Nove dizelske lokomotive

Debata okoli voznega parka
kvak
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 315
Pridružen: 18.07.2009, 16:34

Re: Nove dizelske lokomotive

OdgovorNapisal/-a kvak » 27.10.2020, 15:06

TGV Lyria napisal/-a:
mkx napisal/-a:Ob naslednji naravni nesreči tipa žled pa jok in stok ker takrat predsedniki ne bodo več pri roki (glede na stanje duha med Kolodvorsko in Parmovo bodo v muzeju stali obarvani kupi rje ne pa pogojno vozne lokomotive).


To je ekstremen primer, ampak ali ima smisel zato vzdrževati celo floto lokomotiv, ki sicer ne bodo imele kje voziti?
Dobro, zdaj se nam je za pol leta (ali več?) vrnil Soški koridor za dostavo v Acroni in Kovinar, vsak dan rohni doprega Reganov po Bohinjki. Ampak s pojavom 541 na vzhodu se je drastično zmanjšala (celo izginila?) potreba po dizel pomoči na hodoški progi, ki je bila doslej glavni rajon Reganov. Ostajajo bolj kot ne lokalne vleke: Rogatec, pa avtomobili v Novo mesto, pa Bohinjka. Ali je za to potrebnih celih 20 mašin?


kaj pa "napad" na hrvaški želežniški trg? Tam so že registrirani.
desiro
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1283
Pridružen: 21.01.2008, 14:45
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Re: Nove dizelske lokomotive

OdgovorNapisal/-a desiro » 27.10.2020, 17:40

TGV Lyria napisal/-a:
mkx napisal/-a:Ob naslednji naravni nesreči tipa žled pa jok in stok ker takrat predsedniki ne bodo več pri roki (glede na stanje duha med Kolodvorsko in Parmovo bodo v muzeju stali obarvani kupi rje ne pa pogojno vozne lokomotive).


To je ekstremen primer, ampak ali ima smisel zato vzdrževati celo floto lokomotiv, ki sicer ne bodo imele kje voziti?
Dobro, zdaj se nam je za pol leta (ali več?) vrnil Soški koridor za dostavo v Acroni in Kovinar, vsak dan rohni doprega Reganov po Bohinjki. Ampak s pojavom 541 na vzhodu se je drastično zmanjšala (celo izginila?) potreba po dizel pomoči na hodoški progi, ki je bila doslej glavni rajon Reganov. Ostajajo bolj kot ne lokalne vleke: Rogatec, pa avtomobili v Novo mesto, pa Bohinjka. Ali je za to potrebnih celih 20 mašin?


Mašine bi se lahko vzdrževalo, dalo za čas ko se jih ne potrebuje v najem z klavzulo da jih ob izrednih razmerah lahko odpokličemo...
The hardest part of my job is being nice to people who think they know how to do my job LOCOMOTIVE DRIVER
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3583
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Nove dizelske lokomotive

OdgovorNapisal/-a mkx » 27.10.2020, 21:54

TGV Lyria napisal/-a:
mkx napisal/-a:Ob naslednji naravni nesreči tipa žled pa jok in stok ker takrat predsedniki ne bodo več pri roki (glede na stanje duha med Kolodvorsko in Parmovo bodo v muzeju stali obarvani kupi rje ne pa pogojno vozne lokomotive).


To je ekstremen primer, ampak ali ima smisel zato vzdrževati celo floto lokomotiv, ki sicer ne bodo imele kje voziti?


Vse je stvar poslovne odločitve ... kot bi anglosaksonci rekli: "checks and balances". To, da je prevoznik sposoben prepeljati tovor (vsaj del) tudi v manj običajnih razmerah, je za (nekatere) stranke pomembno in faktor pri izbiri prevoznika. Torej je (manjša) flota dizelskih lokomotiv v rezervi lahko konkurenčna prednost za prevoznika. Seveda pa je na mestu vprašanje, koliko se prevozniku splača investirati v to rezervo. Dejstvo pa je, da se izjemne situacije dogajajo ... in bojim se, da se bodo dogajale čedalje pogosteje. Tako naravne (žled, ...) kot antropogene (zanesljivost obratovanja elektroenergetskega omrežja zna pasti v naslednjih letih iz večih razlogov). In v takih primerih je "aktiven" muzej (kjer so eksponati še kako vozni) lahko tudi zelo dobrodošla pomoč.
LP, Metod
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1524
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Nove dizelske lokomotive

OdgovorNapisal/-a preglednik » 27.10.2020, 22:37

TGV Lyria napisal/-a:
mkx napisal/-a:Ob naslednji naravni nesreči tipa žled pa jok in stok ker takrat predsedniki ne bodo več pri roki (glede na stanje duha med Kolodvorsko in Parmovo bodo v muzeju stali obarvani kupi rje ne pa pogojno vozne lokomotive).


