711

Debata okoli voznega parka
Odgovori
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: 711

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Tejle garnituri 711 pa res prislužijo čestitke. Nedvomno je bilo to v zadnjem stoletju najbolj smiseln nakup.
andre85
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 752
Pridružen: 11.04.2014, 19:36
Kraj: Freilassing

Re: 711

Odgovor Napisal/-a andre85 »

Vprašanje za tiste ki mogoče vedo. A je bila res prejšnji mesec ena 711 razrezana in da ena gre v Mercedesov muzej. Vir teh govoric SŽ štabovci,ki se motajo po Salzburgu
suha
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 443
Pridružen: 01.02.2011, 10:16

Re: 711

Odgovor Napisal/-a suha »

Po eni strani lepo, da so vlaki tako dolgo zdržali, po drugi pa je to katastrofa.

Nekoč sem nekje prebral, da gredo v Nemčiji potniške garniture z dopolnjenimi 20imi leti v penzijo. Za naše razmere to pomeni odstrel prav vseh garnitur!

Si predstavljate, da bi se peljali s 50 let starim avtobusom? Pa koliko je tako vozilo, 50 let star vlak ali avtobus, varen ob karambolu ali iztirjenju? Ojojojojoj SŽ kaj vi počnete :m1
andre85
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 752
Pridružen: 11.04.2014, 19:36
Kraj: Freilassing

Re: 711

Odgovor Napisal/-a andre85 »

suha napisal/-a:Po eni strani lepo, da so vlaki tako dolgo zdržali, po drugi pa je to katastrofa.

Nekoč sem nekje prebral, da gredo v Nemčiji potniške garniture z dopolnjenimi 20imi leti v penzijo. Za naše razmere to pomeni odstrel prav vseh garnitur!

Si predstavljate, da bi se peljali s 50 let starim avtobusom? Pa koliko je tako vozilo, 50 let star vlak ali avtobus, varen ob karambolu ali iztirjenju? Ojojojojoj SŽ kaj vi počnete :m1
To z 20 let ni res. Še zmeraj vozijo v Münchenskem sbahn omrežju Garnituren iz leta 1972 pa tudi ice1 iz leta 1991 in tako dalje
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2560
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: 711

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

suha napisal/-a: Nekoč sem nekje prebral, da gredo v Nemčiji potniške garniture z dopolnjenimi 20imi leti v penzijo.
:D :D :D od kje ti pa ta?
Zelo hudo napačen podatek. Ključne besede: že omenjeni ET 420, pa Silberling vagoni, pa praktično celotna klasična IC flota, ICE 1/2, VT 628, dvopodni vagoni prvih generacij. Marsikaj od tega ima že 30 let in več. Kmalu bodo tudi npr. Desiro Classic in Stadler GTW stari 20 let, pa nimajo še neke menjave zanje, razen ko se menjajo operaterji. Pesa Link, ki so bili mišljeni za menjavo, so se pokazali kot popolna katastrofa.
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1947
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: 711

Odgovor Napisal/-a preglednik »

Tudi letala so lahko stara 20 in več let pa še vedno vozijo, da ne govorim o ladjah in trajektih, nekateri na Jadranu nosijo letnik 1955. Sploh ni res, da so stara prometna sredstva manj varna, razen če gre za razne lome zaradi utrujenosti materiala. Pustimo ob strani sodobne sisteme namenjene varnosti, lahko se jih vgradi tudi na starejša vozna sredstva. Tehnični razvoj gre 2/3 bolj v smeri ekonomije in nižanja stroškov, kot pa v smeri udobja in varnosti. Recimo da tista 1/3 predstavlja klimo, wi-fi, ETCS, etc….
preglednik
Matevz96
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 197
Pridružen: 17.01.2016, 19:33

Re: 711

Odgovor Napisal/-a Matevz96 »

Pri železniških vozilih in letalih starost nikakor ni problem v primeru, da se jih vzdržuje "na novo stanje", v železniškem svetu se tem servisom reče revizija, ki naj bi vsebovala zamejavo vseh obrabljenih kosov in pa namestitev izboljšav, da se jih pripelje na trenuten tehnični nivo. S tem postopkom iz servisa dobiš praktično novo prevozno sredstvo edino kar ti pove da ni novo je tablica z letom izdelave.

