30 novih potniških garnitur v letu 2016

Debata okoli voznega parka
Zaklenjeno
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4293
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

RitterVonGhega napisal/-a: 5 dizel bo vozi na štajerskem..
Na katero progo?
Dino S napisal/-a:Na katerih vlakih pa je takšna gneča, da potrebujemo 10 (predvidevam tročlenskih) dvonadstropnih garnitur?
To bo zadostovalo za 5 vlakov (po dve garnituri), jaz vem le za dva, kjer dva tročlenska Desiroja ne zadostujeta.
Ena povprečna tročlenska dvonadstropna garnitura ima manj sedežev, kot dva tročlenska desirota. 310 sedežev (ČD 471) proti 2x188 sedežev.
bisabre
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 663
Pridružen: 19.07.2015, 13:34

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a bisabre »

Mene pa zanima zakaj so mencali z razpisi, saj se obnove in nadgradnje v planu že dlje časa, Prekmurko pa so obnavljali kar precej let, torej bi lahko nabave predvideli za konec leta 2017 in ne šele 2018 in čez, če sploh bodo do takrat realizirane. A moramo vedno vse narobe delat?
Poleg tega nič ne vemo o predvidenem nakupu vagonov, ki jih je Mes prav tako omenjal, skratka kr neki se gredo tile kravatarji iz aizenpona. Seveda je sadil tudi rožice o možnosti doponilnega prevoza s taksiji v lasti SŽ, ali drugimi prevozni sredstvi za uporabnike (potnike) od postaje do službe, da o tem, da o tem, da naj bi do letošnjega poletja lahko na železnici pričeli uporablajti brezžični internet ne govorim.
Simpl je tanartabul.
dingo
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 531
Pridružen: 08.08.2009, 15:42

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a dingo »

Ena povprečna tročlenska dvonadstropna garnitura ima manj sedežev, kot dva tročlenska desirota. 310 sedežev (ČD 471) proti 2x188 sedežev.
Dejansko še ne vemo koliko členske garniture bodo. Lahko bodo na koncu 4 členske (večsistemske sigurno). Počakajmo razpis.
Uporabniški avatar
Regan 664
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3625
Pridružen: 24.01.2006, 16:23

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a Regan 664 »

Naj bi bilo doubledekerji = 3 členi
Dvosistemske = 4 členi
DMG = 3 členi

Ampak vseeno počakajmo na razpis....
Uporabniški avatar
OBB
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 283
Pridružen: 10.02.2014, 20:30
Kraj: Podbrdo

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a OBB »

V reviji Nova Proga je podatek da bojo SŽ kupile 10 dvonadstropnih garnitur.
Zanima me o kakšnih vagonih je govor? Bodo to novi vagoni ali rabljeni?
Uporabniški avatar
željko halambek
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 413
Pridružen: 26.06.2006, 18:16
Kraj: BREŽICE

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a željko halambek »

Regan 664 napisal/-a: Dvosistemske = 4 členi
Ali se mogoče ve za kateri el. sistem bojo namenjene ?
Uporabniški avatar
RitterVonGhega
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1431
Pridružen: 13.09.2012, 14:35
Kraj: Maribor
Kontakt:

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a RitterVonGhega »

OBB napisal/-a:V reviji Nova Proga je podatek da bojo SŽ kupile 10 dvonadstropnih garnitur.
Zanima me o kakšnih vagonih je govor? Bodo to novi vagoni ali rabljeni?
SŽ bo oddam vagon iz Nemški " D - SŽ " , primer ; 73 80 19-90 xxx-x , 73 80 29-90 xxx-x pa ali 73 79 29-90 xxx-x ( koliko komat, nevem) , kmalu pride....

lp
www.eurocitycard.blogspot.com novice in galerija..... :))
Uporabniški avatar
igor72
Mojster
Mojster
Prispevkov: 4636
Pridružen: 28.09.2005, 17:07
Kraj: Primorje

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a igor72 »

željko halambek napisal/-a:
Regan 664 napisal/-a: Dvosistemske = 4 členi
Ali se mogoče ve za kateri el. sistem bojo namenjene ?
Najboljša izbira v Sloveniji bi bili kombinirani motorniki, diesel in električni...
...žal je logika pri nas čisto na dnu...
LEP DAN
Igor
suha
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 443
Pridružen: 01.02.2011, 10:16

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a suha »

Še moj komentar glede novih vlakov.

