Lokomotiva iz različnih zornih kotov - KkStB 80 oz. JŽ 28

Debata okoli voznega parka
sbb
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 126
Pridružen: 04.06.2009, 11:48
Kraj: Bw Ložionica

Re: Lokomotiva iz različnih zornih kotov - KkStB 80 oz. JŽ 28

OdgovorNapisal/-a sbb » 03.02.2017, 13:40

https://www.youtube.com/watch?v=huKiPQSH2Y0
Tukaj je link do filma Tri četrtine sonca .V njem nastopa 28-057.
PORED M-VOĐE I LOŽAČA NA LOK.
MOGU PUTOVATI NAJVIŠE 2 LICA
Uporabniški avatar
Planet 1830
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 942
Pridružen: 08.10.2007, 21:25

Re: Lokomotiva iz različnih zornih kotov - KkStB 80 oz. JŽ 28

OdgovorNapisal/-a Planet 1830 » 04.02.2017, 21:17

Še posebej zanimivo za ljubitelje parnih lokomotiv:

Kot nove so bile lokomotive serije 28 (kkStB 80) pregretoparne. Bile so zvezne (compound) - h2v in dvojične - h2. Kot vemo, so bile lokomotive h2v zelo redke. Pri nas poleg serije 28 še nekaj lokomotiv serij 29, 106 in 116. Na podlagi dolgoletnih izkušenj je bilo logoično pričakovati, da je prišlo do predelave iz h2v v h2. O tem v insertu iz filma Video pričevanja - kurilnica Divača govori gospod Miha Berdnik, nekdanji šef sekcije za vleko Divača.

Film leta 2016 posnel in realiziral Primož Ozvald

Povezava na video

Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8301
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Lokomotiva iz različnih zornih kotov - KkStB 80 oz. JŽ 28

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 05.02.2017, 0:15

Ja, takšna pričevanja so zelo pomembna, sicer vse skupaj izgine v pozabo.


Poglejmo, kaj je napisal V.Švajgar v knjigi: Parna vleka na Slovenskem o lokomotivah serije 28 (kkStB 80):

"Leto 1900 pa je prineslo največji dosežek Goelsdorfa, vrsto 180, tipa =-E-=, ki je imela za prevoze ostrih lokov do 120 m polmera navzdol prvo, tretjo in peto vpreženo os premakljivo prečno na tirno os. Ta naprava je našla na vseh gorskih progah, ki so znane kot bogate na ostrih lokih, veliko odobravanja in uvajanja.
O merah sledi poročilo po objavi rekonstrukcije vrste 180 v pregretoparno vrsto 80.

Nadaljevala se je tudi gradnja vrste 80 (JŽ 28) kot pregretoparne prvotno zvezne, nato dvojične lokomotive, ki je po številčnosti tvorila jedro tovorne vleke od Trsta prek Beljaka čez Visoke Ture.
Največ je bilo teh lokomotiv v Gorici, ki so po polomu leta 1918 prišle v šišensko kurilnico ter tam ostale poglavitno na gorenjski progi.
Po letu 1945 so bile ponovno dodeljene na goriško in istrsko območje, vse do kasacije."

konec citata.


pozdrav
Darko
Florjan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 613
Pridružen: 16.11.2005, 18:56
Kraj: Šmartno pri Litiji

Re: Lokomotiva iz različnih zornih kotov - KkStB 80 oz. JŽ 28

OdgovorNapisal/-a Florjan » 05.02.2017, 20:21

To je pa verjetno eksperiment turbo lokomotive. 8)
https://mobile.twitter.com/NAC_GOV_PL/s ... 4508211200
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3207
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Lokomotiva iz različnih zornih kotov - KkStB 80 oz. JŽ 28

OdgovorNapisal/-a mkx » 05.02.2017, 21:11

Florjan napisal/-a:To je pa verjetno eksperiment turbo lokomotive. 8)
https://mobile.twitter.com/NAC_GOV_PL/s ... 4508211200

