30 novih potniških garnitur v letu 2016

Debata okoli voznega parka
Zaklenjeno
senitel
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 146
Pridružen: 02.08.2013, 13:15

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a senitel »

Regan 664 napisal/-a:Vlada mora odobriti jamstvo oz. kredit v višini cca 150 mio eur za nakup novih garnitur. Pol pa bo akcija....
Mramor ne bo pustil, da bi se s tem neposredno povečal dolg države.. že zaradi HSE visi v zraku 440mil€ poroštvo, (ni pa tak problem ko se gre pufat JS seveda).. Verjetno pa SŽ kakega pametnega pufa brez neposrednega poroštva drzave ne bo dobila(EIB npr.). Mogoče pa uberejo strategijo kot pri Desirojih in se z problemom odplačila ukvarjajo čez 5,10 let ko zapade in se pirem izsili državo :D .
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4297
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

bisabre napisal/-a:Rad bi te videl, ko bo zadeva požegnana in se bo videlo kaj vse so obljubljali in kaj na koncu v resnici kupili. Staviti si upam, da strojevodij in drugih poznavalcev zihr ne bodo spraševali za nasvet.
In kaj mi boš potem povedal? In kaj so obljubljali? Kolikor vem od dodatne opreme Wi-fi. Pa še ta je odvisen od ponudnikov telekomunikacijskih storitev.

In dobro vem, kaj ponuja trg in kakšne so cene garnitur, tako, da me bo presenetilo samo, če bo Stadler dobil razpis.

Edit: Srbi so za 100 milijonov dobili 21 stadlerjev. Miro, kdo je predrag. :evil:
bisabre
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 663
Pridružen: 19.07.2015, 13:34

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a bisabre »

Srbi imajo jajca in dajo nekaj nase, čeprav so malo specifični :wink:, mi smo pa navadni pepčki, ki dovolimo, da nas četa politikantov šeta amo tamo, ki je dosegla, da je folk postal apatičen, da govori, da tako nič ne more, ker imajo "oni" popolno oblast. Cilj je dosežen, mi pa počepamo ko kure. Zato pa mamo kar mamo.
A veš kaj bi Srbi naredili s takim pimpkom, ki bi jim rekel, da so mali ljudje pa da delavci že ne bodo vodili države? Hja, ima da ga traže, ima da ga nadžu, ima da ga nema. :kij :mrgreen:
Simpl je tanartabul.
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4297
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2567
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

Re 4/4 napisal/-a:http://www.siemens.com/global/en/home/p ... mireo.html


Ravno v nepravem času :?
Ughh... se že tresem... spet bomo poskusni zajčki
Uporabniški avatar
kozorog
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 382
Pridružen: 12.09.2013, 15:45
Kraj: Celje

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a kozorog »

Dušan Mes kupuje nove potniške vlake za 140 milijonov evrov

12.07.2016

Železnicam je v zadnjih desetletjih uspelo zapraviti večino prednosti, ki so jih imele v potniškem prometu; jih še lahko nadoknadijo?

Železnice so vedno imele precej prednosti pri prevozih na daljše razdalje, v zadnjih letih pa so v Sloveniji postale povsem nekonkurenčne - z izjemo nekaterih redkih povezav. Na Slovenskih železnicah sicer obljubljajo, da se bo to spremenilo. Vendar ker je to povezano z velikimi naložbami in organizacijskimi spremembami, predvsem pa s spremembo kulture, je izid negotov. Hkrati na trg vstopajo novi igralci kot je Flixbus, ki so iz petdesetletnega spanca predramili panogo avtobusnih prevozov.

Letos poleti razpis za 25 do 30 potniških vlakov

Mes, šef Slovenskih železnic, napoveduje, da bodo še letos poleti objavili razpis za nakup od 25 do 30 potniških vlakov v skupnem znesku 140 milijonov evrov. Novi vlaki bodo prispeli na naše tire v letih 2017 in 2018. Nakup bodo financirali delno z lastnim denarjem, delno pa s posojili. Vendar z nakupom novih vlakov še ne bo čudežne rešitve za nekonkurenčnost železniškega potniškega prometa. »Zavedamo se, da je težava v nefleksibilnosti železnic v Evropi. Pri nas je velika omejitev tudi v številu zapor zaradi prenov proge,« pravi Mes. Za ponazoritev: vlak med Ljubljano in Beogradom bi lahko že zdaj pripeljal v šestih urah, če ne bi bilo dveurnega čakanja na meji med Hrvaško in Srbijo. Tudi med Avstrijo in Nemčijo ne gre gladko, še zlasti odkar so se lani zaradi beguncev zaostrile mejne kontrole.

Motnje v pretočnosti prog so tudi zaradi posodab*ljanja železniške infrastrukture. Na trasi proti Gorenjski bo teh ovir nekoliko manj, med Celjem in Zidanim Mostom pa se bodo letos razmere poslabšale.

