30 novih potniških garnitur v letu 2016

Debata okoli voznega parka
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3201
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

OdgovorNapisal/-a Re 4/4 » 05.06.2017, 17:49

LJ363 napisal/-a:
Saj ne rečem, da je primerno za vsakega, ampak samo za 5 je pa malo smešno. Brez problema bi bilo še nekaj več preklopnih sedežev, pa se potem uporabi tako ali drugače.


Toliko prahu okoli koles, tisti, ki je pa začel gonjo proti 5 kolesom, je pa razpis prebral zelo površno.

Garnitura mora imeti prostor za prevoz najmanj 5 koles.


Kar pomeni: Pritiskajte na SŽ za več koles, pa vam ustrežejo pri nesposrednem pogovoru, ko bo izbran izvajalec. Pred decembrom skoraj zagotovo ne.
Uporabniški avatar
bisabre
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 649
Pridružen: 19.07.2015, 13:34

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

OdgovorNapisal/-a bisabre » 05.06.2017, 18:06

mkx napisal/-a:
bisabre napisal/-a:Bi si pa želel hitrejše vožnje ter pogostejšega voznega reda. Sem morda prezahteven, kapricast?

Ja. Ker če bi bil "na liniji", bi ti bilo vseeno koliko časa vožnja traja, saj bi ves čas visel na WiFi :wink: Aja, pa neudobnosti trdih sedežev tudi ne bi opazil, saj bi bil tako zatopljen v "foun", da bi druge čute povsem zanemaril.


:D Jaz se "zatopim" zgolj v kakšno brhko potnico, drugače pa bolj skozi okno gedam. Sedeži me sploh ne motijo, samo, da niso podobni onim kot so včasih bili na ljubljanskih busih (vezane plošče, kasenej plastika). Glede na povprečni vozni čas, se da 2 urci lepo zdržati na vsakem vlaku, neglede ne letnik izdelave, saj ima vlak to prednost pred busom, da se lahko malo sprehodiš, ali greš odtočit. Lahko pa tudi kaj dotočiš, če je bufet v garnituri. :wink:
Simpl je tanartabul.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4278
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

OdgovorNapisal/-a Ljubitelj » 05.06.2017, 18:21

Toliko prahu okoli koles, tisti, ki je pa začel gonjo proti 5 kolesom, je pa razpis prebral zelo površno.


če se ne motim, bi naj to letelo name saj sem zapisal
Me pa čudijo nekateri pogoji v razpisu:
1) zahteva se samo 5 mest za kolesa v garnituri. Se pravi, če gre družina na izlet s kolesom bodo že problemi, če se pridružijo še stari starši.......
.

Se globoko opravičujem za površno branje specifikacij, zahteva se najmaj 5, jaz sem pa napisal samo 5. Sam bistvene razlike ne opazim, vsakdo lahko vedno ponudi več. Toda tudi originalno branje omogoča izvedbo s samo 5 mesti za koles. Toliko o natančnosti pisanja in branja.

LPL
bugear
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 104
Pridružen: 24.04.2009, 20:33
Kraj: Češka

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

OdgovorNapisal/-a bugear » 05.06.2017, 21:09

Malo sem pobrskal po spletu in najverjetnejši zmagovalec je Stadler, oziroma še Bombardier, če bo znal naredit Twindexx z višjo maksimalno močjo (za DB varianto navaja 2300 kW). Pričakoval bi tudi udeležbo CRRC, ker bodo za referenco pripravljeni kar dosti naredit. Ostali proizvajalci nimajo v stalni ponudbi vseh zahtevanih tipov.

desiro napisal/-a:poleg tega Madari kolikor vem uporabljajo MIREL varnostni sistem

Ime mu je EVM. Mirel je samo proizvajalec vlakovne varnostne naprave VZ1, ki deluje z varnostnimi napravami držav V4.

TGV Lyria napisal/-a:
4) DM se zahtevajo 3 členski, kje bo potencial za njihovo rabo, kar pa rabijo SŽ so enočlenske dizelske garniture za stranske proge, tega pa NI.

4) samo spremeni tisti "enočlenski" v "dvočlenski" in bo vse OK. Prvih pet bo pa tako ali tako za Kamnik, Kočevje, Grosuplje - torej okolica Ljubljane, zato je to čisto v redu.

Ni čisto v redu, ker dvočlenskih ne moreš naročit iz opcije, kajti sploh niso bile zahtevane.
"Milovat tě budu stale,
děkuju za krásný rok"!
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1579
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

OdgovorNapisal/-a TGV Lyria » 05.06.2017, 21:17

bugear napisal/-a:Malo sem pobrskal po spletu in najverjetnejši zmagovalec je Stadler, oziroma še Bombardier, če bo znal naredit Twindexx z višjo maksimalno močjo (za DB varianto navaja 2300 kW). Pričakoval bi tudi udeležbo CRRC, ker bodo za referenco pripravljeni kar dosti naredit. Ostali proizvajalci nimajo v stalni ponudbi vseh zahtevanih tipov.


