Za razjokat ( sej ne vem, če smo lahko še slabši gospodar )

Debata okoli voznega parka
Odgovori
Uporabniški avatar
Nurmi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3041
Pridružen: 16.09.2009, 17:12

Re: Za razjokat ( sej ne vem, če smo lahko še slabši gospoda

Odgovor Napisal/-a Nurmi »

Re 4/4 napisal/-a:
25kV izmenične na 50 Hz
Zakaj pa ne Avstrijskih 15 kV 16,2/3 Hz?

Lej avstrjici imajo zato tak sistem da imajo simetrično obremenjeno elektroenergetsko omrežje ki napaja te napajalne, aja v teh napajalnih postajah je noter motor, ki poganja generator, ki daje od sebe teh 15 kV in 16,667 Hz. To sem slišal od enega gospoda, ki je delal na sekciji za promet. Samo kdo je to bil :-k
Motor-generator.Nič ne navadnega,da konvertiraš v določeno frekvenco ali pa voltažo.Ali pa to narediš z AC/AC konverterjem.
16 2/3 herca je bila ravno 1/3 frekvence javnega omrežja.Frekvenco so pa morali zmanjšati zaradi problemov z obločnim plamenom in pregrevanjem motorjev.Manjša frekvenca manj obločnega plamena.Ampak to so bili tisti stari časi in stari motorji,danes je pa šel razvoj elektromotorjev v višave.Zato je tudi ta sistem preživet.Forsira se 25kV/50 Hz edini pravi in učinkovit.Če bi vprašali naše drotarje podpišejo vsi za njega.
Kak sistem bo pa imela država je pa čista politikantska odločitev,ki nima s stroko nič.Pa so problem zadosti močni javni daljnovodi,pa problem ta,pa problem uni,pa problem še kake butaste glave,....Ker se dela vse za danes do jutri,ne pa za 10 let naprej.
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4298
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Za razjokat ( sej ne vem, če smo lahko še slabši gospoda

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

No to js vem samo trenutno je največja prednost tega, da je omrežje simetrično obremenjeno, ker če ni potem začnejo teči izenačevalni tokovi
Kak sistem bo pa imela država je pa čista politikantska odločitev,ki nima s stroko nič.Pa so problem zadosti močni javni daljnovodi,pa problem ta,pa problem uni,pa problem še kake butaste glave,....Ker se dela vse za danes do jutri,ne pa za 10 let naprej.
Že vidim kako bo na koncu, pač nekaterim bo to ustrezalo, našli pa se bodo spet tretji ki bi hoteli čist drugo, tak da nikoli pa se ne bomo zmenl #-o da bi blo 100% ZA
Tomy
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 842
Pridružen: 22.03.2008, 12:06

Re: Za razjokat ( sej ne vem, če smo lahko še slabši gospoda

Odgovor Napisal/-a Tomy »

Re 4/4 napisal/-a:No to js vem samo trenutno je največja prednost tega, da je omrežje simetrično obremenjeno, ker če ni potem začnejo teči izenačevalni tokovi
Ali lahko tole okoli simetrične obremenitve razložiš?

Lep dan
Tomaž
Uporabniški avatar
Nurmi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3041
Pridružen: 16.09.2009, 17:12

Re: Za razjokat ( sej ne vem, če smo lahko še slabši gospoda

Odgovor Napisal/-a Nurmi »

Saj ni! Lahko se samo približaš simetrični obremenitvi omrežja in še to samo visokonapetostnemu omrežju velikih moči.Na nizkonapetostnem imaš že enofazne porabnike se to podre,ampak bi vseeno rad slišal razlago simetričnega omrežja.
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4298
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Za razjokat ( sej ne vem, če smo lahko še slabši gospoda

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Ali lahko tole okoli simetrične obremenitve razložiš?
Lahko :) , lej vsa evropska elektroenergetska omrežja so 3 fazna ne, in simetričnosti je to, da je v vseh treh fazah enaka obremenitev. V tem primeru je avstrijcem lažje kot slovencem, ker imajo oni trifazni motor ki vrti generator. Torej je napajanje v vseh treh fazah enako, jasno motor ima tri simetrično postavljena navitja v stator. Pri nas je pa tako, da moremo skombinirat tri faze v posebno vezavo, da dobimo nekakšno približno simetričnost.

