813

Debata okoli voznega parka
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1579
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: 813

OdgovorNapisal/-a TGV Lyria » 05.08.2014, 7:05

Ljubitelj napisal/-a:Nurmi, verjetno 813-118 res ni noben presežek, toda vožnja v njem je nepredstavljivo udobnejša kot na starejših brez klime, vsaj v poletnem času! pa ni samo klima, tudi notranjost je urejena s posluhom za estetski užitek, k udobnosti pa prispevajo tudi udobni sedeži, kar nekam predobri za lokalni vlak.

LPL


Udobni sedeži???
Če so to udobni sedeži, kaj so torej sedeži na nepredelanih Fiatih? Prvi razred???
Estetski od znotraj - drži. Klima... ok naj bo. Ampak sedeži so polomija v primerjavi s starimi. Preblizu skupaj (4 odrasli ne morejo udobno sedeti), krepko trši od starih in ločeni.
Hrup pa ni moteč ker je motor nov (menda Iveco). Okna so še vedno stara in se jih kljub klimi da odpirati.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4277
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: 813

OdgovorNapisal/-a Ljubitelj » 05.08.2014, 7:54

Če so to udobni sedeži, kaj so torej sedeži na nepredelanih Fiatih? Prvi razred???
Estetski od znotraj - drži. Klima... ok naj bo. Ampak sedeži so polomija v primerjavi s starimi. Preblizu skupaj (4 odrasli ne morejo udobno sedeti), krepko trši od starih in ločeni.


Sedeži so na nivoju EC vlaka Mimara, s katerim sem nadaljeval iz Jesenic (strela kakšna gužva). Prejšne oblazinjene klopi niso primerljive, res se pa nekateri radi polegajo po sedežih, kar novi ločeni ne omogočjo. Toda takšen je današnji trend, da se v vlaku sedi ne pa poležava, sicer pa nismo orient, kjer sem se najudobneje peljal iz Kaira v Luxor ležeč na tleh. Je že tako, da je slabo ležanje boljše kakor dobro sedenje.
Okna se resda odpirajo, toda zakaj bi pri klimi imel odprta okna, no mogoče se tega spomnijo kakšni balkanci, tudi na vlaku se je našel primerek, pa so ga potniki (ali sprevodnik) hitro seznanili z obnašanjem v klimatiziranih prostorih.
O razgledovanju znamenitosti skozi okno sem ti nekoč že dejal, da normalen rasel človek na fiatu ne more v normalnem položaju gledati skozi okno, včeraj izmerjeno, gornji rob okna mi sega na vrh ramen, sedaj se pa zvijaj...... Pa nisem med največjimi, samo kakšen cm nad povprečjem današnjih fantov.

LPL
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1579
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: 813

OdgovorNapisal/-a TGV Lyria » 05.08.2014, 8:51

Ljubitelj napisal/-a:Sedeži so na nivoju EC vlaka Mimara, s katerim sem nadaljeval iz Jesenic (strela kakšna gužva).
LPL


To je možno samo, če si se na Mimari peljal v HŽ vagonu Bee (dodatni vagon Beljak - Zagreb), ki ima sedeže neprimerne za dolga potovanja. OeBB-EC vagoni so krepko udobnejši od tega kar dobiš na novem Fiatu, ne glede na to ali imajo kupeje ali ne.
O gledanju skozi okno pa sploh nisem govoril... hotel sem ti le povedati, da je vlak tišji zaradi novega motorja in ne zaradi plombiranih oken (ki jih ni), kot si napisal.
trocken
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 594
Pridružen: 22.12.2009, 10:55

Re: 813

OdgovorNapisal/-a trocken » 05.08.2014, 9:10

Hja, glede na to, da je to prva inovacija v potniškem prometu po 25 letih (na Bohinjki), no, vmes je pred 14 leti prišel še avtovlak, ki je bil tudi velika novost na našem koncu....je pravzaprav vsako negativno komentiranje skoraj nesramno. Če bo in ko bo obnovljeni Fiat razpadel bo pač razpadel, do takrat bom pa pač užival to, kar mi ponujajo. Gotovo je ta obnovljeni vlak največji presežek na Bohinjki v letošnjem poletju, pa če ga nekateri še tako kritizirate.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4277
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: 813

OdgovorNapisal/-a Ljubitelj » 05.08.2014, 9:43

TGV Lyria, peljal sem se v vagonu, ne vem sicer serije, enoprostorski, 2. razred, s prostorom za kolo, nameščen je pa nekje na sredini. Ti vagoni so tipična sestava IC in EC vlakov med AT in DE. Ne trapaj o neprimernosti vagonov v EC vlaku za dolga potovanja, očevidno premalo potuješ na nam bližnjem območju. Kolikor poznam sedeže, so sedeži iz 813-118 tipično nameščeni v večini vagonov za nelokalno uporabo. Za lokalno uporabo so pa sedeži večinoma podobni onim v naših Siemensih. In nehaj že blebetat o udobnih sedežih z lesenimi naslonjali za roke in se veseli četudi majhnih premikov na bolje!

