Nove dizelske lokomotive

Debata okoli voznega parka
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4306
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Nove dizelske lokomotive

OdgovorNapisal/-a Ljubitelj » 13.11.2015, 10:44

Ljubitelj podaj mere tvojega 700kg kolosa in število obratov, da si bomo štromarji lahko predstavljali kašen je ta magnetni ležaj.
LP


Shema klasičnega magnetnega ležaja je na tejle sliki:

Slika

Shema nekega vztrajnika in motor/generatorja pa na tele

Slika
O merah ne bi kaj dosti govoril, saj 700 kg vrtavka ni kaj posebnega. Magnetni ležaji sploh niso tako eksotična stvar, če se ne motim so vgrajeni v vseh sodobnih turbinah/generatorjih, glej recimo stran firme Waukbearing.

Bolj neobičajni so nekateri hitro vrteči, po podatkih firme Celeroton se da doseči tudi 500.000 RPM.

Seveda se za "sila napredne sisteme" predvideva uporaba superprevodnih magnetov, toda verjetno je njih usoda podobna shranjevalnikom el. energije v magnetnem polju supeprevodnim tuljave. V 90-tih se je mnogo govorilo, rezultati pa so bolj....... Obratuje nekaj manjših z kapaciteto 1MWh in služijo za kontrolo napetosti v omrežju in ena večja testna (20 MWh, 40MW za 1/2 h). Stvar je očevidno predraga zaradi stroškov hlajenja in dragih materialov....

LPL
Uporabniški avatar
TERMINATOR
Mojster
Mojster
Prispevkov: 621
Pridružen: 11.02.2007, 11:45

Re: Nove dizelske lokomotive

OdgovorNapisal/-a TERMINATOR » 13.11.2015, 10:53

Ko delam z računalnikom, je vse drugo bolj zanimivo :lol:


Ljubitelj napisal/-a:
Torej kondlni so še daleč od idealiziranega prikaza trgovcev. V resnici z vso pripadajočim krmiljenem en 125V blok kondenzatorjev doseže komaj 2-3Wh na kg shranjene energije pri cca 100-200mohm notranje upornosti. Zamolčijo pa podatek, da je pri 60°C, življenska doba teh kaset komaj nekaj nad 1000h obratovanja.




O tem, da je življenska doba odvisna od temperature je seveda dobro znano. Tudi z ono GE hibridno lokomotivo so bile skoz in skoz težave z baterijami, ozirom nadzorom njihove temperature. Baterije so namreč še bolj občutljive na temperaturo zaradi večjih uporov. Sam bi rekel, če bi hotel vgraditi hranilnik v napajlno postajo (ostanimo pri železnici) bi se odločil za vztrajnik, raje težji in manj kompliciran, saj v tem primeru ni potrebe po hrambi "podarjene" energije v nekem dolgem času in zadeva dokazano deluje leta in leta. Kot rečeno, poskusi bodo pokazali, kaj je ekonsko bolj upravičeno v enakih pogojih rabe.

LPL


Ljubitelj MANJŠE. Alternator v tvojem PSAju z lahkoto hitro polni akumulator s 100A. Je pa res, da 30% energije spreminjaš v toploto. In dolgo časa to ni glih priporočljivo, če ne odvajaš toplote.

Z bicilki so so pa že igrali. Kdo to vse plačuje? Birokratom res z lahkoto vse prodajo.

https://en.wikipedia.org/wiki/Gyrobus

Pa še merodajna stran za bicikle. Poglej življensko dobo.

https://www.uaf.edu/files/acep/BoeingFlywheelOverview_06_20_2012.pdf
Uporabniški avatar
TERMINATOR
Mojster
Mojster
Prispevkov: 621
Pridružen: 11.02.2007, 11:45

Re: Nove dizelske lokomotive

OdgovorNapisal/-a TERMINATOR » 13.11.2015, 10:58

Mejčken si me prehitel:
Poglej v pdfju, kako to ocenjujejo inženirji in ne razni doktorji, magistri, paracelzusi,....
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3452
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Nove dizelske lokomotive

OdgovorNapisal/-a mkx » 13.11.2015, 13:40

Re 4/4 napisal/-a:4) Teš deluje ponoči na tehničnem minimumu. Tudi čez dan proizvodnja niha; Odvisno pd sistemskih zahtev sistema. Nek pa vedno! deluje na tehničnem maximumu, zaradi sistemske zahteve po regulaciji frekvence in!, da se gorivo v 18 mesečnem ciklu izkoristi do kraja.

