Lokomotiva iz različnih zornih kotov - KkStB 80 oz. JŽ 28

Debata okoli voznega parka
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8503
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Lokomotiva iz različnih zornih kotov - KkStB 80 oz. JŽ 28

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 10.10.2016, 22:46

Igor, hvala.

Sem že začel dvomiti v moje sposobnosti pri iskanju po Guglu :wink:

pozdrav
Darko
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8503
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Lokomotiva iz različnih zornih kotov - KkStB 80 oz. JŽ 28

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 29.01.2017, 20:14

Pozdravljeni,

v temi o koncu parne vleke v Sloveniji sem začel raziskovati, kako so začele izginjati lokomotive serije JŽ 28 s slovenskih prog.
Seveda sem pozabil, da imamo že temo o JŽ 28, ki pa jo je z brskalnikom na forumu izredno težko najti...

Zato prenašam zapise tudi v to temo, da bo vse na kupu.

železocestnik napisal/-a:O:6860

Pozdravljeni,

v začetku teme smo se omejili samo na raziskavo, kako so preminile zadnje parne lokomitve na Slovenskem in sicer serije 06, 18, 25 in 33 po 24.6.1977.

Naredili bomo vsaj eno izjemo. Lokomotivo serije 28, ki jih je bilo po Švajgarju (Parna vleka na Slovenskem) leta 1974 še 33, torej več kot JŽ 25 (bilo jih je 29) in je bila takrat lokomotiva v največjem številu na Slovenskm. Pravzaprav je bila naštevilčnejša ves čas, saj je bilo leta 1945 v Sloveniji kar 63 lokomotiv te vrste :shock:

Po Švajgarju pa je bilo leta 1975 aktivna le še 1 lokomotiva serije JŽ 28!

V Železniškem muzeju sta ohranjeni dve lokomotivi serije 28: JŽ 28-029 in JŽ 28-006

JŽ 28-006: muzejski eksponat Divača:

Slika

By David Edgar - Lastno delo, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=5992204


pozdrav
Darko
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8503
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Lokomotiva iz različnih zornih kotov - KkStB 80 oz. JŽ 28

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 29.01.2017, 20:18

Nadaljujem s prenosom podatkov iz teme o koncu parne vleke na Slovenskem...

Planet 1830 napisal/-a:28-006

Zadnja premikalna vožnja, maj 1977 (foto Josip Orbanić):
Slika



železocestnik napisal/-a:Primož, hvala za fotografijo. Počasi si ustvarjamo pregled na koncem parne vleke na Slovenskem.

Vseeno pa si poglejmo še enkrat, kako se je zmanjševalo število lokomotiv serije 28 pri Švajgarju: Parna vleka na Slovenskem...

Slika

Se pravi od 63 lokomotiv leta 1945 do 33 lokomotiv leta 1974. Vmes se je zgodilo, da jih je bilo leta 1963 celo 66 aktivnih.

Poglejmo si, kako si je ZŽTP Ljubljana zamislil predlog kasacije za lokomotive serije JŽ 28 od leta 1969 do 1975:

Slika

Se pravi, da je bilo na dan 31.4.1969 na staležu 35 lokomotiv serije JŽ 28.

Imamo pa možnost pogledati, katere lokomotive so bile v sekciji za vleko Divača dne 3.4.1969:

Slika

...in v sekciji za vleko v Mariboru z dne 5.4.1969:

Slika




V staležu naj bi jih bilo leta 1973 še 7:

Slika

Na razpolago imamo še en stalež lokomotiv iz junija 1972 in 1.4.1973 (rdeče):

Slika

Se pravi, da naj bi bilo junija 1972 še 22 lokomotiv serije JŽ 28, dne 1.4.1973 pa le še 14, od tega 6 izposojenih v Divačo.

Še en stalež z dne 1.6.1974 je sicer napisan z roko, potrjuje pa števolo lokomotiv serije JŽ 28 na 6 lokomotiv, kar je zopet v skladu s kartico.

Slika


Tako smo zajadrali v nasprotje Švajgarjevi statistiki. Izgleda, da je nastalo pri pripravi za tisk kar nekaj napak. Bomo morali poiskati originalni zapis statistike v Švajarjevi zapuščini.

