Stran 2 od 24

Re: Borsig 06-018 - Ponovno v akciji!

Objavljeno: 13.09.2012, 18:41
Napisal/-a sz541
Super!!! very nice!!! super.... wonderful =D> =D> =D> =D> :D :D :D =D> =D> :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Re: Borsig 06-018 - Ponovno v akciji!

Objavljeno: 13.09.2012, 18:45
Napisal/-a ivy
Meni ena lepših parnih lokomotiv. =D>

Re: Borsig 06-018 - Ponovno v akciji!

Objavljeno: 14.09.2012, 7:43
Napisal/-a Nurmi
Tud moja žena je bla lepa,pa je blo en k.... od nje! :P

Re: Borsig 06-018 - Ponovno v akciji!

Objavljeno: 14.09.2012, 7:48
Napisal/-a preglednik
Švajger v svoji knjigi "Železniška vozila", omenja, da je bila ta vrsta enotnih lokomtiv (05, 06 in 30) že ob nabavi nekoliko zastarela. Zakaj, zna kdo od vas razložiti?

Re: Borsig 06-018 - Ponovno v akciji!

Objavljeno: 14.09.2012, 9:21
Napisal/-a železocestnik
Mogoče se mu ni zdela....lepa Slika

Če napišeš, da je zastarela, moraš tudi napisati, zakaj...
Morda je zmanjkalo prostora v knjigi in je to skrito v zapiskih :-k

Re: Borsig 06-018 - Ponovno v akciji!

Objavljeno: 14.09.2012, 9:38
Napisal/-a preglednik
Škoda, da trenutno ne morem poskenirat: Omenjena knjiga, stran 42, drugi odstavek, citiram:

"Slike 15 do 17 predstavljajo tri enotne vzorce jugoslovanskih lokomotiv iz leta 1930. Pravzaprav so že nekoliko zastarele, ker jih je razvoj prehitel..."

Itd..

Re: Borsig 06-018 - Ponovno v akciji!

Objavljeno: 14.09.2012, 11:20
Napisal/-a Barbarpapa1
Pozdrav

Mene tudi zanima, kako bi lahko, sploh v času njihovega nastanka, te konstrukcije (serija 05,06 in 30) označili kot zastarele. Lokomotive so bile grajene po smernicah ti. "Einheitslok" in so bile v svojem času "up to date". Če pogledamo kasneje (po II svetovni vojni) izgrajene lokomotive, ni kakšnih bistvenih izboljšav in razlik več. Kak razporednik pare tipa "Trofimov", uporaba kotalnih ležajev in pa mogoče stoker za avtomatsko kurjenje ter nekaj višji tlak pare bi se mogoče lahko dodali, ampak potem je to - to....

Na nek način so naši "Borsigi" (06) predhodniki nemške Einheitslokomotive serije 41 (gre za lokomotivo z nižjo osno obremenitvijo - 18 T), ki je zelo podobna. Sicer je malo daljša, drugače sta pa nekje skupaj po lastnostih. Ni čudno, da jo nemški ljubitelji imenujejo "Jugoslawische einundvierziger" :mrgreen:

http://de.wikipedia.org/wiki/DR-Baureihe_41

LP

Jože

Re: Borsig 06-018 - Ponovno v akciji!

