30 novih potniških garnitur v letu 2016

Debata okoli voznega parka
Zaklenjeno
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4763
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

če me že pozivate, se pač oglasim
Mislim da bodo garniture kar enakovredno opremljene, vse (tudi dizelske) bodo imele celo 1. razred (vir: razpis). Dvonadstropne ne bodo samo za ožjo okolico LJ, temveč bodo zagotovo vozile tudi vse do Jesenic in Dobove, po potrebi tudi v Maribor, lahko celo kakšen IC vlak... Mislim da je pri nabavi vendarle potrebno razmišljati, da bi se jih dalo uporabljati povsod.
Glede nabijanja @suha: za vožnje čez mejo bomo imeli navadne enonadstropne garniture. Že tako ne vidim nekega potenciala v maloobmejnem prevozu...ampak to naj raje @Ljubitelj razloži, zna bolje povedat...
Maloobmejne povezave imajo določen pomen, sam vidim še največji potencial v Zg. In enopodne garniture to omogočajo. V Avstrijo pa zna že bit problem, saj imajo tam taktne povezave, kao S-bahn in kako potem vključiti SŽ. Vsekakor se pa verjetno da, zlasti bi bila perspektivna povezava Mb-Gradec. Hudič je samo v tem, da se na Štajerskem koncu ljudje skorajda ne vozijo z vlakom. Sem oni dan prebiral zanimive poropisno romarske zgodbe enega iz SV Slovenije, ki je v S. Italiji (okolica Bologne vztrajno iskal avtobus proti Forliju in končno po nekaj urah pristal na nebodigatreba vlaku, ki sicer pelje v urnem taktu. In na vlaku ga je skoraj kap, ko je mimo pribrzel en hitri vlak... Takšni so pač Štejerski potenciali za javni prevoz.
S stališča ekonomije pa vsekakor navedbe Suhe o depreviligiranosti Prekmurcev, ker dvonadstropni vlaki ne bodo mogli voziti na Madžarsko silno za lase privlečeni. Verjamem, da bi se rad peljal v dvonadstropnem vlaku, samo na onem koncu je povprečno potnikov ravno za vsako nadstropje eden v 3- členski garnituri.

Me pa čudijo nekateri pogoji v razpisu:
1) zahteva se samo 5 mest za kolesa v garnituri. Se pravi, če gre družina na izlet s kolesom bodo že problemi, če se pridružijo še stari starši.......
2) zahteva se eno(1) stranišče na garnituro, seveda tudi 1 invalidsko.
3) zakaj zahteva za 1. razred za vse vlake. Če kaj vem je to pač za udobje ajzenponarjev.... in samo čakam, ko bodo z vlaka metali potnike kot v UA pred tedni
4) DM se zahtevajo 3 členski, kje bo potencial za njihovo rabo, kar pa rabijo SŽ so enočlenske dizelske garniture za stranske proge, tega pa NI.

LPL
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1951
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a preglednik »

Ljubitelj, s tem svojim enočlenkarstvom že prav malo pretiravaš. Kot da na neelektrificiranih progah ni nobenih potnikov!
preglednik
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4298
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

zvitorepec11 napisal/-a:Iz Razpisa glede dvodelnih garnitur:

Garniture naj bodo tridelne z omogočenim upravljanjem z obeh strani. Vsaka mora imeti
kapaciteto več kot 290 sedežev


Ne vem zakaj morajo za 290 sedežev biti nujno dvonadstopne garniture. Lahko bi pač napisali "mora imeti več kot 290 sedežev", pa naj ponudnik sam pogrunta kaj bi bilo cenejše oz. bolj primerno ponuditi: enodelno ali dvodelno. Kolikor vem, mnogo proizvajalcev nima na voljo dvonadstropnih garnitur. S tem, da izrecno zahtevajo dvonadstropne potem zmanjšujejo število potencialnih ponudnikov in morda bodo zato plačali višjo ceno.
Nepisan standard je okoli 100 sedežev (80-120 se lahko iztisne; Alstom navaja ~110) na člen pri dvonadstropni garnituri. Tričlenski desiro ima skupaj "le" 188. Če pa proizvajalec nima dvonadstropne garniture v ponudbi je njegov problem.

