Še moj komentar glede novih vlakov.
Dvonadstropniki = KATASTROFA.
Sam sem se po Nemčiji veliko prevozil z dvonadstropniki, oz. t.i. RE (Regional-Express:
https://en.wikipedia.org/wiki/Regional-Express) Gre za vlake ki ustavijo na malo manj postajah kot regionalci in na malo več kot intercity vlak. Razmerje med hitrostjo in ceno vozovnice je za potnika "najboljše".
A vendar je tak tip garniture izredno neudoben. Imaš obvezne stopnice v zgornje nadstropje in obvezne stopnice v spodnje nadstropje. Torej korak nazaj od Desirojev, ki imajo samo stopnice gor in so bili nabavljeni že davnega leta 2000. Še posebno zabavno je ko je na vlaku gneča in je bilo potrebno priti na postajo ven, ter stopicat po teh stopnicah med zaviranjem ali pospeševanjem vlaka... Ljudje so tudi padli. Da ne govorim koliko prostora vzamejo te stopnice. Potem imaš tako v zgornjem nadstropju kot v spodnjem nadstropju omejeno stojno višino, kar je še posebej neudobno za višje ljudi. Sploh v zgornjem nadstropju se je treba sklanjati.Prtljage tudi ni mogoče odložiti nikamor, razen med sedeže, kar pa spet zavzame dodaten prostor.
V zadnjih 10-15 letih se je predvsem v tujini uveljavil trend prevoza koles. Kam boš dal na tak dvonadstropnik kolo mi seveda ni jasno (stopnice)...
Skratka sprašujem se ali so tile dvonadstropniki res tako nujni ali bodo zgolj kozmetično všečna poteza za javnost, ki ima SŽ nonstop v zobeh na dolgi rok pa jih bo imela s takimi potezami še več.
Meni so bile v Nemčiji zelo všeč garniture razreda 425 in 426
https://en.wikipedia.org/wiki/DBAG_Class_425. Gre za enonivojske garniture brez vsakršnih stopnic in brez pregrad, ter enim celotnim vagonom, ki ima kompletno zložljive sedeže za namene prevoza koles, ali potnikov. Vozili so tudi pod oznakami Regional-Expresss (RE).
In pa še druga stvar glede večsistemskosti garnitur. Vidim, da so nekateri še kar proti temu. Ja super fantje, če sedaj kupijo zgolj eno enosistemsko garnituro, to pomeni, da se prehod Slovenskega železniškega omrežja iz DC 3 kV na AC 25 kV oddaljuje še za nadaljnih 50 let (sedaj je bilo to oddaljeno 33 let saj so bili Siemensi najmlajša vozila ki so delale na DC). Torej še 50 let monopola SŽ in zastarelih garnitur... Fajn se mejte z njimi, konkurent na tako zastarelo omrežje pač nebo nikoli prišel.
Pa lp iz Italije, kjer sem se zadnjič za 15 € iz Benetk (žel. postaja Santa Lucia) v Rim (železniška postaja Termini) z Italovim Bombardierjem AGV 575 pripeljal v dobrih 3 urah. Nato pa v Neapelj še v nadaljni uri. Rezerviral sem karto 3 dni prej. Mladi vam bodo s takim mišlenjem še uhajali, tisti ki boste ostali pa boste še bolj nazadovali, tujina namreč vabi in ima kaj pokazati. Sploh če se moraš do Trsta ali Bentk fjakati s smrdečim avtobusom (fičo), naprej pa za manjšo ceno letiš s Ferarijem (AGV 575
https://it.wikipedia.org/wiki/Automotri ... de_vitesse).