363

Debata okoli voznega parka
suha
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 308
Pridružen: 01.02.2011, 10:16

Re: 363

OdgovorNapisal/-a suha » 29.05.2015, 18:37

Kaj to zaradi tega ker jih tolko gonijo v klanec iz Kopra?
jž 363
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 183
Pridružen: 17.01.2014, 21:13

Re: 363

OdgovorNapisal/-a jž 363 » 29.05.2015, 21:40

Gorchi napisal/-a:jž 363 napisal/-a:
Ni treba pozabiti da bodo kmalu tudi Mopedi dopolnili 50 let.

In? Ali je kaj problemov z njimi?


Če ni problemov, boljše zanje. Sam nimam nič proti Mopedom - vsaj dražji so mi kot Žive. Sicer sem imel v mislih dejstvo da se na lokomotivah pri 50 let pojavlja veliko težav v vzdrževanju. Vprašanje je koliko se stroški za vzdrževanje le nekaj lokomotiv v seriji splačajo?

Mimogrede - so Mopedi še vedno zanesljivi?
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3204
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: 363

OdgovorNapisal/-a mkx » 30.05.2015, 8:59

Problem marsikatere sodobne tehnične "igračke" je v odnosu, ki pravi da če se je ne da popraviti z nadgradnjo softvera, potem se je sploh ne poizkuša popraviti. Lokomotive 541 so podobne živali, ki pa imajo kar nekaj mehanskih delov. Pri starejših (npr. 342, 363) je vse več ali manj narejeno mehansko z nekaj elektromehanskih sklopov in je popravilo v resnici dosti enostavnejše. Čisto mogoče je, da bo marsikatera Brišita še vedno vozila ko bodo prve Žive šle v koprive ...

Pri stroških je pa vedno vse relativno (in je treba gledati celotno sliko): ali je boljše vsako leto za vzdrževanje nameniti recimo 5% nabavne vrednosti novega (kar je pri milijonskih cenah novih lokomotiv morda velika številka) ali pa raje kupiti novo, 10 let nič vzdrževati (če to sploh gre), potem pa zapeljati v koprive in spet kupiti novo? Logika pravi, da je vzdrževanje pod temi pogoji dolgoročno cenejše.

Če pa se gleda "po novodobno" skozi investicije (ki so dobre, saj večajo vrednost d.d.) in stroške (vzdrževanje; to ni dobro, saj zmanjšuje dobičke in vrednost d.d.), potem pa pridemo do trenutno marsikje realnega stanja ....
LP, Metod
cokla
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 11166
Pridružen: 10.08.2007, 21:50
Kraj: ob levem bregu Save

Re: 363

OdgovorNapisal/-a cokla » 30.05.2015, 13:48

mkx napisal/-a:Problem marsikatere sodobne tehnične "igračke" je v odnosu, ki pravi da če se je ne da popraviti z nadgradnjo softvera, potem se je sploh ne poizkuša popraviti. Lokomotive 541 so podobne živali, ki pa imajo kar nekaj mehanskih delov. Pri starejših (npr. 342, 363) je vse več ali manj narejeno mehansko z nekaj elektromehanskih sklopov in je popravilo v resnici dosti enostavnejše. Čisto mogoče je, da bo marsikatera Brišita še vedno vozila ko bodo prve Žive šle v koprive ...

Pri stroških je pa vedno vse relativno (in je treba gledati celotno sliko): ali je boljše vsako leto za vzdrževanje nameniti recimo 5% nabavne vrednosti novega (kar je pri milijonskih cenah novih lokomotiv morda velika številka) ali pa raje kupiti novo, 10 let nič vzdrževati (če to sploh gre), potem pa zapeljati v koprive in spet kupiti novo? Logika pravi, da je vzdrževanje pod temi pogoji dolgoročno cenejše.