Objavljeno: 14.09.2012, 11:48
Napisal/-a Nurmi
...Borsig je v tistih letih depresije bil na psu in do združitve z AEG,je zaostal za ostalimi.Zastarele pa niso bile te lokomotive v tehnološkem smislu.Predvsem so zaostale za novimi smernicami tistega časa,ki so težile k zmanjševanju teže lokomotive,z izbiro novih materijalov in zlitin,kar je omogočalo lažji frem,manjši parni stroj,manjši kotel,..... večji diameter "frajlaufaric".....pa še kaj bi se našlo.
Pač narejene so bile za Balkan,po Balkanskih standardih in zahtevah,ki so bile daleč od smernic zapadne Evrope,ki se je prerivala v podiranju hitrostnih rekordov.Franco-Crosti pa je že spravil na plano svoj kotel...Se je pa Borsig potem kmalu pobral in spravil skupaj legendarno 05,ki je takoj zrušila hitrostni rekord,kako leto za tem pa jih je zgazil Britanski Mallard.Ampak to so že druge zgodbice za dolge zimske dni,ki pa verjamem,da jih znate na pamet in razturate,tudi če crkne Wikipedija.
...ni pa 06 nobeden lokomotivski presežek in se ga za brezveze fetišizira in kar je najbolj bedasto daja nadimek "avtohton"!...mogoče kot Ameriška postrv v Savi edino.

Re: Borsig 06-018 - Ponovno v akciji!

Objavljeno: 14.09.2012, 12:22
Napisal/-a Gorchi
Nurmi, 06 je po svoje ena izmed najmogočnejših lokomotiv v Sloveniji, avtohotona pa je z amoje pojme lahko le serija 03 oz. Südbahn 109. Celo v Die Lokomotive so zapisali, da je bila mišljena za kraško progo proti Trstu (Ljubljana-Trst). Po moje si lahko le 03 lastimo kot avtohtono, je pa res, da je bila 06 posebej narejena za SHS (skupaj z 05 in 30).

Re: Borsig 06-018 - Ponovno v akciji!

Objavljeno: 14.09.2012, 12:56
Napisal/-a Nurmi
Bom pa še na glas povedal od kje "Borsigomanija".Vse skupaj je zrastlo znotraj strojnega osebja,kjer je bil brzi turnus na Borsigu privilegij za izbrance.Zaprt krog strojevodij in kurjačev za tako rečeni "dream team" tistega časa.In to se je obdržalo do današnjega dne.Brzovozna lokomotiva,nič bolj mogočna ali pa še manj kot njena sestra 30-tka...pa nič veličastnejša kot kaka 11-tka.
Pa nimam nič proti 06,samo se brez veze nekaj prenapenja.Lokomotiva ima karakter ali ga pa nima.Pa sem se peljal z njim na 100 obletnici in ga nima.Pa ne samo zame.Tu ga 25-tka prekaša v vseh pogledih.
.....Podobno bi lahko rekli da je trenutno najmogočnejša lokomotiva na naših tirih Živa,najmočnejša,najmodernejša oh in sploh....Vprašaš pa fante,dušo ima pa le Brižita.
......kakor sem rekel brezvezen fetiš pa nič drugega.
:cussing ...hočemo 25-tko nazaj!!!!!!

Re: Borsig 06-018 - Ponovno v akciji!

Objavljeno: 14.09.2012, 13:05
Napisal/-a cokla
Kdaj bo pripeljala v Zasavje...? :mrgreen:

Re: Borsig 06-018 - Ponovno v akciji!

Objavljeno: 14.09.2012, 13:07
Napisal/-a Barbarpapa1
Pozdrav

Ja, Nurmi, vse to mogoče drži... Ampak naš Borsig je že tedaj dosegal 18 T osne obremenitve in je tozadevno napram Einheitslokomotive lahkokategornik (v smernicah slednjih je za osno obremenitev bilo predvidenih 20T). No, kasneje, ko Nemcem nadgradnja prog na 20 T/os ni šla ravno po načrtih, so naredili serije 03, 41 in 50 ravno za 18 T/os. Drugače pa so smernice za serije 0,5, 06 in 30 obsegale najverjetneje kalorično vrednost premoga, osna obremenitev, radius najmanjšega ovinka in pa mogoče še dolžina (da je pasal na okretnice). Drugače pa konstrukcijsko povsem ustrezajo tedanjim einheitslokomotivam. Kar primerjaj z nemško serijo 41. Premeri pogonskih koles so enaki, premeri tekalnih so na 0,6 manjši, a niso ravno daleč stran. Edino volumen valja na 06 je 0,206m^3, pri 41-ki pa je 0,153m^3, kar pa slednja pokompenzira z višjim obratovalnim tlakom (20 bar napram 16 bar pri 06-ki). Res ni presežek, ni pa tudi nekaj slabšega, za Balkan narejenega, je enostavno "mainstream", ki ga je takrat bila sposobna proizvajati nemška industrija... Bojda je ravno prihod teh lokomotiv povzročil, da je bilo potrebno dvigniti nosilnost prog na glavnih smereh na 18T/os :D

