Siemens - Vectron

Debata okoli voznega parka
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3295
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Siemens - Vectron

OdgovorNapisal/-a Re 4/4 » 19.02.2015, 8:38

dingo napisal/-a:Pa so sploh že dobili kako naročilo za Vectrona v diesel verziji oz. je ostalo samo pri testnem primerku 247 901?


Mogoč pa naše vzburja ta slika :-D

http://www.railcolor.net/images/basic/siem_21761_72.jpg

@Desiro, kako je že z živami na SŽ-ju ;-)

Čeprav, zakaj nikoli traxxov ne poizkusijo... :-|
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4376
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Siemens - Vectron

OdgovorNapisal/-a Ljubitelj » 19.02.2015, 9:20

Čeprav, zakaj nikoli traxxov ne poizkusijo...


Preprost odgovor na preprosto vprašanje. Ugotovili bi namreč da so ustrelili kozla z nakumom Živ. Po polovoci prog ne smejo vozit (pretežke), čez mejo vozijo bolj po malo, zakaj potrebujejo lokomotive s Vmax=230 km/h ve sam ljubi bog, saj še nikoli niso peljale nekega EC/IC vlaka po progi s hitrostjo nad 120 km/h, etc...., etc.... in tako bodo preživele 1/2 svojega delovnega časa v povsem drugačni rabi, kot je njih osnovni namen.
TRAXX pa nudi lokomotive s primerljivo vlečno silo (za SŽ je to pravzaprav edini pomembni primerjalni kriterij), ki bi verjetno lahko obratovale po ostali polovici omrežja (21 t/os) brez telovadbe z "izrednimi" prevozi. Dosegale bi pa hitrosti, ki jih pravzaprav na SŽ ne morejo doseči nikjer, to je 140 km/h ali pa tudi 160 km/h v ustrezni varianti.
Končno ostane samo vprašanje, toda vsak laik bi verjetno upravičeno sklepal, da je 50% hitrejša lokomotiva s primerljivim pogonom vseeno kar nekaj dražja. Seveda pa to za SŽ nima prave primerjalne vrednosti, saj za kredite jamčijo davkoplačevalci.
Nenazadnje, se da pa v serija TRAXX dobiti tudi "dvosistemsko" Last mile verzijo, ki bi prišla še kako prav pri nekaterih vlakih (kontejnerski, RO-LA).

LPL
kristko1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 92
Pridružen: 21.10.2008, 16:44

Re: Siemens - Vectron

OdgovorNapisal/-a kristko1 » 19.02.2015, 9:32

Ljubitelj napisal/-a:
Čeprav, zakaj nikoli traxxov ne poizkusijo...


Preprost odgovor na preprosto vprašanje. Ugotovili bi namreč da so ustrelili kozla z nakumom Živ. Po polovoci prog ne smejo vozit (pretežke), čez mejo vozijo bolj po malo, zakaj potrebujejo lokomotive s Vmax=230 km/h ve sam ljubi bog, saj še nikoli niso peljale nekega EC/IC vlaka po progi s hitrostjo nad 120 km/h, etc...., etc.... in tako bodo preživele 1/2 svojega delovnega časa v povsem drugačni rabi, kot je njih osnovni namen.
TRAXX pa nudi lokomotive s primerljivo vlečno silo (za SŽ je to pravzaprav edini pomembni primerjalni kriterij), ki bi verjetno lahko obratovale po ostali polovici omrežja (21 t/os) brez telovadbe z "izrednimi" prevozi. Dosegale bi pa hitrosti, ki jih pravzaprav na SŽ ne morejo doseči nikjer, to je 140 km/h ali pa tudi 160 km/h v ustrezni varianti.
Končno ostane samo vprašanje, toda vsak laik bi verjetno upravičeno sklepal, da je 50% hitrejša lokomotiva s primerljivim pogonom vseeno kar nekaj dražja. Seveda pa to za SŽ nima prave primerjalne vrednosti, saj za kredite jamčijo davkoplačevalci.
Nenazadnje, se da pa v serija TRAXX dobiti tudi "dvosistemsko" Last mile verzijo, ki bi prišla še kako prav pri nekaterih vlakih (kontejnerski, RO-LA).

