Stran 5 od 6

Re: Zavore na vagonih

Objavljeno: 19.04.2017, 16:01
Napisal/-a noell
najlepša hvala vsem za odgoore!
vseeno me pa še zanima, če elektromagnetna zavora deluje tako kot sem opisal, ali kako drugače
noell napisal/-a: zanima me tudi, kako deluje elektromagnetna zavora. to si predstavljam kot to, da vagon/lokomotiva ustvari magnetno polje v nasprotni smeri gibanja, in tako počasi zaustavlja vlak.

Re: Zavore na vagonih

Objavljeno: 19.04.2017, 20:19
Napisal/-a bugear
mkx napisal/-a:Dodatna cev, ki jo lahko vidimo na nekaterih vagonih (in seveda lokomotivah), je menda namenjena samo za delovanje z vožnjo nepovezanih naprav. Pri nekaterih tovornih (ali je Tadds takšen?) se stisnjen zrak iz tega voda uporablja za odpiranje loput za iztros tovora ali pa za prekucevanje kesonov. Pri potniških vagonih se tisto menda uporablja za vakuumske WCje.
GPV se uporablja tudi za elektropnevmatsko zaviranje.

Re: Zavore na vagonih

Objavljeno: 19.04.2017, 20:34
Napisal/-a noell
Ne za zapiranje vrat na potniškem vagonu in odpiranje loput na razsipnem vagonu?
Ptvič slišim za elektropnevmatsko zaviranje

Re: Zavore na vagonih

Objavljeno: 19.04.2017, 20:49
Napisal/-a urban120
noell napisal/-a:najlepša hvala vsem za odgoore!
vseeno me pa še zanima, če elektromagnetna zavora deluje tako kot sem opisal, ali kako drugače
noell napisal/-a: zanima me tudi, kako deluje elektromagnetna zavora. to si predstavljam kot to, da vagon/lokomotiva ustvari magnetno polje v nasprotni smeri gibanja, in tako počasi zaustavlja vlak.
Recimo...
Ni zaviranja zaradi tega, ker je magnetno polje v nasprotno smer. Ampak zaradi "upiranja" kovine, ko se giblje skozi magnetno polje. Predstavljaj si kot neke sorte magnetno "trenje".

Re: Zavore na vagonih

Objavljeno: 19.04.2017, 21:00
Napisal/-a bugear
noell napisal/-a:Ne za zapiranje vrat na potniškem vagonu in odpiranje loput na razsipnem vagonu?
Ptvič slišim za elektropnevmatsko zaviranje
Tudi za e-p zaviranje. Naj sem bolj natančen, za pospeševanje odviranja v sistemu e-p zavore.

Re: Zavore na vagonih

Objavljeno: 20.04.2017, 6:44
Napisal/-a Ljubitelj
Tudi za e-p zaviranje. Naj sem bolj natančen, za pospeševanje odviranja v sistemu e-p zavore.
A zavira se pa po tvoje samo pnevmatsko? Torej se počaka nekaj sekund, da pride tlačna sprememba do zadnejga vagona? Če mene pamet ne zapušča, so e-p zaviranje uvedli ravno zaradi sočasnega zaviranja in odviranja vagonov v vlaku. Sicer se pa noell lahko poduči o principih delovanja e-p zavore (ne ecp!) na http://www.railway-technical.com/ep-brakes.shtml

LPL

Re: Zavore na vagonih

Objavljeno: 20.04.2017, 13:43
Napisal/-a noell
Torej ep zavora deluje kot pnevmatska zavora, vendar da strojevodja preko žic odpre ventil na vagonu in tako se vsi vagoni naenkrat zavirajo

Re: Zavore na vagonih

Objavljeno: 20.04.2017, 13:58
Napisal/-a Ljubitelj
Noell, točno tako, z elektriko se izvaja krmiljenje in stem se doseže istočasno zaviranje/odviranje v vseh vagonih vlaka (hitrost prenosa tlačnega vala v glavnem vodu ne more biti večja od zvočne hitrosti). Pri vsem tem pa ostane še vedno pnevmatska zavora v primeru izpada električnega krmiljenja.

LPL

Re: Zavore na vagonih

Objavljeno: 20.04.2017, 15:55
Napisal/-a noell
Kaj pa tisti zaviralnik v lokomotivi (večji, kovinski). Je ta za ep zavoro ali pnevmatsko zavoro?

Re: Zavore na vagonih

Objavljeno: 20.04.2017, 18:57
Napisal/-a noell
fantje, žal mi je, da vas toliko sprašujem, ampak kaj, ko mi srce bije za železnico.
torej če strojevodja zavre pnevmatsko zavoro, je vlak zavrt, čeprav je ep zavora odvrta
torej za delovanje ep zavore mora biti pnevmatska zavora odvrta.
v primeru strganja vlaka pa bremzo stiska zrak iz zračnega rezervoarja, v priklopljenem vlaku pa zrak iz GPV.
zanima me tudi to, zakaj imajo nekateri tovorni vagoni priključeno le eno zračno cev in ne obe. tisti kabel, ki se uporablja ob potniških vagonih... ta se uporablja za em, ep zavoro, razsvetljavo ?
prosim popravite me, če sem kaj narobe zepisal

Re: Zavore na vagonih

Objavljeno: 20.04.2017, 21:26
Napisal/-a mkx
Za tovorne vlake se v Sloveniji (in po večini Evrope) do sedaj ni uporabljalo e-p zavore, zato povezava GPV ni potrebna, marsikateri vagon je sploh nima.

Re: Zavore na vagonih

Objavljeno: 21.04.2017, 6:38
Napisal/-a Ljubitelj
Za tovorne vlake se v Sloveniji (in po večini Evrope) do sedaj ni uporabljalo e-p zavore, zato povezava GPV ni potrebna, marsikateri vagon je sploh nima.
Tovorni vlaki menda nimajo nikjer na svetu E-P zavore, saj navadni ne. Se pa uvaja ECP pnevmatska zavora (elektronsko kontrolirana pnevmatska zavora) v S. Ameriki, Avstraliji. To sodi nekako skupaj z DP (distrubuted power) pogonom tovornih vlakov. Sklepni vagoni vlaka dolžine kakšnih 2 km namreč zavirajo s precejšno zakasnitvijo, recimo vsaj okoli 10s .

LPL

Re: Zavore na vagonih

Objavljeno: 21.04.2017, 14:04
Napisal/-a noell
Ep in em zavora se upravljata preko kabla ali kakšne wireless tehnologije? Katere garniture in lokomotive imajo em zvore? Vem da jih pendolino ima

Re: Zavore na vagonih

Objavljeno: 21.04.2017, 16:40
Napisal/-a cokla
noell napisal/-a:Ep in em zavora se upravljata preko kabla ali kakšne wireless tehnologije? Katere garniture in lokomotive imajo em zvore? Vem da jih pendolino ima
EP zavoro imajo 713, 711, 311, 310, 312....

Re: Zavore na vagonih

Objavljeno: 21.04.2017, 18:46
Napisal/-a noell
Katere pa e magnetno?