LPL
zelencek
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 513
Pridružen: 22.09.2011, 20:16

Re: 813

OdgovorNapisal/-a zelencek » 05.08.2014, 11:08

Dobro, končajmo ta nesmiseln boj mnenj glede presnetih sedežev. Mislim, halo? #-o

Poglejmo dejstva: Star Fiat ima vgrajene zelo stare oblazinjene klopi (na katerih se lahko leži), nima klime, nima napovedovanja postaj in ima prostor za kolesa.
Nov Fiat ima vgrajene enake sedeže, kot so na Siemensu (ki so evropski standard za PRIMESTNE vlake), ima klimo, nima napovedovanja postaj in ima prostor za manj koles, kot ga je v starem (če sploh ima prostor za kolesa).

Iz splošnih mnenj, raztresenih po forumu (jih ne bom spet iskal): Veliko forumašev je pristašev sedežev na starem Fiatu. Velikokrat se pojavlja tudi beseda o tem, da je Siemens super garnitura (razen malo občutljiv na vročino in pa sneg in se včasih tudi pokvari; saj je prvotno primestni vlak), ampak da na vožnji npr. Ljubljana-Maribor po Zidanem mostu r*t in hrbet nista več v dobrem stanju. Napisano in slišano je bilo že tudi kar veliko o neudobnosti sedežev na hrvaških vagonih in bolj udobju sedežev slovenskih in avstrijskih vagonov. Veliko forumašev tudi prisega na SLO vagon "Bl". Veliko je bilo tudi že govora o kvarjenju novih Fiatov (problemi s sklopko).


Moje mnenje: Zelo sem vesel za čisto vsako dobro novost, ki se zgodi na SŽ. Tudi novi Fiati se mi zdijo zelo pomembna pridobitev (v kolikor se jih zrihta, da ne bo več tehničnih težav). Čudno se mi zdi samo, da se ni vgradilo ozvočenja za napovedovanje postaj.
Ampak NISO pa primerni za Bohinjsko progo :!: :!: :!: Zakaj?

1. Vožnja traja ok. 2h. Sedeži za tako dolgo sedenje uradno, sploh pa neuradno niso primerni za tako dolgo vožnjo.
Npr.: če gre nek pohodnik v hribe v Bohinj in cel dan hodi ter si je za prevoz izbral vlak bo po končanem izletu potreboval udoben sedež, da si bo odpočil ali pa se ulegel. Da o utrujenih smučarjih in kolesarjih ne govorimo.
2. Zaradi zahtevnosti proge že vsak star Fiat rabi vsakega konja, ki ga ima, da zleze v klanec. Pri novem pa gre kar nekaj konjev za klimo.
3. Vsak vlak na Bohinjski progi rabi pod nujno čim več prostora za kolesa, ker gre za turistično progo; povezuje največje turistične kraje v Sloveniji. V smer kombinacije kolesa in vlaka morajo ti kraji iti. Če ni prevoza koles pa naj gre Bohinjka in naj bo namesto nje cesta.
Jaz propada Bohinjke nočem in bi rad, da postane glavna ali pa vsaj pomembnejša prometna žila (vsaj za turiste, dijake in študente) v tistih krajih. Ampak zato je treba tudi kaj ukrenit...


Če to zaključim: Najboljše možno bi bilo, da bi po Bohinjki vozi Railjet ali pa TGV :lol: :santa2 :zzz2
:idea: Realno gledano in dejansko možno (ne čez x let) bi bilo, da bi po Bohinjki vozili dvojniki Zelencev, ker imajo klimo, ultra udobne sedeže in dokaj obsežen prostor za kolesa (ampak 711 je malo) ali pa lok.+vagoni (s posebnim vagonom za kolesa).

