Zavore na vagonih

Debata okoli voznega parka
Uporabniški avatar
Nurmi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3041
Pridružen: 16.09.2009, 17:12

Re: Zavore na vagonih

Odgovor Napisal/-a Nurmi »

Se boš kdaj pridružil a ne!Da ne boš samo dober teoretik,ampak boš še malo premog povohal. :wink:
A veš eni so narejeni za sanjske bukve,enim nam je pa bog določil lopato.Skupaj pa "dream team"!Ene prav občudujem koliko znanja so sposobni absorbirati,sam sodim bolj med butaste in močne. :lol:
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
cokla
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 11516
Pridružen: 10.08.2007, 21:50
Kraj: ob levem bregu Save

Re: Zavore na vagonih

Odgovor Napisal/-a cokla »

železocestnik napisal/-a:
Je pa projektiranje železniških vozil zahtevna zadeva...poznam nekaj profesorjev iz EU, ki se ukvarjajo s tem in večkrat izvem kaj novega...posebej takrat, ko jim praktiki povedo, kaj so naredili narobe :lol: :lol:
No, kaj takega bi bilo priporočljivo tudi našim strokovnjakom in "strokovnjakom". Prisluhniti namreč "praktikom".... [-o< [-o<
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?

Da bi videle, če je res !

( Regis Houser )
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Zavore na vagonih

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Saj veš, da nimam časa :roll:
Kaj bo šele, ko bom v :old :cry:

Dobro veš, da je vse vprašanje vežbanja :-({|= :bicikl :guns :bord :fraca :batina :kitara :berr :berr2

Tudi to je izredno pomembno, kam vržeš z lopato "kolm" v "jekleno peč" :wink:
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4017
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

Re: Zavore na vagonih

Odgovor Napisal/-a Tono »

Fali še smeško z lopato :)
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Uporabniški avatar
Nurmi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3041
Pridružen: 16.09.2009, 17:12

Re: Zavore na vagonih

Odgovor Napisal/-a Nurmi »

Care!!!!!! Off topic,daj vsaj čez zimo nam ne lomi škatel s to tvojo parno jebemtiš. :lol:
Ampak Coklo pa zmeraj rajši gledam,pozabim včasih prebrat,kaj človek napiše.To ni v redu. :oops: :lol:
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
cokla
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 11516
Pridružen: 10.08.2007, 21:50
Kraj: ob levem bregu Save

Re: Zavore na vagonih

Odgovor Napisal/-a cokla »

Nurmi napisal/-a: Ampak Coklo pa zmeraj rajši gledam,pozabim včasih prebrat,kaj človek napiše.To ni v redu. :oops: :lol:
Seveda ni dobro.....slike vedno ne pokažejo realnega stanja...šele podrobno "skeniranje" teksta te "strezni"... :mrgreen:
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?

Da bi videle, če je res !

( Regis Houser )
Uporabniški avatar
Nurmi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3041
Pridružen: 16.09.2009, 17:12

Re: Zavore na vagonih

Odgovor Napisal/-a Nurmi »

Hmmmm kot tipični predstavnik testosteronske živalske podvrste v deblu plenilcev funkcioniram zelo površinsko 8)
Če bi imel tako mentorico bi tudi Nurmić fotkal vlake,tako pa [-X
Prepuščam to strokovnjakom! :wink:
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
EG 3100
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 476
Pridružen: 16.05.2007, 12:53
Kraj: Primorska

Re: Zavore na vagonih

Odgovor Napisal/-a EG 3100 »

Dolfe napisal/-a:Nurmi, tisto je le potreben okvir, ki ga določa Pravilnik o zavorah, varnostnih napravah in opremi železniških vozil.
Dejansko zavorno maso izračuna proizvajalec vagona. In zanimivo bi bilo vsaj približno izvedeti, kako do tega izračuna pride. Dejavnikov, kateri ta izračun podajajo, je pa več. Od adhezijske sile med kolesno dvojico in tirnico, bruto mase vozila, pa do tornega koeficienta na zavornih oblogah, in še in še ....
Pri testiranju zavorne mase se izvedejo najmanj štirje veljavni zavorni preizkusi:

Povezava na video

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=mLyuIF9Omxg&feature=fvw[/youtube]

Priporočljivo je, da se preskusi izvajajo na vozilih z zavornjaki s kolesi (z novimi ali ponovno profiliranimi), ki so prevozila
že najmanj 1 200 km.Priporočljivo je, da znaša začetna temperatura diskov/koles med 50 in 60 stopinj Celzija.