Drugače napisal pa si tako, kot, da nihče ne proizvaja. Iz glave lahko naštejem pet proizvajalcev.
Matevz96
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 197
Pridružen: 17.01.2016, 19:33

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a Matevz96 »

Ste opazili tole:
Pri vseh vstopnih vratih za potnike mora biti izvedeno štetje potnikov. Naprava za štetje potnikov
mora izpolnjevati vsaj naslednje pogoje:
- ločeno štetje vstopov in izstopov potnikov
- naprava ne sme izvajati štetja potnikov pri zaprtih vstopnih vratih za potnike
- oprema za štetje potnikov mora delovati tudi ob slabši osvetlitvi
- natančnost štetja mora biti višja ali enaka 98% tako za vstope kot tudi izstope potnikov
- vsi podatki o štetju potnikov se morajo zbirati avtomatsko na enem mestu
Bi lahko to pomenilo, da bi s časom pri vratih postavili validatorje kart (tako kot na LPP) in ne bi več potrebovali sprevodnikov. Vem da je zaenkrat nekaj tašnega še težko pričakovati je pa prvi korak.

Pa preden me napadete, na trolah deluje.
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2567
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

Re 4/4 napisal/-a: Drugače napisal pa si tako, kot, da nihče ne proizvaja. Iz glave lahko naštejem pet proizvajalcev.
Škoda, Stadler, Alstom, kateri še?
Bombardier in Siemens sta "napol" dvonadstropna.
Ljubitelj napisal/-a:
Me pa čudijo nekateri pogoji v razpisu:
1) zahteva se samo 5 mest za kolesa v garnituri. Se pravi, če gre družina na izlet s kolesom bodo že problemi, če se pridružijo še stari starši.......
2) zahteva se eno(1) stranišče na garnituro, seveda tudi 1 invalidsko.
3) zakaj zahteva za 1. razred za vse vlake. Če kaj vem je to pač za udobje ajzenponarjev.... in samo čakam, ko bodo z vlaka metali potnike kot v UA pred tedni
4) DM se zahtevajo 3 členski, kje bo potencial za njihovo rabo, kar pa rabijo SŽ so enočlenske dizelske garniture za stranske proge, tega pa NI.

LPL
1) Tudi jaz ne razumem. V času ko se na nekaterih progah že pojavljajo hudi problemi s kolesi, se gre naročati garniture s samo 5 mesti za kolesa. Kjer se logika konča...
2) kolikor razumem, 1 invalidski WC in 1 navaden, skupaj torej 2.
3) Se strinjam, raje bi naredili 2. razred malo udobnejši in opustili 1. Pač ne razumem, kdo se bo pri nas vozil v 1. razredu na lokalnih vlakih.
4) samo spremeni tisti "enočlenski" v "dvočlenski" in bo vse OK. Prvih pet bo pa tako ali tako za Kamnik, Kočevje, Grosuplje - torej okolica Ljubljane, zato je to čisto v redu.
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4298
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

TGV Lyria napisal/-a: Škoda, Stadler, Alstom, kateri še?
Bombardier in Siemens sta "napol" dvonadstropna.
Če dlakocepiš, sta napol dvonadstropna tudi teoretično zraven.
Drugače sodelovanje Hitachi-Alstom (naročen pri Italijanih) in Alstom-Bombardier (naročen pri Belgijcih). Ampak ju verjetno ne bo pri nas.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4763
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Ljubitelj, s tem svojim enočlenkarstvom že prav malo pretiravaš. Kot da na neelektrificiranih progah ni nobenih potnikov!
Zakaj hudiča pa po vsej Nemčiji, češki vozijo enočlenkarji na najbolj stranskih progah. Pa imajo na tistih relacijah vsaj toliko potnikov kot jih običajno zasledim iz NM v LJ. Vozijo pač v urnem taktu po enotirni progi.
Ko sem se pa nekoč vsedel z družino na vlak v Dravogradu smo pa takoj povečali 4x število potnikov na tistem vlaku, pa ne ob 3 zjutraj. Vlak mora imeti določeno zasedenost, če naj bo smiseln. In če je povprečna zasedenost vlaka v Sloveniji okoli 70 potnikov in recimo, da je povprečno 3 členska garnitura z 200 sedeži je to dokaj borna zasedenost. Samo v opombo, 1 členik ima okoli 100 mest in ni nobene ovire speti več garnitur.... Seveda bodo nekateri rekli, da se je vozi v praznem vlaku komot, samo kdo bo pa tak nesmisel plačeval?

