Re: 363
Objavljeno: 29.05.2015, 18:37
Kaj to zaradi tega ker jih tolko gonijo v klanec iz Kopra?
Če ni problemov, boljše zanje. Sam nimam nič proti Mopedom - vsaj dražji so mi kot Žive. Sicer sem imel v mislih dejstvo da se na lokomotivah pri 50 let pojavlja veliko težav v vzdrževanju. Vprašanje je koliko se stroški za vzdrževanje le nekaj lokomotiv v seriji splačajo?Gorchi napisal/-a:jž 363 napisal/-a:
Ni treba pozabiti da bodo kmalu tudi Mopedi dopolnili 50 let.
In? Ali je kaj problemov z njimi?
Helge imajo že xy verzijo softvera.....tako, da kar se tega tiče je debata brezpredmetna. Helge so top makine...ne glede na to, kar nekateri govorij(te)o....mkx napisal/-a:Problem marsikatere sodobne tehnične "igračke" je v odnosu, ki pravi da če se je ne da popraviti z nadgradnjo softvera, potem se je sploh ne poizkuša popraviti. Lokomotive 541 so podobne živali, ki pa imajo kar nekaj mehanskih delov. Pri starejših (npr. 342, 363) je vse več ali manj narejeno mehansko z nekaj elektromehanskih sklopov in je popravilo v resnici dosti enostavnejše. Čisto mogoče je, da bo marsikatera Brišita še vedno vozila ko bodo prve Žive šle v koprive ...
Pri stroških je pa vedno vse relativno (in je treba gledati celotno sliko): ali je boljše vsako leto za vzdrževanje nameniti recimo 5% nabavne vrednosti novega (kar je pri milijonskih cenah novih lokomotiv morda velika številka) ali pa raje kupiti novo, 10 let nič vzdrževati (če to sploh gre), potem pa zapeljati v koprive in spet kupiti novo? Logika pravi, da je vzdrževanje pod temi pogoji dolgoročno cenejše.
Če pa se gleda "po novodobno" skozi investicije (ki so dobre, saj večajo vrednost d.d.) in stroške (vzdrževanje; to ni dobro, saj zmanjšuje dobičke in vrednost d.d.), potem pa pridemo do trenutno marsikje realnega stanja ....
Nisem nakazoval, da softver ni sodoben. Prav obratno, v to ne dvomim. Pač pa se bojim, da se bodo začeli pojavljati problemi, ko bo treba menjati mehanske dele ... če/ko bo recimo začela prebijati kakšna izolacija na statorjih ali ko bodo izrabljeni kakšni zobniki ali kaj podobnega. Staranje materiala niti Žive ne bo zaobšlo.cokla napisal/-a:Helge imajo že xy verzijo softvera.....tako, da kar se tega tiče je debata brezpredmetna. Helge so top makine...ne glede na to, kar nekateri govorij(te)o....
No...pri Helgah se sklopi pri revizijah menjujejo. Zaenkrat...mkx napisal/-a:Nisem nakazoval, da softver ni sodoben. Prav obratno, v to ne dvomim. Pač pa se bojim, da se bodo začeli pojavljati problemi, ko bo treba menjati mehanske dele ... če/ko bo recimo začela prebijati kakšna izolacija na statorjih ali ko bodo izrabljeni kakšni zobniki ali kaj podobnega. Staranje materiala niti Žive ne bo zaobšlo.cokla napisal/-a:Helge imajo že xy verzijo softvera.....tako, da kar se tega tiče je debata brezpredmetna. Helge so top makine...ne glede na to, kar nekateri govorij(te)o....
Kot sem že napisal: današnji odnos do "servisiranja" je pač tak, da se mehanskih težav ne odpravlja ampak raje nabavi novo. In naj še dodam: večinoma ni težava v predmetih, ampak v lastnikih/uporabnikih.
Težav ne bo z mehanskimi, ampak z elektronskimi deli. Razvoj na tem področju je precej hitrejši in je precej težje, v resnici večinoma nemogoče, obnoviti po nekaj (deset)letih njihovo proizvodnjo. Maloštevilnost morebitne serije temu tudi nič ne pomaga.mkx napisal/-a:Pač pa se bojim, da se bodo začeli pojavljati problemi, ko bo treba menjati mehanske dele ... če/ko bo recimo začela prebijati kakšna izolacija na statorjih ali ko bodo izrabljeni kakšni zobniki ali kaj podobnega. Staranje materiala niti Žive ne bo zaobšlo.