To je ekstremen primer, ampak ali ima smisel zato vzdrževati celo floto lokomotiv, ki sicer ne bodo imele kje voziti?
Dobro, zdaj se nam je za pol leta (ali več?) vrnil Soški koridor za dostavo v Acroni in Kovinar, vsak dan rohni doprega Reganov po Bohinjki. Ampak s pojavom 541 na vzhodu se je drastično zmanjšala (celo izginila?) potreba po dizel pomoči na hodoški progi, ki je bila doslej glavni rajon Reganov. Ostajajo bolj kot ne lokalne vleke: Rogatec, pa avtomobili v Novo mesto, pa Bohinjka. Ali je za to potrebnih celih 20 mašin?


No, kaj pa kočevska proga, pa koroška proga, pa Šoštanj..., pa Kamniška...
preglednik
sraka1
Strojevodja II
Strojevodja II
Prispevkov: 74
Pridružen: 16.01.2013, 23:58

Re: Nove dizelske lokomotive

OdgovorNapisal/-a sraka1 » 28.10.2020, 1:42

mkx napisal/-a:zanesljivost obratovanja elektroenergetskega omrežja zna pasti v naslednjih letih iz večih razlogov


In kateri bi to naj bili? Kvečjemu bo omrežje z novimi povezavami (npr. daljnovod Cirkovce-Pince) ter novimi viri (npr. HE Srednja Sava in Mura, JEK2) postajalo le še stabilnejše.
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3545
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Nove dizelske lokomotive

OdgovorNapisal/-a Re 4/4 » 28.10.2020, 11:48

mkx napisal/-a:. Torej je (manjša) flota dizelskih lokomotiv v rezervi lahko konkurenčna prednost za prevoznika.

No ja. Večina kupuje dizelske, ker ni voznega voda, tovor pa imajo zagarantiran.
Na SŽ dizel flota ostaja aktivna, zaenkrat z Regani. Res pa da jih ne bo aktivinih vseh 20. Najprej pride zamenjava za Brižite, kasneje pa še za Regane. Tempo bo pa odvisen od denarnih sredstev. S čim bodo menjali Regane, bo pa odvisno, kaj bo ponudil trg. Trenutno se že povprašuje tudi po dualmode lokomotivah in se klasičnim dizelskim že izteka čas.

sraka1 napisal/-a:
mkx napisal/-a:zanesljivost obratovanja elektroenergetskega omrežja zna pasti v naslednjih letih iz večih razlogov


In kateri bi to naj bili? Kvečjemu bo omrežje z novimi povezavami (npr. daljnovod Cirkovce-Pince) ter novimi viri (npr. HE Srednja Sava in Mura, JEK2) postajalo le še stabilnejše.


S kapacitetami (termična prenosna zmogljivost) glede na velikost, ki jih lahko ponudi Slovenija, že danes nima težav. Je v samem vrhu. Z novo povezavi bodo povezave samo še povečane.
Večji problem je z bruseljsko norijo okoli zelene energije.

https://www.eposavje.com/gospodarstvo/s ... cijo-video

Že nekaj leti nekateri govorimo back up. Pa smo pač očitno samo lobij premoga. :roll:
sraka1
Strojevodja II
Strojevodja II
Prispevkov: 74
Pridružen: 16.01.2013, 23:58

Re: Nove dizelske lokomotive

OdgovorNapisal/-a sraka1 » 28.10.2020, 16:48

Re 4/4 napisal/-a:Večji problem je z bruseljsko norijo okoli zelene energije.

https://www.eposavje.com/gospodarstvo/s ... cijo-video

Že nekaj leti nekateri govorimo back up. Pa smo pač očitno samo lobij premoga. :roll:


Te špice je dosti bolj elegantno reševati s pametnim omrežjem. S tem bojo tudi plinske elektrarne, ki so bile standard pokrivanja špic, postale zastarele in nepotrebne. Pri končnih uporabnikih se začasno zaustavi ali zmanjša/omeji poraba pametnih porabnikov (npr. TČ/klimatskih naprav), v skrajni sili pa se pri večjih industrijskih porabnikih pa začasno zmanjšajo proizvodni procesi (npr. elektroliza v Talumu - razlog za rabatne cene električne energije).
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3545
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Nove dizelske lokomotive

OdgovorNapisal/-a Re 4/4 » 28.10.2020, 18:07

sraka1 napisal/-a:Te špice je dosti bolj elegantno reševati s pametnim omrežjem


Jaz tega (rezerve v sistemih) ne razumem kot špica... Pa dobro, ni prava tema.
sraka1
Strojevodja II
Strojevodja II
Prispevkov: 74
Pridružen: 16.01.2013, 23:58

Re: Nove dizelske lokomotive

OdgovorNapisal/-a sraka1 » 28.10.2020, 22:33

Re 4/4 napisal/-a:
sraka1 napisal/-a:Te špice je dosti bolj elegantno reševati s pametnim omrežjem


Jaz tega (rezerve v sistemih) ne razumem kot špica... Pa dobro, ni prava tema.


