Pa če prav vidim še praktično novi potniški vagoni kupljeni na Madžarskem...glajz napisal/-a:Glede spodnje slike imam vprašanje za poznavalce - ali so potniški vagoni na sliki madžarske izdelave (9 oddelkov drugega razreda, 8 sedišč v oddelku)?
Intesovi silosi v Melju - 9 Maj 1961 (Jože Gal, wikipedia)
Potniški vagoni iz 60-tih, narejeni na Madžarskem
Potniški vagoni iz 60-tih, narejeni na Madžarskem
Goran
Re: Maribor in železnica nekdaj ....
Imaš morda kaj več podatkov o teh vagonih?Gorchi napisal/-a:Pa če prav vidim še praktično novi potniški vagoni kupljeni na Madžarskem...
Nekje sem mislim da zasledil podatek, da naj bi jih na naše tire prišlo 15 (?) komadov.
Če prav vem naj bi se vrata na teh vagonih odpirala v notranjost.
Re: Maribor in železnica nekdaj ....
glajz,
če se ne motim so prišli začetku poletja, konec pomladi 1961 (definitivno iz Madžarske), saj je to leto bil moj oče službeno v Pafawagu (Wroclaw) in smo potem se z njimi, ganz novimi odpeljali proti Divači in naprej v Ankaran, kjer je en del železnic imel neke hiške.
Vrata so se originalno odpirala navznoter
O številu pa ?
Bili so pa do prihoda Gošinih vagonov ekstra luksuzna kategorija zaradi izredno udobnega vzmetenja s spiralnimi vzmetmi in hidravličnimi amortizerji. Neprimerljivo s poljskim sranjem z 12 kupeji.
LPL
če se ne motim so prišli začetku poletja, konec pomladi 1961 (definitivno iz Madžarske), saj je to leto bil moj oče službeno v Pafawagu (Wroclaw) in smo potem se z njimi, ganz novimi odpeljali proti Divači in naprej v Ankaran, kjer je en del železnic imel neke hiške.
Vrata so se originalno odpirala navznoter
O številu pa ?
Bili so pa do prihoda Gošinih vagonov ekstra luksuzna kategorija zaradi izredno udobnega vzmetenja s spiralnimi vzmetmi in hidravličnimi amortizerji. Neprimerljivo s poljskim sranjem z 12 kupeji.
LPL
Re: Maribor in železnica nekdaj ....
Iz slike ugibam, da gre za tele vagone:
Slika Branko Kovač, forum: http://www.railserbia.net/forum/viewtop ... f=3&t=2482" onclick="window.open(this.href);return false;
Grobi načrt vagona:
Objavil Staad_Haag, ista tema kot prej
Iz zanesljivih virov vem, da niso bili narejeni v tovarni Ganz in bratje teh vagonov se še vozijo po madžarskih tirih v notranjem prometu.
Slika Branko Kovač, forum: http://www.railserbia.net/forum/viewtop ... f=3&t=2482" onclick="window.open(this.href);return false;
Grobi načrt vagona:
Objavil Staad_Haag, ista tema kot prej
Iz zanesljivih virov vem, da niso bili narejeni v tovarni Ganz in bratje teh vagonov se še vozijo po madžarskih tirih v notranjem prometu.
Goran
Potniški vagoni iz 60-tih, narejeni na Madžarskem
Sem malo pobrskal ter našel še tole sliko, kjer se vidi del podstavnega vozička tega vagona, vidijo pa se tudi vrata vagona, ki so se kot že ugotovljeno, odpirala navznotri.Ljubitelj napisal/-a:glajz,
če se ne motim so prišli začetku poletja, konec pomladi 1961 (definitivno iz Madžarske), saj je to leto bil moj oče službeno v Pafawagu (Wroclaw) in smo potem se z njimi, ganz novimi odpeljali proti Divači in naprej v Ankaran, kjer je en del železnic imel neke hiške.
Vrata so se originalno odpirala navznoter
O številu pa ?