Khm, Bombardier nima dizlov! Starega dizelskega Talenta (ex. Talbot) ne delajo več, Talent 2 pa ne obstaja v dizel izvedbi.
Kvečjemu bi bil Alstom lahko kandidat, oni imajo vse. Sicer pa je odvisno od tega, ali bo vse pobral en ali bodo naročila dali več proizvajalcem.
Kaj praviš na to: Škoda električne + ŽOS Vrutky dizlarje? Verjetno so si kar podobni med sabo...
dare20
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 371
Pridružen: 10.02.2011, 15:59

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

OdgovorNapisal/-a dare20 » 06.06.2017, 7:28

Ljubitelj napisal/-a:Na Financah se je na forumu razvila zanimiva debata o zavoženem nakupu dvonadstropnih vlakov. Poanta je v tem, da se nove vlake kupuje zato, da se prikrije šlamastiko s peroni (Košana, Osluševci, MS). Zanimiv pogled na splošno sprejeto tezo, da se pri nas vsepovsod krade.Poglejte ideje nekega Toneta45 in uživajte....https://forum.finance.si/?t=199278

LPL



Sem prebral celotni prispevek in moram reči, da je sila smešno, da se na tem forumu piše o forumu na financah. Sočasno pa vidim, da nihče nima povedati nasprotnih argumentov. Samo neki MarijanMacek. Še on je začel zmerjati namesto, da bi povedal dejstva, ki ovržejo njegove navedbe. Ker jaz nisem naročen na FINANCE niti ne bom debatiral. Zato predlagam, da mu navedite nasprotna dejstva, katera dokazujejo, da je udaril mimo.
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3201
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

OdgovorNapisal/-a Re 4/4 » 06.06.2017, 10:31

bugear napisal/-a:Pričakoval bi tudi udeležbo CRRC, ker bodo za referenco pripravljeni kar dosti naredit. Ostali proizvajalci nimajo v stalni ponudbi vseh zahtevanih tipov.


Jaz bi od tega mišljenja odstopil. CRRC ima velike probleme s prototipi (tudi vprašanje, kakšno stanje dosežejo po 15/20 letih na Evropskem standardu) "Afera" deisro je za SŽ izkušnja, da se nepozanih prototipov ne kupuje. Se da na internetu izbrskati, da CRRC niso nič boljši kot Evropski proizvajalci, da jih drži nad vodo nizka cena in skoraj vsiljivo lobiranje.
suha
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 397
Pridružen: 01.02.2011, 10:16

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

OdgovorNapisal/-a suha » 10.06.2017, 10:13

No, kakšno leto nazaj sem napovedal, da bodo v prihodnosti prej ali slej na železniške štreke prišli baterijsko polnjeni električni vlaki in nebo več take potrebe po elektrifikaciji. Večina vas je to napoved sprejela s sarkastičnim nasmeškom. :lol:

Kakorkoli, Bombardier je z modelom Talent 3 napovedal, da bo mogoče z njihovimi vlaki potovati na baterijski pogon do 100 km. Baterije se bodo polnile na delih proge kjer je narejena elektrifikacija (torej prek pantografov) in preko običajnih polnilnih postaj. Torej bo šlo v začetku za kombinirane vlake, ki bodo za sedaj verjetno primarno potovali po elektrificiranem omrežju, in deloma po neelektrificiranem delu do 100 km razdalje:

http://railcolornews.com/2016/09/21/eu-bombardier-innotrans-2016-the-new-talent3/

Med drugim so Bombardierjeve Talent 3 potniške garniture naročili Avstrijci konec prejšnjega leta (skupaj bo naročilo različnih modelov obsegalo več kot 300 tirnih vozil):

http://www.railwaygazette.com/news/passenger/single-view/view/oebb-orders-talent-3-multiple-units.html

Morda pa se bo ob naslednjem naročilu potniških garnitur s strani SŽ, tehnologija izkazala že za tako učinkovito, da naročilo dodatnih dizelskih garniturh ne bodo več potrebno. :P
casar
Kurjač
Kurjač
Prispevkov: 40
Pridružen: 01.06.2016, 11:01

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

OdgovorNapisal/-a casar » 10.06.2017, 11:22

suha napisal/-a:Kakorkoli, Bombardier je z modelom Talent 3 napovedal, da bo mogoče z njihovimi vlaki potovati na baterijski pogon do 100 km. Baterije se bodo polnile na delih proge kjer je narejena elektrifikacija (torej prek pantografov) in preko običajnih polnilnih postaj.


