Vlak brez Strojevodje

Debata okoli voznega parka
Uporabniški avatar
Igor T
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 320
Pridružen: 07.03.2009, 13:11
Kraj: Laze Hills, Borovnica Slovenija
Kontakt:

Vlak brez Strojevodje

Odgovor Napisal/-a Igor T »

Ob prebiranju novice o prvem avtu, ki je dobil vozniški izpit, se mi je utrnila ena misel:

- Zakaj še ni vlaka, ki bi vozil sam ??

Tirnice ima položene, kretnice mu drugi premikajo, torej ne rabi niti GPS-a, mogoče za kontrolo... Skratka samo pelat bimogu, pa "poslušat" navodila ...

A kdo ve ali je že narejen prototip ??

P.S.: Strojevodje brez zamere, a čas gre naprej, tud nas voznike že menjajo računalniki...
Pa en lep pozdrav ...

YT: http://www.youtube.com/user/urednik123
Barbarpapa1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1639
Pridružen: 09.11.2005, 22:40
Kraj: Maribor

Re: Vlak brez Strojevodje

Odgovor Napisal/-a Barbarpapa1 »

Pozdrav

Taki vlaki obstajajo v redni uporabi. Sicer ne na nivoju večjih železniških mrež, je pa marsikateri metro že "driverless"...

http://en.wikipedia.org/wiki/Automatic_train_operation

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_driverless_trains

Po mojem vedenju je načeloma možno vlak voditi brez posega strojevodje že pri nemškem LZB, ki je star že ohoho let... Je pa zanimivo oziroma, zelo odmevno to z "avtopilotom" za avto. To pa zaradi tega, ker je ravno vodenje avtomobila načeloma povsem vezano na sposobnosti voznika (ni avtomatizirano v nobenem smislu) in je njegova avtomatizacija izreden zalogaj. Sploh, če v ničemer ne prilagajamo okolja, v katerem se odvija (brez nadgradenj prometne infrastrukture). Zato je bil DARPA urban challenge tako odmeven (http://en.wikipedia.org/wiki/DARPA_Gran ... _Challenge), ker so morala vozila sama voziti po mestu v obstoječi, nenadgrajeni infrastrukturi.

Železniški in pa letalski promet sta za avtomatizacijo bistveno primernejša oz. enostavnejša....

LP

Jože
Infra
Vajenec
Vajenec
Prispevkov: 36
Pridružen: 19.12.2011, 18:02

Re: Vlak brez Strojevodje

Odgovor Napisal/-a Infra »

Tehnologija je že. Tudi definirana po specifikacijah. Le, da si tega še nihče ni upal narediti na kaki konkretni klasični progi.

Nekateri metroji pa že dalj časa vozijo tako.
Uporabniški avatar
Nurmi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3041
Pridružen: 16.09.2009, 17:12

Re: Delovni čas strojevodje

Odgovor Napisal/-a Nurmi »

Za vsakim vlakom brez strojevodje,je v nekem centru en delavec ki z njim upravlja in nadzoruje.In pole kej si zastopu in resu?
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4763
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Vlak brez Strojevodje

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Nurmi:
Za vsakim vlakom brez strojevodje,je v nekem centru en delavec ki z njim upravlja in nadzoruje.In pole kej si zastopu in resu?
Citirano iz objavljenega linka
In a completely driverless system like the Copenhagen Metro, the trains run automatically at all times, handle door closing, obstacle detection and emergency situations, without any regulatory requirement of staff present in the trains.
Nurmi, to niso vlakci na daljinsko upravljanje!

Pa, pa, mašinfirerji......, kondukterjev pa že dolgo ni več. Delovna sila je prevelik strošek.
Op.:Me je kar groza takih besed, da so ljudje nepotreben strošek.