Tole o NEK skoraj drži. Samo da za to ni tehnoloških argumentov; jedrske elektrarne imajo sposobnost regulacije vsaj toliko kot primerljivo velike termoelektrarne. V NEK pa so regulacijo praktično ukinili že na samem začetku obratovanja in to verjetno iz dveh razlogov: a) iz strahu pred novo tehnologijo (ni bilo izkušenj z spreminjanjem obremenitve) in b) zaradi ekonomičnosti (kljub vsemu je jedrsko gorivo še vedno najcenejši primarni energent). Regulacijo frekvence načeloma dela vsaka elektrarna, NEK niti ni najmočnejši generator tod okoli (TEŠ5 in TEŠ6 sta primerljiva oz. močnejša).
Ne drži del o "izkoristku goriva do kraja", gorivo se ne menja v celoti ampak selektivno glede na iztrošenost. Vsakokrat najbolj iztrošeni del goriva vzamejo ven, manj iztrošeno gorivo pomaknejo proti sredini gorivnega elementa, novo gorivo pa razporedijo po obodu gorivnega elementa (s tem upajo na malo boljši izkoristek deloma iztrošenega goriva, saj zaradi centralne lege prestreže nekaj več nevtornov z ustrezno energijo ki poganjajo verižno reakcijo).

Glede na to, da so načeloma vse elektrarne "privat" in neodvisne od upravljalca omrežja (ELES) je takole favoriziranje NEK pravzaprav prikrita državna pomoč eni izmed energetskih družb na trgu.
LP, Metod
enroxil
Vajenec
Vajenec
Prispevkov: 21
Pridružen: 28.04.2014, 17:03

Re: Nove dizelske lokomotive

OdgovorNapisal/-a enroxil » 15.11.2015, 0:17

Ljubitelj napisal/-a:
Varnost te skrbi? Kaj pa, če ti povem, da če poči jez v prečrpovalni elektrarni na Avstrijskem Koroškem, da od Maribora ne ostane nič.


Ne pretiravaj, še noben jez ni počil kar tako nenadoma. Nam najbližja katastrofa vajont/Langarone severno od Benetk se ni zgodila zaradi porušitve jezu (še vedno si ga lahko ogledaš) temveč je voda zaradi zemeljskega plazu pljusknila preko njega. So pač gradili na geološko neprimernem področju. Tudi v Frejusu v Franciji je bila kriva zanikrna geologija in posledično zanič temeljenje betonskega jezu.

Toliko o katastrofičnosti jezu. Jezero pri Sobothu (Soboth Stausee) pa ima zemeljsko pregrado, če me moj kolesarski spomin ne vara....

LPL

Kako nenadoma pa se lahko vsak jez,most lahko podre pa si oglej-te v raznih dokumentarcih.
In to brez vsakega opozorila!(Ti izgleda mislis,da take katastrofe posiljajo telegrame par ur prej!
Vedno pa je negdo kriv,pa cetudi cebelica katera je prisla pit na rob jezu!
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1374
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Nove dizelske lokomotive

OdgovorNapisal/-a preglednik » 15.11.2015, 10:21

Regulacia moči NEK poteka na dva načina: s preminjanjem koncetracije borove kisline v primarnem krogu, ter z položajem regulacijskih palic v reaktorju, ki vpijajo nevtrone in upočasnujejo reakcijo. Oba načina pa imata precej veliko časovno konstanto, torej je to regulacija bolj na dolgi rok, kar pa ne ustreza klasični regulaciji frekvence v elektrarnah. Pri termoelektrarni se pač pripre ventil in zmanjša dovod goriva, najhitreje pa to gre pri plinskih elektrarnah.
preglednik
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3452
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Nove dizelske lokomotive

