pantografi

Debata okoli voznega parka
Odgovori
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

Najverjetneje je ta drsalka bila na Brižiti. Malo manj možnosti, da je bila na Mehu in bolj težko verjetno pa da na Mopedu.

Vse tri serije uporabljajo isti tip drsalke.
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Uporabniški avatar
Glasnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 155
Pridružen: 03.11.2006, 6:55

Odgovor Napisal/-a Glasnik »

Ve kdo kaj več, obstajajo kakšne informacije iz Pivke?
Je pa res, da jih je v Celju na kretnici 120 izgubilo dušo kar nekaj TO-jev od EMG 312 in sicer nekje februarja 2006?!?!
Nejc

Odgovor Napisal/-a Nejc »

Glasnik napisal/-a:Ve kdo kaj več, obstajajo kakšne informacije iz Pivke?
Je pa res, da jih je v Celju na kretnici 120 izgubilo dušo kar nekaj TO-jev od EMG 312 in sicer nekje februarja 2006?!?!
:shock: :shock: Kako to, da samo na kretnici 120? Kaj vpliva kretnica na pantografe tudi?
Uporabniški avatar
Glasnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 155
Pridružen: 03.11.2006, 6:55

Odgovor Napisal/-a Glasnik »

Ne samo kretnica, največ VM nad njo (kompenzirana in polkompenzirana), ter temperaturna nihanja,kar ima za posledico bolj oz. manj napeto VM.

L.P.: Glasnik
bojan
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 731
Pridružen: 15.01.2006, 19:54

Odgovor Napisal/-a bojan »

Glasnik napisal/-a:Ne samo kretnica, največ VM nad njo (kompenzirana in polkompenzirana), ter temperaturna nihanja,kar ima za posledico bolj oz. manj napeto VM.

L.P.: Glasnik
Jep, vem recimo za primer, ko je bila razlika v višini vozne žice vsaj 10cm, dokler niso kretniške povezave enako kompenzirali... Veliko pantografov je šlo na tak način.
Ampak mislim, da so sedaj na vseh mestih te zadeve poštimane...
LPB
Nejc

Odgovor Napisal/-a Nejc »

Kako recimo vozno mrežo (žico) prilagajajo vzponom in padcem? Je kakšna toleranca, koliko lahko odstopa žica od tirov?
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

Vzponi in padci proge nimajo nobene zveze z višino kontaktnega voda.

Če se še prav spomnim, je normalna višina kontaktnega voda 5350 mm od GRT (gornji rob tirnice).
Minimalna še dovoljena višina je 4950 mm in Maximalna dovoljena je 6000mm.

Torej, odjemnik toka ima kar veliko dela, da se prilagaja višini voznega voda. Pri vsem tem, mora biti sila pritiska na vodnik vedno enaka....
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Uporabniški avatar
Glasnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 155
Pridružen: 03.11.2006, 6:55

Odgovor Napisal/-a Glasnik »

bojan napisal/-a: Jep, vem recimo za primer, ko je bila razlika v višini vozne žice vsaj 10cm, dokler niso kretniške povezave enako kompenzirali... Veliko pantografov je šlo na tak način.
Ampak mislim, da so sedaj na vseh mestih te zadeve poštimane...
Se popolnoma strinjam z Bojanom. To je resnično bil velik problem, ker stvar ni bila "uštimana" tako kot bi morala biti. Problem pa je bil kot vedno samo v denarju, čeprav so vsi vedeli za te nepravilnosti.

Ja, razen višinske razlike voznih vodov, pa še poznamo t.i. dilatacijo (odmik vodnika od navpične osi tira), ki pa je dejansko eden izmed najbolj pomembnejših parametrov vozne mreže.