Na razpolago imamo tudi kartico lokomotiv serije 28, ki potrjujejo stanje leta 1973/1974:

Slika

Se pravi, da so v leto 1974 so preživele:

JŽ 28-005 (Divača)
JŽ 28-006 (Divača)
JŽ 28-011 (Divača)
jž 28-023 (Divača)
JŽ 28-039 (Nova Gorica)
JŽ 28-045 (Divača)
JŽ 28-064 (Divača)

Vidimo pa, da je ostala aktivna konec leta 1975 le še ena: JŽ 28-006.
Ker nam je Primož poslal fotografijo Josipa Orbanića, sedaj vemo, da je preživela do maja 1977, kar se "pokriva" s kartico in celo s planom izločanja lokomotiv.

Še podatek iz Cirmanove statistike z dne 10.6.1975: JŽ 28-006 in JŽ 28-011...in 10.1.1976 (rdeče): le še JŽ 28-006

Slika


pozdrav
Darko
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8503
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Lokomotiva iz različnih zornih kotov - KkStB 80 oz. JŽ 28

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 29.01.2017, 20:22

Nadaljujem s prenosom iz teme o koncu parne vleke na Slovenskem:

Primož je dodal svoj film ob 70-letnici Bohinjske proge in zastavil kar precej vprašanj...

Planet 1830 napisal/-a:V letu 1976 je bila 28-006 še kako živa.
Imam pa nekaj vprašanj ali dvomov, na katera (še) nimam odgovora. V letu 1976 je ta lokomotiva peljala jubilejni vlak ob sedemdeseti obletnici bohinjske proge. Vlak na posnetku je sestavljen iz avstrijskih "baatov". Zanimiva je zadnja tabela iz zgornjega prispevka. Z bledo rdečimi črkami je označen datum 19.5.76. Ta datum nekako sovpada z vožnjami ob sedemdeseti obletnici bohinjske proge. S to bledo rdečo barvo je označenih nekaj lokomotiv: 06-016 (vsaj tako lahko razberem iz slike tabele) 06-018, 18-005 in 28-006. Vse te navedene lokomotive so danes ohranjene kot muzejske. Kot vem, naj bi bila 28-006 aktivna vsaj na premiku do maja meseca 1977. In sedaj dvom: 28-006 je bila ob slavnostni vožnji lepo urejena: pobarvana, bele barve bandaže, mesingasti obroči okrog kotla, imela je "klobuk" (iskrolov). Zdi se mi, kot da je bila ob tej priliki že prej odstavljena lokomotiva reaktivirana in da je kot takšna ostala na premiku. Tudi dvomim, da je prej imela v aktivni službi klobuk. In še: v navedeni tabeli je z datumom 10.1.1976 (ali 10.6.1975) (krepko rdeča barva) lokomotiva 28-006 (kot lahko razberem) prečrtana. Sledi logično vprašanje. Ali je leta 1976 običajno aktivna lokomotiva vlekla jubilejni vlak, ali pa je do leta 1977 premik opravljala muzejska aktivna lokomotiva?

Na film formata super 8 posnel Primož Ozvald:

Povezava na video




Šele potem sem zopet odkril temo o 28-tki, ki je malo skrita...

železocestnik napisal/-a:Primož, hvala za filmček.

Postavil si kar nekaj vprašanj, na nekatere ti lahko odgovorim, na nekatere še ne.

Sem pa šele sedaj odkril, da že imamo temo o 28-tkah, ki jo je zastavil Gorchi. Seveda sem jo sedaj ponovno odkril, ker jo naš brskalnik ne najde :roll: :old

Tako da ti bom nadaljnje prispevke o JŽ 28 dodal v temo: Lokomotiva iz različnih zornih kotov - KkStB 80 oz. JŽ 28
link: viewtopic.php?f=2&t=7345

pozdrav
Darko
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8503
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Lokomotiva iz različnih zornih kotov - KkStB 80 oz. JŽ 28

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 29.01.2017, 20:48

V Novi progi je v posebni izdaji december 2015 izšla zgodovina muzejskega vlaka, ki jo je napisal Mladen Bogić: Muzejski vlak SŽ.Že 30 let na tirih
link: http://www.slo-zeleznice.si/sl/skupina- ... nova-proga