Dvonadstropniki = KATASTROFA.

Sam sem se po Nemčiji veliko prevozil z dvonadstropniki, oz. t.i. RE (Regional-Express: https://en.wikipedia.org/wiki/Regional-Express) Gre za vlake ki ustavijo na malo manj postajah kot regionalci in na malo več kot intercity vlak. Razmerje med hitrostjo in ceno vozovnice je za potnika "najboljše".

A vendar je tak tip garniture izredno neudoben. Imaš obvezne stopnice v zgornje nadstropje in obvezne stopnice v spodnje nadstropje. Torej korak nazaj od Desirojev, ki imajo samo stopnice gor in so bili nabavljeni že davnega leta 2000. Še posebno zabavno je ko je na vlaku gneča in je bilo potrebno priti na postajo ven, ter stopicat po teh stopnicah med zaviranjem ali pospeševanjem vlaka... Ljudje so tudi padli. Da ne govorim koliko prostora vzamejo te stopnice. Potem imaš tako v zgornjem nadstropju kot v spodnjem nadstropju omejeno stojno višino, kar je še posebej neudobno za višje ljudi. Sploh v zgornjem nadstropju se je treba sklanjati.Prtljage tudi ni mogoče odložiti nikamor, razen med sedeže, kar pa spet zavzame dodaten prostor.

V zadnjih 10-15 letih se je predvsem v tujini uveljavil trend prevoza koles. Kam boš dal na tak dvonadstropnik kolo mi seveda ni jasno (stopnice)...

Skratka sprašujem se ali so tile dvonadstropniki res tako nujni ali bodo zgolj kozmetično všečna poteza za javnost, ki ima SŽ nonstop v zobeh na dolgi rok pa jih bo imela s takimi potezami še več.

Meni so bile v Nemčiji zelo všeč garniture razreda 425 in 426 https://en.wikipedia.org/wiki/DBAG_Class_425. Gre za enonivojske garniture brez vsakršnih stopnic in brez pregrad, ter enim celotnim vagonom, ki ima kompletno zložljive sedeže za namene prevoza koles, ali potnikov. Vozili so tudi pod oznakami Regional-Expresss (RE).

In pa še druga stvar glede večsistemskosti garnitur. Vidim, da so nekateri še kar proti temu. Ja super fantje, če sedaj kupijo zgolj eno enosistemsko garnituro, to pomeni, da se prehod Slovenskega železniškega omrežja iz DC 3 kV na AC 25 kV oddaljuje še za nadaljnih 50 let (sedaj je bilo to oddaljeno 33 let saj so bili Siemensi najmlajša vozila ki so delale na DC). Torej še 50 let monopola SŽ in zastarelih garnitur... Fajn se mejte z njimi, konkurent na tako zastarelo omrežje pač nebo nikoli prišel.