To je vsekakor zelo zanimivo. Vseeno pa se poraja kar nekaj vprašanj. Predvsem to, kako dolgo je potrebno polniti baterije, da se potem vlak lahko pelje 100 km na baterije. Pa recimo, da se to polnjenje dogaja pri 3 kV elektrifikaciji med vožnjo polno zasedenega vlaka z 200 km/h po 2,5% vzponu navzgor ob 40 °C (klima) ali -25 °C (ogrevanje). In ali je tistih 100 km na baterije možno opraviti tudi pod takšnimi pogoji ali pa jim je to enkrat uspelo zgolj na testni vožnji s praznim vlakom po ravnem z nizko hitrostjo in brez ogrevanja/hlajenja.

Aleš
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3443
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

OdgovorNapisal/-a mkx » 10.06.2017, 11:27

suha napisal/-a:Morda pa se bo ob naslednjem naročilu potniških garnitur s strani SŽ, tehnologija izkazala že za tako učinkovito, da naročilo dodatnih dizelskih garniturh ne bodo več potrebno. :P

"Bili živi pa videli". Moje mnenje je, da so take garniture najboljša izbira za tam, kjer je samo deloma proga ne-elektrificirana. Tako se polnenje baterij lahko izvede že kar med vožnjo po elektrificiranih odsekih. Problem pri vožnji po večinoma ne-elektrificiranih trasah (kar je večina tras, po katerih danes na JŽI vozijo dizelske garniture) je ta, da je potem potrebno polniti baterije na končnih postajah, za polnenje pa je potreben čas in potem to pomeni zmanjšan obrat garnitur, to pa ni gospodarno.

Pri nas bi, recimo, to prišlo v poštev morda na trasi Celje - Stranje oz. Celje - Rogatec, kjer se od okoli 40 km (38 oziroma 42) v eno smer pod elektriko prepelje 14 kilometrov in v enem turnusu na ne-elektrificiranih progah vlak prepelje okoli 50 km ... torej polnenje v Stranju oz. Rogatcu ne bi bilo potrebno, v Celju pa garnitura pred odhodom lahko stoji na elektrificiranemu tiru. Poleg tega pa se baterije polnijo že med vožnjo od Grobelnega do Celja in obratno. Tudi če bi imeli na tej progi maksimalen obrat vlakov in bi torej garnitura ob povratku v Celje tam stala samo recimo 10 minut, bi to pomenilo da ima v vsakem turnusu garnitura elektriko nad sabo približno 40 minut, kar je verjetno več kot dovolj da se baterije napolnijo za omenjenih 50 km vožnje.

Verjetno bi bila taka garnitura prikladna tudi za krajše vožnje pod drugim električnim sistemom. Tako bi, recimo, enosistemska garnitura lahko peljala do Zagreba. Razdalja od Dobove do Zagreba G.K. je okoli 30km, torej je vožnje v obe smeri približno 60km, potem pa ima garnitura več kot dovolj časa, da napolni baterije. Morda bi znesla celo vožnja po obvozni progi Sevnica-Trebnje-Ljubljana (skupaj slabih 90 km) če bi v pol ure vožnje pod VM šlo do kraja napolniti baterije :mrgreen: Podoben razmislek velja tudi za traso Jesenice - Beljak (in obratno).

Večji problem bi to bilo, recimo, na Kamniški progi. Pod elektriko je samo vožnja od Ljubljane (glavna postaja) do Šiške, kar je okoli 2 minuti vožnje v vsako smer (manj kot 2 km v vsako smer). V Ljubljani garniture stojijo največ 15 minut (če vlak ob prihodu nima zamude, ampak zamujeni so kar pogosto), vožnje do Kamnika in nazaj pa je prav tako približno 50 km. Na končni postaji Kamnik-Graben sicer garniture po voznem redu stojijo približno 18 minut, vendar so tudi pri prihodu v Kamnik-Graben dostikrat zamujene, pa še priklapljanje (in odklapljanje) na polnilno postajo zna trajati par minut ...

