30 novih potniških garnitur v letu 2016

Debata okoli voznega parka
Zaklenjeno
urban120
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 419
Pridružen: 10.05.2015, 19:05

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a urban120 »

bisabre napisal/-a:Meni so dvonadstropni vlaki čisto ok zamisel. Ker sem uporabnik SŽ vem, da se ob špicah stiskamo ko sardine, torej bi z isto kompozicijo prepeljali isto število potnikov, ali tudi več, brez nepotrebnega neudobja. Rešitev se mi zdi racionalna in smiselna, seveda pa le na odsekih, kjer dvonadstropni vlaki lahko vozijo, o tem pa naj kaj več povedo "posvečeni", se nisem tako močno poglabljal v infrastrukturne probleme.
Dvonadstropni vlaki lahko vozijo povsod, saj ustrezajo prepisanim dimenzijam, ki so enako za celo Evropo. Je pa sama ideja o dvonadstropnem vlaku nesmiselna dokler nimamo redno vsaj 5-6 članskih garnitur.
Uporabniški avatar
casio
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 192
Pridružen: 05.01.2016, 15:04
Kraj: Murska Sobota

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a casio »

Glede dvonadstropnih vlakov dobra odločitev, velika prednost glede prostornosti in udobnosti je, :thumbupl uporabljajo jih DB in öbb železnize v primestnem in regijskem prometu.
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4117
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a mkx »

casio napisal/-a:Glede dvonadstropnih vlakov dobra odločitev, velika prednost glede prostornosti in udobnosti je, :thumbupl uporabljajo jih DB in öbb železnize v primestnem in regijskem prometu.
Tale okoli prostornosti in udobnosti je malce bosa. Udobni so ravno toliko kot eno-nadstropni iste generacije. Prostorni so v vertikalo manj, enonadstropni vagoni imajo navadno po sredini potniškega prostora višino blizu 3 metre, dvonadstropni so malce več kot dva metra in višjeraščenim ni ravno prijetno zaradi občutka bližine stropa (če že ne drsajo z glavo ob strop). V širino je pa isto kot pri eno-nadstropnih.

Smo že v drugih temah tega foruma ugotovili, da imajo dvo-nadstropni vagoni dve prednosti:
  • boljše razmerje med neto n bruto težo - pri približno 30% večji teži praznega vagona je na voljo skoraj dvakrat več sedežev
  • zaradi večje kapacitete enega vagona krajše kompozicije - na bolj obleganih linijah bi se lahko zgodilo, da bi bili peroni prekratki za vlak
Le druga prednost je pogojno dobra za potnike (manj beganja po peronu gor in dol pri iskanju manj nabasanega vagona ali pa vagona za katerega ima potnik rezervacijo), sicer pa je to dobro predvsem za prevoznike.

Tole s prekratkimi peroni se sicer kar pogosto zgodi tudi pri nas, na prenekateri postaji ali postajališču so peroni dovolj dolgi za tri do štiri člensko garnituro, za kaj več pa ne.
LP, Metod
bugear
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 121
Pridružen: 24.04.2009, 20:33
Kraj: Češka

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a bugear »

urban120 napisal/-a:Dvonadstropni vlaki lahko vozijo povsod, saj ustrezajo prepisanim dimenzijam, ki so enako za celo Evropo.
To ni prav res. Različnih dimenzij je kar nekaj (stare non-TSI, pogosto nacionalne, evropske UIC GA, GB, GB+, GC). In predvsem zaradi udobja je precej priporočano uporabljat pri projektiranju vagonov največjo uporabno.
urban120 napisal/-a:Je pa sama ideja o dvonadstropnem vlaku nesmiselna dokler nimamo redno vsaj 5-6 članskih garnitur.
Tole pa lahko podpišem.
"Milovat tě budu stale,
děkuju za krásný rok"!
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2566
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

Dvonadstropne garniture imajo za nas veliko prednost, in sicer to, da že v štartu odpade Siemens kot dobavitelj, ker jih enostavno ne izdeluje.
(Sicer se pa strinjam da nimamo dovolj potnikov za dvonadstropnike.)
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

mkx je lepo povedal kje so glavne prednosti 2-nadstropnih garnitur, večja ekonomičnost namreč, zaradi občutno boljšega razmerja masa vlaka napram številu potnikov. Za potnike je pomembno le to, da so vlaki za kakšnih 40% krajši, načelno je pa udobnost enaka. In očevidnos e forumaši navdihujejo nad potratnimi (vsaj relativno napram 2-nadstropnim) garniturami, nekateri pa prav uživajo, da jih menda Siemens ne dela. Zanimiv odnost do ekonomičnosti prevažanja. Sicer se pa da načelno dobiti nadstropne garniture od 1-členske naprej v dizelski ali električni izvedbi.

