCje.
GPV se uporablja tudi za elektropnevmatsko zaviranje.
noell napisal/-a:najlepša hvala vsem za odgoore!
vseeno me pa še zanima, če elektromagnetna zavora deluje tako kot sem opisal, ali kako drugače
noell napisal/-a:
zanima me tudi, kako deluje elektromagnetna zavora. to si predstavljam kot to, da vagon/lokomotiva ustvari magnetno polje v nasprotni smeri gibanja, in tako počasi zaustavlja vlak.
Recimo...
Ni zaviranja zaradi tega, ker je magnetno polje v nasprotno smer. Ampak zaradi "upiranja" kovine, ko se giblje skozi magnetno polje. Predstavljaj si kot neke sorte magnetno "trenje".
Tudi za e-p zaviranje. Naj sem bolj natančen, za pospeševanje odviranja v sistemu e-p zavore.
A zavira se pa po tvoje samo pnevmatsko? Torej se počaka nekaj sekund, da pride tlačna sprememba do zadnejga vagona? Če mene pamet ne zapušča, so e-p zaviranje uvedli ravno zaradi sočasnega zaviranja in odviranja vagonov v vlaku. Sicer se pa noell lahko poduči o principih delovanja e-p zavore (ne ecp!) na http://www.railway-technical.com/ep-brakes.shtml
Noell, točno tako, z elektriko se izvaja krmiljenje in stem se doseže istočasno zaviranje/odviranje v vseh vagonih vlaka (hitrost prenosa tlačnega vala v glavnem vodu ne more biti večja od zvočne hitrosti). Pri vsem tem pa ostane še vedno pnevmatska zavora v primeru izpada električnega krmiljenja.
fantje, žal mi je, da vas toliko sprašujem, ampak kaj, ko mi srce bije za železnico.
torej če strojevodja zavre pnevmatsko zavoro, je vlak zavrt, čeprav je ep zavora odvrta
torej za delovanje ep zavore mora biti pnevmatska zavora odvrta.
v primeru strganja vlaka pa bremzo stiska zrak iz zračnega rezervoarja, v priklopljenem vlaku pa zrak iz GPV.
zanima me tudi to, zakaj imajo nekateri tovorni vagoni priključeno le eno zračno cev in ne obe. tisti kabel, ki se uporablja ob potniških vagonih... ta se uporablja za em, ep zavoro, razsvetljavo ?
prosim popravite me, če sem kaj narobe zepisal
Za tovorne vlake se v Sloveniji (in po večini Evrope) do sedaj ni uporabljalo e-p zavore, zato povezava GPV ni potrebna, marsikateri vagon je sploh nima.
Za tovorne vlake se v Sloveniji (in po večini Evrope) do sedaj ni uporabljalo e-p zavore, zato povezava GPV ni potrebna, marsikateri vagon je sploh nima.
Tovorni vlaki menda nimajo nikjer na svetu E-P zavore, saj navadni ne. Se pa uvaja ECP pnevmatska zavora (elektronsko kontrolirana pnevmatska zavora) v S. Ameriki, Avstraliji. To sodi nekako skupaj z DP (distrubuted power) pogonom tovornih vlakov. Sklepni vagoni vlaka dolžine kakšnih 2 km namreč zavirajo s precejšno zakasnitvijo, recimo vsaj okoli 10s .
noell napisal/-a:Ep in em zavora se upravljata preko kabla ali kakšne wireless tehnologije? Katere garniture in lokomotive imajo em zvore? Vem da jih pendolino ima
EP zavoro imajo 713, 711, 311, 310, 312....
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?