OdgovorNapisal/-a mkx » 15.11.2015, 11:31

Gremo z OT dabato glede elektrarn in EES v to temo.
LP, Metod
zigc0601
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 118
Pridružen: 25.08.2011, 17:48

Re: Nove dizelske lokomotive

OdgovorNapisal/-a zigc0601 » 15.11.2015, 11:39

preglednik napisal/-a:Regulacia moči NEK poteka na dva načina: s preminjanjem koncetracije borove kisline v primarnem krogu, ter z položajem regulacijskih palic v reaktorju, ki vpijajo nevtrone in upočasnujejo reakcijo. Oba načina pa imata precej veliko časovno konstanto, torej je to regulacija bolj na dolgi rok, kar pa ne ustreza klasični regulaciji frekvence v elektrarnah. Pri termoelektrarni se pač pripre ventil in zmanjša dovod goriva, najhitreje pa to gre pri plinskih elektrarnah.


Glede regulacije NEK: regulacijo ima glede na opis @preglednika, vendar kot sem jez razumel na ogledu NEK je regulacija s položajem palic hitra v primeru napak (če pride do okvare jih lahko v nekaj trenutkih odstranijo). Borova kislina pa je počasen proces, ki ima bistveno težavo v tem, da je potrebno odvečno raztopino nekje skladiščiti (ogromni rezervoarji po nekaj 10.000 m2), zato je praktično neuporabna za dnevno prilagajanje potreb omrežja. Zato NEK deluje v pasu max tehnološke moči, vršne moči pa pokrivajo HE in črpne elektrarne.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4306
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Nove dizelske lokomotive

OdgovorNapisal/-a Ljubitelj » 15.11.2015, 15:44

Kako nenadoma pa se lahko vsak jez,most lahko podre pa si oglej-te v raznih dokumentarcih.
In to brez vsakega opozorila!(Ti izgleda mislis,da take katastrofe posiljajo telegrame par ur prej!
Vedno pa je negdo kriv,pa cetudi cebelica katera je prisla pit na rob jezu!


Kar naenkrat se ne podre nobena zgradba. Stalno so najprej določeni znaki ”nenavadnega obnašanaja”. Ne glej preveč dokumentarce na TV, tam so tudi v Slovenskem primorju kopali v tunelu trdo magmatsko kamenino, posledično sSo vsi slovenski geologi in geomehaniki (recimo novica iz družinskega kroga) imeli teden dni težave z smejalno boleznijo. (Rezkali so namreč dokaj mehke plasti krede). Toliko o znanju z dokumentarnih oddaj.

Nam najbližja katastrofa, namreč ona na jezu Vajon, ki je prizadela mestece Langarone, kakšnih 2000 m se ni zgodila zaradi porušitve jezu, temveč zaradi zemeljskega plazu, ki se je sprožil v jezero in povzročil velik pljusk. In samo o tem sem pisal in ne o nekih porušitvah o katerih sanjaš!

On October 9, 1963, at 10:39pm 260 million cubic metres of rock broke off from the top of Monte Toc, on the border between Veneto and Friuli Venezia Giulia. It fell into the reservoir of the Vajont Dam, producing an enormous wave of at least 50 million cubic metres of water. The dam, completed in 1959 and one of the biggest in the world at the time, did not suffer any serious damage. However, flooding destroyed several villages in the valley and killed almost 2,000 people. A third of the population of Longarone, the largest village downstream of the dam, perished. Though the dam incorporated the latest technical expertise, it had been built without due consideration of geological reports, possible tectonic problems, local knowledge of the territory and Monte Toc's connate instability.


Torej malo preštudiraj geomehaniko, saj ni tako težka, enih 5 let študija po maturi, 5 let merodajnih izkušenj in se spet javi....