Pa mi povej, kakšna pa je povprečna zasedenost vlaka na relaciji NG-SE, MB-PR, MS-HO, SE-TR, NM-ME? Se bojim, da na vseh teh progah skupaj ni povprečno na vlaku 100 ljudi.

LPL
Uporabniški avatar
Regan 664
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3625
Pridružen: 24.01.2006, 16:23

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a Regan 664 »

Povprečje, povprečje, povprečje... bla bla bla....
Jutranja in popoldanska konica je tu ključnega pomena, kaj ti če povprečje......
Garnitur ne moreš podaljševati v nedogled, ker so tu probleme z dolžinami peronov, ker infrastruktura težje sledi investicijam, kot pa vozni park
Pa 5 DMG jev 3 členkarjev je bolj predvidenih v okolici Ljubljane NM-LJ-Kamnik, da se mogoče prišpara kakšen dvojnik predvsem v konici.
Dizelska periferija z 813 in 713 na čelu se bo reševala v naslednjem nakupu garnitur (opcija + 25....)

Vozni časi pa kljub novim garnituram več ali manj ostajajo enaki - infrastruktura!!
bisabre
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 663
Pridružen: 19.07.2015, 13:34

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a bisabre »

Za večjo rabo vlakovnega prevoza potrebuješ čas. Pri nas smo v preteklosti, z neurejenimi, počasnimi in neprivlačnimi voznimi redi odganjali potnike od tirnega prometa. Da bi ga ponovno obudili kot mora biti, postavili na noge in ga naredili privlačnejšega, moramo uvesti pogostost voženj in sorazmerno udobnost. Osebno mi je vseeno, ali gre za enočlene, več člene ali nadstropne vlake, pomembna je praktična uporaba vlakov. Če se denimo ob špicah (jutranji odhodi v službe in opravke ter popoldanska vračanja v obratno smer) poveča število prevozov, vmes pa se uredi urni taktni sistem, bodo ljudje postopoma opuščali druge oblike prevoza in se pogosteje vozili z vlaki. Za kaj takega pa potrebujemo čas, ki pa ne more biti krajši od leta dni. Verjetno bi tovrstna organizacija prometa v polno zaživela po kakšnih treh letih, ob primerni oglaševalski kampanji seveda.
Saj ni težko, le praktični moramo biti. Predvsem v jutranjem času pa bi bilo koristno, da vlaki, tja do osme ure vozijo z 20 do 30 minutnim razmikom, drugače je e skupaj podobno trenutnemu stanju, ko se na par jutranjih vlakov nabaše enormno število ljudi, kasneje pa so vlaki zasedeni zgolj tretjinsko, nekje pa še to ne.
Simpl je tanartabul.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4763
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Povprečje, povprečje, povprečje... bla bla bla....
Jutranja in popoldanska konica je tu ključnega pomena, kaj ti če povprečje......
je že res, da mora vlak požreti tudi konico, zato pa se zahteva možnost spenjanja garnitur. In to velja za vse mogoče garniture, enočlenkarji niso nobena izjema. Torej v konici pač spojiš n-garnitur, izven pa voziš z minimalno konfiguracijo

LPL
bisabre
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 663
Pridružen: 19.07.2015, 13:34

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a bisabre »