Bili so pa do prihoda Gošinih vagonov ekstra luksuzna kategorija zaradi izredno udobnega vzmetenja s spiralnimi vzmetmi in hidravličnimi amortizerji. Neprimerljivo s poljskim sranjem z 12 kupeji.
LPL
Zanimivo, da ima pa tudi že oznako RIC
Vlak Bratstva in enotnosti na poti v Srbijo -14 September 1961 (Dragiša Modrinjak, wikipedia)
... @Ljubitelj, ker praviš da si se takrat peljal s temi vagoni.... je bila notranjost enaka kot na spodnji sliki?
Vlak Bratstva in enotnosti na poti v Srbijo -14 September 1961 (Dragiša Modrinjak, wikipedia)
Re: Maribor in železnica nekdaj ....
@Gorchi hvala za posredovane podatke.Gorchi napisal/-a: Iz zanesljivih virov vem, da niso bili narejeni v tovarni Ganz in bratje teh vagonov se še vozijo po madžarskih tirih v notranjem prometu.
Sem se pa šele sedaj spomnil , da sva že prad časom po zs nekaj rekla ravno o teh vagonih, ko sem te spraševal po neki drugi fotografiji iz Večera.
Jo sedaj prilepim še tu:
Klik za večjo sliko
Se morda ve, kdo je bil izdelovalec teh vagonov?
Re: Maribor in železnica nekdaj ....
Bom pogledal doma, če se ne motim sem nekje na netu celo našel prospekt teh vagonov.
Leta 2006 sem še verjetno zadnjega slikal v muzeju v Ljubljani, katerega so potem lepo zakurili in je šel v staro železo. Sem pa jih nekaj odstavljenih našel še v Banja Luki konec aprila 2011, ki pa tudi niso lih v nekem zavidljivem stanju.
Leta 2006 sem še verjetno zadnjega slikal v muzeju v Ljubljani, katerega so potem lepo zakurili in je šel v staro železo. Sem pa jih nekaj odstavljenih našel še v Banja Luki konec aprila 2011, ki pa tudi niso lih v nekem zavidljivem stanju.
Goran
Re: Maribor in železnica nekdaj ....
...še malo sem pobrskal...
...@Stanley je na forumu zeljeznice.net, v temi Budimpeta-i-jesen/
prilepil časopisni izrezek o teh vagonih, verjetno gre za izsek iz takratne Nove proge (AVtor Pleterski), žal brez datuma.
Torej naj bi bilo teh vagonov vsaj 15 komadov
mmg. Torej so ti "madžari" prišli na naše tire pred Poljskimi X vagoni in pred vsemi Gošinimi (X, Y)?
p.s. Predlagam, da moderator prestavi teh nekaj zadnih objav v primernejšo temo, da ne smetimo po Mariboru.
...@Stanley je na forumu zeljeznice.net, v temi Budimpeta-i-jesen/
prilepil časopisni izrezek o teh vagonih, verjetno gre za izsek iz takratne Nove proge (AVtor Pleterski), žal brez datuma.
Torej naj bi bilo teh vagonov vsaj 15 komadov
mmg. Torej so ti "madžari" prišli na naše tire pred Poljskimi X vagoni in pred vsemi Gošinimi (X, Y)?
p.s. Predlagam, da moderator prestavi teh nekaj zadnih objav v primernejšo temo, da ne smetimo po Mariboru.
Re: Maribor in železnica nekdaj ....
Škoda, da se ne vidi barve, sedeži so bili prevlečeni z nekakšno imitacijo usnja (celo struktura) rjave barve. Glede na ostale detajle vidne na sliki so to originalni sedeži.... @Ljubitelj, ker praviš da si se takrat peljal s temi vagoni.... je bila notranjost enaka kot na spodnji sliki?