L.P.: Glasnik
Uporabniški avatar
gapi_1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 475
Pridružen: 25.09.2005, 12:17

Odgovor Napisal/-a gapi_1 »

Sicer vprašanje ni čisto povezano s temo, pa vendar. Slučajo sem opazil, da se je iz čisto zgornje žice levega tira, ki je speljana po vrhu stebrov vozne mrže, pokadilo kot je razvidno tudi na sliki. Zakaj je prišlo do tega? Čemu v bistvu služi ta povezava, ki je napeljana po zunenjem delu drogov vozne mreže?

Slika
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6518
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Odgovor Napisal/-a Gorchi »

Kolikor se spomnim je bilo nekje na tem forumu zapisano, da se tudi po zgornjem, nosilnem vodu pretaka elektrika, da vsaj kolikor toliko elektrike pride še v drugo lokomotivo, če se slučajno vozita dve v eni kompoziciji. Kadi pa se, vsaj po logiki sodeč, zaradi blagega segrevanja žice in verjetno kondenza/vlage nabranega na njej?

MMG, ko se že govori o tokovnih odjemnikih, mogoče v to temo prav pride kaka slika brižitine (pa mopedovega, mehovega, gomuljkinega odjemnika toka):
Slika Slika Slika
Zadnjič spremenil Gorchi, dne 11.02.2007, 17:06, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

Če prav vidim, je ta žica z izolatorji pritrjena na vrh stebra. To je "napajalni ali obhodni vod", katerega ima enotirna proga.
Pokadilo se je pa najbrž zato, to le ugibam, ker je v tistem trenutku prišlo do zelo močne obremenitve napajalne postaje. Najverjetneje je bil povzročen kak kratek stik in predno je ENP zabrisalo ven, je zaradi vročine izparela še voda.
Je takrat ali pa malo prej, morda deževalo?


Najbrž so ptiči tudi malo protestirali. pressSlika
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
541
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3417
Pridružen: 16.11.2005, 22:01

Odgovor Napisal/-a 541 »

Če jaz to dobro vidim, je slikano na dvotirni progi, verjetno pa na območju postaje, kjer je tudi na dvotirni progi obhodni vod, in sicer za povezavo odprtih prog z obeh strani postaje in za napajanje postajnih tirov, ki so od odprte proge ločeni z ločiščema (posebaj za levi tir in levi del postaje, kjer sta odsekovni stikali 1 in 3 ter zvezno stikalo 13, ter posebaj za desni tir oziroma desni del postaje - odsekovni stikali 2 in 4 ter zvezno stikalo 24).

Napajalnega voda pa na dvotirni progi res ni, ker to vlogo opravlja vozni vod sosednjega tira. Ko bomo pa imeli daljinsko krmiljenje stikal VM, bo pa menda obhodni vod na enotirnih in dvotirnih progah odpadel.
grega
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1618
Pridružen: 12.09.2006, 17:29
Kraj: Štajerska
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a grega »

Danes je simensu ki pride na ponikvo iz mb ob 7.04 pred ponikvo zlomilo odjemnik toka na ponikvi so vsi letel ven nato pa je strojevodja spustil zlomljenega in dvignil drugega.
whistler
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 716
Pridružen: 31.05.2007, 19:19
Kraj: Gorenjska

Odgovor Napisal/-a whistler »

Malo bom obudil temo.
Zanima me razlika med ti. škarjastimi in polovičnimi tokovnimi odjemniki.
Zakaj so na gomulkah in mislim da tudi na mopedu škarjaste odjemnike menjali za polovične?
Uporabniški avatar
RisPo
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1023
Pridružen: 01.11.2006, 14:24

Odgovor Napisal/-a RisPo »

whistler napisal/-a:Malo bom obudil temo.
Zanima me razlika med ti. škarjastimi in polovičnimi tokovnimi odjemniki.
Zakaj so na gomulkah in mislim da tudi na mopedu škarjaste odjemnike menjali za polovične?
Zaradi poenotenja.
Škarjasti TO je imel tudi Meh, oziroma vse kar je prišlo k nam iz Italije.
Odgovori