So pa novi Fiati primerni za krajše proge; Ljubljana-Kamnik, Celje-Velenje, Celje-Imeno/Rogatec, Ormož-Središče, Ljubljana-Grosuplje (primestni) in Maribor-Hoče (primestni).

Toliko o tem :mrgreen:
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1579
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: 813

OdgovorNapisal/-a TGV Lyria » 05.08.2014, 11:48

Ljubitelj napisal/-a:TGV Lyria, peljal sem se v vagonu, ne vem sicer serije, enoprostorski, 2. razred, s prostorom za kolo, nameščen je pa nekje na sredini. Ti vagoni so tipična sestava IC in EC vlakov med AT in DE. Ne trapaj o neprimernosti vagonov v EC vlaku za dolga potovanja, očevidno premalo potuješ na nam bližnjem območju. Kolikor poznam sedeže, so sedeži iz 813-118 tipično nameščeni v večini vagonov za nelokalno uporabo. Za lokalno uporabo so pa sedeži večinoma podobni onim v naših Siemensih. In nehaj že blebetat o udobnih sedežih z lesenimi naslonjali za roke in se veseli četudi majhnih premikov na bolje!

LPL


Enoprostorski vagon je last OeBB in novih Fiatovih stolov se enostavno ne da primerjat z njim. Sem se že velikokrat peljal z OeBB-EC vagoni in sploh ne vem od kje si pobral vzporednico med Fiatom in njimi, ker so tej vagoni pojem za udobje na dolgih progah. Sedeži na novih Fiatih so tipični novodobni lokalni sedeži, približno take (malo boljše ali slabše) imajo lokalni vlaki povsod po Evropi. So boljši (in to kar precej) od obupnih Desirojevih, ampak še vedno slabši od originalnih Fiatovih oblazinjenih klopi. Če te lesena naslonjala motijo, ne vem kako te ne nova plastična...
Komentar o neprimernosti pa se je nanašal na nove HŽ-Bee ali pa naše Beelm vagone, ki so slaba predelava legendarnih Gošinih Bl. V kupejih imajo sedeže, na katerih se osebno ne bi želel peljati iz LJ v Frankfurt ali kaj podobnega. Proti avstrijskim EC vagonom se skrijejo.
Priznam, estetsko je novi Fiat lep (od znotraj seveda), premik na bolje je tudi klima naprava, fotografi pa lahko okna še vedno odprejo če hočejo - super. Premik na slabše pa je v sedenju. In seveda v tehniki, ampak za to je pa že pristojen @Nurmi ali kdo drug iz stroke, da razloži...

@zelencek: novi Fiat je ohranil popolnoma enako notranjo ureditev kot stari, tako da ima še vedno enak prostor za kolesa v motornem delu. Izgubil je le en WC, tako da ga ima zdaj samo v prikolici. Na Bohinjki bi bila dobra kompozicija lokomotiva (po možnosti Hercules) + vagoni + posebej vagon za kolesa (+ po možnosti kabinski vagon = push-pull vleka)... ampak to je že druga tema.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4277
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: 813

OdgovorNapisal/-a Ljubitelj » 05.08.2014, 12:16

TGV, konec debate s teboj, je brezpomenska! Pelji se po svetu in se razgleduj.

LPL
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1579
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: 813

OdgovorNapisal/-a TGV Lyria » 05.08.2014, 13:10

Ti vračam nasvet. S tem da sem se z vsem kar sem zgoraj napisal že peljal, in to več kot le enkrat. Imam že precej kilometrine s tem, ravno tako mimogrede.
Tako da je vprašanje s kom je debata brezpredmetna. Sploh z nekom ki gre primerjati lokalno predelavo z najboljšimi EC vagoni v Evropi.
trocken
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 594
Pridružen: 22.12.2009, 10:55

Re: 813

OdgovorNapisal/-a trocken » 05.08.2014, 13:38

zelencek napisal/-a:Dobro, končajmo ta nesmiseln boj mnenj glede presnetih sedežev. Mislim, halo? #-o

Poglejmo dejstva: Star Fiat ima vgrajene zelo stare oblazinjene klopi (na katerih se lahko leži), nima klime, nima napovedovanja postaj in ima prostor za kolesa.
Nov Fiat ima vgrajene enake sedeže, kot so na Siemensu (ki so evropski standard za PRIMESTNE vlake), ima klimo, nima napovedovanja postaj in ima prostor za manj koles, kot ga je v starem (če sploh ima prostor za kolesa).

