Pa ni vse v frekvenci potniških vlakov. najbolj ključni problem je nekonkurenčnost cestnemu prometu - se pravi dddoooollgggi potovalni časi z vlakom.
Teh pa ne moreš skrajšat brez konkretnih in korenitih investicij v infrastrukturo, tako, kot je bilo to izvedeno med Pragerskim in Hodošem - pol milijarde za 110 km proge, ki pa je na koncu še vedno "samo" enotirna.
Kakšni so pa po tvojem mnenju potovalni časi/hitrosti v širnem svetu? Govorim seveda za lokalne vlake, S-bahne in podobno. Po mojih izkušnjah po širnem svetu lokalni vlaki niso nikjer hitri, če dosežejo potovalno hitrost 60 km/h (recimo kot ZM-LJ, ZM-Mb, seveda upoštevaje realno pot, o razliki med žel. in cesto ne bi razpravljali) so že hitre sorte. Sicer pa za primer S-bahn Mu HBf-FlgHf vozi preko 40 minut, pa ni razdalja 40 km.
Kar se pa tiče IC, TJ, ICE itd pa v naši okolici tudi ni neke pretirane potovalne hitrosti. Večina nemških ICE vlakov ima potovalno hitrost reda 100 km/h ali na krajših odsekih mogoče več, saj sploh nimajo kaj dosti zelo hitrih prog, vlak stoji pa za vsakim ovinkom (no ti so vseeno nekam dolgi...). Trenutno iščem povratek iz Lűbecka preko Műnchna v Ljubljano, pa se težko pride čez dan (prvi odhod, zadnji prihod, 14 1/2 h skupno, Hamburg-Mu preko 7h). Isto v Avstriji, po Turski nikamor, čez Semmering kot polž, če greš z Dunaja proti Linzu je malo mešano...... pred 12 leti je bila v Španiji povsem drugačna pesem, še preden si se zavedel je vlak prepeljal 250 km razdalje do Madrida, seveda po novi hitri progi.... Lokalni pa kot rečeno kot naši, Talgo nekoliko hitrejši, toda predvsem zaradi malo postankov. Tako, da ni vse v potovalni hitrosti, sicer kakšna je pa povprečna potovalna hitros avtomobila, poglejte svoje potovalne računalnike za daljše obdobje in se boste zgrozili (res pa vsak software drugače računa potovalno hitrost, pri isti firmi je razlika v dveh zaporednih avtih za enak režim vožnje 20%).
LPL