LPL

Tako pojasnilo lahko da samo nekdo, ki ne pozna vseh dejstev!
cokla
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 11396
Pridružen: 10.08.2007, 21:50
Kraj: ob levem bregu Save

Re: Siemens - Vectron

OdgovorNapisal/-a cokla » 19.02.2015, 10:36

kristko1 napisal/-a:
Ljubitelj napisal/-a:
Čeprav, zakaj nikoli traxxov ne poizkusijo...


Preprost odgovor na preprosto vprašanje. Ugotovili bi namreč da so ustrelili kozla z nakumom Živ. Po polovoci prog ne smejo vozit (pretežke), čez mejo vozijo bolj po malo, zakaj potrebujejo lokomotive s Vmax=230 km/h ve sam ljubi bog, saj še nikoli niso peljale nekega EC/IC vlaka po progi s hitrostjo nad 120 km/h, etc...., etc.... in tako bodo preživele 1/2 svojega delovnega časa v povsem drugačni rabi, kot je njih osnovni namen.
TRAXX pa nudi lokomotive s primerljivo vlečno silo (za SŽ je to pravzaprav edini pomembni primerjalni kriterij), ki bi verjetno lahko obratovale po ostali polovici omrežja (21 t/os) brez telovadbe z "izrednimi" prevozi. Dosegale bi pa hitrosti, ki jih pravzaprav na SŽ ne morejo doseči nikjer, to je 140 km/h ali pa tudi 160 km/h v ustrezni varianti.
Končno ostane samo vprašanje, toda vsak laik bi verjetno upravičeno sklepal, da je 50% hitrejša lokomotiva s primerljivim pogonom vseeno kar nekaj dražja. Seveda pa to za SŽ nima prave primerjalne vrednosti, saj za kredite jamčijo davkoplačevalci.
Nenazadnje, se da pa v serija TRAXX dobiti tudi "dvosistemsko" Last mile verzijo, ki bi prišla še kako prav pri nekaterih vlakih (kontejnerski, RO-LA).

LPL

Tako pojasnilo lahko da samo nekdo, ki ne pozna vseh dejstev!


@kristko1 ! Pa ne morš tko! @Ljubitelj ti bo teoretično dokazal, da so dejstva matematično dokazljiva in ti, posledično, pojma nimaš. :mrgreen:

sarkazem;press
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?

Da bi videle, če je res !

( Regis Houser )
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4376
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Siemens - Vectron

OdgovorNapisal/-a Ljubitelj » 19.02.2015, 10:41

kristko1, če že govoriš o (ne)poznavanju dejstev, pa povej kaj od tega kar sem napisal ne drži. Pa ti bom pomagal in odgovori:

1) po polovci prog (pustimo ob tem malo umetniške svobode, toda štajerski del je tovorno mnogo bolj pomemben kot jesenice-Dobova) ne smejo voziti
2)Kdaj so Žive že izkoriščale v normalnem obratovanju (pozabimo na kakšno posojanje tujnim upravljalcem) svojo Vmax v obsegu vsaj 60%
3)Ali bodo po 20 letih obratovanja (1/2 življenske dobe) kdaj dosegale hitrosti v okviru 60% načrtovane maksimalne.

Rezultat je pač takšen, da smo kupili lokomotive s precejšno vlečno močjo (absolutno premočnimi motorji, ki nikoli ne smejo biti polno izkoriščeni, kljub temu da že proizvajalec zagotavlja pri 3kV DC manjšo moč, ker se drugače sesede DC napeljava, deloma zaradi prešvoh napajalni postaj (preveri moč starejših napajalnih postaj) ali je med njimi prevelika razdalja in posledično je računalniško omejen tok, se pravi pogonska moč. Ne glede na zgledno vlečejo težke tovorne vlake, toda večino obratovalnega časa ne dosegajo niti 35% načrtovane maksimalne hitrosti. Pa da ne bo nekdo spet pripomnil, da tudi avte kupujemo za mnogo višje hitrosti, kot se uporabljajo, kar je seveda res, toda avto se ne kupuje po treznem ekonomskem razmisleku kot lokomotive.

