Čeprav, zakaj nikoli traxxov ne poizkusijo...
Preprost odgovor na preprosto vprašanje. Ugotovili bi namreč da so ustrelili kozla z nakumom Živ. Po polovoci prog ne smejo vozit (pretežke), čez mejo vozijo bolj po malo, zakaj potrebujejo lokomotive s Vmax=230 km/h ve sam ljubi bog, saj še nikoli niso peljale nekega EC/IC vlaka po progi s hitrostjo nad 120 km/h, etc...., etc.... in tako bodo preživele 1/2 svojega delovnega časa v povsem drugačni rabi, kot je njih osnovni namen.
TRAXX pa nudi lokomotive s primerljivo vlečno silo (za SŽ je to pravzaprav edini pomembni primerjalni kriterij), ki bi verjetno lahko obratovale po ostali polovici omrežja (21 t/os) brez telovadbe z "izrednimi" prevozi. Dosegale bi pa hitrosti, ki jih pravzaprav na SŽ ne morejo doseči nikjer, to je 140 km/h ali pa tudi 160 km/h v ustrezni varianti.
Končno ostane samo vprašanje, toda vsak laik bi verjetno upravičeno sklepal, da je 50% hitrejša lokomotiva s primerljivim pogonom vseeno kar nekaj dražja. Seveda pa to za SŽ nima prave primerjalne vrednosti, saj za kredite jamčijo davkoplačevalci.
Nenazadnje, se da pa v serija TRAXX dobiti tudi "dvosistemsko" Last mile verzijo, ki bi prišla še kako prav pri nekaterih vlakih (kontejnerski, RO-LA).
LPL