Pa še nekaj sem pozabil. Železnice bi morale več pozornosti posvetiti kolesarjem, saj bi se zanesljivo povečalo povpraševanje po tovrstnih prevozih. Ne razumem, od kod tak "tehnični" problem za proizvajalce tirnih vozil, da se izogibajo tovrstnim spremembam? Sploh pri nizkopodnih vlakih je stvar izvedljivejša in praktičnejša, le večji prostor za kolesa naj se rezervira oz. predvidi pa je. Če pogledamo koliko prostora zavzame en WC na Desirou, najbrž tudi en boks za kakšnih 12 do 15 koles ne bi bil problem.
Vsi na veliko gofljajo o ekološki naravnanosti, vzpobujanju ljudi k večji rabi koles in električnih vozil, na vlaku pa te že v izhodišču odvrnejo od zamisli o prevozu kolesa. Enkrat sem se peljal s Citadelo in sem se skoraj polomil predno sem kolo po stopnicah in labirintih pritovoril do shrambe. Dobro da sem šel dol na končni postaji, saj bi moral drugače postavljati olimpijski rekord v tovorjenju ter raztovorjenju kolesa.
Kaj naročnik (SŽ) resnično ne more v razpisu zahetvati kolesarjem prilagojeno konstrukcijo, ki bi jim omogočila lažji transport koles in s tem posledično povečala število tovrstnih potnikov?
Sem gledal dvočlene garniture in se mi je utrnila zamisel, da bi prav nad vmesnim členom-vprego, med oba voza "vrinili" približno 4m dolg kason za kolesa. Morda bi zaradi tega potrebovali v ga namen morali izdelati nekakšen podaljšan voziček, ali pa stvar rešiti kako drugače, a prepričan sem, da problem tehnično sploh ni tako zahteven, da ne bi bil rešljiv.
Simpl je tanartabul.
zelencek
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 513
Pridružen: 22.09.2011, 20:16

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a zelencek »

Ljubitelj napisal/-a:
Ljubitelj, s tem svojim enočlenkarstvom že prav malo pretiravaš. Kot da na neelektrificiranih progah ni nobenih potnikov!
Zakaj hudiča pa po vsej Nemčiji, češki vozijo enočlenkarji na najbolj stranskih progah. Pa imajo na tistih relacijah vsaj toliko potnikov kot jih običajno zasledim iz NM v LJ. Vozijo pač v urnem taktu po enotirni progi.
Ko sem se pa nekoč vsedel z družino na vlak v Dravogradu smo pa takoj povečali 4x število potnikov na tistem vlaku, pa ne ob 3 zjutraj. Vlak mora imeti določeno zasedenost, če naj bo smiseln. In če je povprečna zasedenost vlaka v Sloveniji okoli 70 potnikov in recimo, da je povprečno 3 členska garnitura z 200 sedeži je to dokaj borna zasedenost. Samo v opombo, 1 členik ima okoli 100 mest in ni nobene ovire speti več garnitur.... Seveda bodo nekateri rekli, da se je vozi v praznem vlaku komot, samo kdo bo pa tak nesmisel plačeval?

Pa mi povej, kakšna pa je povprečna zasedenost vlaka na relaciji NG-SE, MB-PR, MS-HO, SE-TR, NM-ME? Se bojim, da na vseh teh progah skupaj ni povprečno na vlaku 100 ljudi.

LPL
Enočlenske garniture bi bile najbrž zelo primerne za "shuttle" linije na progah: Murska Sobota-Hodoš (Madžarska), Ljutomer-Gornja Radgona (Radgona, ko bo most), Ormož-Središče (Lendava), Dravograd-Pliberk, Trebnje-Sevnica, (mogoče tudi Novo mesto-Straža, zakaj pa ne), Pivka-Ilirska Bistrica (Reka), Nova Gorica-Ajdovščina in Nova Gorica-Gorica. Tudi med Divačo in Buzetom dvočlenik nima kaj delat, samo tam zaradi velike količine tovornega prometa (Divača-Prešnica) itak nimaš kam dajat vlaka, tako da bi veliko bolj prav prišel prevoz na klic, seveda po cesti - nekaj takega kot je to: http://www.sopotniki.org/

Nova Gorica-Sežana: tistih par vlakov, ki jih je - šolski naj bi bili zelo dobro zasedeni, prav tako turistični poleti. Če bi jih bilo več (in moralo bi jih biti več), so 3-členske garniture čisto na mestu, ker bi bilo potnikov bistveno več.
Trebnje-Sevnica: prav bi prišel "hitri" vlak Novo mesto-Velenje preko te proge, ta pa ne bi bil enočlenski.
Maribor-Pliberk: ni potnikov, ker je vozni red totalen drek. Če bi bilo vlakov več in če bi bi kateri od njih ustavljal na manj postajah, bi bili. Med Dravogradom in Pliberkom, kjer ni tako malo prebivalcev, pa bi tudi prav prišli dodatni vlaki.
Novo mesto-Metlika: že zdaj dobro zasedeno, če bi bilo vlakov še več - sploh če bi bilo več "hitrih" linij z Ljubljano, bi pa potnikov sploh bilo veliko. Vlak je vsaj med NM in Črnomljem hitrejši od avta. Med NM in Metliko je tam tam kar se tiče hitrosti, poleti pa je vlak hitrejši, ker gre čez Vahto veliko avtomobilov.