LPL
Uporabniški avatar
leteči vlak
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2305
Pridružen: 04.03.2009, 10:20
Kraj: Grosuplje
Kontakt:

Re: Nove dizelske lokomotive

OdgovorNapisal/-a leteči vlak » 27.09.2017, 21:00

A smo na forumu že kaj omenjali razpis za nakup štirih novih diesel premikalnih lokomotiv? Naročnik je SŽ Tovorni promet.

Predmet javnega naročila je »Nabava novih dizel lokomotiv za premik«, ki obsega 4 dizel lokomotive za premik, vključno s certificiranjem in pridobitvijo uporabnega in obratovalnega dovoljenja. Ponudniki morajo ponuditi dobavo dizel-hidravlično izvedbo 3-osnih lokomotiv za premik, skladno s pogoji zapisanimi v tehničnem delu razpisne dokumentacije.
Podrobnejši opis predmeta javnega naročila in druge tehnične zahteve naročnika so določene v tehničnih specifikacijah – Tehnične zahteve za nabavo novih dizel lokomotiv za premik, te razpisne dokumentacije.
Ponudnik mora v ponudbo vključiti tudi šolanje kadrov SŽ VIT d.o.o. za upravljanje in vzdrževanje ter popravila lokomotiv, šolanje pooblaščenih oseb naročnika, tehnično dokumentacijo, katalog nadomestnih delov, opremo delavnic za vzdrževanje s potrebnimi posebnimi orodji in napravami ter za vzdrževanje potrebno programsko opremo, pridobitev uporabnih in stalnih obratovalnih dovoljenj, skladno z zahtevami v tehničnem delu razpisne dokumentacije.


Več na povezavi: https://www.enarocanje.si/Obrazci/?id_obrazec=223329
Aljaž
Uporabniški avatar
Regan 664
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3387
Pridružen: 24.01.2006, 16:23

Re: Nove dizelske lokomotive

OdgovorNapisal/-a Regan 664 » 28.09.2017, 6:06

leteči vlak napisal/-a:A smo na forumu že kaj omenjali razpis za nakup štirih novih diesel premikalnih lokomotiv? Naročnik je SŽ Tovorni promet.


Res je, menda naj bi zamenjale đure v Kopru.... 3-osna dizel hidravlična.... :roll: [-o<
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3452
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Nove dizelske lokomotive

OdgovorNapisal/-a mkx » 28.09.2017, 17:18

Regan 664 napisal/-a:
leteči vlak napisal/-a:A smo na forumu že kaj omenjali razpis za nakup štirih novih diesel premikalnih lokomotiv? Naročnik je SŽ Tovorni promet.

Res je, menda naj bi zamenjale đure v Kopru.... 3-osna dizel hidravlična.... :roll: [-o<

Ali bodo Jembahe 732 iz kopriv potegnili?
Resno: kaj na tržišču pa bi lahko, poleg Vossloh G6, ustrezalo specifikaciji?
LP, Metod
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3230
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Nove dizelske lokomotive

OdgovorNapisal/-a Re 4/4 » 29.09.2017, 8:17

mkx napisal/-a:Resno: kaj na tržišču pa bi lahko, poleg Vossloh G6, ustrezalo specifikaciji?


Voith Gravita 5 C, Gmeinder D 60 C... Če pa Alstom ponuja tudi H3 samo v dizel hidralvičnem pogonu, pa ne vem.
boris
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 291
Pridružen: 10.09.2006, 21:22
Kraj: Obala

Re: Nove dizelske lokomotive

OdgovorNapisal/-a boris » 29.09.2017, 9:56

branje tehničnih zahtev razkrije, da ni nikjer omenjena avtomatska spenjača in etcs...
Uporabniški avatar
leteči vlak
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2305
Pridružen: 04.03.2009, 10:20
Kraj: Grosuplje
Kontakt:

Re: Nove dizelske lokomotive

OdgovorNapisal/-a leteči vlak » 12.12.2017, 0:57

Na Portalu javnih naročil so objavljeni rezultati razpisa za nakup štirih novih diesel premikalnih lokomotiv. Ponudbo je oddalo le podjetje Vossloh, a jih je SŽ TP zaradi previsoke cene zavrnil.
Aljaž

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 3 gostov