LPL
Uporabniški avatar
Nurmi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3041
Pridružen: 16.09.2009, 17:12

Re: Vlak brez Strojevodje

Odgovor Napisal/-a Nurmi »

Ne te ni groza,ker nimaš vesti! :P
Vsaka taka stvar ima svoj Hjuston in tudi taki vlaki rabijo svoj človeški nadzor.Ni to novoletna smrekca,jo vtakneš v utičnico pa mežika.
In ker se moram tudi sam sprijazniti z napredkom in tehnologijo.Upam da bo na tržišču kmalu kak sprej za odganjanje ljubiteljev železnic,v stilu "pippsss"! :wink:
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4117
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Vlak brez Strojevodje

Odgovor Napisal/-a mkx »

Nurmi napisal/-a:Vsaka taka stvar ima svoj Hjuston in tudi taki vlaki rabijo svoj človeški nadzor.
Seveda imaš prav. Ampak na koncu je vseeno manj "nadzornikov" kot pa se okoli vozi vlakov. En Nurmi v funkciji progovnega strojevodje najbrž lahko nadzira nekaj (deset, sto?) avtomatiziranih vlakov.
Prav kakor je na TK progi manj ... kako se jim že reče, progovnih prometnikov? ... kot pa je bilo prej postajnih prometnikov. Da ne govorimo o številu kretnikov (specializiranih da ne bo pomote ... koliko jih je sedaj na SŽ? Več kot nič?). In verjamem, da je bilo v začetku avtomatizacije vodenja prometa tudi dosti pomislekov okoli varnosti takšnega početja.
Tudi proizvodne linije (tekoči trakovi) danes niso ravno enaki kot pred 100 leti. Da o proizvodnji pred 150 ali 200 leti sploh ne govorimo. :old
Nurmi napisal/-a:Upam da bo na tržišču kmalu kak sprej za odganjanje ljubiteljev železnic,v stilu "pippsss"! :wink:
Nič bat, bomo šli pod nadzorni center "špegat" ... "Gospod progovni strojevodja, ali se lahko malo pokuka na Vaše zaslone?" :mrgreen:
LP, Metod
Uporabniški avatar
Nurmi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3041
Pridružen: 16.09.2009, 17:12

Re: Vlak brez Strojevodje

Odgovor Napisal/-a Nurmi »

:lol: :lol: :lol: Metod "nastoj"!
Kretnice še na zajle cukamo,kaki avtomatizirani vlaki.Ko bodo pri nas avtomatizirani vlaki,bo pa tud sprej na tržišču,tako da ljubitelj pod oknom "pippsssss"! :lol:
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4117
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Vlak brez Strojevodje

Odgovor Napisal/-a mkx »

Nurmi napisal/-a: :lol: :lol: :lol: Metod "nastoj"!
Kretnice še na zajle cukamo,kaki avtomatizirani vlaki.Ko bodo pri nas avtomatizirani vlaki,bo pa tud sprej na tržišču,tako da ljubitelj pod oknom "pippsssss"! :lol:
Ah, nič bat. Na Bohinjski / Goriški / ... progi avtomatiziranih vlakov ne bo še kakšnih 200 let. Čez pol toliko časa bo morda do vas prišla TK. :lol: Ob predpostavki, da bo ves ta čas železnica tam vsaj za silo obstajala :cry:
Jaz sem pač pisal o trendih na "resnih" progah, npr. 20 ali 50 ali ...

Ah, kaj sanjam, avtomatizirani vlaki so trenutno realnost na progah, ki so specializirane za potniški promet (metro-ji, ...). Premik se avtonomno najbrž še nekaj časa ne bo opravljal.

Sicer pa, če bo Nurmi progovni strojevodja za Bohinjko ... za tisti en vlak, ki je lahko naenkrat gori, bo pač Nurmi šel na teren :idea: :mrgreen:
LP, Metod
Uporabniški avatar
Nurmi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3041
Pridružen: 16.09.2009, 17:12

Re: Vlak brez Strojevodje

Odgovor Napisal/-a Nurmi »

[-X Nurmi v pisarno nikoli več,rajši :hang
Ja,ja sej maš prav kaki Japonci ali pa Kitajci bi znali kaj takega sprojektirati.Vse drugo pa Metod moj zlati.Samo sanja svinja kukuruz! :wink:
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
Uporabniški avatar
kretnica
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 260
Pridružen: 09.01.2008, 16:09

Re: Vlak brez Strojevodje

Odgovor Napisal/-a kretnica »

prej bo @Ljubitelj na marsu rožce sadil ha,ha :mrgreen: :mrgreen:

mogoče nekoč, ko bo A.I. al pa ko bodo računalniki zmožni rešit kakšno zakomplicirano križanko
Infra
Vajenec
Vajenec
Prispevkov: 36
Pridružen: 19.12.2011, 18:02