Okrog izenačevalnih tokov je pa tako, da si poglej na googlu vezavo zvezda in ti bo takoj jasno zakaj je potrebna simetričnost. Predvsem ker je potem na koncu trifaznega navitja vezanega v zvezdo simetrična nevtralna točka, beri 0 V, Če ne bi bla tam simetrija bi bila tam neka napetost ki bi pognala tok. Zj ta tok pa ni mali. Za trikot vezavo je pa mal bolj kompleksno in še malo bolj huje :wink:

Upam da boš kej razumel za lažjo predstavo beri samo prvi odstavek
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4298
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Za razjokat ( sej ne vem, če smo lahko še slabši gospoda

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Saj ni! Lahko se samo približaš simetrični obremenitvi omrežja in še to samo visokonapetostnemu omrežju velikih moči.Na nizkonapetostnem imaš že enofazne porabnike se to podre,ampak bi vseeno rad slišal razlago simetričnega omrežja.
Ja pozabo sem omenit da js govorim za visokonapetosne porabnike beri nad 1 kV navzgor kjer ni 1 faznih uporabnikov :wink:

Vse kar je enofazno se pa poskuša z menjavo faz. GLej v stanovanjih pa bo jasno
miha30
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 387
Pridružen: 29.11.2010, 20:40

Re: Za razjokat ( sej ne vem, če smo lahko še slabši gospoda

Odgovor Napisal/-a miha30 »

Re 4/4 napisal/-a: Ja pozabo sem omenit da js govorim za visokonapetosne porabnike beri nad 1 kV navzgor kjer ni 1 faznih uporabnikov :wink:
Hm, kako je potem pri lokomotivi na 25kV sistemu, glede na to, da dobi pač samo eno fazo? Kakšen tip vlečnega motorja se uporablja in kako se je regulirala moč motorja v časih še pred močnostno elektroniko?
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4298
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Za razjokat ( sej ne vem, če smo lahko še slabši gospoda

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Hm, kako je potem pri lokomotivi na 25kV sistemu, glede na to, da dobi pač samo eno fazo? Kakšen tip vlečnega motorja se uporablja in kako se je regulirala moč motorja v časih še pred močnostno elektroniko?
No ti govoriš kar je že za transformatorjem, mi se pa pogovarjamo pred transformatorjem v napajalnih postajah :wink: . Zj kako imajo potem za transformatorjem vezavo za simetrijo ne vem, ti pa lahko povem za vlečni motor. NI 25 kV.Na vozni mreži je 25 kV ampak imajo E-lok transformator ki zniža napetost na primerno mislim da imajo ta novi ~ 2 kV. Regulacija je pač AC/DC pretvornik potem DC/DC pretvornik (višanje in nižaje napetosti in tokov) in potem DC/AC frekvenčnik od 0-200? Hz. Motorji so pač visokonapetostni trifazni. Malo pogooglaj :D
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4298
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Za razjokat ( sej ne vem, če smo lahko še slabši gospoda

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

No to se zgodi če prehitro bereš
v časih še pred močnostno elektroniko?
Lej tukaj so pa meli asinhronske motorje z navitim rotorjem (beri z drsnimi obroči). Tukaj je pa regulacija simpl ko pasulj. Samo na rotorsko navitje si reguliral upore tk ko jih na mopedu :wink: . Edin problem so ble pa ščetke in pa kontakti uporov. Beri veliki obloki ob menjavi prestave upora
miha30
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 387
Pridružen: 29.11.2010, 20:40

Re: Za razjokat ( sej ne vem, če smo lahko še slabši gospoda

Odgovor Napisal/-a miha30 »

Re 4/4 napisal/-a:No to se zgodi če prehitro bereš
Čisto možno, se opravičujem ;)

Hvala za odgovora, jasno mi je, kako je sedaj, ampak še vedno mi ni jasno, kako je včasih.

Omenjaš asinhronca z drsnimi rotorji? Pa saj vlečni motor menda ni bil 1f asinhronec z glavnim in pomožnim navitjem :shock: ? Nikakor mi ne gre skupaj za take moči, kot so v lokomotivi... Razen če je šlo za 3f asinhronec, tu pa mi spet ni jasno, kako so recimo 50 let nazaj iz 1f sistema dobili 3f sistem, razen če seveda na lokomotivi ni bil tudi usmernik in motorgenerator?
dingo
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 531
Pridružen: 08.08.2009, 15:42

Re: Za razjokat ( sej ne vem, če smo lahko še slabši gospoda

Odgovor Napisal/-a dingo »

Do 80ih so tudi AC (25kv~ 50hz) lokomotive uporabljale DC vlečne motorje.
dare20
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 371
Pridružen: 10.02.2011, 15:59

Re: Za razjokat ( sej ne vem, če smo lahko še slabši gospoda

Odgovor Napisal/-a dare20 »

miha30 napisal/-a:
Re 4/4 napisal/-a:No to se zgodi če prehitro bereš
Čisto možno, se opravičujem ;)

Hvala za odgovora, jasno mi je, kako je sedaj, ampak še vedno mi ni jasno, kako je včasih.