Iz splošnih mnenj, raztresenih po forumu (jih ne bom spet iskal): Veliko forumašev je pristašev sedežev na starem Fiatu. Velikokrat se pojavlja tudi beseda o tem, da je Siemens super garnitura (razen malo občutljiv na vročino in pa sneg in se včasih tudi pokvari; saj je prvotno primestni vlak), ampak da na vožnji npr. Ljubljana-Maribor po Zidanem mostu r*t in hrbet nista več v dobrem stanju. Napisano in slišano je bilo že tudi kar veliko o neudobnosti sedežev na hrvaških vagonih in bolj udobju sedežev slovenskih in avstrijskih vagonov. Veliko forumašev tudi prisega na SLO vagon "Bl". Veliko je bilo tudi že govora o kvarjenju novih Fiatov (problemi s sklopko).


Moje mnenje: Zelo sem vesel za čisto vsako dobro novost, ki se zgodi na SŽ. Tudi novi Fiati se mi zdijo zelo pomembna pridobitev (v kolikor se jih zrihta, da ne bo več tehničnih težav). Čudno se mi zdi samo, da se ni vgradilo ozvočenja za napovedovanje postaj.
Ampak NISO pa primerni za Bohinjsko progo :!: :!: :!: Zakaj?

1. Vožnja traja ok. 2h. Sedeži za tako dolgo sedenje uradno, sploh pa neuradno niso primerni za tako dolgo vožnjo.
Npr.: če gre nek pohodnik v hribe v Bohinj in cel dan hodi ter si je za prevoz izbral vlak bo po končanem izletu potreboval udoben sedež, da si bo odpočil ali pa se ulegel. Da o utrujenih smučarjih in kolesarjih ne govorimo.
2. Zaradi zahtevnosti proge že vsak star Fiat rabi vsakega konja, ki ga ima, da zleze v klanec. Pri novem pa gre kar nekaj konjev za klimo.
3. Vsak vlak na Bohinjski progi rabi pod nujno čim več prostora za kolesa, ker gre za turistično progo; povezuje največje turistične kraje v Sloveniji. V smer kombinacije kolesa in vlaka morajo ti kraji iti. Če ni prevoza koles pa naj gre Bohinjka in naj bo namesto nje cesta.
Jaz propada Bohinjke nočem in bi rad, da postane glavna ali pa vsaj pomembnejša prometna žila (vsaj za turiste, dijake in študente) v tistih krajih. Ampak zato je treba tudi kaj ukrenit...


Če to zaključim: Najboljše možno bi bilo, da bi po Bohinjki vozi Railjet ali pa TGV :lol: :santa2 :zzz2
:idea: Realno gledano in dejansko možno (ne čez x let) bi bilo, da bi po Bohinjki vozili dvojniki Zelencev, ker imajo klimo, ultra udobne sedeže in dokaj obsežen prostor za kolesa (ampak 711 je malo) ali pa lok.+vagoni (s posebnim vagonom za kolesa).

So pa novi Fiati primerni za krajše proge; Ljubljana-Kamnik, Celje-Velenje, Celje-Imeno/Rogatec, Ormož-Središče, Ljubljana-Grosuplje (primestni) in Maribor-Hoče (primestni).

Toliko o tem :mrgreen:

Railjet ?? Preko Arlberga vozi, pa je tisti spust proti dolini (posebno proti zahodu, proti Feldkirchu) kar podoben Bohinjki! Tako, da nikar reči, da se ne da, če se hoče.... :D
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4277
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: 813

OdgovorNapisal/-a Ljubitelj » 05.08.2014, 15:06

Zelenčku sporoča moja rit, utrujena po prečkanju Jul. Alp (pravzaprav kratka tura 5 ur iz Jesenic do Postaje), da je pot od Mosta na Jesenice preživela ravno tako udobno kot kasneje od Je do Lj na Mimari. Sedeži so namreč enako ergonomsko udobni in nikakor niso podobni onim na Siemensu, kateri so pa očevidno namenjeni primestnemu prometu in ne zamenjavi za ICS vlake. Tudi potniki so bili vsi zadovoljni z udobnostjo in prijetno delujočo klimo. O poležavanju pa ne bi moglo biti govora, je bilo proti Jesenicam kar precej potnikov, da ne omenimo popolno zasedene Mimare. Sicer je pa poležavanje po sedežih, klopek znamenje neke pripadnosti, katere smo se bojda rešili.
Ostane le ena pripomba, prostora je le za 6 koles, na bohinjki poleti občasno premalo.