Obstajajo še različni grafi, ki ocenjujejo zavorno razdaljo glede na zavorni odstotek.
Samo računanje pa vsebuje več strani izračunov in se je nesmiselno ukvarjat z njimi, ker nam že konstante niso na voljo, kaj šele spremenljivke.
Uporabniški avatar
Nurmi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3041
Pridružen: 16.09.2009, 17:12

Re: Zavore na vagonih

Odgovor Napisal/-a Nurmi »

Me prav zanima kako so naše cvetke stestirale novega,pardon obnovljenega Fiata. :-k
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: Zavore na vagonih

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

EG 3100 napisal/-a:
Pri testiranju zavorne mase se izvedejo najmanj štirje veljavni zavorni preizkusi:

http://www.youtube.com/watch?v=r1w7GS4HIqQ

http://www.youtube.com/watch?v=mLyuIF9Omxg&feature=fvw
"Angleža" vlečejo. In to pri tolikšni hitrosti??? Slika

Noro! #-o
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
cokla
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 11516
Pridružen: 10.08.2007, 21:50
Kraj: ob levem bregu Save

Re: Zavore na vagonih

Odgovor Napisal/-a cokla »

Dolfe napisal/-a: "Angleža" vlečejo. In to pri tolikšni hitrosti??? Slika

Noro! #-o
Saj vendar so angleži....sicer pa gre tu za testiranje. Ko se razpne se ( verjetno ) prekine glavni vod in sproži zaviranje.

Sicer pa verjameme, da to veš.... :mrgreen:
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?

Da bi videle, če je res !

( Regis Houser )
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: Zavore na vagonih

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

Zaviranje se sproži ali pa ne, saj gre za testiranje. Zadeva pač še ni dokončno preizkušena.

Zaviranje se hudo rado sproži na lokomotivi ........
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Uporabniški avatar
noell
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 88
Pridružen: 28.03.2014, 14:52
Kraj: Turnišče

Re: Zavore na vagonih

Odgovor Napisal/-a noell »

Pozdrav
Vem, da če v zavori ni zraka vahon zavira, če pa zrak je pa ni zavrt. Zdaj mi ni jasno, zakaj so na vagonu zračni rezervoarji. (Zaradi ponovne napolnitve voda?) rdeča je zavorna cev ali glavna pnevmatska za vrata?
lep pozdrav. Noell
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4115
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Zavore na vagonih

Odgovor Napisal/-a mkx »

Vagonska zavora je v celoti pnevmatična. Deluje pa približno takole: ko je glavni zavorni vod (GZV) napolnjen, prav tako tudi rezervoarji na vagonu, je vagon odvrt. Ko tlak v GZV pade, pa razlika v tlaku med rezervoarji na vagonu in GZV zavrejo vagon. Celotno delovanje (polnenje rezervoarjev na vagonu in zaviranje) uravnava zavorni razporednik.

Za sprožanje zaviranja je sicer potreben zaznaven padec tlaka v GZV, tako da manjše nihanje tlaka v GZV še ne sproži zaviranja. Zna pa se zgoditi kakšna težava v primeru, da se zamenja vlakovna lokomotiva in ima druga lokomotiva nekaj nižji tlak v zavornem sistemu kot ga je imela prva. V skrajnem primeru se lahko zgodi, da druga lokomotiva ne more odvreti vlaka ... v tem primeru je rešitev samo to, da se vzdolž vlaka nekdo sprehodi in izpusti nekaj zraka iz zavornih posod na vagonih.

V primeru premika na drči, ko se vagon pelje samostojno, izpustijo zrak iz rezervoarjev na vagonu. V tem primeru vagon nima zavor (ustavljanje se izvede bodisi s podstavljanjem cokle ali pa s sistemi ustavljanja ob tirih). Ko se sortiranje vagonov zaključi, se povežejo cevi GZV in se celoten vlak spet napolni s komprimiranim zrakom. Če mora to početi običajna lokomotiva, je to zelo dolgotrajen postopek. Da se vsa stvar pospeši, se uporablja stacionalno napravo za preizkus zavor, v sklopu katere je tudi precej zmogljiv zračni kompresor. Sem pa slišal, da ponekod uporabljajo tudi prilagojene premikalne lokomotive, ki imajo vgrajene močno povečane rezervoarje stisnjenega zraka. V tem primeru je postopek polnenja vlaka s komprimiranim zrakom precej hitreje opravljen kot z običajno lokomotivo.
LP, Metod
Uporabniški avatar
noell
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 88
Pridružen: 28.03.2014, 14:52
Kraj: Turnišče

Re: Zavore na vagonih

Odgovor Napisal/-a noell »

Torej je zaviranje odvisno od razlike v GZV in tlakom rezervoarja na vagonu?
lep pozdrav. Noell
Odgovori