LPL
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4297
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

TGV Lyria napisal/-a:Dvonadstropne garniture imajo za nas veliko prednost, in sicer to, da že v štartu odpade Siemens kot dobavitelj, ker jih enostavno ne izdeluje.
http://www.mobility.siemens.com/mobilit ... win-01.jpg
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2566
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

Re 4/4 napisal/-a:
TGV Lyria napisal/-a:Dvonadstropne garniture imajo za nas veliko prednost, in sicer to, da že v štartu odpade Siemens kot dobavitelj, ker jih enostavno ne izdeluje.
http://www.mobility.siemens.com/mobilit ... win-01.jpg
Zanimiva slika, ampak Viaggio Twin na strani omenjajo samo kot "push-pull passenger coach" in ne kot garnituro.
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4297
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

TGV Lyria napisal/-a:
Zanimiva slika, ampak Viaggio Twin na strani omenjajo samo kot "push-pull passenger coach" in ne kot garnituro.
Verjetno bo kaj v prihodnosti, glede na to, da ima vectron masko. Sicer so že izdelali prototip davnega leta 98 (br 445), potem pa prodali vse skupaj. Pozabil sem še, da imajo desiro hc, ki že ima naročila za 82 komadov "rrx zuege", ki ni čisti dvonadstropni, ampak mešanica.
Uporabniški avatar
petindvajsetka
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 853
Pridružen: 28.08.2011, 19:57

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a petindvajsetka »

urban120 napisal/-a: Dvonadstropni vlaki lahko vozijo povsod, saj ustrezajo prepisanim dimenzijam, ki so enako za celo Evropo. Je pa sama ideja o dvonadstropnem vlaku nesmiselna dokler nimamo redno vsaj 5-6 članskih garnitur.
To ne bo ravno držalo. Primer je proga čez Semmering, kjer ravno zaradi nizkih predorov ne vozijo dvonadstropni vagoni, pa tudi potnikov čez Semmering ne vem če bi nabrali ravno za en dvonadstropni vagon.
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2566
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

petindvajsetka napisal/-a:...pa tudi potnikov čez Semmering ne vem če bi nabrali ravno za en dvonadstropni vagon.
Prosim?
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Ti le prosi, najprej pa naprosi kakšen regionalni vlak več. Med Murzuschlagom in recimo Steinhousom am Semmering imaš direktno zvezo točno 3 (tri) krat na dan (3:45, 6:03 in 13:37).

LP L
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2566
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

Ljubitelj napisal/-a:Ti le prosi, najprej pa naprosi kakšen regionalni vlak več. Med Murzuschlagom in recimo Steinhousom am Semmering imaš direktno zvezo točno 3 (tri) krat na dan (3:45, 6:03 in 13:37).

LP L
...torej naj se pove da so tu mišljeni lokalni vlaki. Napisano je pa tako kot da se ne bi po tej progi vsako uro peljala dva dobro napolnjena Railjeta...
bisabre
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 663
Pridružen: 19.07.2015, 13:34

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a bisabre »

urban120 napisal/-a:
bisabre napisal/-a:Meni so dvonadstropni vlaki čisto ok zamisel. Ker sem uporabnik SŽ vem, da se ob špicah stiskamo ko sardine, torej bi z isto kompozicijo prepeljali isto število potnikov, ali tudi več, brez nepotrebnega neudobja. Rešitev se mi zdi racionalna in smiselna, seveda pa le na odsekih, kjer dvonadstropni vlaki lahko vozijo, o tem pa naj kaj več povedo "posvečeni", se nisem tako močno poglabljal v infrastrukturne probleme.
Dvonadstropni vlaki lahko vozijo povsod, saj ustrezajo prepisanim dimenzijam, ki so enako za celo Evropo. Je pa sama ideja o dvonadstropnem vlaku nesmiselna dokler nimamo redno vsaj 5-6 članskih garnitur.
Običajna dvočlena dvonadstropna garnitura Desirojev po moje zadostuje, saj se število sedežev oz. stojišč podvoji. Zakaj torej več člene? Pa še eno prednost ponujajo dvonadstropni vlaki, zgoraj je razgled lepši, saj opažam ob trasah veliko protihrupnih ograj, ki nam kratijo pogled na pokrajino med vožnjo. Kot bi bili v na pol odprtem tunelu, ensotavno se z njimi izgublja čar potovanja z vlaki.
Simpl je tanartabul.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Običajna dvočlena dvonadstropna garnitura Desirojev po moje zadostuje, saj se število sedežev oz. stojišč podvoji. Zakaj torej več člene? Pa še eno prednost ponujajo dvonadstropni vlaki, zgoraj je razgled lepši, saj opažam ob trasah veliko protihrupnih ograj, ki nam kratijo pogled na pokrajino med vožnjo. Kot bi bili v na pol odprtem tunelu, ensotavno se z njimi izgublja čar potovanja z vlaki.
Enkrat se pa strinajm z Bisabrom. Je moja žena poleti v Nemčiji rekla, "Figo pa taka vožnja v tunelu ali med protihrupnimi ograjami".

LPL
Zaklenjeno