Sem že začel dvomiti v moje sposobnosti pri iskanju po Guglu

pozdrav
Darko
železocestnik napisal/-a:O:6860
Pozdravljeni,
v začetku teme smo se omejili samo na raziskavo, kako so preminile zadnje parne lokomitve na Slovenskem in sicer serije 06, 18, 25 in 33 po 24.6.1977.
Naredili bomo vsaj eno izjemo. Lokomotivo serije 28, ki jih je bilo po Švajgarju (Parna vleka na Slovenskem) leta 1974 še 33, torej več kot JŽ 25 (bilo jih je 29) in je bila takrat lokomotiva v največjem številu na Slovenskm. Pravzaprav je bila naštevilčnejša ves čas, saj je bilo leta 1945 v Sloveniji kar 63 lokomotiv te vrste![]()
Po Švajgarju pa je bilo leta 1975 aktivna le še 1 lokomotiva serije JŽ 28!
V Železniškem muzeju sta ohranjeni dve lokomotivi serije 28: JŽ 28-029 in JŽ 28-006
JŽ 28-006: muzejski eksponat Divača:
By David Edgar - Lastno delo, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=5992204
pozdrav
Darko
Planet 1830 napisal/-a:28-006
Zadnja premikalna vožnja, maj 1977 (foto Josip Orbanić):
železocestnik napisal/-a:Primož, hvala za fotografijo. Počasi si ustvarjamo pregled na koncem parne vleke na Slovenskem.
Vseeno pa si poglejmo še enkrat, kako se je zmanjševalo število lokomotiv serije 28 pri Švajgarju: Parna vleka na Slovenskem...
Se pravi od 63 lokomotiv leta 1945 do 33 lokomotiv leta 1974. Vmes se je zgodilo, da jih je bilo leta 1963 celo 66 aktivnih.
Poglejmo si, kako si je ZŽTP Ljubljana zamislil predlog kasacije za lokomotive serije JŽ 28 od leta 1969 do 1975:
Se pravi, da je bilo na dan 31.4.1969 na staležu 35 lokomotiv serije JŽ 28.
Imamo pa možnost pogledati, katere lokomotive so bile v sekciji za vleko Divača dne 3.4.1969:
...in v sekciji za vleko v Mariboru z dne 5.4.1969:
V staležu naj bi jih bilo leta 1973 še 7:
Na razpolago imamo še en stalež lokomotiv iz junija 1972 in 1.4.1973 (rdeče):
Se pravi, da naj bi bilo junija 1972 še 22 lokomotiv serije JŽ 28, dne 1.4.1973 pa le še 14, od tega 6 izposojenih v Divačo.
Še en stalež z dne 1.6.1974 je sicer napisan z roko, potrjuje pa števolo lokomotiv serije JŽ 28 na 6 lokomotiv, kar je zopet v skladu s kartico.
Tako smo zajadrali v nasprotje Švajgarjevi statistiki. Izgleda, da je nastalo pri pripravi za tisk kar nekaj napak. Bomo morali poiskati originalni zapis statistike v Švajarjevi zapuščini.
Na razpolago imamo tudi kartico lokomotiv serije 28, ki potrjujejo stanje leta 1973/1974:
Se pravi, da so v leto 1974 so preživele:
JŽ 28-005 (Divača)
JŽ 28-006 (Divača)
JŽ 28-011 (Divača)
jž 28-023 (Divača)
JŽ 28-039 (Nova Gorica)
JŽ 28-045 (Divača)
JŽ 28-064 (Divača)
Vidimo pa, da je ostala aktivna konec leta 1975 le še ena: JŽ 28-006.
Ker nam je Primož poslal fotografijo Josipa Orbanića, sedaj vemo, da je preživela do maja 1977, kar se "pokriva" s kartico in celo s planom izločanja lokomotiv.
Še podatek iz Cirmanove statistike z dne 10.6.1975: JŽ 28-006 in JŽ 28-011...in 10.1.1976 (rdeče): le še JŽ 28-006
pozdrav
Darko
Planet 1830 napisal/-a:V letu 1976 je bila 28-006 še kako živa.
Imam pa nekaj vprašanj ali dvomov, na katera (še) nimam odgovora. V letu 1976 je ta lokomotiva peljala jubilejni vlak ob sedemdeseti obletnici bohinjske proge. Vlak na posnetku je sestavljen iz avstrijskih "baatov". Zanimiva je zadnja tabela iz zgornjega prispevka. Z bledo rdečimi črkami je označen datum 19.5.76. Ta datum nekako sovpada z vožnjami ob sedemdeseti obletnici bohinjske proge. S to bledo rdečo barvo je označenih nekaj lokomotiv: 06-016 (vsaj tako lahko razberem iz slike tabele) 06-018, 18-005 in 28-006. Vse te navedene lokomotive so danes ohranjene kot muzejske. Kot vem, naj bi bila 28-006 aktivna vsaj na premiku do maja meseca 1977. In sedaj dvom: 28-006 je bila ob slavnostni vožnji lepo urejena: pobarvana, bele barve bandaže, mesingasti obroči okrog kotla, imela je "klobuk" (iskrolov). Zdi se mi, kot da je bila ob tej priliki že prej odstavljena lokomotiva reaktivirana in da je kot takšna ostala na premiku. Tudi dvomim, da je prej imela v aktivni službi klobuk. In še: v navedeni tabeli je z datumom 10.1.1976 (ali 10.6.1975) (krepko rdeča barva) lokomotiva 28-006 (kot lahko razberem) prečrtana. Sledi logično vprašanje. Ali je leta 1976 običajno aktivna lokomotiva vlekla jubilejni vlak, ali pa je do leta 1977 premik opravljala muzejska aktivna lokomotiva?
Na film formata super 8 posnel Primož Ozvald:
železocestnik napisal/-a:Primož, hvala za filmček.
Postavil si kar nekaj vprašanj, na nekatere ti lahko odgovorim, na nekatere še ne.
Sem pa šele sedaj odkril, da že imamo temo o 28-tkah, ki jo je zastavil Gorchi. Seveda sem jo sedaj ponovno odkril, ker jo naš brskalnik ne najde![]()
![]()
Tako da ti bom nadaljnje prispevke o JŽ 28 dodal v temo: Lokomotiva iz različnih zornih kotov - KkStB 80 oz. JŽ 28
link: http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.php?f=2&t=7345
pozdrav
Darko
Železar,št 44železocestnik napisal/-a:
Glede na to, da se je septembra 1985 "sončila" na Jesenicah pred rotundo JŽ 28-029, bi moral po logiki zaključiti, da se moram "nagibati" k temu, da je JŽ 28-029 bila tudi 7.4.1989 še v "hrambi" v kurilnici Jesenice in so jo kasneje pripeljali v muzej v Šiško.
Kdaj, ne bi vedel.
Je pa prišla iz Divače že leta 1971 restavrirana za železniški muzej v hrambo na Jesenice.
Takole je zgledala, ko jo je prof. Kumar leta 1971 pripeljal na Jesenice...
Foto: Pleterski
Pred lokomotivo je prof. Stane Kumar, akademski slikar.
Detajl...
Darko
Jesenice,12.novembra 1971železocestnik napisal/-a:363, pozdravljen,
potrebujemo še letnik Železarja, da bomo videli, ali so imeli točne informacije![]()
pozdrav
Darko