711

Debata okoli voznega parka
Odgovori
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

Malce osvežitve o že pozabljeni temi. :wink:

DMG 711 so bili narejeni v letih 1969/70, v rjavi-beli barvni shemi, z rjavim interierjem in z ladijskim ležečim pogonskim agregatom.
V letih 1970 do 1979 je ta DMG 711 vozila med drugim tudi par vlakov na relaciji Ljubljana - Beograd, z imenom "Emona Express".
MMG, v sezoni je omenjeni DMG 711 vozil celo na relaciji Ljubljana - Split. Ravno tako je bil uporabljen za "zletniške vlake" domala po celi takratni YU in še celo po Italiji.

V letih 1978/79 je bilo konec rjavo - bele zgodbe. Vse garniture so odpeljali v Nemčijo, kjer so jih prebarvali v zeleno-belo barvno kombinacijo, zamenjali stare dizel motorje z novimi Mercedesovimi, in spremenili notranjost "v zeleno". Med drugim je vsaka garnitura dobila še konferenčni salon, ki ga povprej ni bilo. Tako je nastal "zeleni poslovni vlak", ki si je naredil prekrarsen image.
Med drugim je vozil tudi kot "Arena" na relaciji Pula - Ljubljana - Zagreb, Ljubljana - Maribor - Murska Sobota in izlete v Benetke, ter San Marino. Pa še kaj bi se našlo.


Kot "zelenec" je vozila DMG 711 v zakupu JAT-a, na relaciji Ljubljana - Zagreb (Podgorica), kjer je zagrebško letališče. To je bilo v letih 1986 do približno 1989.


Še malce o "Sava Express" .
Ker je bila vedno prisotna ribarija med republiškimi ŽTO-ji, v okviru JŽ, kot "Zelenec" ni več vozil v Beograd. Kot alternativo so sestavili "Poslovni vlak" imenovan "Sava Express" s klasičnimi pullman vagoni 1. razreda. Iz Ljubljane je vozil ta vlak v sestavi treh vagonov (temno modre barve in z rdeče - plišastimi žametnimi sedeži), ter bifejem. Številka tega vlaka je bila 101/100. V Zagrebu se je ta vlak, 0z. vagoni združili z hrvaškimi in srbskimi, ravno take barve. Vse skupaj je potem nadaljevalo pot v Beograd in nazaj do Zagreba, oz. Ljubljane.


Menim da bi bilo zelo zanimivo prebrati @Florjanovo kronologijo, oz. opis dogodkov okrog predelave DMG 711. Iz prve roke bi izvedeli marsikaj.


lp
Dolfe
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Uporabniški avatar
Urban
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 171
Pridružen: 28.01.2006, 8:46
Kraj: Trebnje

Odgovor Napisal/-a Urban »

Da še jaz podam eno informacijo, ki pa ni 100% preverjena (bolj govorica :? )

Baje naj bi 711, ko so v času JŽ vozili kot "Emona Express" na relaciji Ljubljana-Beograd, imeli na čelnih oknih rešetke.

Vzrok za zamrežena okna naj bi bil metanje predmetov v vlak na območju Hrvaške in Srbije. Baje naj bi imeli vlaki na tej relaciji sabo rezervna stekla, ki so jih lahko že menjali na poti.

Zaradi zgoraj naštetega naj bi vožnjo vlakov 711 do Beograda opustili in namesto njih uvedli pulmane, kot to opisuje Dolfe.

Ponavljam da informacija ni preverjena in nočem da je vzrok kakšnih sporov!!!

Lahko kdo te informacije ovrže ali potrdi?

LP Urban
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

Kakor koli že, dejstvo je, da je bil "Emona Express" hudo nezaželjen vlak in šikaniran pri celotnem hrvaškem ŽTO-JŽ. Med potniki pa zelo zaželjen in ugleden.

lp
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Signal
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1826
Pridružen: 24.01.2008, 9:37
Kraj: Maribor - levi breg

Odgovor Napisal/-a Signal »

Dolfe napisal/-a:Malce osvežitve o že pozabljeni temi. :wink:

DMG 711 so bili narejeni v letih 1969/70, v rjavi-beli barvni shemi, z rjavim interierjem in z ladijskim ležečim pogonskim agregatom.
V letih 1970 do 1979 je ta DMG 711 vozila med drugim tudi par vlakov na relaciji Ljubljana - Beograd, z imenom "Emona Express".
MMG, v sezoni je omenjeni DMG 711 vozil celo na relaciji Ljubljana - Split. Ravno tako je bil uporabljen za "zletniške vlake" domala po celi takratni YU in še celo po Italiji.