Re: Vlak brez Strojevodje

Odgovor Napisal/-a Infra »

Ljubitelj napisal/-a:
Nurmi:
Za vsakim vlakom brez strojevodje,je v nekem centru en delavec ki z njim upravlja in nadzoruje.In pole kej si zastopu in resu?
Citirano iz objavljenega linka
In a completely driverless system like the Copenhagen Metro, the trains run automatically at all times, handle door closing, obstacle detection and emergency situations, without any regulatory requirement of staff present in the trains.
Nurmi, to niso vlakci na daljinsko upravljanje!

Pa, pa, mašinfirerji......, kondukterjev pa že dolgo ni več. Delovna sila je prevelik strošek.
Op.:Me je kar groza takih besed, da so ljudje nepotreben strošek.


LPL

Pristop je nekoliko drugačen. Tudi ni progovnega strojevodje oz. ne v takšni obliki kot je mišljeno. Iz vidika naprave je stvar naslednja:

V bistvu potrebuješ poleg progovnega prometnika samo še eno delovno mesto, kjer bi tak človek ta sistem nadzoroval. Ne bi nadzoroval vlakov kot takšnih, ampak sistem, da pravilno deluje (morebitni izpadi posameznih elementov) in bi bil vezan na določeno progo ali odsek proge neodvisno od števila vlakov. Vlaki vozijo v popolni odvisnosti z SV napravo, ki ima dodatne elemente za uravnavanje movement authority. Vse kar je potrebno je, da ima vlak v vsakem trenutku varno in redundančno povezavo z SV napravo, ki mu uravnava vožnjo. SV napravo pa uravnava avtomatsko vodenje vlakov oz. progovni prometnik. Tehnološko so stvari dorečene in postavljalnice to omogočajo že danes. Stvar se zaplete drugje in ste lahko pomirjeni, da tega pri nas do vseh naših penzij pa še dlje ne bo.
Uporabniški avatar
Tin€
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3867
Pridružen: 25.05.2006, 22:52
Kontakt:

Re: Vlak brez Strojevodje

Odgovor Napisal/-a Tin€ »

V kolikor se bo to kdaj uresničilo, brez da bi vsaj kot minimum ukinili nivojska križanja s cesto (nadvozi/podvozi), bo v medijih po novem pisalo "Računalnik ubil človeka pri prečkanju proge", pa naj bo to na nivojskem križanju ali pa na divjem prehodu, saj vemo kako se spoštuje naprimer zaprte polzapornice.

Vremenskim razmeram se bi dalo vožnjo prilagoditi, sprašujem pa se kaj bi že bilo ob minimalnih tehničnih napakah na lokomotivi, katere sedaj odpravljajo strojevodje sami, da sploh ne govorim o kakšni menjavi cevi zavornega sistena na koncu tovorne kompozicije. Dejstvo je, da brez človeka zaenkrat še ne gre. Avioni sicer imajo avtopilota, ko je vklopljen kabinsko osebje "počiva", če pa pride do kakšnih težav je pa še vedno neizbežno človeško ukrepanje.
Tine
jurij
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 589
Pridružen: 20.11.2011, 23:13
Kraj: Prosečka vas Mačkovci

Re: Vlak brez Strojevodje

Odgovor Napisal/-a jurij »

Se popolnoma strinjam z dejstvi, katere je napisal @Tin€, kajti tehnološki razvoj in pa sodobna tehnika bi morala človeku olajšati delo, ne more pa sodobna tehnika popolnoma nadomestiti človeka, [-X kajti v tem primeru bo človeštvo popolnoma izumrlo. :zzz2
mmatja
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1613
Pridružen: 16.05.2009, 19:41
Kraj: Lendava

Re: Vlak brez Strojevodje

Odgovor Napisal/-a mmatja »

jurij napisal/-a:...ne more pa sodobna tehnika popolnoma nadomestiti človeka, [-X kajti v tem primeru bo človeštvo popolnoma izumrlo. :zzz2
In prišli bodo TRANSFORMER-JI... :mrgreen:
Odgovori