Vagon JŽ

Debata okoli voznega parka
nik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 212
Pridružen: 15.04.2013, 22:50

Re: Vagon JŽ

Odgovor Napisal/-a nik »

preglednik napisal/-a:Med Zagrebom in Beogradom je nekaj časa poslovni vlak "Gustav Matoš". V katerih letih je bilo to, je bil sestavljen iz enakh (modrih) vagonov?
VR '88/89, '89/90, '90/91. i prvih mjesec-dva VR '91/92. Svi vagoni su bili ŽTP Zg Al (1. razred) Goša tip Y sa MD52 postoljima (gradnja '85. i '86.) i uz njih jedan zagrebački Y bife ili restoran nešto starije gradnje. Vlak nije usput nigdje stajao a lokomotiva je uvijek bila 442 zbog Vmax 160 km/h.

P120 Matoš Beograd(05:45)-Zagreb(10:15) na ulasku u Zagreb.
Slika
Foto: zbirka D.Staničić
Zadnjič spremenil nik, dne 10.09.2014, 23:12, skupaj popravljeno 1 krat.
jž 363
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 221
Pridružen: 17.01.2014, 21:13

Re: Vagon JŽ

Odgovor Napisal/-a jž 363 »

nik napisal/-a:Ovdje se vide bijelo-zeleni vagoni još sa JŽ oznakama (lokomotiva već ima SŽ).
Hvala na linkovima Nik! Fotografiju sam ranije već video u manjoj rezoluciji, pa prosto nisam mogao da prepoznam (i poverujem) u oznake JŽ vagona - a pored SŽ 363.

Poslovni vlak 120/121 Antun Gustav Matoš naj bi bil uveden kot še ena povezava (v rangu P vlaka) republiških prestolnic poleg vlaka Sava Ex - razlika je bila v tem da naj bi eden vlak iz ZG proti BG (podobno v nasprotni smeri) odpeljal zjutraj, drugi pa popoldan. Kdaj naj bi točno začel voziti pa ne vem (menda v začetku 80-ih), obratovanje pa je končal l. 1991.

Tukaj se najde nekaj slik vagonov z Matoša, vendar me je Nik že prehitel!

http://www.malezeljeznice.net/forum/ind ... 762/page-2

Ko še govorimo o vlakih iz tistih časov naj dodam še eno zanimivost (pa bom nehal delat off topic):
v času ko je promet na progi Zagreb - Beograd bil že prekinjen, so na takratnem ŽTP-ju Beograd v voznem redu 1992/93. načrtovali vlake med Beogradom, Zagrebom in Ljubljano, kot da bi vse potekalo brez ovir. Med ostalim so v VR vneli vlake Sava Ex, Venezia Ex, Simplon Ex, Slovenija Ex, ter novi poslovni vlak P161/163 Beograd - Ljubljana.
nik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 212
Pridružen: 15.04.2013, 22:50

Re: Vagon JŽ

Odgovor Napisal/-a nik »

jž 363 napisal/-a:
nik napisal/-a:Ovdje se vide bijelo-zeleni vagoni još sa JŽ oznakama (lokomotiva već ima SŽ).
Hvala na linkovima Nik! Fotografiju sam ranije već video u manjoj rezoluciji, pa prosto nisam mogao da prepoznam (i poverujem) u oznake JŽ vagona - a pored SŽ 363.

Poslovni vlak 120/121 Antun Gustav Matoš naj bi bil uveden kot še ena povezava (v rangu P vlaka) republiških prestolnic poleg vlaka Sava Ex - razlika je bila v tem da naj bi eden vlak iz ZG proti BG (podobno v nasprotni smeri) odpeljal zjutraj, drugi pa popoldan. Kdaj naj bi točno začel voziti pa ne vem (menda v začetku 80-ih), obratovanje pa je končal l. 1991.

Tukaj se najde nekaj slik vagonov z Matoša, vendar me je Nik že prehitel!

http://www.malezeljeznice.net/forum/ind ... 762/page-2

Ko še govorimo o vlakih iz tistih časov naj dodam še eno zanimivost (pa bom nehal delat off topic):
v času ko je promet na progi Zagreb - Beograd bil že prekinjen, so na takratnem ŽTP-ju Beograd v voznem redu 1992/93. načrtovali vlake med Beogradom, Zagrebom in Ljubljano, kot da bi vse potekalo brez ovir. Med ostalim so v VR vneli vlake Sava Ex, Venezia Ex, Simplon Ex, Slovenija Ex, ter novi poslovni vlak P161/163 Beograd - Ljubljana.
Sava je krenula, koliko sam uspio naći podataka, sa VR '80/81. a prije toga su paralelno na toj relaciji i u tom terminu vozili Emona i Zagreb Express, oba u rangu poslovnog vlaka. Savu je već od ranih godina gotovo redovito vukao prototip 442-001.

Sava u Beogradu sredinom 80-ih. Prva 3 ili 4 vagona do lokomotive su ŽG Lb; drugi od njih je plavi BRl bez bijele crte ispod prozora ali sa natpisom InterCity lijevo na boku. Taj vagon je oko 1990. preobilježen u ARl a na SŽ (valjda 90-ih) pregrađen u WRl.
Slika
http://www.malezeljeznice.net/forum/ind ... ress.3323/" onclick="window.open(this.href);return false;

SŽ i HŽ vagoni su u međunarodnom prometu nosili JŽ oznake sve do primanja ove dvije željeznice u UIC negdje u 8. mjesecu '92. (znači i prva dva-tri mjeseca VR '92/93.).

Vjerojatno je taj P161 trebao biti Matoš produljen do Ljubljane.

Ako netko ima bilo kakve slike Save (ili samo plavih vagona iz sastava Save) na području Slovenije bio bih mu jako zahvalan ako ih stavi ovdje u temu ili negdje drugdje na net. Isto vrijedi i za sve ostale slike JŽ poslovnih vlakova.
Odgovori