Kar se tiče "povprečja" - povprečje res ni važno, če so že zdaj delavske in šolske špice velik problem. Na večernih nedeljskih vlakih, ki prevažajo domovce pa je katastrofa. Tudi v turizmu je velik potencial. Če bi bila infrastruktura in vozni redi boljši, bi pa potrebovali veliko več, kot se naroča.


Da o prostoru za prevoz koles sploh ne govorimo. Ali pa o varnih parkiriščih za kolesa na postajah.
Če hoče biti železnica konkurenčna za prevoz dnevnih migrantov, sploh pa za prevoz turistov, mora biti minimalni standard 30 koles, ne pa 5. Kaj jim ni jasno?!
Če že gledajo tako kratkoročno, upam da bo vsaj udobje na nivoju.
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4117
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a mkx »

Čudenje ob (nekaterih) odločitvah, češ "kaj jim ni jasno", nikakor ni na mestu. Razlog za čudne odločitve je vedno isti: odločevalci nimajo pojma o stvari, o kateri odločajo.
V tem konkretnem primeru zelo verjetno drži, da tisti ki so na koncu potrdili vsebino razpisa, zelo redko ali pa nikoli ne potujejo z vlakom (razen ob VIP priložnostih), tako da tegob običajnih potnikov niti pod razno ne morejo občutiti.

Poleg tega imajo v ozadju še nekatere druge faktorje, kot recimo cena celotne eksploatacije (moderno se temu s kratico angleškega izraza reče TCO): če v garnituri predvidijo prostor za 30 biciklov, to pomeni bodisi permanentno zmanjšano število sedežev (in s tem občasno potreba po kakšnem členu več) ali pa dodatno delo (dvakrat letno) s preurejanjem tega prostora ... in dokler cena prevoza bicikla na neki relaciji ne dosega cene provoza potnika na isti relaciji, je logično da bo prevoz koles tako ali drugače zapostavljen.

Da ne bo pomote: sem se že jezil, ko sem prišel na vlak z biciklom in ga nisem imel kam pospravit. Prav tako sem se že jezil, ko sem prišel na vlak, oddelek za bicikle je bil prazen, jaz pa brez sedeža in sem stal celo pot. Kakorkoli obrnemo, vedno se bo našla situacija, ko vlak ne ustreza.
LP, Metod
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4298
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

zelencek napisal/-a:: prav bi prišel "hitri" vlak Novo mesto-Velenje preko te proge, ta pa ne bi bil enočlenski.
Aja? Imaš študijo? Kolikor vem, Velenje varira na Ljubljano, Maribor, Celje. Prav tako mesta ob progi do Celja. Večina potnikov so pa šolarji, domačini in študenti. Tudi iz Novega Mesta je večji potencial do Ljubljane.
sikos napisal/-a:
Kaj pa Dolenjci?
Odvisno od kje naprej smatraš za Dolenjce. :D Bo treba počakat na drugi krog razpisa za novih 25 garnitur.
Matevz96 napisal/-a:
Bi lahko to pomenilo, da bi s časom pri vratih postavili validatorje kart (tako kot na LPP) in ne bi več potrebovali sprevodnikov. .
Verjetno gre v smeri, da ne bo več kontrol na vsakem vlaku, tako kot je praksa v tujini. Že (pre)polni tričlenski desiro je velik zalogaj za enega sprevodnika, za krajše razdalje. In zato ob konicah kontrolirata dva.
mkx napisal/-a:
Kakorkoli obrnemo, vedno se bo našla situacija, ko vlak ne ustreza.
Rešitev je obvezna rezervacija kolesa preko spletne strani.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4763
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Rešitev je obvezna rezervacija kolesa preko spletne strani.
Hudič je samo to, da rezervacija malo večji družini ali majhni skupini nič ne pomaga. 5je pet in nič več!

LPL
Zaklenjeno