...

lp
Dolfe

Dolfe, dovoli dopolnilo.

V začetku (ali kmalu po nabavi) je 711 v rjavi barvni shemi in z rešetkami na čelu/sklepu ter s prvotnimi lučmi, vozili na relaciji MB-KP_tovorna-MB (menda tudi MS-KP_tovorna-MS) kot vlak z novo blagovno znamko Pohorje Expres.
Ranga "pohorca" je bil vsaj brzi, verjetno pa še višji (expresni).
Zanimivo je, da vlaka niso spremljali sprevodniki, ampak stevardese (dobre mačke!). Vsaj za eno vem, da je delala kot študentka.
Kasneje ga je zamenjal Fiat_000, ki ga je glede vzmetenja precej prekašal.

Lp Mirko
whistler
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 716
Pridružen: 31.05.2007, 19:19
Kraj: Gorenjska

Odgovor Napisal/-a whistler »

Kaj ni Pohorje express v začetku vozila gomulka?
Signal
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1826
Pridružen: 24.01.2008, 9:37
Kraj: Maribor - levi breg

Odgovor Napisal/-a Signal »

whistler napisal/-a:Kaj ni Pohorje express v začetku vozila gomulka?
Ne. Proga Divača-KP_tovorna še ni bila elektrificirana. Tovorne so pa vozili Kenediji.
Lp Mirko


Se popravljam in opravičujem.
Štajerski konec še ni bil elektrificiran.


Lp Mirko
Uporabniški avatar
Kremšnita
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 369
Pridružen: 09.02.2007, 22:10

Odgovor Napisal/-a Kremšnita »

Mogoče kakšna slika kenedija s tovornim na koprski progi, ko še ni bila elektrificirana ?
Se oproščam za OT.
Uporabniški avatar
OrientExpress
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 453
Pridružen: 03.06.2006, 12:46

Odgovor Napisal/-a OrientExpress »

Dolfe napisal/-a:
Po kar močnih informacijah, se serija 711 zopet barva po zeleno-beli barvni shemi. Se pravi, to velja za garniture DMG 711, ki bodo poslej prihajale iz revizije.

Upoštevali so javno mnenje, kar se zgodi enkrat na miljavžent let. press =D>
Pametno \:D/ Zelena je res najlepša zanje.
Po nji peljal te ženico
bom na Dunaj, v Gradec, v Trst ... in v Carigrad:)
Signal
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1826
Pridružen: 24.01.2008, 9:37
Kraj: Maribor - levi breg

Odgovor Napisal/-a Signal »

Zanima me še sledeče:
- število stopenj poplnitve DM
- možnost ročnega krmiljenja menjalnika (odpoved avtomatike)
- največje število motornikov krmiljenih iz ene kabine

MMG, ali so bili 711 v začetku brez klime?

Hvala za odgovore, lep dan
Mirko
Uporabniški avatar
Jembah
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1859
Pridružen: 05.11.2006, 17:38
Kraj: Maribor

Odgovor Napisal/-a Jembah »

Signal napisal/-a:Zanima me še sledeče:
- število stopenj poplnitve DM
6
Signal napisal/-a:- možnost ročnega krmiljenja menjalnika (odpoved avtomatike)
Opravi se prisilni vklop polnitve menjalnika
Signal napisal/-a:- največje število motornikov krmiljenih iz ene kabine
4 garniture.
Uporabniški avatar
OrientExpress
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 453
Pridružen: 03.06.2006, 12:46

Odgovor Napisal/-a OrientExpress »