Proizvajalec ob nakupu točno definira, kaj je obvezno servisirat, na toliko in toliko časa, in kolikor sem bral, se ob revizijah taurus kompletno razstavi, pregleda vse elektronske sklope in kompresor, menjava večine ležajev, pregled hladilnega sistema, zavornega upora, podstavne vozičke servisirajo v Linzu (tam ni šale z varčevanjem), in še ključno pošlje se na analizo transformatorsko olje. Drugače pa po evropi vozi več kot 450 taurusov vseh verzij in še več kot 400 ostalih serij eurosprinterja, tako, da za elektroniko ne bo težav, še vsaj 30 let.bugear napisal/-a:Težav ne bo z mehanskimi, ampak z elektronskimi deli. Razvoj na tem področju je precej hitrejši in je precej težje, v resnici večinoma nemogoče, obnoviti po nekaj (deset)letih njihovo proizvodnjo. Maloštevilnost morebitne serije temu tudi nič ne pomaga.mkx napisal/-a:Pač pa se bojim, da se bodo začeli pojavljati problemi, ko bo treba menjati mehanske dele ... če/ko bo recimo začela prebijati kakšna izolacija na statorjih ali ko bodo izrabljeni kakšni zobniki ali kaj podobnega. Staranje materiala niti Žive ne bo zaobšlo.
Tole bi paj, ki se na elektroniko nekoliko spoznam vzel nazaj. Predpostavivši razvoj kakršen je, bo to čez 30 let silno drago, ker bo običajno potrebna predelava na sodobnejšo, ali pa drago kupovalo raritetne elemnte. Recimo, danes imaš 30 let staro napravo, ki krasno deluje (mehanika, optika, krmili jo pa star računalnik s starimi diski). Kaj misliš, kaj je problem vzdrževat? Kje dobiš recimo disk za 20M (20 mega). Ko boš na to odgovoril ti verjamem, da z elektroniko ne bo težav. Seveda se vse da predelat, toda implementacija PC za tako napravo košta kakih 50-100k €.Drugače pa po evropi vozi več kot 450 taurusov vseh verzij in še več kot 400 ostalih serij eurosprinterja, tako, da za elektroniko ne bo težav, še vsaj 30 let.
20 MB disk? Če še deluje normalno, vsa čast Oziroma, če že nima preveč pokvarjenih sektorjev, pa se tega ne ve. Sicer pa novi diski so isti šmorn, le adapter dodaš. Stanejo manj kot 5 $. Je pa drugo, ali rabš nov PC/server ali je obstoječi dovolj.Ljubitelj napisal/-a:Kaj misliš, kaj je problem vzdrževat? Kje dobiš recimo disk za 20M (20 mega). Ko boš na to odgovoril ti verjamem, da z elektroniko ne bo težav. Seveda se vse da predelat, toda implementacija PC za tako napravo košta kakih 50-100k €.
Obstajali so tudi diski pred IDE, že diska, ki ni SATA, ne dobiš več za vsakim vogalom. Zdaj pa mi najdi disk za MFM, RLL ali ESDI kontroler, ali pa adapter za 5$.Re 4/4 napisal/-a:20 MB disk? Če še deluje normalno, vsa čast Oziroma, če že nima preveč pokvarjenih sektorjev, pa se tega ne ve. Sicer pa novi diski so isti šmorn, le adapter dodaš. Stanejo manj kot 5 $. Je pa drugo, ali rabš nov PC/server ali je obstoječi dovolj.Ljubitelj napisal/-a:Kaj misliš, kaj je problem vzdrževat? Kje dobiš recimo disk za 20M (20 mega). Ko boš na to odgovoril ti verjamem, da z elektroniko ne bo težav. Seveda se vse da predelat, toda implementacija PC za tako napravo košta kakih 50-100k €.
Tudi v drugo smer je problem. Imam star disk IDE in imam adapter na USB. Pa kaj mi to pomaga ko pa je bil IDE disk v starem PC ki je po svoje fural geometrijo. Preko adapterja sicer disk vidim, ne morem pa ničesar z njega prebrati. Meni pa je zanimiva vsebina diska, briga me HW.LJ363 napisal/-a:Obstajali so tudi diski pred IDE, že diska, ki ni SATA, ne dobiš več za vsakim vogalom. Zdaj pa mi najdi disk za MFM, RLL ali ESDI kontroler, ali pa adapter za 5$.