LPL
trance0
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 849
Pridružen: 25.10.2012, 12:29

Re: 813

OdgovorNapisal/-a trance0 » 05.08.2014, 16:21

Enkrat sem videl prenovljenega Fiata parkiranega na železniški postaji v Ljubljani in sem na hitro skočil gor preizkusit njegove sedeže. Moram reči, da sem bil pozitivno presenečen, sedeži so se mi zdeli precej udobnejši od starih, vsekakor so bolj ergonomski in bistveno boljši od tistih na desirojih.
zelencek
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 513
Pridružen: 22.09.2011, 20:16

Re: 813

OdgovorNapisal/-a zelencek » 05.08.2014, 17:21

Ljubitelj napisal/-a:Zelenčku sporoča moja rit, utrujena po prečkanju Jul. Alp (pravzaprav kratka tura 5 ur iz Jesenic do Postaje), da je pot od Mosta na Jesenice preživela ravno tako udobno kot kasneje od Je do Lj na Mimari. Sedeži so namreč enako ergonomsko udobni in nikakor niso podobni onim na Siemensu, kateri so pa očevidno namenjeni primestnemu prometu in ne zamenjavi za ICS vlake. Tudi potniki so bili vsi zadovoljni z udobnostjo in prijetno delujočo klimo. O poležavanju pa ne bi moglo biti govora, je bilo proti Jesenicam kar precej potnikov, da ne omenimo popolno zasedene Mimare. Sicer je pa poležavanje po sedežih, klopek znamenje neke pripadnosti, katere smo se bojda rešili.
Ostane le ena pripomba, prostora je le za 6 koles, na bohinjki poleti občasno premalo.

LPL


Lepo zate, veliki avanturist. Si vsaj imel zic. Probaj Jesenice-Vršič-Most s kolesom ali pa smučat na Vogel (v kombinaciji z vlakom).
Pa potem utrujen od smučanja še čisto utesnjen stati na nabito polni (dobesedno kot sardine v konzervi) Mimari. Čisti užitek.
Ali pa premočen od dežja in švica (oziroma že posušen od 2urnega čakanja na postaji) ter z razbolelo ritjo sedeti kakorkoli.
V kolikor vlak ni preveč zaseden nihče ne brani, da se uležeš in se spočiješ. In ne ti meni o pripadnosti. Že zaradi tega, ker je žaljivo. Kaj pa misliš, da si? Višja rasa?

Sicer pa v prihodnje ne bom več komentiral. Človek kar nekako zgubi voljo, ko mora stalno poslušati neko jamranje, nerganje, žaljenje, pripombe (to je očitno plačilo za dobre namene; saj ni važno, a ne? Moj predlog za vozni red je itak čisto nerealen; trije dodatni vlaki na Bohinjki - nemogoče)...
:evil: :evil: :evil:
Entuziazma, iskanja rešitev na probleme, dobre debate in konstruktivnega mnenja na tem forumu očitno skoraj ni več. Zato se bom za nekaj časa umaknil s foruma pa upam da bo potem šlo kaj na bolje.
trocken
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 594
Pridružen: 22.12.2009, 10:55

Re: 813

OdgovorNapisal/-a trocken » 05.08.2014, 17:50

Ma ne se kregat ljudje!! In ne odhajat iz foruma. Pa vidite, da nas je nekaj deset tukaj, ki sploh debatiramo o vlakih. Poglej avtomobilske, kolesarske, tekaške, kulinarične forume... smo zadnji metuzalemi, ki nas javni prevoz sploh briga. Mi se kregamo o sedežih, folk pa orgazme doživlja ob novih avtih.
Jaz enostavno mislim, da bi morali poleti in ob vikendih na Bohinjki voziti dvojniki v kombinaciji: stari motornik z velikim prtljažnikom za kolesa oz. smuči in novi s klimo in ergonomskimi sedeži skupaj. To je to, volk sit in koza cela. In še izvedljivo bo, potem ko bo prekmurska elektrificirana!
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3978
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

Re: 813

OdgovorNapisal/-a Tono » 06.08.2014, 22:11

Okoli biciklov na vlaku sem svoje že povedal - ta krama med potniki nima kaj iskat in za te namene je potreben ločeni prostor. Če tega ni tudi bicikel ne more na vlak.
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 2 gostov