LPL
Re: Potniški vagoni iz 60-tih, narejeni na Madžarskem
Prema meni dostupnim podacima vagoni su građeni u Mađarskoj 1958-1961. i napravljeno je za JŽ ukupno 100 komada od kojih je 60 imalo i parno i električno grijanje a 40 samo parno i provodni kabel električnog grijanja sa spojnicama na čelima. Vmax kao i podaci o dimenzijama i težini manje-više odgovaraju onima iz mađarske skice gore ali čini mi se da su naši vagoni imali Oerlikon kočnicu i Schaltbau elektrogrijanje (kao kasnije Goša X i Y).
Ovo su slike sličnih vagona u Mađarskoj ali osim prozora (koji su u međuvremenu mogli biti promijenjeni) ni postolja nisu istog tipa.
http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/foto ... 050714.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/foto ... 180673.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/foto ... 8-8-11.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/foto ... 8-8-11.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/foto ... 050712.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Također je navedana godina gradnje 1972. ali to mi prema obliku ne djeluje vjerojatno.
http://www.vagonweb.cz/seznamy/START/Bp ... p?&lang=cs" onclick="window.open(this.href);return false;
A možda je stvarno ovo na slikama nešto noviji tip vagona...?
Ovo su slike sličnih vagona u Mađarskoj ali osim prozora (koji su u međuvremenu mogli biti promijenjeni) ni postolja nisu istog tipa.
http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/foto ... 050714.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/foto ... 180673.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/foto ... 8-8-11.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/foto ... 8-8-11.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/foto ... 050712.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Također je navedana godina gradnje 1972. ali to mi prema obliku ne djeluje vjerojatno.
http://www.vagonweb.cz/seznamy/START/Bp ... p?&lang=cs" onclick="window.open(this.href);return false;
A možda je stvarno ovo na slikama nešto noviji tip vagona...?
Zadnjič spremenil nik, dne 17.01.2014, 21:00, skupaj popravljeno 2 krat.
- RitterVonGhega
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1431
- Pridružen: 13.09.2012, 14:35
- Kraj: Maribor
- Kontakt:
Re: Potniški vagoni iz 60-tih, narejeni na Madžarskem
tudi še dva za restavracija JŽ ,tudi bil vozi za pohorc (sem bil mala in pelje vlak) se spomin da res
www.eurocitycard.blogspot.com novice in galerija..... :))
Re: Potniški vagoni iz 60-tih, narejeni na Madžarskem
Za te restorane nema nikakvih podataka o nabavi tako da su to vjerojatno tek naknadne pregradnje na bazi ovih vagona iz teme.RitterVonGhega napisal/-a:tudi še dva za restavracija JŽ ,tudi bil vozi za pohorc (sem bil mala in pelje vlak) se spomin da res
Koliko mi je poznato osim ovih 100 vagona drugog razreda za JŽ je u Mađarskoj 1958/59. napravljeno i 19 spavaćih kola a isti tip je isporučen i na MAV i na ČSD.
http://forum.e-train.fr/viewtopic.php?f ... 15#p873022" onclick="window.open(this.href);return false;
Zadnjič spremenil nik, dne 17.01.2014, 21:35, skupaj popravljeno 1 krat.
Re: Potniški vagoni iz 60-tih, narejeni na Madžarskem
Mađarski vagon slikan u Beču 60-ih i još dosta podataka o ovom tipu vagona...
http://www.drehscheibe-foren.de/foren/r ... 31,4433755" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.drehscheibe-foren.de/foren/r ... 31,4433755" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Potniški vagoni iz 60-tih, narejeni na Madžarskem
Tole sem pred časom našel o teh vagonih. Deluje kot uradni letak s podatki o teh vagonih. Edino kar me bega sta vzdolžni izboklini (ojačitvi) trupa, ki jih na potniških vagonih ni videti.
Goran
Re: Maribor in železnica nekdaj ....
Gorchi napisal/-a: Grobi načrt vagona:
Zgleda, da bo zogrnji prospekt kar pravšnji:
1. Oznaka na vagonu, da ima 72 sedežev
2. Razmak med podstavnima vozičkoma 16,5 m
3. Parno gretje KURZ (ter elektro razsetljava Pintsch)
Pa še kompozicija