LPL
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3295
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Siemens - Vectron

OdgovorNapisal/-a Re 4/4 » 19.02.2015, 11:11

Ljubitelja je treba razumet. On navija za Peso in Znle Griffin, Draggon... oz. Poljsko-Češko prodiranje s svojimi produkti k nam :-D Čeprav jim nič ne fali oziroma lahko brez težav konkurirajo "zahodu". A ne Ljubitelj. ;-)
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4376
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Siemens - Vectron

OdgovorNapisal/-a Ljubitelj » 19.02.2015, 12:21

Figo navijam za kogarkoli. So pa Pesini Regio Shark vlaki lastnoritno preiskušeni dot spodobni predstavniki svoje vrste, kar velja tudi za češke, pa magari predelane "šinobuse" v obliki Regio Nova.
Sicer pa čakam, kdaj mi bo krsistko1 povedal, kje so ob nakuku Žive uporabljale na omrežju SŽ polno moč 6MW, predvideno s strani proizvajalca za 3 kV DC omrežje, glede na to, da ima tipična napajalna postaja v Sloveniji precej manjšo moč 2x2,57 MW, ali pa še manj, recimo Vič komaj 1x2,27 MW in šele najnovejša (instalirana kar nekaj let po uvedbi 541) v Divači ima menda moč okoli 10 MW.

LPL
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6495
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Re: Siemens - Vectron

OdgovorNapisal/-a Gorchi » 19.02.2015, 12:26

Ljubitelj, pri vsej svoji analizi si pozabil na še en hudo pomemben podatek - lobi okoli Siemensa. In ker je (pre)močan, bomo vsaj do nadaljnega težko dobili karkoli od kateregakoli drugega proizvajalca.
Goran
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3484
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Siemens - Vectron

OdgovorNapisal/-a mkx » 19.02.2015, 13:58

Gorchi, vsi vemo kako je z lobiji pri nas in okolici. Kar pa ne pomeni, da jih želimo (ali smemo) uporabljati kot dejstva pri argumentiranju neke izbire. In @kristko1 je Ljubitelju napisal, da ne pozna vseh dejstev. Zato skupaj z Ljubiteljem nestrpno pričakujem razgrnitev manjkajočih dejstev, ki za razliko Ljubiteljevih govorijo v prid izbire Siemensa.
LP, Metod
cokla
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 11396
Pridružen: 10.08.2007, 21:50
Kraj: ob levem bregu Save

Re: Siemens - Vectron

OdgovorNapisal/-a cokla » 19.02.2015, 14:14

Ne vem kaj točno Vas ( velika začetnica namerno ) pri seriji 541 ? ](*,) To je bil po dolgem času edini res dober nakup. Z njimi praktično ni nobenih težav. [-X
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?

Da bi videle, če je res !

( Regis Houser )
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3484
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Siemens - Vectron

OdgovorNapisal/-a mkx » 19.02.2015, 14:41

cokla napisal/-a:Ne vem kaj točno Vas ( velika začetnica namerno ) pri seriji 541 ? ](*,) To je bil po dolgem času edini res dober nakup. Z njimi praktično ni nobenih težav. [-X

Če odštejemo Desirota in Pendolinota, potem je bil to po dolgem času edini nakup ... dober ali ne. Kar se lokomotiv tiče od Reganov naprej (s temi tudi menda ni dosti problemov), kar se vozil na splošno tiče (in ob zanemaritvi Desirotov in Pendolinotov) pa od Kanarčkov naprej (tudi ti so menda precej neproblematični). Oboje je bilo tam nekje sredi 80-tih let.
Najbrž pa je res, da gre večina slabe volje glede Siemensa na račun Desirota ... ki je iz istega hleva.
LP, Metod
cokla
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 11396
Pridružen: 10.08.2007, 21:50
Kraj: ob levem bregu Save

Re: Siemens - Vectron

OdgovorNapisal/-a cokla » 19.02.2015, 14:46

mkx napisal/-a:
cokla napisal/-a:Ne vem kaj točno Vas ( velika začetnica namerno ) pri seriji 541 ? ](*,) To je bil po dolgem času edini res dober nakup. Z njimi praktično ni nobenih težav. [-X

Če odštejemo Desirota in Pendolinota, potem je bil to po dolgem času edini nakup ... dober ali ne. Kar se lokomotiv tiče od Reganov naprej (s temi tudi menda ni dosti problemov), kar se vozil na splošno tiče (in ob zanemaritvi Desirotov in Pendolinotov) pa od Kanarčkov naprej (tudi ti so menda precej neproblematični). Oboje je bilo tam nekje sredi 80-tih let.