Nisem se še uspel peljati z nobenim revidiranim "modrim zelencem" - zanima me, ali so na reviziji spremenili tudi kaj notranje opreme? Je konferenčna soba še? Ima morda kdo kakšno fotografijo notranjosti?
Po nji peljal te ženico
bom na Dunaj, v Gradec, v Trst ... in v Carigrad:)
Uporabniški avatar
664-111
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1293
Pridružen: 05.05.2006, 18:25

Odgovor Napisal/-a 664-111 »

OrientExpress napisal/-a:Nisem se še uspel peljati z nobenim revidiranim "modrim zelencem" - zanima me, ali so na reviziji spremenili tudi kaj notranje opreme? Je konferenčna soba še? Ima morda kdo kakšno fotografijo notranjosti?
Vse je isto razen tla so sive barve ni več preprog kot so ble in prevleke na stolcih so modre
LP
Matic
Florjan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 659
Pridružen: 16.11.2005, 18:56
Kraj: Šmartno pri Litiji

Odgovor Napisal/-a Florjan »

Signal napisal/-a:Zanima me še sledeče:
- število stopenj poplnitve DM
- možnost ročnega krmiljenja menjalnika (odpoved avtomatike)
- največje število motornikov krmiljenih iz ene kabine

MMG, ali so bili 711 v začetku brez klime?

Hvala za odgovore, lep dan
Mirko
Motorniki leta 1970 , ko so pričeli obratovati niso imeli klima naprave. Na zadnjem delu voza je bil montiran ventilator in loputa za sveži ali obtočni zrak. Vendar to ni zadostovalo poleti pri višjih zunanjih temperaturah saj je motornik bil izpostavljen cel dan soncu, pa še odhod iz Beograda je imel po 15. uri. Tudi okna so se odpirala le štiri. Prvi poskus ublažitve stanja je bila dodatna stropna izolacija z stekleno volno. Tudi to ni zadostovalo. Zato so naslednje leto pričeli vgrajevati klima pod zadnjimi stopnicami. Sestavljen je bil iz 2-valjnega zračno hlajenega DM z 30 km, generatorja, tri stopenjskega kompresorja. Spodaj je bil tudi kondezator, kateri pa zaradi ponesrečene lokacije ni deloval najbolje saj je bil večinoma zamašen z nesnago katera se je dvigovala med vožnjoi. Hladilni del pa je bil nameščen na stropu. Težave so bile tudi z kompresorjem, ker so pokale Cu cevi, tako da smo jih potem odstranili in je delovala samo 1. in 3. stopnja. Z časom je pričel tudi DM porabljati precej olja, tako da je bila dograjena sesalna črpalka, katera je sesala olje iz rezervoarja v motor. Leta 1978 so pričeli z obnovo vozila v WMD. Zamenjali so glavni dizel motor, saj so bile z prejšnjim 6- valjnim linijskem velike težave zaradi pokanja motornih glav. Vgrajen je bil močnejši 12-valjni V motor. Vgrajena klima naprava BBC gnana z hidravličnem prenosom od DM na generator in nato naprej na elektro motorje klime. Na podstavnih vozičkih je bil zamenjan del zavornega drogovja, generalno obnovljeni menjalnik pa še kaj bi se našlo.
Signal
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1826
Pridružen: 24.01.2008, 9:37
Kraj: Maribor - levi breg

Odgovor Napisal/-a Signal »

Že dolgo se nisem peljal s 711-ko. Zadnjič sem ga videl na Ptuju in to v svetlo modri barvi, brez grafitov.
Zanima me, če ima ta DMG 1. razred, bife in če se uporablja le za IC-je in v čem se sploh razlikuje od zelene 711-ke?


Hvala, lep popzdrav Signal
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

Nima in nikoli ni imel bifeja. In se praviloma ne uporablja za nadomeščanje ICS-sa. Najbrž si mislil na njega. Ima le prostor, kjer se lahko "gostinci" razkomotijo in strežejo po vlaku med sedeži.

Razlike med zeleno in modro barvno shemo ni. Modra barvna shema je le brca v meglo, saj so dobili veliko kritik iz javnosti. V bodoče se namreč spet vsi barvajo v tradicionalno "zeleno".


Zelenec mora biti "zelen"! In ne "moder". press Slika
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Odgovori