Pa lp iz Italije, kjer sem se zadnjič za 15 € iz Benetk (žel. postaja Santa Lucia) v Rim (železniška postaja Termini) z Italovim Bombardierjem AGV 575 pripeljal v dobrih 3 urah. Nato pa v Neapelj še v nadaljni uri. Rezerviral sem karto 3 dni prej. Mladi vam bodo s takim mišlenjem še uhajali, tisti ki boste ostali pa boste še bolj nazadovali, tujina namreč vabi in ima kaj pokazati. Sploh če se moraš do Trsta ali Bentk fjakati s smrdečim avtobusom (fičo), naprej pa za manjšo ceno letiš s Ferarijem (AGV 575 https://it.wikipedia.org/wiki/Automotri ... de_vitesse).
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4293
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Ti si pa res.... :roll:
V zadnjih 10-15 letih se je predvsem v tujini uveljavil trend prevoza koles. Kam boš dal na tak dvonadstropnik kolo mi seveda ni jasno (stopnice)...
Med kabino strojevodje in prvimi vrati je placa še pa još.
Prtljage tudi ni mogoče odložiti nikamor, razen med sedeže, kar pa spet zavzame dodaten prostor.
http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/foto ... G_0429.jpg
A vendar je tak tip garniture izredno neudoben. Imaš obvezne stopnice v zgornje nadstropje in obvezne stopnice v spodnje nadstropje. Torej korak nazaj od Desirojev, ki imajo samo stopnice gor in so bili nabavljeni že davnega leta 2000. Še posebno zabavno je ko je na vlaku gneča in je bilo potrebno priti na postajo ven, ter stopicat po teh stopnicah med zaviranjem ali pospeševanjem vlaka... Ljudje so tudi padli. Da ne govorim koliko prostora vzamejo te stopnice.
Kako enostavno je vse na s-bahn Zuerich r(sami dvonadstropni, čas izstopa 1 minuta) in na BLS-ovih dvonadstropnih vlakih. Da ne govorim, da na IC2000 vlakih ob "rush hour" stojiš vsaj med Zuerichom in Oltnom/Zugom. Pa tudi pred wc-jem, na stopnicah. Če je folk razvajen in blesav, so sami krivi. Treba v telefon bulit.
Ja super fantje, če sedaj kupijo zgolj eno enosistemsko garnituro, to pomeni, da se prehod Slovenskega železniškega omrežja iz DC 3 kV na AC 25 kV oddaljuje še za nadaljnih 50 let
Kaj pa bo potnški promet pridobil z menjavo sistema?
Fajn se mejte z njimi, konkurent na tako zastarelo omrežje pač nebo nikoli prišel.
Čuda, da v Italiji, ki ima 3 kV in, kjer trenutno si vozi stadler Tilo, ki je skupen projekt SBB-ja in mislim da Trenorda.

Vsekal si totalno mimo. #-o

Drugače potuj, potuj. Potem se pa menima naprej. Samo ti še manjka kilometrina... :wink:
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2563
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

Ok, meni se dvonadstropniki pri nas tudi ne zdijo ravno smiselni, a vseeno...
suha napisal/-a: A vendar je tak tip garniture izredno neudoben. Imaš obvezne stopnice v zgornje nadstropje in obvezne stopnice v spodnje nadstropje. Torej korak nazaj od Desirojev, ki imajo samo stopnice gor in so bili nabavljeni že davnega leta 2000. Še posebno zabavno je ko je na vlaku gneča in je bilo potrebno priti na postajo ven, ter stopicat po teh stopnicah med zaviranjem ali pospeševanjem vlaka... Ljudje so tudi padli. Da ne govorim koliko prostora vzamejo te stopnice. Potem imaš tako v zgornjem nadstropju kot v spodnjem nadstropju omejeno stojno višino, kar je še posebej neudobno za višje ljudi. Sploh v zgornjem nadstropju se je treba sklanjati.Prtljage tudi ni mogoče odložiti nikamor, razen med sedeže, kar pa spet zavzame dodaten prostor.

V zadnjih 10-15 letih se je predvsem v tujini uveljavil trend prevoza koles. Kam boš dal na tak dvonadstropnik kolo mi seveda ni jasno (stopnice)...
Če bi to bili realni problemi, bi bilo sedaj pol Evrope brez dvonadstropnikov. A glej ga zlomka, promet nekaterih držav bazira na njih...
suha napisal/-a: ... če sedaj kupijo zgolj eno enosistemsko garnituro, to pomeni, da se prehod Slovenskega železniškega omrežja iz DC 3 kV na AC 25 kV oddaljuje še za nadaljnih 50 let ...
Pa kdaj boste nehali s to bedarijo, ki se ne bo nikoli zgodila? Ker za njo niti realne potrebe ni.
suha napisal/-a: Torej še 50 let monopola SŽ in zastarelih garnitur... Fajn se mejte z njimi, konkurent na tako zastarelo omrežje pač nebo nikoli prišel.
Sedaj se pa ti obnašaš, kot da ne obstajajo garniture za 3 kV ali pa večsistemske.