Če pa se gleda "po novodobno" skozi investicije (ki so dobre, saj večajo vrednost d.d.) in stroške (vzdrževanje; to ni dobro, saj zmanjšuje dobičke in vrednost d.d.), potem pa pridemo do trenutno marsikje realnega stanja ....


Helge imajo že xy verzijo softvera.....tako, da kar se tega tiče je debata brezpredmetna. Helge so top makine...ne glede na to, kar nekateri govorij(te)o....
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?

Da bi videle, če je res !

( Regis Houser )
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3204
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: 363

OdgovorNapisal/-a mkx » 30.05.2015, 14:15

cokla napisal/-a:Helge imajo že xy verzijo softvera.....tako, da kar se tega tiče je debata brezpredmetna. Helge so top makine...ne glede na to, kar nekateri govorij(te)o....

Nisem nakazoval, da softver ni sodoben. Prav obratno, v to ne dvomim. Pač pa se bojim, da se bodo začeli pojavljati problemi, ko bo treba menjati mehanske dele ... če/ko bo recimo začela prebijati kakšna izolacija na statorjih ali ko bodo izrabljeni kakšni zobniki ali kaj podobnega. Staranje materiala niti Žive ne bo zaobšlo.
Po drugi strani pa imamo primer Desirotov, ki že od pamtiveka vozijo z dvignjenim sprednjim OT ker menda proizvajalec ne pristane na to, da bi se OT obrnilo. V tem primeru pravzaprav ne vem, kdo je večji bučman: proizvajalec ker noče pustiti, da se OT obrne, ali pa lastnik/operater garnitur, ki vztraja pri uporabi OTjev, ki imajo zaradi dinamike vožnje (trenje drsalke po VM, ...) tendenco zapiranja ... pri tem pa marsikatera železniška družba v okoliškem univerzumu vozi ravno obratno (in se vprašam, kdo je sedaj tukaj pameten).

Kot sem že napisal: današnji odnos do "servisiranja" je pač tak, da se mehanskih težav ne odpravlja ampak raje nabavi novo. In naj še dodam: večinoma ni težava v predmetih, ampak v lastnikih/uporabnikih.
Zadnjič spremenil mkx, dne 30.05.2015, 14:20, skupaj popravljeno 1 krat.
LP, Metod
cokla
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 11166
Pridružen: 10.08.2007, 21:50
Kraj: ob levem bregu Save

Re: 363

OdgovorNapisal/-a cokla » 30.05.2015, 14:17

mkx napisal/-a:
cokla napisal/-a:Helge imajo že xy verzijo softvera.....tako, da kar se tega tiče je debata brezpredmetna. Helge so top makine...ne glede na to, kar nekateri govorij(te)o....

Nisem nakazoval, da softver ni sodoben. Prav obratno, v to ne dvomim. Pač pa se bojim, da se bodo začeli pojavljati problemi, ko bo treba menjati mehanske dele ... če/ko bo recimo začela prebijati kakšna izolacija na statorjih ali ko bodo izrabljeni kakšni zobniki ali kaj podobnega. Staranje materiala niti Žive ne bo zaobšlo.

Kot sem že napisal: današnji odnos do "servisiranja" je pač tak, da se mehanskih težav ne odpravlja ampak raje nabavi novo. In naj še dodam: večinoma ni težava v predmetih, ampak v lastnikih/uporabnikih.


No...pri Helgah se sklopi pri revizijah menjujejo. Zaenkrat...
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?

Da bi videle, če je res !