Načrt: boljše povezave do Dunaja, Budimpešte, Münchna in Benetk

Naš kratkoročni načrt je že letos pripraviti konkurenčne povezave do Dunaja, Budimpešte, Münchna in Benetk. Vendar to ni odvisno samo od nas, moramo se dogovoriti tudi z drugimi ponudniki. Mi smo sposobni narediti povezavo od Ljubljane do Budimpešte tudi pod sedmimi urami. Do konca leta bomo imeli produkte do teh štirih mest, ki bodo konkurenčni avtobusnim prevoznikom. Ko kupimo nove vlake, bomo najprej uredili povezave od Ljubljane z okolico proti Gorenjski, Zasavju in Štajerski ter proti Primorski do Divače,« pravi Mes.

Od Ljubljane do Dunaja zdaj vozijo vlaki šest ur, enako od Ljubljane do Münchna. »Do Dunaja in do Münchna hočemo skrajšati vozni čas na štiri ure in pol, to bi bil super čas. Do Beograda izboljšav ne bo, ker je tam zaradi zastarelih prog hitrost večinoma omejena na 40 kilometrov na uro.«

Zgodovinski premik: enotna vozovnica in Wi-Fi

Precej sprememb in izboljšav v JPP pa lahko pričakujemo jeseni, ko naj bi 29. septembra začel delovati sistem integriranega javnega potniškega prometa (IJPP), ki prinaša tudi enotno vozovnico. Gre za razmeroma preprosto spremembo, ki so jo že pred leti začeli uvajati po evropskih mestih in s katero smo zaradi različnih interesov prevoznikov zavlačevali približno deset let. V praksi to pomeni sinhronizacijo voznih redov prevoznikov v javnem potniškem prometu - tako cestnih kot železniških in usklajene vozne rede. Digitalizacija bo tudi v tem primeru precej spremenila procese v ozadju: vse bo bolj pregledno, končno naj bi dobili tudi enotno mesto za vpogled v vozne rede, bolj pregledna bo delitev milijonskih subvencij za javni potniški promet. In na koncu, na vlakih naj bi jeseni uvedli tudi Wi-Fi. Temu bi lahko rekli tudi prvi velik razvojni preskok, odkar je Avstro-Ogrska pred približno 170 leti čez Slovenijo zgradila povezavo med Dunajem in Trstom.
Vir-http://tl.finance.si/8847197/Dusan-Mes- ... onov-evrov
trance0
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 849
Pridružen: 25.10.2012, 12:29

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a trance0 »

Mes spet naklada. Kako bodo SŽ skrajšale potovalni čas do Dunaja, Münchna, Benetk, Budimpešte, če še primestnih povezav v okolic Ljubljane v četrt stoletje niso uspeli urediti in kaže, da jih tudi v naslednjih 25 letih ne bodo.
suha
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 443
Pridružen: 01.02.2011, 10:16

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a suha »

Zanimivo kako se je začelo nekaj le premikat, ko je prišla konkurenca:

DB: IC BUS https://www.bahn.de/p/view/angebot/fernbus/index.shtml
OBB: Hellö Bus https://www.helloe.com/
Flixbus oz. MeinFernbus: https://www.flixbus.si/?wt_mc=paid.si.F ... 0wodSUgOuA

Glede na videno, na Ljubljanski železniški/avtobusni postaji, avtobusi pokajo od obilice potnikov.

Lahko bi pokali tudi vlaki, pa so zaspali, pa ne samo na SŽ. Upam, da se morda Flixbus vrine tudi v železniške prevoze. Po spominu je firma stara le 2-3 leta in je zrasla po padcu omejitev medmestnih prevoznih omejitev med Nemškimi mesti. Prej so Nemški zakoni določali, da so lahko medmestne povezave vzpostavljene le preko vlakov. SKratka vse je mogoče in upam na najboljše.
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4297
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

trance0 napisal/-a:..., če še primestnih povezav v okolic Ljubljane v četrt stoletje niso uspeli urediti in kaže, da jih tudi v naslednjih 25 letih ne bodo.
Kaj, ko bi za primestne povezave poskrbela Ljubljana sama s kakšnim s-bahnom, kar je praksa v tujini! Ko boš enkrat uporabil vlak na stranskih progah, boš videl, da je okolica Ljubljanje povezana z luksuzom.