1976 – 70 let bohinjske proge
20. junij: vožnja Beljak–Most na Soči
27. junij: Trst–Bled–Trst (z lokomotivo 28-006, na postaji Bled prikazana nedelujoča 133-005)

pozdrav
darko
363
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1401
Pridružen: 06.09.2006, 18:28

Re: Lokomotiva iz različnih zornih kotov - KkStB 80 oz. JŽ 28

OdgovorNapisal/-a 363 » 29.01.2017, 21:53

železocestnik napisal/-a:

Glede na to, da se je septembra 1985 "sončila" na Jesenicah pred rotundo JŽ 28-029, bi moral po logiki zaključiti, da se moram "nagibati" k temu, da je JŽ 28-029 bila tudi 7.4.1989 še v "hrambi" v kurilnici Jesenice in so jo kasneje pripeljali v muzej v Šiško.
Kdaj, ne bi vedel.
Je pa prišla iz Divače že leta 1971 restavrirana za železniški muzej v hrambo na Jesenice.

Takole je zgledala, ko jo je prof. Kumar leta 1971 pripeljal na Jesenice...

Foto: Pleterski

Slika
Pred lokomotivo je prof. Stane Kumar, akademski slikar.


Detajl...

Slika
Darko


Železar,št 44
Slika

Lp
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8503
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Lokomotiva iz različnih zornih kotov - KkStB 80 oz. JŽ 28

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 29.01.2017, 22:27

363, pozdravljen,

potrebujemo še letnik Železarja, da bomo videli, ali so imeli točne informacije [-o<

pozdrav
Darko
363
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1401
Pridružen: 06.09.2006, 18:28

Re: Lokomotiva iz različnih zornih kotov - KkStB 80 oz. JŽ 28

OdgovorNapisal/-a 363 » 29.01.2017, 22:31

železocestnik napisal/-a:363, pozdravljen,

potrebujemo še letnik Železarja, da bomo videli, ali so imeli točne informacije [-o<

pozdrav
Darko


Jesenice,12.novembra 1971
http://www.jlib.si/pdfs/1971-044.pdf

Lp
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8503
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Lokomotiva iz različnih zornih kotov - KkStB 80 oz. JŽ 28

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 29.01.2017, 23:12

Hvala za informacijo.

Bo potrebno preveriti, kaj se je dogajalo leta 1971.

Gradiva v Železniškem muzeju ni neliko na voljo, dostikrat se je potrebne zanesti na izjave tistih, ki so bili prisotni ali zapisov v časopisih.

pozdrav
Darko
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6480
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Re: Lokomotiva iz različnih zornih kotov - KkStB 80 oz. JŽ 28

OdgovorNapisal/-a Gorchi » 30.01.2017, 13:04

Tale iskrolovec na 006 je bil že tema kar nekaj debat in nekako so se vedno končale, da so jo čisto na koncu opremili z iskrolovcem. Zakaj, pojma nimam.
Ko si dal to sliko 28-029, ko je šla iz Jesenic nazaj v Ljubljano, so mi skoraj solze pritekle iz oči, kajti danes je ta lokomotiva le še po obliki JŽ 28, vse ostalo pa tako, da ne veš, ali bi jo bilo sploh mogoče še obnoviti.
In ko si navrgel še 133, tista lokomotiva kolikor sem slišal, naj originalno sploh ne bi bila 133 ampak dejansko 28-ka, katero so na zahtevo predelali v 133, oz. iz KkStB 80 spremenili v 180. Pač ona, edina, ki je med drugim bila svojčas v registru direkcije državnih železnic v Ljubljani, je sedaj v Mürzzuschlagu - KkStB 180.001.
Goran
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8503
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Lokomotiva iz različnih zornih kotov - KkStB 80 oz. JŽ 28

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 31.01.2017, 11:08

Ja, za :cry:

No, pa si poglejmo to zgodbo o iskrolovcu.


Slika


V glavni vlogi: JŽ 28-006

Slika

vzklik šefa: "Fantje, ja kje pa je dimnik ?"