Oprosti, povezava, ki si jo prilepil v prejšnjem postu govori ravno o špicah (v Nemčiji), kjer niso uspeli zadostiti porabi s proizvodnjo. In namesto tega, da bi (po nepotrebnem) imeli backup v proizvodnji elektrike, je veliko bolj smiselno optimizirati porabo.

Da pa ne skrenemo preveč off-topic: sam sem mnenja, da bi floto Reganov bilo potrebno zmanjšati na maksimalno 5, pa še te v delno konzervacijo/muzej (za izredne razmere npr. žled). Posledično tudi nikakršna obnova (v stilu Đur) ni potrebna (saj lokomotive ne bodo namenjene redni uporabi, temveč resnično le izredni).

Za nove lokomotive pa dual mode, se razume. Preferenčno Stadler EuroDual, pa še zbirajo lahko med BoBo ter CoCo. Samo Vectron Dual-a ne; je še nepreverjen, čakalna doba dolga, pa tudi nasplošno nimajo Vectroni ravno bleščečega renomeja. Unifikacija nove flote (isti proizvajalec) s potniškim prometom (četudi sta s tovornim uradno ločeni entiteti) pa je morda še dodatni bonus, saj kvečjemu olajša nabavno verigo in vzdrževanje.
maxima
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 467
Pridružen: 25.01.2015, 14:55
Kraj: Divača

Re: Nove dizelske lokomotive

OdgovorNapisal/-a maxima » 28.10.2020, 23:08

sraka1 napisal/-a:Za nove lokomotive pa dual mode, se razume. Preferenčno Stadler EuroDual, pa še zbirajo lahko med BoBo ter CoCo. Samo Vectron Dual-a ne; je še nepreverjen, čakalna doba dolga, pa tudi nasplošno nimajo Vectroni ravno bleščečega renomeja. Unifikacija nove flote (isti proizvajalec) s potniškim prometom (četudi sta s tovornim uradno ločeni entiteti) pa je morda še dodatni bonus, saj kvečjemu olajša nabavno verigo in vzdrževanje.

Vectron Dual sploh ne pride v poštev..
Prvič je pretežek - 90t,
ima premalo moči - 2000kW
in ne more biti v MS verziji

Pa pustimo ob strani da je Vectorn po mnenju večine precej slab :)
Uporabniški avatar
petindvajsetka
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 804
Pridružen: 28.08.2011, 19:57

Re: Nove dizelske lokomotive

OdgovorNapisal/-a petindvajsetka » 29.10.2020, 8:35

maxima napisal/-a:
Pa pustimo ob strani da je Vectorn po mnenju večine precej slab :)


S teboj na čelu?? #-o #-o
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3545
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Nove dizelske lokomotive

OdgovorNapisal/-a Re 4/4 » 29.10.2020, 9:25

sraka1 napisal/-a:
Oprosti, povezava, ki si jo prilepil v prejšnjem postu govori ravno o špicah (v Nemčiji), kjer niso uspeli zadostiti porabi s proizvodnjo. In namesto tega, da bi (po nepotrebnem) imeli backup v proizvodnji elektrike, je veliko bolj smiselno optimizirati porabo.

.


Pa to ni špica. Špica je največja urna konica porabe (jutranja, popoldanska). To, kar je bilo v Nemčiji, je hudo odstopanje od voznega reda, ker so se preveč zanašali na en (nekontroliran) vir, ki tisti dan ni deloval. Po domače povedano, dogodek je bil popolnoma enako kot, če bi v Sloveniji v času remonta nuklearke, teš ne bi deloval, čeprav bi pričakovali, da bo. V pri nas ima na srečo nuklearka rezervo, teš pa (kot največji agregat) tudi, v Nemčiji pa rezerve ni bilo. Optimiziranje porabe, pa se že poslužuje že desetelje, ampak je to skrajni ukrep, zato se poslužuje k rezervi, ker ima ta več prednosti.

sraka1 napisal/-a:
Za nove lokomotive pa dual mode, se razume. Preferenčno Stadler EuroDual, pa še zbirajo lahko med BoBo ter CoCo. Samo Vectron Dual-a ne; je še nepreverjen, čakalna doba dolga, pa tudi nasplošno nimajo Vectroni ravno bleščečega renomeja. .