Še nekaj o avtohtonosti. Najprej se zmenimo, kaj smatramo za avtohtono pri lokomotivah. Če je to izdelava lokomotive od A do Ž, potem verjetno pri parnih lokomotivah avtohtone lokomotive nimamo na celem prostoru ex Yu. Če pa je to namensko za naše prostore in potrebe narejena lokomotiva, potem pa so to serije 01, 03, 05, 06, 30 in 32 (pa menda še serija 26)...

O lokomotivah, ki so dosegale hitrostne rekorde in o Franco-Crosti kotlih pa kasneje....

LP

Jože

Re: Borsig 06-018 - Ponovno v akciji!

Objavljeno: 14.09.2012, 13:55
Napisal/-a ivy
Nurmi napisal/-a:Tud moja žena je bla lepa,pa je blo en k.... od nje! :P
Kaj je nisi imel nič na preizkušnji :?: :mrgreen:

Re: Borsig 06-018 - Ponovno v akciji!

Objavljeno: 14.09.2012, 13:59
Napisal/-a Nurmi
...Jože saj sem napisal da niso bile zastarele v tehnološkem smislu.Balkansko so bile predelane tako kot si napisal zaradi "Scheiße" premoga,ki so ga kopali po tedanji Jugi.Kar je povečalo peč,kotel,....in onemogočalo uporabo drugih materijalov.O smernicah v Evropi sem ti napisal,mogoče zato v knjigi navedek zastarel.Jaz sem se osredotočil od kje fetiš imenovani Borsig,kar pa ni "mogoče" resnica,ampak čista resnica.
....ja ne oprosti v vseh publikacijah se nabija kot edina avtohtona lokomotiva,Slovenski Borsig,.....bla,bla,bla
Pri lokomotivah brez svoje industrije o avtohtonosti ne bi govoril.Mogoče edino imamo tirne drezine 911 svoje,ki jih je razvil Boris Kidrič na Studencih med leti 1980 in 1989.Pa Tonetova šeka je pol-avtohtona. :lol:

Ivy na preiskušnji se je izkazala,pol se je skozlala. :wink:

Re: Borsig 06-018 - Ponovno v akciji!

Objavljeno: 14.09.2012, 14:02
Napisal/-a Tomy
Tono napisal/-a:_Borsig_, j***m ti tako žlahto, kje je več slik??? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Če zgornji citat prevedemo po domače: "slike na plano, če ne, bo pajsar pel..." :)
In s @Tonom ni heca; v izogib srečanju totega djeda z gorjačo, bom kar objavil nekaj fotk:

Slika
1. Zjutraj je bila že zakurjena. Kurjava se je začela menda že ob 3 zjutraj.

Slika
2. Še pogled od spredaj.

Slika
3. Strojevodja v strojevodski hišici.

Slika
4. Tudi tehnično osebje je prisotno.

Slika
5. Kompresor je rabil malce vzpodbude in je že zaćel sopihat.

Slika
6. Še s tenderjem v prvem planu.

Slika
7. Še od zadaj.

Slika
8. "Kolm majster" se pripravlja na akcijo...

Slika
9. ... mazanja. Le kje je naš mazalec??!!!!

Slika
10. Da se ne bo spraševalo, koliko je dama stara.


@Tono, še bo, kar spravi toljago...
@Borsig, nadaljuj...