SŽ Eas-z 595 2 000-6

Debata okoli voznega parka
Odgovori
stadt_haag
Pom. strojevodje
Pom. strojevodje
Prispevkov: 51
Pridružen: 29.09.2005, 23:13
Kraj: Maribor

SŽ Eas-z 595 2 000-6

Odgovor Napisal/-a stadt_haag »

Lepo pozdravljeni!

Danes, 30. 10. 2005, je na Pragerskem v kompoziciji SŽ Eas-z tovornih vagonov s sladkorno peso za Ormož stal tudi Eas-z vagon z ravnimi stranicami številske serije 595 2 000-6. Tovrstni SŽ vagoni z ravnimi stranicami naj bi sicer vsi bili francoskega porekla, izdelani okoli l. 1973 v tovarni Franco – Belge, posebnost navedenega vagona pa sta podstavna vozička, ki sta drugačna od standardnih podstavnih vozičkov Y25, s katerimi so sicer bili opremljeni še vsi SŽ vagoni Eas-z francoskega porekla, kar sem jih videl do sedaj.

Navedeni vagon je namreč imel različico podstavnih vozičkov Y25, ki je ponekod znana tudi pod vzdevkom »Niš«, kar izhaja iz dejstva, da so leta 1972 v Nišu za VTG izdelali cisterne, opremljene s temi podstavnimi vozički. Več o teh vozičkih je zapisano na strani:

http://people.freenet.de/drehgestelle2/Y25_F3.html

Od današnjih slovenskih tovornih vagonov so sicer s takšnimi podstavnimi vozički serijsko opremljene SŽ cisterne Zas-z 785 0 in Zaes-z 788 0 dolžine 13, 24 m, v nekdanji Jugoslaviji pa so jih imeli tudi nekateri JŽ vagoni Gas-z in mogoče še kateri.

Zanimivo bi bilo vedeti, kaj je bil razlog, da so na obravnavanem Eas-z vagonu zamenjali originalne podstavne vozičke za vozičke različice, ki so, glede na tovarniški ploščici s podatki »TŽV Boris Kidrič Typ Y25 G, 1971«, celo starejši od originalnih. Ali pa bi ta vagon lahko bil del kakšne predserije, pri kateri so želeli kombinirati v Jugoslaviji izdelane podstavne vozičke z nadgradnjo, izdelano v Franciji, pa nato ni prišlo do tovrstne serijske izdelave? Obravnavani Eas-z vagon ima namreč tudi nekoliko drugačen sicer zelo kratek ojačitveni profil pri okvirju vrat, neposredno ob njem pa nekakšne polkrožne elemente, ki bi lahko služili kot varovalo pri odpiranju vrat, česa takšnega pa do sedaj še nisem videl na SŽ Eas-z vagonih francoskega porekla.

Lep pozdrav,
Tomislav Vauda
Odgovori