30 novih potniških garnitur v letu 2016

Debata okoli voznega parka
Zaklenjeno
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4298
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Ljubitelj napisal/-a:
Zato še vedno zagovarjam mnenje, da na večini lokalnih prog vlaki niso ustrezno dimenzionirani...
Lokalne proge umirajo. Krive pa niso toliko SŽ (delno že), ampak infra in predvsem ljudje, ker je potovanje z vlakom izpod časti. Je potrebno avto pokazat in iskati brezplačni parkirni prostor. Da pa so vlaki na Dunaj prazni se pa ne strinjam. Ne pozabit. Graško letališče se zelo trudi privabiti Slovence in to jim uspeva. Zato je RailJet še kako smiselen.

Ne bom pa pozabil starejše gospe, ki je na vprašanje, kaj si misli o rumenih črtah na Celovški za avtobuse hladnokrvno iz sovozniškega sedeža dejala. "neumnost." :roll:
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1951
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a preglednik »

Kaj bi bilo potrebno spremeniti, da bi bili potniški vlaki bolj zasedeni. Najprej frekvenca, vsaj vsako uro. Potem neko minimalno udobje (klima, možnost el. priključka mogoče WiFi). Nato obveščenost, tudi reklama, prisotnost v medijih... Bojim pa se, da SŽ nima interesa, da bi vlagala v lokalni potniški promet, ker je vir njenega zaslužka pač tovorni promet, predvsem iz Kopra. Potniški promet bi se moral privatizirat, država bi morala podeliti koncesije za določene relacije. Takšna firma bi imela interes za pridobivanje potnikov in če lahko takšne proge živijo drugje po svetu ne vem zakaj bi ne tudi pri nas.
preglednik
Uporabniški avatar
OBB
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 283
Pridružen: 10.02.2014, 20:30
Kraj: Podbrdo

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a OBB »

Re 4/4 napisal/-a:
Ljubitelj napisal/-a: Lokalne proge umirajo. Krive pa niso toliko SŽ (delno že), ampak infra in predvsem ljudje, ker je potovanje z vlakom izpod časti.
Če bi SŽ naredile vozni red ki bi omogočal potnikom vsako uro da kam grejo bi potovali ne pa da na progi ni 7 ur vlaka. Kdo se bo pa vozil? Dokler se ne bo naredilo enournega takta na vsaki progi v Sloveniji nebo potnikov. Pa ne mi zdaj kje sem videl 1 urni takt na enotirni progi! Poglejte naprimer: Villach-Rosenbach, Klagenfurt-Wolfsberg, Villach- Kötschach-Mauthen. :x :evil: :lol:
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1951
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a preglednik »

RhB (Švica) ima na vsem omrežju svojih ozkotirnih (in enotirnih) prog enourni takt. In celo tako, da te na vseh prestopnih postajah čaka zveza in ni nikjer čakanja več kot 5-10min. Če se hoče se da.
preglednik
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4763
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Če bi SŽ naredile vozni red ki bi omogočal potnikom vsako uro da kam grejo bi potovali ne pa da na progi ni 7 ur vlaka. Kdo se bo pa vozil? Dokler se ne bo naredilo enournega takta na vsaki progi v Sloveniji nebo potnikov. Pa ne mi zdaj kje sem videl 1 urni takt na enotirni progi! Poglejte naprimer: Villach-Rosenbach, Klagenfurt-Wolfsberg, Villach- Kötschach-Mauthen.
Bolj slabo razumeš vozne rede, liniji za Wolfsber, Kotscah-Mauten, glej http://www.kaerntner-linien.at/fahrplaene-linien/oebb, imata precej vlakov, podobno kot kamniška proga, toda urnega taktnega prometa v smislu, da ni potrebno pogledati vozni red ni. So včasih tudi 3 urne luknje, včasih pa več vlakov eni uri, odvisno od prometa, ne zavajat ljudi!

LPL........
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4119
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a mkx »

preglednik napisal/-a:Potem neko minimalno udobje (klima, možnost el. priključka mogoče WiFi).
Mislim, da na lokalnih vlakih (vožnja tja do 3/4 ure) potrebe po električnih priključkih ni. Še posebej kadar so vlaki polno zasedeni (tudi stojišča ;-) ) bi bila uporaba priključkov zelo otežena.