Če bi bil Tono kje v bližini, bi rekel: "Dečki, kje pa je raufnk" :wink: :lol:



Nek dogodek, ki se odvija malo preje: Iskrolovec na poti
Slika


Vračamo se v sedanjost:

Slika

Prof. Kumar: "Bomo kar tega dali gor. Je narejen po vzorcu iz Avstrije."


Fantje so skeptični: "Dajmo vsaj premeriti, če paše...da ga ne vlačimo gor in dol"

Slika


Sledi montaža...

Slika


Končno montažo pregleda še šef (v civilu in beli srajci):

Slika


Sedaj pa je čas za skupinsko fotografijo...

Slika


KONEC - THE END - ENDE - FINE - VEGE - KRAJ


Vse fotografije: prof. Kumar (razen tistih, na katerih je prof. Kumar). Ohranjeno v albumu S.Kumar, Železniški muzej Ljubljana


pozdrav
Darko
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8503
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Lokomotiva iz različnih zornih kotov - KkStB 80 oz. JŽ 28

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 31.01.2017, 11:19

O:89600



Gorchi, mislim da je prišel čas, da temo premakneš v Železnice skozi čas :train2

pozdrav
Darko
Zadnjič spremenil železocestnik, dne 31.01.2017, 17:07, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
Planet 1830
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 952
Pridružen: 08.10.2007, 21:25

Re: Lokomotiva iz različnih zornih kotov - KkStB 80 oz. JŽ 28

OdgovorNapisal/-a Planet 1830 » 31.01.2017, 11:40

Omenjani iskrolovi (28-006 in 28-029) so del zgodbe o umetniški svobodi - licentia poetica. Prof. Kumar je bil akademski slikar. Pa tudi prijatelj tedanjega "generala". Slednje je bila res srečna okoliščina.

Pa še to: obe omenjeni osemindvajsetki imata po mojem mnenju veliko historično vrednost. 006 zato, ker je bila zadnja aktivna. 029 zato, ker je bila v originalu zvezna lokomotiva in kasneje v Mariboru predelana v dvojično. Serija 28 (kkStB 80), ki je imela tekalo enako kot serija 135 (kkStB 180) pa v splošnem zato, ker je pomenila enega od mejnikov v razvoju parnih lokomotiv. Bila je prva splošno uporabna pet vezna lokomotiva nasploh - "patent Goelsdorf".
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6480
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Re: Lokomotiva iz različnih zornih kotov - KkStB 80 oz. JŽ 28

OdgovorNapisal/-a Gorchi » 01.02.2017, 12:58

To, da je 28-ka pomembna tako ali drugače na našem prostoru se popolnoma strinjam, mi je pa resnično žal 28-029, ki je bila pred desetletji tako lepo obnovljena in zrihtana, sedaj pa je od nje ostal kup boge pločevine, da človek ne ve, kaj naj si misliš. Še posebej, ko vidiš slike izpred toliko let, kjer piše "obnovljena in pripravljena za muzej". Ko bi jo vsaj porinli nekam pod streho čimprej, da se ne bo sesedla tam na tirih...

Iskrolovec pa so KkStB 80 v originalu imele, mogoče ne vse, ki so prišle iz proizvodnje ampak sem videl kar nekaj slik kjer os te lokomotive opremljene z njim. Čemu so ga dali kasneje dol ne vem ampak meni osebno paše tja gor.
Goran
Uporabniški avatar
Planet 1830
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 952
Pridružen: 08.10.2007, 21:25

Re: Lokomotiva iz različnih zornih kotov - KkStB 80 oz. JŽ 28

OdgovorNapisal/-a Planet 1830 » 01.02.2017, 14:29

28-006 kot nova ni imela iskrolova. So pa tudi meni lokomotive z iskrolovom všeč. Očitno so bile tudi prof. Kumarju.
Na sliki je 28-006 kot nova lokomotiva. Številka 80.5740 je le za potrebe tovarniške fotografije. Te številke v prometu nikoli ni imela. Izdelana je bila na zalogo in kasneje iz zaloge prodana SHS.

Slika

Imajo pa parne lokomotive eno dobro lastnost. Njihova substanca ne "zrjavi" tako hitro. Pločevinaste oplate pa se pri obnavljanju tako ali tako zamenjajo.

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 4 gostov