( Regis Houser )
LJ363
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1522
Pridružen: 30.07.2007, 17:27

Re: 363

OdgovorNapisal/-a LJ363 » 30.05.2015, 14:44

Marsikatera lokomotiva je povsem v redu lokomotiva in za Brižitke zaenkrat res ni treba iskat zamenjave. Koliko časa bo pa kakšna serija zdržala in kakšni so stroški vzrževanja je pa drugo vprašanje. Kako pa kaj ona Živa iz Prestranka?
SIMY
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 897
Pridružen: 20.02.2006, 20:29
Kraj: Štajerska
Kontakt:

Re: 363

OdgovorNapisal/-a SIMY » 30.05.2015, 21:21

Problem rata ko se začne šparati pri revizijah lokomotiv,če/ko se bodo začele pri 541tiste fore dajmo elektro motor previt onemu ki je sicer nepreverljiv ampak cenejši se bo začelo z težavami (draga ampak nekvalitetna revizija)
Bistvo revizije bi moralo biti da pride ven sicer stara ,ampak generalno obnovljena lokomotiva z nekaterimi uporabniku prijaznimi izboljšavami (kot starodobniki),ne pa da dajo ven razvalino,katero morajo pol še celi garancijski rok flikat.
bugear
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 99
Pridružen: 24.04.2009, 20:33
Kraj: Češka

Re: 363

OdgovorNapisal/-a bugear » 31.05.2015, 23:20

mkx napisal/-a:Pač pa se bojim, da se bodo začeli pojavljati problemi, ko bo treba menjati mehanske dele ... če/ko bo recimo začela prebijati kakšna izolacija na statorjih ali ko bodo izrabljeni kakšni zobniki ali kaj podobnega. Staranje materiala niti Žive ne bo zaobšlo.

Težav ne bo z mehanskimi, ampak z elektronskimi deli. Razvoj na tem področju je precej hitrejši in je precej težje, v resnici večinoma nemogoče, obnoviti po nekaj (deset)letih njihovo proizvodnjo. Maloštevilnost morebitne serije temu tudi nič ne pomaga.
"Milovat tě budu stale,
děkuju za krásný rok"!
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2561
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: 363

OdgovorNapisal/-a Re 4/4 » 01.06.2015, 7:59

bugear napisal/-a:
mkx napisal/-a:Pač pa se bojim, da se bodo začeli pojavljati problemi, ko bo treba menjati mehanske dele ... če/ko bo recimo začela prebijati kakšna izolacija na statorjih ali ko bodo izrabljeni kakšni zobniki ali kaj podobnega. Staranje materiala niti Žive ne bo zaobšlo.

Težav ne bo z mehanskimi, ampak z elektronskimi deli. Razvoj na tem področju je precej hitrejši in je precej težje, v resnici večinoma nemogoče, obnoviti po nekaj (deset)letih njihovo proizvodnjo. Maloštevilnost morebitne serije temu tudi nič ne pomaga.


Proizvajalec ob nakupu točno definira, kaj je obvezno servisirat, na toliko in toliko časa, in kolikor sem bral, se ob revizijah taurus kompletno razstavi, pregleda vse elektronske sklope in kompresor, menjava večine ležajev, pregled hladilnega sistema, zavornega upora, podstavne vozičke servisirajo v Linzu (tam ni šale z varčevanjem), in še ključno pošlje se na analizo transformatorsko olje. Drugače pa po evropi vozi več kot 450 taurusov vseh verzij in še več kot 400 ostalih serij eurosprinterja, tako, da za elektroniko ne bo težav, še vsaj 30 let. :wink:
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3910
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: 363

OdgovorNapisal/-a Ljubitelj » 01.06.2015, 8:32

Drugače pa po evropi vozi več kot 450 taurusov vseh verzij in še več kot 400 ostalih serij eurosprinterja, tako, da za elektroniko ne bo težav, še vsaj 30 let.


Tole bi paj, ki se na elektroniko nekoliko spoznam vzel nazaj. Predpostavivši razvoj kakršen je, bo to čez 30 let silno drago, ker bo običajno potrebna predelava na sodobnejšo, ali pa drago kupovalo raritetne elemnte. Recimo, danes imaš 30 let staro napravo, ki krasno deluje (mehanika, optika, krmili jo pa star računalnik s starimi diski). Kaj misliš, kaj je problem vzdrževat? Kje dobiš recimo disk za 20M (20 mega). Ko boš na to odgovoril ti verjamem, da z elektroniko ne bo težav. Seveda se vse da predelat, toda implementacija PC za tako napravo košta kakih 50-100k €.