Na regionalnih in IC vlakih pa bi električni priključki vsekakor morali biti, vsaj ena vtičnica na dva sedeža (če že ne za vsak sedež svoja vtičnica) in v vseh razredih. Verjetno pa bi tukaj lahko šli v smer sodobnosti in poleg 230V vtičnic ponudili tudi polnilne USB vtičnice (vsaj 1A, po možnosti 2A). Marsikateremu potniku bi to zadoščalo, na marsikaterem letališču so že šli v tej smeri (še posebej dobrodošlo za potnike, ki prihajajo iz dežel z drugačnimi vtikači).

WiFi pa sveda v vsak vagon in brez komplikacij z registracijo in plačevanjem ampak odprto. Zaradi kovinske karoserije večine (oz. vseh) vagonov signal ne bi prav dobro segel izven vagonov tako da bi bil signal itak uporaben več ali manj samo za potnike, cena morebiti pretočenih bitov pa ne bi smela pretirano obremenjevati prevoznika (SŽ PP) in bi jo morali pokrivati v redni ceni prevoza.
LP, Metod
bisabre
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 663
Pridružen: 19.07.2015, 13:34

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a bisabre »

Moja intimna želja je tudi urni taktni sistem, a žal je tako, da je na nekih progah večinsaki potniški promet, na drugih pa tovorni in prihaja do kolizije interesov. Kar pomeni, da se na vsako uro potnikov ne bo dalo voziti, svoje zahteve pa bodo pristavili še gumaši, ki jih je ko listja in trave in imajo zelo močan vpliv še v politiki. Bi pa bilo koristno, če bi bilo takih lukenj v voznem redu čim manj, saj smo že ugotovili, da potnika privabiš zgolj s pogostejšimi in udobnejšimi vožnjami. Pravzaprav je vse skupaj tako preprosto, da bolj ne more biti, le malo se je treba potruditi in stakniti glave, brez muje se še čevelj ne ubuje.
Ker večkrat uporabljam Pomurko, povezava do MB, sem seveda zainteresiran, da potniški vlaki med Hodošem ter MB vozijo čim pogosteje oz. v nekem realnem časovnem zaporedju in tudi ob praktičnih urah. Ni dolgo tega, ko mi je nek gospod iz Ptuja potarnal, da je moral na vlak za MB že ob 7.46 uri, čeprav je imel v MB zdravniški pregled ob 10.15 uri, med osmo zjutraj in enajsto uro dopoldan pa ne vozi noben vlak. Mu je pa kondukter (dobronamerno a ironično) svetoval, da se naj raje pelje z avtobusom, ki vozo ob petkih in svetkih na vsako uro. Omenjeni primer dokazuje, da je problem rešljiv, če bi se z njim kdo ukvarjal, saj je takšno neracionalno početje povsem nerazumljivo. Ko bodo odpravljene tovrstne anomalije bo tudi potnikov več in jim prav tako ne bo potrebno pogosteje gledati voznega reda, saj bodo vedeli, da vlaki vozijo približno na uro razmika, nekje tudi pogosteje in se bodo temu primerno organizirali.
Simpl je tanartabul.
trocken
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 783
Pridružen: 22.12.2009, 10:55

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a trocken »

Mogoče bi morali razmišljati drugače. Ni vse v rokah SŽ, temveč ministrstva. In ne se primerjati z Avstrijo, ta je svetlobna leta pred nami. Trenutno nam manjka konkurence. Povabiti npr. FUC, da poveže Trst ali Videm z Ljubljano. Vlake imajo za našo državo že registrirane, napisi v njih so trojezični (slovensko, italijansko, angleško).
Nato bi povabili avstrijce, da povežejo Beljak z Ljubljano in Novo Gorico... nastala bi konkurenca in v izboljševanje storitev bi bile prisiljene tudi SŽ. Ministrstvo bi moralo te linije tudi subvencionirati, saj je njegova prva naloga dobre povezave ne pa skrb za državno monopolno družbo.
Uporabniški avatar
Regan 664
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3626
Pridružen: 24.01.2006, 16:23

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a Regan 664 »