Saj se hecaš? Al pa res nimaš pojma?


mkx napisal/-a:Najbrž pa je res, da gre večina slabe volje glede Siemensa na račun Desirota ... ki je iz istega hleva.


Desiro pa je prototip, ki smo ga dobili poceni zato, da je bil tukaj v bistvu testiran. Zato toliko problemov...načeloma pa zasnova niti ni slaba.


Očitno vas moti le ime Siemens.... #-o
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?

Da bi videle, če je res !

( Regis Houser )
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3295
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Siemens - Vectron

OdgovorNapisal/-a Re 4/4 » 19.02.2015, 15:35

cokla napisal/-a:Ne vem kaj točno Vas ( velika začetnica namerno ) pri seriji 541 ? ](*,) To je bil po dolgem času edini res dober nakup. Z njimi praktično ni nobenih težav. [-X


Ljubitelja motita končna potovalna hitrost in moč same lokomotive... Ne ve pa, da se razpon vseh novih lokomotiv giblje od 4 do 7 MW, ter potovalne hitrosti od 160 do 230 km/h. Pač so to nekakšni neuradni standarti za elektro lokomotive. Kar se pa tiče siemens gor in dol... Nekako najboljše je, da ima operater v floti 2 ali več različnih proizvajalcev lokomotiv. Ker s tem prekineš neposredno odvisnost samo od enega proizvajalca. Za Avstrijce je pa takšen sistem zelo dober, namreč s tem ima Siemensova tovarna v okolici Gradca delo.
dingo
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 511
Pridružen: 08.08.2009, 15:42

Re: Siemens - Vectron

OdgovorNapisal/-a dingo » 19.02.2015, 15:46

Saj zato je pa škoda, da niso vzeli še tistih 8 opcijskih komadov lokomotiv serije 541 kolikor je predvidela pogodba (20+20). Upam, da bodo tudi v prihodnje kupovali že preizkušene modele lokomotiv ali motornih vlakov neglede na proizvajalca.
Tudi pri avtomobilih je dobro počakati z nabavo novega modela v prvem letu.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4376
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Siemens - Vectron

OdgovorNapisal/-a Ljubitelj » 19.02.2015, 17:24

Ne vem kaj točno Vas ( velika začetnica namerno ) pri seriji 541 ? To je bil po dolgem času edini res dober nakup. Z njimi praktično ni nobenih težav.


Cokla se sam že napisal da svoje delo, vleke težkih vlakov breg dobro opravljajo, kar so pa že prej sposojene Helge. Vprašanje pa je ali so za potrebe SŽ res optimalna izbira.

Ljubitelja motita končna potovalna hitrost in moč same lokomotive... Ne ve pa, da se razpon vseh novih lokomotiv giblje od 4 do 7 MW, ter potovalne hitrosti od 160 do 230 km/h. Pač so to nekakšni neuradni standarti za elektro lokomotive.


Ja Re4/4 in kaj je tukaj takega (hitrost, prevelika inšatlirana moč), kar ne bi danes že povedal .

Vsakemu razumnemu človeku je namreč jasno, da lokomotiva ki zmore 230 km/h ne more biti cenejša od podobne, z enako inštalirano močjo za 140-160 km/h. Pa glede na razmere na SŽ ni potrebno imeti 6MW moči, bi bilo 4-5 MW več kot razkošje.
Ostaja pa še en močan faktor, lobiji....., oziroma verjetno kar osebni interesi. Kakor nekateri, ki zajemajo na SŽ z veliko Žlico in ne morejo brez dobro plačanega posrednika nabaviti klumpastega rezervnega motorja, ali prodati stare lokomotive v Bosno......

LPL

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 5 gostov