Upokojevanje garnitur pri 20 letih je torej popolnoma nesmiselno ker jih nikakor ne izkoristiš. Prenehanje vzdrževanja je smiselno ko veš da bo nakup cenejši od nove revizije (vključno s posodobitvami). Žal pa živimo v realnem svetu ko obstaja še tretja možnost, denarja za novo garnitura ali pravilno revizijo ni zato se samo popravi brez posodobitev...
andre85
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 752
Pridružen: 11.04.2014, 19:36
Kraj: Freilassing

Re: 711

Odgovor Napisal/-a andre85 »

Pustimo zdaj ta off topic od suhe. Resno me zanima, če je res ena garnitura končala na surovini še bolj pa to,da bo ena odšla v Nemčiji
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4292
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: 711

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

TGV Lyria napisal/-a:
:D :D :D od kje ti pa ta?
Zelo hudo napačen podatek.

Pesa Link, ki so bili mišljeni za menjavo, so se pokazali kot popolna katastrofa.
V bistvu ni tako napačen podatek. Napačno je samo to, da se je vrglo vse skupaj v en koš, ene države. Na splošno je starost vozila 20 let prelomna točka, ko se je odločalo ali se bo železniško vozilo moderniziralo ali ne. Predvsem to velja za garniture višjega ranga in lokomotive. Pri lokomotivah se je gledalo, kako zastarela je elektronika in, ali je s tem smiselna modernizacija. Pri garniturah, pa se ta starost še danes šteje kot točka, v kateri prideš so vprašanja, ali bi se lotili modernizacije notranjosti. Pri novejših (sodobnih, sem se šteje tudi SŽ 312) garniturah, je življenska doba 30 let. Prav tako vse lokomotive, ki so novejše od prvih Eurosprinter lokomotiv. (BR 152). Čeprav to ne pomeni, da bodo s 30 leti starosti kasirane vse na enkrat. Se pa takrat začne normalen postopek menjave.
Če pa se vrnem na Nemčijo. Podatek 20 let niti ni tako napačen. Vendar ne gre za potniške garniture, ampak je šlo za ICE 1. Ko so ga predstavili, so imeli časovnico, da bo življenska doba 15-20 let, kasneje pa ga bo zamenjal nekakšen večsistemski ICE. Ker za to ni bilo denarja in, ker so bile omejitve v železniških omrežjih prevelike, so ga modernizirali za naslednjih 10 let. No danes veš, da gre še v eno prenovo, za naslednjih 10 let.

Kar pa se tiče rdeče pese. Kupljena je bila pri Poljakih zato, ker so hoteli nekaj novega in ne Alstom Coradia monopol. No, že prva prispela je nakazala, da bo to še en DB zgrešen nakup, saj niti mere niso bile takšne, kot jih je zahteval DB. Stadler pa se norčuje iz njih in piše "joke" stavke po švicarskih medijih. Edem izmed teh je bil: Strojevodje DB-ja se tepejo, za turnuse na rabljenih KISS-ih.
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6518
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Re: 711

Odgovor Napisal/-a Gorchi »

Matevz96 napisal/-a:Pri železniških vozilih in letalih starost nikakor ni problem v primeru, da se jih vzdržuje "na novo stanje"...
Pri letalih je starost hudo pomembna reč. Letala so konstruirana z minimalnim varnostnim faktorjem (tja do 1,3, 1,5) in ker pri vzletu/pristanku, pa tudi med letenjem nastopajo različne sile, ki vplivajo na elastičnost (oz. plastičnost) materiala, letala v potniškem prometu v EU ne smejo biti starejša od 25 let. Pa tudi v ZDA jih upokojujejo, ko so stara dobrih 20 let.
Goran
smok1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 81
Pridružen: 21.12.2017, 15:56

Re: 711

Odgovor Napisal/-a smok1 »

Gorchi napisal/-a:
Matevz96 napisal/-a:Pri železniških vozilih in letalih starost nikakor ni problem v primeru, da se jih vzdržuje "na novo stanje"...
Pri letalih je starost hudo pomembna reč. Letala so konstruirana z minimalnim varnostnim faktorjem (tja do 1,3, 1,5) in ker pri vzletu/pristanku, pa tudi med letenjem nastopajo različne sile, ki vplivajo na elastičnost (oz. plastičnost) materiala, letala v potniškem prometu v EU ne smejo biti starejša od 25 let. Pa tudi v ZDA jih upokojujejo, ko so stara dobrih 20 let.
Tole si se pa zelo grdo zlagal. Trije Austrianovi B767 so stari tam 28-29 let, Condor je še do nedavnega letel nekaj nekaj 27-28 let stare B767, prav tako Blue Panorama, Corsair ima enega 30 let starega B747 in tako naprej.
Takega pravila kot si zapisal ni, so pa strukture letal omejene glede na skupno število pristankov in skupno število ur v zraku.
andrazon
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 510
Pridružen: 07.07.2011, 20:23