Pa ni vse v frekvenci potniških vlakov. najbolj ključni problem je nekonkurenčnost cestnemu prometu - se pravi dddoooollgggi potovalni časi z vlakom.
Teh pa ne moreš skrajšat brez konkretnih in korenitih investicij v infrastrukturo, tako, kot je bilo to izvedeno med Pragerskim in Hodošem - pol milijarde za 110 km proge, ki pa je na koncu še vedno "samo" enotirna. :D
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4763
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Pa ni vse v frekvenci potniških vlakov. najbolj ključni problem je nekonkurenčnost cestnemu prometu - se pravi dddoooollgggi potovalni časi z vlakom.
Teh pa ne moreš skrajšat brez konkretnih in korenitih investicij v infrastrukturo, tako, kot je bilo to izvedeno med Pragerskim in Hodošem - pol milijarde za 110 km proge, ki pa je na koncu še vedno "samo" enotirna.
Kakšni so pa po tvojem mnenju potovalni časi/hitrosti v širnem svetu? Govorim seveda za lokalne vlake, S-bahne in podobno. Po mojih izkušnjah po širnem svetu lokalni vlaki niso nikjer hitri, če dosežejo potovalno hitrost 60 km/h (recimo kot ZM-LJ, ZM-Mb, seveda upoštevaje realno pot, o razliki med žel. in cesto ne bi razpravljali) so že hitre sorte. Sicer pa za primer S-bahn Mu HBf-FlgHf vozi preko 40 minut, pa ni razdalja 40 km.
Kar se pa tiče IC, TJ, ICE itd pa v naši okolici tudi ni neke pretirane potovalne hitrosti. Večina nemških ICE vlakov ima potovalno hitrost reda 100 km/h ali na krajših odsekih mogoče več, saj sploh nimajo kaj dosti zelo hitrih prog, vlak stoji pa za vsakim ovinkom (no ti so vseeno nekam dolgi...). Trenutno iščem povratek iz Lűbecka preko Műnchna v Ljubljano, pa se težko pride čez dan (prvi odhod, zadnji prihod, 14 1/2 h skupno, Hamburg-Mu preko 7h). Isto v Avstriji, po Turski nikamor, čez Semmering kot polž, če greš z Dunaja proti Linzu je malo mešano...... pred 12 leti je bila v Španiji povsem drugačna pesem, še preden si se zavedel je vlak prepeljal 250 km razdalje do Madrida, seveda po novi hitri progi.... Lokalni pa kot rečeno kot naši, Talgo nekoliko hitrejši, toda predvsem zaradi malo postankov. Tako, da ni vse v potovalni hitrosti, sicer kakšna je pa povprečna potovalna hitros avtomobila, poglejte svoje potovalne računalnike za daljše obdobje in se boste zgrozili (res pa vsak software drugače računa potovalno hitrost, pri isti firmi je razlika v dveh zaporednih avtih za enak režim vožnje 20%).

LPL
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4298
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Treba se bo sprijazniti. Lokalne proge umirajo (posledica nobenih resnih vizij v 25 letih) in lahko se zgodi, da bo kakšno doletela klavrna usoda. Predvsem se vidi, da se v lokalne proge niti danes ne vlaga nič. No le material iz remontov glavih prog se malo razdeli, da še zdržijo par ton fiata in en tovorni vlak na dan. Infra je tako ali tako že razburila s tistim listom, kjer bi ukinili večerne vlake zaradi varčevanja.

Ta glavni, ki bi morali biti glasni ( lokalna skupnost) pa tudi samo čakajo državo. Ni javnega prevoza do postaje, ni parkirišča pri postaji, ker je postaja daleč, če pa je že pa je predraga parkirnina za redno parkiranje, kolo tudi ne moreš nikjer pustiti... Tako ti ostane "peš honda" pri 33 stopinjah sopare.
urban120
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 420
Pridružen: 10.05.2015, 19:05

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a urban120 »

Pred enim mesecem sem se peljal iz Ljubljane proti Kamniku. Laufam na železniško postajo, ko se spomnim, da je moram kupiti vstopnico na blagajni. Vlak je seveda stal na 10 (ali 11) tiru (skratka na koncu). Stopim na vlak že čisto premočen od teka, na vlaku pa je bilo za še povrhu peklensko vroče, hitro žačnem premišljevati, če je bilo potovanje s vlakom dobra ideja.
Na vlaku pa se vsedem se na kar udoben sedež, prostora sem imel tudi veliko. Ko se je vlak začel premikati je začelo pihati in vročina je malo popustila. Sprevodnik je bil tudi prijazen in mi povedal na kateri postaji moram iztopiti.