LPL
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2561
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: 363

OdgovorNapisal/-a Re 4/4 » 01.06.2015, 9:20

Ljubitelj napisal/-a:Kaj misliš, kaj je problem vzdrževat? Kje dobiš recimo disk za 20M (20 mega). Ko boš na to odgovoril ti verjamem, da z elektroniko ne bo težav. Seveda se vse da predelat, toda implementacija PC za tako napravo košta kakih 50-100k €.

20 MB disk? Če še deluje normalno, vsa čast :thumbupr Oziroma, če že nima preveč pokvarjenih sektorjev, pa se tega ne ve. :lol: Sicer pa novi diski so isti šmorn, le adapter dodaš. Stanejo manj kot 5 $. Je pa drugo, ali rabš nov PC/server ali je obstoječi dovolj.

Kot drugo pa, z nakupom, se proizvajalec zaveže, da bo določeno število let zagotavljal rezervne dele, ki bodo kompatibilni z opremo, ki jo ima obstoječa lokomotiva. In če ima v floti 800+ iz družine sprinter, pa še ICE ostale serije; Tudi naš desiro, je kirstalno jasno, da bo na voljo oprema za 30-40 let. Na rezervnih delih se služi. :wink: V 40 letih, kolikor naj bi bila življenska doba taurusov, zamenjaš 1x pretvornik ali večino njegovih delov, previješ motor, dodaš dodelan software, transformator pa tako ali tako ima življensko dobo 50 let, le olje menjavaš.
LJ363
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1522
Pridružen: 30.07.2007, 17:27

Re: 363

OdgovorNapisal/-a LJ363 » 01.06.2015, 10:28

Re 4/4 napisal/-a:
Ljubitelj napisal/-a:Kaj misliš, kaj je problem vzdrževat? Kje dobiš recimo disk za 20M (20 mega). Ko boš na to odgovoril ti verjamem, da z elektroniko ne bo težav. Seveda se vse da predelat, toda implementacija PC za tako napravo košta kakih 50-100k €.

20 MB disk? Če še deluje normalno, vsa čast :thumbupr Oziroma, če že nima preveč pokvarjenih sektorjev, pa se tega ne ve. :lol: Sicer pa novi diski so isti šmorn, le adapter dodaš. Stanejo manj kot 5 $. Je pa drugo, ali rabš nov PC/server ali je obstoječi dovolj.

Obstajali so tudi diski pred IDE, že diska, ki ni SATA, ne dobiš več za vsakim vogalom. Zdaj pa mi najdi disk za MFM, RLL ali ESDI kontroler, ali pa adapter za 5$. :lol:
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3204
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: 363

OdgovorNapisal/-a mkx » 01.06.2015, 13:43

LJ363 napisal/-a:Obstajali so tudi diski pred IDE, že diska, ki ni SATA, ne dobiš več za vsakim vogalom. Zdaj pa mi najdi disk za MFM, RLL ali ESDI kontroler, ali pa adapter za 5$. :lol:

Tudi v drugo smer je problem. Imam star disk IDE in imam adapter na USB. Pa kaj mi to pomaga ko pa je bil IDE disk v starem PC ki je po svoje fural geometrijo. Preko adapterja sicer disk vidim, ne morem pa ničesar z njega prebrati. Meni pa je zanimiva vsebina diska, briga me HW.
LP, Metod
cokla
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 11166
Pridružen: 10.08.2007, 21:50
Kraj: ob levem bregu Save

Re: 363

OdgovorNapisal/-a cokla » 16.07.2015, 8:58

Nekoga je pamet srečala... :D :D

Slika

Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?

Da bi videle, če je res !

( Regis Houser )

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: Majestic-12 [Bot] in 3 gostov