Eurodual je večinoma samo CoCo zaradi njegove teže. Ni poceni, zato je treba narediti računico. Vectron dualmode je pa namenjen samo nemšku trgu, ker je za povprečno dizel progo pretežak za 5-10 ton. CZ Loco je edini, ki gre neko srednjo pot.
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3583
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Nove dizelske lokomotive

OdgovorNapisal/-a mkx » 29.10.2020, 12:08

Lastnost hibridnih (elektrika / dizel) je ta, da so večinoma namenjene uravnoteženi uporabi z vsakim energentom (recimo pol ali več vožnje pod elektriko, ostalo z dizlom). Problem pri nas je, da imamo trenutno proge in ranžirne centre urejene tako, da ta lastnost ne pride preveč v poštev[*]. Zato je vprašanje, ali se za potrebe SŽ Tovorni promet res splača kupovati hibridne lokomotive. Tudi v primeru izrednih razmer je hibridnost lokomotive v omejeno pomoč. Recimo med žledom 2014: klanec iz Borovnice na Verd je bil hud zalogaj za Regane, pa so delani za dolgotrajno počasno vleko težkih vlakov. Herculesi so se menda obnesli še slabše pri vleki polnih porcij. In tipična polnokrvna hibridna lokomotiva je po moči (in ostalih karakteristikah) primerljiva s Herculesi, torej bi take lokomotive verjetno tudi imele težave z omenjenim vzponom, razen v primeru slabših adhezijskih pogojev zaradi višje lastne teže. Logistika bi bila torej tudi v primeru uporabe hibridk enaka (manjšanje bruta, ...), edino poraba dizla bi bila nekaj nižja v obdobju, ko so precejšnji del poškodovane VM že sanirali, ne pa še premaknili točke menjave lokomotiv (iz Pivke proti Logatcu). Pa v tem primeru je smiselno, da se lokomotive menja (ali pa doprega) čim bližje meji območja izrednih razmer, saj rezerve v dizelskih lokomotivah navadno ni travno na pretek (tudi v omenjenem primeru smo dobili pomoč nekaj Herculesov in HŽ-jev Đems, pa je bila večina Reganov še pri življenju).

S stališča nabavne cene in cene vzdrževanja je gotovo bolj smiselno kupiti sodobne main-line dizelke.

Drugo bi bilo, če bi recimo SŽ Tovorni promet vozil non-stop vlake iz Kopra (ali Trsta) v recimo Beljak po Soški progi ... pri vzponu od morja do Sežane bi se uporabljalo elektriko, med Sežano in Jesenicami pa dizel, prav tako za vožnjo od Jesenic do Beljaka (razen če hibridka ne bi bila celo MS, ampak v tem primeru bi bili potrebni še večji kompromisi zaradi večje teže).

[*] Takole po spominu lokalne proge potekajo nekako:
Soška / Bohinjska proga se na vsakem koncu zaključuje z ranžirnima postajama (Sežana in Jesenice), kjer se tipično menja tudi smer vožnje, zato je menjava lokomotive (namesto premik na drug konec vlaka) dokaj normalna operacija.
Ostale proge so tipično "slepe", torej se navezujejo samo na eno stran in tam je ponavadi tovorna/ranžirna postaja, do te pa tipično vodi samo kratek elektrificirani del. Recimo Kamniška proga v Zalog, Dolenjska proga v Zalog, Velenjska proga v Čret, koroška proga na Tezno. Ostale ne-elektrificirane proge so s stališča tovornega prometa nerelevantne ali pa kratke (npr. Ormož - DM, Grobelno - Imeno/Rogatec ali Ljutomer - Gornja Radgona) in se z uporabo hibridne lokomotive (v primerjavi s sodobno dizelko) ne prihrani praktično nič.
LP, Metod
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1524
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Nove dizelske lokomotive

OdgovorNapisal/-a preglednik » 29.10.2020, 12:25

Torej se ni za bati, da bo naš Regan ob prvi večji rekonstrukciji, dobil pantograf na streho!
preglednik
Uporabniški avatar
Tin€
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3641
Pridružen: 25.05.2006, 22:52
Kontakt:

Re: Nove dizelske lokomotive

OdgovorNapisal/-a Tin€ » 29.10.2020, 14:37

preglednik napisal/-a:Torej se ni za bati, da bo naš Regan ob prvi večji rekonstrukciji, dobil pantograf na streho!

Preglednik, hvala. Nasmejal sem se :D :D :D
Tine

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 5 gostov