@Suha, ker očitno nisi na tekočem. DB bus je rekel sayonara iz Balkana. Nerentabilen!
trance0
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 849
Pridružen: 25.10.2012, 12:29

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a trance0 »

Za to bi morala država poskrbeti, ki je lastnik infrastrukture in SŽ. Če še slučajno ne veš, MOL lahko ureja le LPP in ceste.
Ajznponar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 858
Pridružen: 09.07.2009, 22:24

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a Ajznponar »

Ne vem točno, ali naj to nalepim v medijski oddelek ali sem, v glavnem, Finance so po nekaj dnevih odklenile "potopis" o avanturističnem popotovanju s kanarčkom med NM in LJ oz. Škofljico.
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4297
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

trance0 napisal/-a:Za to bi morala država poskrbeti, ki je lastnik infrastrukture in SŽ. Če še slučajno ne veš, MOL lahko ureja le LPP in ceste.
Primestne proge do Ljubljane (glavne proge) so v dokaj dobrem stanju, glede na proge daleč stran od Ljubljane. Ja tudi drugje bi radi uporabljal vlak.

Sicer pa tvoja paničarjenja spet ne razumem. Sedaj mi tule o infri govoriš, v prejšnjem prispevku pa govoriš, da Mes naklada, kako niso uspeli urediti primestnih prog do Ljubljane. In kako naj bi SŽ potniški promet uredil primestne proge, če jih MOL ne sme? Je pa ja SŽ PP ločen od infre. Enako, kot je MOL ločena od obvoznice.

Drugače pa ob taki novici, ko se vsaj nekaj poskuša premikati na bolje, se najde spet nekdo, ki more nekaj negativnosti vnesti. #-o
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4763
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Primestne proge do Ljubljane (glavne proge) so v dokaj dobrem stanju, glede na proge daleč stran od Ljubljane. Ja tudi drugje bi radi uporabljal vlak.
To je dokaj res, namreč da bi tudi drugje uporabljali vlak, toda podatek o številu potnikov pove, da so ti skoncentrirani na proga v Ljubljano, na Štajerskem je dokaj pomembno Celje, Maribor pa v železniškem prometu ne figurira kot neko transpotno središče, saj nima toliko potnikov kot Litija in Škofja Loka skupaj.

O stanju prog pa samo to, lepo bi bilo, če bi se vlaki recimo na Dolenjski in Kamniški progi srečevali hitro kot na Gorenjki progi. In to je samo stvar ureditve nekaj postaj, če se omejimo do Ivančne Gorice naprimer.

LPL
trance0
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 849
Pridružen: 25.10.2012, 12:29

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a trance0 »

Kar je omenil Ljubitelj, sem imel v mislih. Negativizem? Lahko tudi tako temu rečeš, druga beseda bi lahko bila pa realno stanje. Sicer pa je SŽ konglomerat tako organiziran, da deluje kot neusklajena celota, nad vsem pa bdi nesposobna država oz. ministrstvo za promet in kdo ve kaj še vse. Mesovo nakladanje, kako bo on uredil povezave s sosednjimi mesti v tujih državah, mi je pa smešno, saj še tam, kjer ima neskončno več vpliva(beri: pri podružnicah SŽ in slovenskih državnih ustanovah), ni sposoben doseči kakšnih omembe vrednih premikov. Zdaj se bo pa hvalil, kako bo v nekaj letih vlak časovno konkurenčen avtu na glavnih progah SŽ in kako bomo lahko kmalu z vlakom v 4,5 urah na Dunaju. Do avstrijske prestolnice bo po končanju nove proge Celovec-Gradec res mogoče priti iz Ljubljane v 4,5 urah, a seveda ne po zaslugi SŽ konglomerata in njegovih lastnikov. Neko pavšalno nakladanje je tako in tako Mesova specialiteta. Bomo videli, kaj bodo naredili recimo po uvedbi IJPP. Se pa strinjam, da sta Wi-Fi na vlakih in nabava 30 novih potniških vlakov dobri novici, četudi potovanje z njimi po slovenskih železniških progah ne bo nič hitrejše.
Blaž
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 120
Pridružen: 19.02.2013, 22:34

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a Blaž »

trance0 napisal/-a:Mesovo nakladanje
Gospod Mes. Malce bi lahko pazil/pazili na izbor besedišča. Vse v redu in prav, dokler so kolikor toliko konstruktivne debate na nekem kulturnem nivoju. Pa še enkrat bi izpostavil dejstvo, da je gospod Dušan Mes za vse nas tule gor gospod, prav tako tudi vsi ministri in ministrice. Pa ni to sedaj nobeno prilizovanje, ker zdaleč nisem takšne vrste človek, da ne bo pomote, vendar pa so to dejstva, pred katerimi si marsikdo od "navadnih" državljanov zatiska oči. Pa brez zamere. Lep pozdrav.
Spoštovani potniki, Slovenske železnice Vas pozdravljajo na vlaku InterCity Slovenija, naš vlak bo imel postanek v Zidanem Mostu, Celju, na Pragerskem in v Mariboru. Vse ostale informacije dobite pri vodji vlaka. Želimo Vam prijetno potovanje.
Zaklenjeno