Nazaj sem se peljal s avtobusom, ker mi je bil bližje. Stopim na bus. Na busu že prijetno hladno. Vožnja ni bila tako udobna, kot na vlaku, a vsaj nisem bil promočen od pota. Ugotovil sem, da je meni osebno lahko že samo kima dovolj dober razlog, da grem s avtobusom. Ne vem kdo si želi priti v službo ali v šolo čisto premočen. Raje se peljem s modernim hladnim avtobusom kot s prezgodovinskem vlakom v katerem crkujem od vročine.
Ugotovil sem, da bi bilo dobro, če bi: 1. BIli vlaki klimatizirani 2. možen nakup karte za lokalne vlake, kar na vlaku 3. da bi bil peron s katerega gre vlak bližje centru (upam da je to možno)
Vse ostale stvari vlak že ponuja.

Seveda to ne velja za klimatizirane vlake in ko je mrzlo. Samo želel sem deliti mojo izkušnjo.



p.s. Se oproščam če malo čudno pišem. Prišel sem iz dolgega potovanja in sem še malo utrujen.
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4119
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a mkx »

urban120 napisal/-a:3. da bi bil peron s katerega gre vlak bližje centru (upam da je to možno)
Glede ostalih ugotovitev se popolnoma strinjam. Pri citirani pa bo težko. Če začneš potovanje z avtobusom na Ljubljanski avtobusni postaji in recimo pritečeš iz smeri Slovenske/Dunajske/Tivolske ... od Bavarca skratka ;-) ... je čisto možno, da bo treba teči naprej do drugega konca postaje pri Resljevi. To je pač prekletstvo malo bolj prometnih postaj z več peroni.

Veliko bi bilo že to, da bi vlaki za isto smer vedno stali na istih tirih (ne glede na čas odhoda). Ne pa da vlak za smer, kjer velja bolj-ali-manj taktni vozni red, večinoma odpelje s tira 11, ob nekaterih urah pa s tira 3 ... včasih pa tudi vlak, ki sicer praviloma odpelje s tira 11 "izjemoma" odpelje s tira 5 (ni realni primer, vem da je to prevozni tir brez perona) ... kar seveda objavijo zmomljano minuto pred odhodom vlaka.
LP, Metod
Matevz96
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 197
Pridružen: 17.01.2016, 19:33

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a Matevz96 »

urban120 napisal/-a:1. BIli vlaki klimatizirani
To bi moralo biti v 21. stoletju že samoumevno.
urban120 napisal/-a:2. možen nakup karte za lokalne vlake, kar na vlaku
Zakaj samo nakup lahko bi uvedli podoben sistem kot na trolah v Ljubljani z urbano (ja z urbano ne da nosim dve kartici sabo) čeprav nisem prepričan, da bi ljudje plačevali ker smo in vedno bomo balkanci.
urban120 napisal/-a:3. da bi bil peron s katerega gre vlak bližje centru (upam da
Jaz se vozim v Litijo in vedno enako razmišljam glede na to da so vlaki proti Zidanemu mostu popoldne vedno polni bi lahko dobili kakšen peron prej kot 12 (oz. občasno 10).
Blaž
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 120
Pridružen: 19.02.2013, 22:34

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a Blaž »

Matevz96 napisal/-a:Zakaj samo nakup lahko bi uvedli podoben sistem kot na trolah v Ljubljani z urbano (ja z urbano ne da nosim dve kartici sabo) čeprav nisem prepričan, da bi ljudje plačevali ker smo in vedno bomo balkanci.
A kondukterke/kondukterje oz. sprevodnice/sprevodnike bi pa kar "ob kruh" spravil :?: [-X [-X #-o :titanic :medic :pamet
Spoštovani potniki, Slovenske železnice Vas pozdravljajo na vlaku InterCity Slovenija, naš vlak bo imel postanek v Zidanem Mostu, Celju, na Pragerskem in v Mariboru. Vse ostale informacije dobite pri vodji vlaka. Želimo Vam prijetno potovanje.
Zaklenjeno