Re: Lokomotiva iz različnih zornih kotov - KkStB 80 oz. JŽ 28
Objavljeno: 04.02.2017, 21:17
Napisal/-a Planet 1830
Še posebej zanimivo za ljubitelje parnih lokomotiv:
Kot nove so bile lokomotive serije 28 (kkStB 80) pregretoparne. Bile so zvezne (compound) - h2v in dvojične - h2. Kot vemo, so bile lokomotive h2v zelo redke. Pri nas poleg serije 28 še nekaj lokomotiv serij 29, 106 in 116. Na podlagi dolgoletnih izkušenj je bilo logoično pričakovati, da je prišlo do predelave iz h2v v h2. O tem v insertu iz filma Video pričevanja - kurilnica Divača govori gospod Miha Berdnik, nekdanji šef sekcije za vleko Divača.
Re: Lokomotiva iz različnih zornih kotov - KkStB 80 oz. JŽ 28
Objavljeno: 05.02.2017, 0:15
Napisal/-a železocestnik
Ja, takšna pričevanja so zelo pomembna, sicer vse skupaj izgine v pozabo.
Poglejmo, kaj je napisal V.Švajgar v knjigi: Parna vleka na Slovenskem o lokomotivah serije 28 (kkStB 80):
"Leto 1900 pa je prineslo največji dosežek Goelsdorfa, vrsto 180, tipa =-E-=, ki je imela za prevoze ostrih lokov do 120 m polmera navzdol prvo, tretjo in peto vpreženo os premakljivo prečno na tirno os. Ta naprava je našla na vseh gorskih progah, ki so znane kot bogate na ostrih lokih, veliko odobravanja in uvajanja.
O merah sledi poročilo po objavi rekonstrukcije vrste 180 v pregretoparno vrsto 80.
Nadaljevala se je tudi gradnja vrste 80 (JŽ 28) kot pregretoparne prvotno zvezne, nato dvojične lokomotive, ki je po številčnosti tvorila jedro tovorne vleke od Trsta prek Beljaka čez Visoke Ture.
Največ je bilo teh lokomotiv v Gorici, ki so po polomu leta 1918 prišle v šišensko kurilnico ter tam ostale poglavitno na gorenjski progi.
Po letu 1945 so bile ponovno dodeljene na goriško in istrsko območje, vse do kasacije."
konec citata.
pozdrav
Darko
Re: Lokomotiva iz različnih zornih kotov - KkStB 80 oz. JŽ 28
Na izvirni strani te fotografije zraven piše, da je fotografija iz leta 1935. Ne verjamem, da so takrat že delali turbo-lokomotive
Bi pa bilo fino izvedeti, kaj točno so tukaj preizkušali. Še na poljskem narejeni internetni prevajalnik med poljščino in angleščino nima pojma, kaj pomeni beseda nawiewnicą.
Re: Lokomotiva iz različnih zornih kotov - KkStB 80 oz. JŽ 28
Objavljeno: 05.02.2017, 21:36
Napisal/-a Florjan
To naj bi pomenilo podobno kot ventilator za prisilni dotok zraka za zgorevanje premoga. Bom pa še jaz malo eksperimintiral.
Re: Lokomotiva iz različnih zornih kotov - KkStB 80 oz. JŽ 28
Na izvirni strani te fotografije zraven piše, da je fotografija iz leta 1935. Ne verjamem, da so takrat že delali turbo-lokomotive
Bi pa bilo fino izvedeti, kaj točno so tukaj preizkušali. Še na poljskem narejeni internetni prevajalnik med poljščino in angleščino nima pojma, kaj pomeni beseda nawiewnicą.
Mogoče bo pomagalo:
B.B.Ö. class 80, No. 80.4911, produced by Wr.-Neustadt in 1922, serial No. 5694, two-cylinder engine with vacuum brake system and air preheating system, as it was mounted on the locomotive between 1933 and 1937/38, condition after first rebuilding in 1935 is shown, tender class 156.1437, black livery with lightgreen lines.
Bundesbahnen Österreichs, Reihe 80, No. 80.4911,
Wiener Neustadt Fab.-No. 5694, Baujahr 1922, Lok mit Zwillingstriebwerk, Vacuumbremse, Abgasvorwärmer für die Verbrennungsluft, wie er von 1933 bis 1937 an der Masachine mit guten Meßwerten im Betrieb stand, Tender Bauart: 156.1437,
Besonders erwähnenswert ist noch die 80.4911, bei der ein Rauchgasvorwärmer getestet wurde, dessen kantiges und voluminöses Aussehen der Maschine Spitznamen wie „Lautsprecher“ oder „Bauernschreck“ eintrug.