Dobro, končajmo ta nesmiseln boj mnenj glede presnetih sedežev. Mislim, halo?
Poglejmo dejstva: Star Fiat ima vgrajene zelo stare oblazinjene klopi (na katerih se lahko leži), nima klime, nima napovedovanja postaj in ima prostor za kolesa.
Nov Fiat ima vgrajene enake sedeže, kot so na Siemensu (ki so evropski standard za PRIMESTNE vlake), ima klimo, nima napovedovanja postaj in ima prostor za manj koles, kot ga je v starem (če sploh ima prostor za kolesa).
Iz splošnih mnenj, raztresenih po forumu (jih ne bom spet iskal): Veliko forumašev je pristašev sedežev na starem Fiatu. Velikokrat se pojavlja tudi beseda o tem, da je Siemens super garnitura (razen malo občutljiv na vročino in pa sneg in se včasih tudi pokvari; saj je prvotno primestni vlak), ampak da na vožnji npr. Ljubljana-Maribor po Zidanem mostu r*t in hrbet nista več v dobrem stanju. Napisano in slišano je bilo že tudi kar veliko o neudobnosti sedežev na hrvaških vagonih in bolj udobju sedežev slovenskih in avstrijskih vagonov. Veliko forumašev tudi prisega na SLO vagon "Bl". Veliko je bilo tudi že govora o kvarjenju novih Fiatov (problemi s sklopko).
Moje mnenje: Zelo sem vesel za čisto vsako dobro novost, ki se zgodi na SŽ. Tudi novi Fiati se mi zdijo zelo pomembna pridobitev (v kolikor se jih zrihta, da ne bo več tehničnih težav). Čudno se mi zdi samo, da se ni vgradilo ozvočenja za napovedovanje postaj.
Ampak
NISO pa primerni za Bohinjsko progo
Zakaj?
1. Vožnja traja ok. 2h. Sedeži za tako dolgo sedenje uradno, sploh pa neuradno niso primerni za tako dolgo vožnjo.
Npr.: če gre nek pohodnik v hribe v Bohinj in cel dan hodi ter si je za prevoz izbral vlak bo po končanem izletu potreboval udoben sedež, da si bo odpočil ali pa se ulegel. Da o utrujenih smučarjih in kolesarjih ne govorimo.
2. Zaradi zahtevnosti proge že vsak star Fiat rabi vsakega konja, ki ga ima, da zleze v klanec. Pri novem pa gre kar nekaj konjev za klimo.
3. Vsak vlak na Bohinjski progi rabi
pod nujno čim več prostora za kolesa, ker gre za turistično progo; povezuje največje turistične kraje v Sloveniji. V smer kombinacije kolesa in vlaka morajo ti kraji iti. Če ni prevoza koles pa naj gre Bohinjka in naj bo namesto nje cesta.
Jaz propada Bohinjke nočem in bi rad, da postane glavna ali pa vsaj pomembnejša prometna žila (vsaj za turiste, dijake in študente) v tistih krajih. Ampak zato je treba tudi kaj ukrenit...
Če to zaključim: Najboljše možno bi bilo, da bi po Bohinjki vozi Railjet ali pa TGV
Realno gledano in dejansko možno (ne čez x let) bi bilo, da bi po Bohinjki vozili dvojniki Zelencev, ker imajo klimo, ultra udobne sedeže in dokaj obsežen prostor za kolesa (ampak 711 je malo) ali pa lok.+vagoni (s posebnim vagonom za kolesa).
So pa novi Fiati primerni za krajše proge; Ljubljana-Kamnik, Celje-Velenje, Celje-Imeno/Rogatec, Ormož-Središče, Ljubljana-Grosuplje (primestni) in Maribor-Hoče (primestni).
Toliko o tem