Omenjaš asinhronca z drsnimi rotorji? Pa saj vlečni motor menda ni bil 1f asinhronec z glavnim in pomožnim navitjem :shock: ? Nikakor mi ne gre skupaj za take moči, kot so v lokomotivi... Razen če je šlo za 3f asinhronec, tu pa mi spet ni jasno, kako so recimo 50 let nazaj iz 1f sistema dobili 3f sistem, razen če seveda na lokomotivi ni bil tudi usmernik in motorgenerator?
Na starih lokomotivah za enosmerno napetost so bili vlečni motorji za enosmerno napetost. Recimo na lokkomotivi 342 so vezani v pare tako, da sta dva vezana zaporedno in druga dva prav tako. Potem pa si reguliral moč po veji tako, da si vključeval ročno upore ali pa vršil prevezavo zgoraj navedenih motorjev iz zaporedno vezanih 4 motorjev v vzporedno vezane 2 X2 motorja.

Upori pa so vezani zaporedno in z ustrezno regulacijo vklopa ustreznih stikal si dobival upornost uporov pred temi motorji. PAdec napetosti je povezan z ustrezno upornostjo. Čisti ohmovi zakoni.

Toliko o mehanski regulaciji napetosti in moči na motorjih.
Uporabniški avatar
Nurmi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3041
Pridružen: 16.09.2009, 17:12

Re: Za razjokat ( sej ne vem, če smo lahko še slabši gospoda

Odgovor Napisal/-a Nurmi »

Res je Dare,ampak tudi na AC napetostih so bili DC motorji s ščetkami ,komutatorji in vso navlako zdraven.
Potem so šele prišli AC asinhronci prvo z navitim rotorjem in potem s kratkostično kletko.
Regani imajo tudi AC generator in potem DC vlečne motorje.
In če je DC motor je zadeva zelo enostavna. :wink:
Mislim,da je Miha30 to zanimalo.
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
miha30
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 387
Pridružen: 29.11.2010, 20:40

Re: Za razjokat ( sej ne vem, če smo lahko še slabši gospoda

Odgovor Napisal/-a miha30 »

dingo napisal/-a:Do 80ih so tudi AC (25kv~ 50hz) lokomotive uporabljale DC vlečne motorje.
Aaaaa hvala za pojasnilo, sedaj mi je jasno ;) Pa če lahko še malo zatežim z vprašanji :oops: .... Kako pa so usmerjali v res starih :P časih, še pred silicijevimi diodami? Z živosrebrnimi usmerniki?

@dare, tudi tebi hvala za pojasnilo

Edit: @Nurmi: spregledal tvoj post, ja to me je zanimalo, hvala za pojasnilo!
Zadnjič spremenil miha30, dne 30.09.2011, 10:06, skupaj popravljeno 1 krat.
dare20
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 371
Pridružen: 10.02.2011, 15:59

Re: Za razjokat ( sej ne vem, če smo lahko še slabši gospoda

Odgovor Napisal/-a dare20 »

Nurmi napisal/-a:Res je Dare,ampak tudi na AC napetostih so bili DC motorji s ščetkami ,komutatorji in vso navlako zdraven.
Potem so šele prišli AC asinhronci prvo z navitim rotorjem in potem s kratkostično kletko.
Regani imajo tudi AC generator in potem DC vlečne motorje.
In če je DC motor je zadeva zelo enostavna. :wink:
Mislim,da je Miha30 to zanimalo.
Ne zanikam te varjante napajanja vlečnih motorjev. Če prav razumem je pa v konkretnem primeru pred motorjem ustrezen usmernik, ki usmeri na enosmerno napetost. Vendar me zanima naslednje:

Ali je potem napetost na motorju izključno odvisna od števila vrtljajev Dizelskega motorja. ŽAl tukaj pa nisem povsem prepričan.
Odgovori