Re: 711
Objavljeno: 05.07.2016, 12:00
Od lepotice v Bajaderi naprej do sem premaknil v temo o Mercedesih. Bolj primerno mesto po mojem.
bisabre napisal/-a:Priznam, da se z Bajadero nisem peljal, sem pa se z Zelenim vlakom od LJ do MS. Na njem so prav tako bile stevardese, ob pričetku vožnje si dobil sendvič in kavo, cena vozovnice za to "udobje" je bila temu primerno visoka, čeprav klime ni bilo, ali pa vsaj jaz nisem doživel, da bi delala.
A to 100% drži?...Slišal sem namreč, da so prvo prišli brez, ker ni bilo dovolj dinarjev potem pa naj bi šli vsi motorniki v prvih dveh letih vožnje nazaj v fabriko in pod pretvezo garancijskega popravila dobili klimo???cokla napisal/-a:
Klima je na 711 od vsega začetka....mogoče si imel pa takrat vročino in nisi zaznal, da deluje.
igor72 napisal/-a:A to 100% drži?...Slišal sem namreč, da so prvo prišli brez, ker ni bilo dovolj dinarjev potem pa naj bi šli vsi motorniki v prvih dveh letih vožnje nazaj v fabriko in pod pretvezo garancijskega popravila dobili klimo???cokla napisal/-a:
Klima je na 711 od vsega začetka....mogoče si imel pa takrat vročino in nisi zaznal, da deluje.
Hvala @Florjan....pa sem spet izvedel nekaj novega.Florjan napisal/-a:Mercedesi so bili v začetku brez klime. Na zadnjem delu voza je bil vgrajen ventilator in lopute za sveži zrak. Zaradi slabega hlajenja smo v delavnici dodatno izolirali vstopni tunel (strop) s stekleno volno. Tudi to ni pomagalo, zato so v naslednjem letu vgradili klima napravo s posebnimi motorjem Farymann 30KM, generatorjem in tri stopenjskim kompresorjem. Vgradnja če se ne motim je bila v Tovarni Boris Kidrič MB: Tudi ta ni bila posrečena saj je bila montirano pod vozom razen izparilnika. Pokale so tlačne cevi na kompresorju, okvare motorja in mašenje kondezatorja zaradi nesnage. Ko so Mercedese peljali koncem 70-ih let v Nemčijo na menjavo motorjev in drugih izboljšav so montirali sedaj obstoječo klima napravo BBC. Vozil je v začetku tudi MB/MS -Rijeka nato pa v Koper. V saezoni in ob koncu tedna so bili 100% izkoriščeni. Voz 711 017/018 je prvo vožnjo po prevzemu opravil v Split. Zvečer se je vrnil iz Splita opravili ponoči "nulti" servis in zjutraj ponovno v Split.
Recimo, da sem se prvič peljal z njim tam med leti 1982-1985, spomnim se, da je bilo na vlaku vedno vroče, nisem pa se vozil pozimi. S klimo je vedno križ, nikoli ni prav nastavljena, vsaj po izkušnjah s slovenskih žletnic ne. Je pa res, da nekaterim ustreza malce hladnejša drugim milejša, očitno na Zelencu ni bila hladnejša.cokla napisal/-a:bisabre napisal/-a:Priznam, da se z Bajadero nisem peljal, sem pa se z Zelenim vlakom od LJ do MS. Na njem so prav tako bile stevardese, ob pričetku vožnje si dobil sendvič in kavo, cena vozovnice za to "udobje" je bila temu primerno visoka, čeprav klime ni bilo, ali pa vsaj jaz nisem doživel, da bi delala.
Klima je na 711 od vsega začetka....mogoče si imel pa takrat vročino in nisi zaznal, da deluje.
bisabre napisal/-a:
Recimo, da sem se prvič peljal z njim tam med leti 1982-1985, spomnim se, da je bilo na vlaku vedno vroče, nisem pa se vozil pozimi. S klimo je vedno križ, nikoli ni prav nastavljena, vsaj po izkušnjah s slovenskih žletnic ne. Je pa res, da nekaterim ustreza malce hladnejša drugim milejša, očitno na Zelencu ni bila hladnejša.
To je pa pogumna trditev, v tistih časih smo iz Trsta v Bologno brzeli z nekim hitrim vlakom in so bile hitrosti večinoma preko 160 km/h, še v Parmi na glavni postaji me skorajda kap, ko mi je čakajoč na vlak za Milano za hrbtom pripeljal hitri vlak proti Milanu/Turinu s 140-160 km/h........ 711 pa je imela (in ima) največjo dovoljeno hitrost 120 km/h in ni na odseku Tržič-Benetke nikoli dosegel hitrosti njihovih vlakov. Res pa je 711 eden od najbolj smotrnih nakupov v potniškem prometu SŽ in še danes ni , vsaj udobja ki ga nudi potniku, za na odpad.Takrat je bil naš "Mercedes" v Benetkah tudi za Italjane pojem sodobnega in modernega vlaka. Danes se vidi v Benetkah same hitre vlake, lepo se opazi razliko v razvoju železnic pri nas in na tujem v zadnjih desetletjih.