Pa še "grande finale" #-o
suha napisal/-a: Pa lp iz Italije, kjer sem se zadnjič za 15 € iz Benetk (žel. postaja Santa Lucia) v Rim (železniška postaja Termini) z Italovim Bombardierjem AGV 575 pripeljal v dobrih 3 urah.
Tak poznavalec, za kakršnega se imaš, bi moral vedeti, da je Italo AGV proizvajalca Alstom in ne Bombardier, in da je direktni naslednik slavnega TGV!
Se bom tudi sam z njim peljal v roku enega tedna, komaj čakam!
urban120
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 418
Pridružen: 10.05.2015, 19:05

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a urban120 »

No ja menim, da so večsistemske garniture smiselne iz več razlogov: podaljšani lokalni vlaki do avtrijskih mest (npr namesto na Jesenice da bi šli do Beljaka), podaljšani vlaki do Zagreba, in eventualna menjava na 25kV sistem. Bi pa bila menjava na 25kV smiselna, od primernem voznem parku, tudi samo na določenih odsekih. (npr. koperčanka)
električar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 317
Pridružen: 17.08.2006, 13:47

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a električar »

Iz dosedanjih postov sklepam, da naj bi bilo 10 dvonadstropnih, 10 enonadstropnih dvo(več) sistemskih in 5 dizelskih.
Naj bi bilo doubledekerji = 3 členi
Dvosistemske = 4 členi
DMG = 3 členi
Z novimi EMG bi SŽ najbrž lahko pokrile potrebe nove prekmurske proge in primanjkljaj na ostalih, ki jih sedaj pokrivajo s klasiko in gomulkami. Dodatne DMG bi lahko pokrivale kočevsko, del fiatov pa bi lahko poslali v penzijo.
Vprašanje: Ali bo drugi sistem 25 kV 50 Hz, ali morda tudi 15 kV 16,7 Hz?

lp
Zadnjič spremenil električar, dne 24.02.2017, 23:34, skupaj popravljeno 1 krat.
električar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 317
Pridružen: 17.08.2006, 13:47

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a električar »

V ABB Review št 4/2016 na spodnjem linku je predstavljen zanimiv transformator moči 1,1 MVA, razvit posebej za EMG, ki bi se lahko pojavil tudi na naših bodočih dvo(več) sistemskih. Bistvo je, da ni cel trafo v oljnem kotlu, temveč je v posebno oblikovanem majhnem kotlu le navitje. Konstrukterje so verjetno navdahnili epoksidno izolirani transformatorji, ki pa zaradi vibracij (nevarnost razpok) najbrž niso uporabni na vlečnih vozilih. Prihranili so nekaj teže pri kotlu in olju. Na ta račun so bogateje dimezionirali navitje, zato so manjše izgube v Cu. Nisem vedel, da se pri TR za EMG zaradi zmanjševanja teže (in dimenzij) tako varčuje z materialom, da so izkoristki le okoli 95%. V energetiki skoraj ni TR z izkoristkom pod 99%. TR za lokomotive so izvzeti, ker je tam velika teža zaželena.
(Ne morem prilepiti linka direktno na članek, sicer pa cela številka prinaša zanimive članke s področja železnic.)

http://new.abb.com/about/technology/abb-review


Lp
SIMY
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 948
Pridružen: 20.02.2006, 20:29
Kraj: Štajerska

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a SIMY »

električar napisal/-a:
Dodatne DMG bi lahko pokrivale kočevsko, del fiatov pa bi lahko poslali v penzijo.


lp
Težka bo tale,malo se pozanimaj namesto koliko vlakov vozi avtobus ker ni garnitur.
Zaklenjeno