Na izvirni strani te fotografije zraven piše, da je fotografija iz leta 1935. Ne verjamem, da so takrat že delali turbo-lokomotive :wink:

Bi pa bilo fino izvedeti, kaj točno so tukaj preizkušali. Še na poljskem narejeni internetni prevajalnik med poljščino in angleščino nima pojma, kaj pomeni beseda nawiewnicą.
LP, Metod
Florjan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 613
Pridružen: 16.11.2005, 18:56
Kraj: Šmartno pri Litiji

Re: Lokomotiva iz različnih zornih kotov - KkStB 80 oz. JŽ 28

OdgovorNapisal/-a Florjan » 05.02.2017, 21:36

To naj bi pomenilo podobno kot ventilator za prisilni dotok zraka za zgorevanje premoga. Bom pa še jaz malo eksperimintiral. :D
363
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1401
Pridružen: 06.09.2006, 18:28

Re: Lokomotiva iz različnih zornih kotov - KkStB 80 oz. JŽ 28

OdgovorNapisal/-a 363 » 06.02.2017, 15:34

mkx napisal/-a:
Florjan napisal/-a:To je pa verjetno eksperiment turbo lokomotive. 8)
https://mobile.twitter.com/NAC_GOV_PL/s ... 4508211200

Na izvirni strani te fotografije zraven piše, da je fotografija iz leta 1935. Ne verjamem, da so takrat že delali turbo-lokomotive :wink:

Bi pa bilo fino izvedeti, kaj točno so tukaj preizkušali. Še na poljskem narejeni internetni prevajalnik med poljščino in angleščino nima pojma, kaj pomeni beseda nawiewnicą.


Mogoče bo pomagalo:
B.B.Ö. class 80, No. 80.4911, produced by Wr.-Neustadt in 1922, serial No. 5694, two-cylinder engine with vacuum brake system and air preheating system, as it was mounted on the locomotive between 1933 and 1937/38, condition after first rebuilding in 1935 is shown, tender class 156.1437, black livery with lightgreen lines.


Bundesbahnen Österreichs, Reihe 80, No. 80.4911,
Wiener Neustadt Fab.-No. 5694, Baujahr 1922, Lok mit Zwillingstriebwerk, Vacuumbremse, Abgasvorwärmer für die Verbrennungsluft, wie er von 1933 bis 1937 an der Masachine mit guten Meßwerten im Betrieb stand, Tender Bauart: 156.1437,


Vir:
http://www.microfeinmechanik.de/index.php?ebene1=10&ebene2=218&PHPSESSID=da26cee2a9108a5852865495990d17f9
http://www.micro-metakit.com/index.php/de/epochen/epoche-ii/ausv-epo-ii/mit-button-2-32012-08-07-17-20-22-52014-01-26-12-22-45-detail.html

Še wiki;
Besonders erwähnenswert ist noch die 80.4911, bei der ein Rauchgasvorwärmer getestet wurde, dessen kantiges und voluminöses Aussehen der Maschine Spitznamen wie „Lautsprecher“ oder „Bauernschreck“ eintrug.

https://de.wikipedia.org/wiki/KkStB_80

Lp
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8301
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Lokomotiva iz različnih zornih kotov - KkStB 80 oz. JŽ 28

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 06.02.2017, 22:51

Pozdravljeni,

Abgasvorwärmer für die Verbrennungsluft = Abgasvorwärmer oder Lufterhitzer = air heater = grelnik zgorevalnega zraka z dimnimi plini

Seveda so mislili,koliko bodo profitirali.

Vendar zadeva ni tako enostavna. Takrat so obstajale tudi že drugi pristopi, kako povečati izkoristek parne lokomotive.

Zato selimo to razpravo v novo temo: Stanje tehnike parnih lokomotiv

link: viewtopic.php?f=21&t=8725

pozdrav
Darko

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 3 gostov