Re: 711

Odgovor Napisal/-a andrazon »

ATR 72, ki trenutno leti iz Beograda v Ljubljano ima recimo 29 let... (YU-ALP je registrska, če koga zanima)
LP Andraž
fiat310
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 101
Pridružen: 18.10.2013, 13:42

Re: 711

Odgovor Napisal/-a fiat310 »

Gorchi napisal/-a:
Matevz96 napisal/-a:Pri železniških vozilih in letalih starost nikakor ni problem v primeru, da se jih vzdržuje "na novo stanje"...
Pri letalih je starost hudo pomembna reč. Letala so konstruirana z minimalnim varnostnim faktorjem (tja do 1,3, 1,5) in ker pri vzletu/pristanku, pa tudi med letenjem nastopajo različne sile, ki vplivajo na elastičnost (oz. plastičnost) materiala, letala v potniškem prometu v EU ne smejo biti starejša od 25 let. Pa tudi v ZDA jih upokojujejo, ko so stara dobrih 20 let.
Absolutno imaš prav glede sil pri pristanku in vzletu, ampak to se meri v ciklih vzletov in pristankov. Tako ima vsako letalo določeno maksimalno stevilo ur letenja in se maksimalno število ciklov. Večinoma pa letala upokojijo iz ekonomskih ali tehničnih razlogov preden dosežejo katero od teh omejitev. O dodatni omejitvi na 25 let v EU pa ne vem nič.

Na tej povezavi je primer več kot 30 let starega Lufthansinega Airbusa A320, ki še vedno leti (oz. vsaj je pred korono).

https://www.airfleets.net/ficheapp/plane-a320-83.htm
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: 711

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Pri letalih je starost hudo pomembna reč. Letala so konstruirana z minimalnim varnostnim faktorjem (tja do 1,3, 1,5) in ker pri vzletu/pristanku, pa tudi med letenjem nastopajo različne sile, ki vplivajo na elastičnost (oz. plastičnost) materiala, letala v potniškem prometu v EU ne smejo biti starejša od 25 let. Pa tudi v ZDA jih upokojujejo, ko so stara dobrih 20 let.
Imaš kakšen uraden podatek, oziroma predpis, ki bi to urejal. Sem malce gledal po medmrežju in našel recimo
https://www.telegraph.co.uk/travel/news ... est-fleet/:
“Commercial aircraft are built to last more or less indefinitely, which is one of the reasons why they’re so expensive,” he told Telegraph Travel. “It’s common for a jet to remain in service for 25 years or more.”
istotam:
povprečna starost letal ameriške družbe Delta Airline je 17 let, cel kup ima pa letala v povprečju starejša od 10 let
Ranking Airline Average age of fleet
1 Delta Airlines 17 years
2 Air Canada 14.2 years
3 United Airlines 14.1 years
4 British Airways 13.2 years
5 Air France 12.6 years
6 Lufthansa 11.5 years
Skoraj neverjetno bi bilo imeti povprečno 17 let stara letala, če ne smejo letet po 20 letu.

Sicer sem pa na našel na https://www.travelpulse.com/news/impact ... plane.html
The aircraft (letalo kjer je pilot storil samomor) in question was 24 years old and originally flown by Germanwings’ parent company, Lufthansa. Germanwings is a low-budget subsidiary of Lufthansa. While the average age of a U.S. domestic commercial airliner is 11 years old, it is not uncommon for aircraft to still be in service at 24, 25, even 30 years old.
Pa tudi sam sem nekoč v sredini 90-tih letel z enim Boeigom 727 starim skoraj 30 let in enim od prvih v floti Delta Airline (Delta). Ker smo imeli okvaro (napaka senzorja za tlak v motorju) pred vzletom v SF, sem nekaj časa klepetal s pilotoma in flight inženirjem v kabini in sem imel občutek da sem v tehničnem muzeju, vse komande s klecnimi stikali etc....

Stvar je samo v tem, ali se ekonomsko splača vzdrževat staro kripo! B727 so odšli iz uporabe zaradi 3 članske posadke v kabini in prevelike porabe goriva in ne zaradi starosti same. Sicer pa veš, da so nekatera vojaška letala že preko 60 let v službi.
cokla
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 11516
Pridružen: 10.08.2007, 21:50
Kraj: ob levem bregu Save

Re: 711

Odgovor Napisal/-a cokla »

A je to letalski forum al železniški? :roll: :roll:
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?

Da bi videle, če je res !

( Regis Houser )
Odgovori