Potem pa se pojavi še vprašanje, kdo bi financiral postavitev polnilne postaje. Načeloma je to naloga Infrastrukture, ampak ali bo Infa za to zainteresirana? Tele polnilne postaje najbrž niso trivialna stvar, saj je najbrž potrebna električna moč reda velikosti nekaj 100kW (do 1MW, sicer v 15 minutah ne bi bilo kaj dosti učinka), torej skoraj "normalna" napajalna postaja za VM.
LP, Metod
Uporabniški avatar
bisabre
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 649
Pridružen: 19.07.2015, 13:34

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

OdgovorNapisal/-a bisabre » 10.06.2017, 12:54

Tudi sam se pridružujem tistim, ki optimistično zro v bodočnost "baterijskih" lokomotiv oz. garnitur. Tehnologija na področju akumulacije oz. hranjenaj električne energije izjemno hitro napreduje, železnica pa za razliko od osebnih vozil nima težav s težo baterij, saj mora biti lokomotiva dovolj težka (obtežena), da tovor premakne z mesta, drugače bi samo brusila šine. Torej bodo "težave" s težkimi in številnimi baterijami veliko manjše kakor pri cestnih vozilih. Pa še eno korist bi najbrž imeli od tovrstnih lokomotiv, med vožjo bi lahko z vgrajenimi generatorji proizvajale energijo, ki bi jo preko pantografov odvajale nazaj v omrežje, do trenutka, ko tehnologija ne bo tako izpopolnjena, da elektrifikacije prog sploh ne bodo več potrebne, vsaj v taki obliki ne kot danes.
Vsekakor pa sem prepričan, da bodo čez 20 let po evropskih železnicah prevladovali t.i. baterijski vlaki.
Simpl je tanartabul.
Matevz96
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 127
Pridružen: 17.01.2016, 19:33

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

OdgovorNapisal/-a Matevz96 » 10.06.2017, 15:40

Sam menim, da so bolj kot baterijski vlaki, primerni vlaki na gorivne celice.

http://money.cnn.com/2017/04/12/technol ... index.html
LJ363
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1525
Pridružen: 30.07.2007, 17:27

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

OdgovorNapisal/-a LJ363 » 10.06.2017, 15:49

bisabre napisal/-a:Tudi sam se pridružujem tistim, ki optimistično zro v bodočnost "baterijskih" lokomotiv oz. garnitur. Tehnologija na področju akumulacije oz. hranjenaj električne energije izjemno hitro napreduje, železnica pa za razliko od osebnih vozil nima težav s težo baterij, saj mora biti lokomotiva dovolj težka (obtežena), da tovor premakne z mesta, drugače bi samo brusila šine. Torej bodo "težave" s težkimi in številnimi baterijami veliko manjše kakor pri cestnih vozilih. Pa še eno korist bi najbrž imeli od tovrstnih lokomotiv, med vožjo bi lahko z vgrajenimi generatorji proizvajale energijo, ki bi jo preko pantografov odvajale nazaj v omrežje, do trenutka, ko tehnologija ne bo tako izpopolnjena, da elektrifikacije prog sploh ne bodo več potrebne, vsaj v taki obliki ne kot danes.
Vsekakor pa sem prepričan, da bodo čez 20 let po evropskih železnicah prevladovali t.i. baterijski vlaki.

A lahko to malo razložiš, s čim boš poganjal te generatorje, ki bodo energijo vračali v omrežje, z baterijami?
Drugače pa SŽ že ima take lokomotive z generatorji, električnega omrežja pa sploh ne rabijo, tako da so že zmagali, pa še izkoristek energije je precej boljši in tudi doseg precej daljši. :shock:
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4278
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

OdgovorNapisal/-a Ljubitelj » 10.06.2017, 17:06

Sam menim, da so bolj kot baterijski vlaki, primerni vlaki na gorivne celice.
http://money.cnn.com/2017/04/12/technol ... index.html


Ti le meni, sam pa sem malo skeptičen o rezervarju čistega vodika na vlaku polnem potnikov. In že preko 50 let poslušam štorije o celicah, katerih edini izpuh je voda, nihče pa ne pove odkod pa pride vodik? Ali mi lahko zaupaš, na čem temelji tvoj optimizem? Sicer pa lahko obiščeš v Gradcu med 27-28 junijem konferenco hydrail 2017, https://hydrail.appstate.edu/

LPL
Uporabniški avatar
bisabre
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 649
Pridružen: 19.07.2015, 13:34

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

OdgovorNapisal/-a bisabre » 10.06.2017, 19:15

LJ363 napisal/-a:
bisabre napisal/-a:Tudi sam se pridružujem tistim, ki optimistično zro v bodočnost "baterijskih" lokomotiv oz. garnitur. Tehnologija na področju akumulacije oz. hranjenaj električne energije izjemno hitro napreduje, železnica pa za razliko od osebnih vozil nima težav s težo baterij, saj mora biti lokomotiva dovolj težka (obtežena), da tovor premakne z mesta, drugače bi samo brusila šine. Torej bodo "težave" s težkimi in številnimi baterijami veliko manjše kakor pri cestnih vozilih. Pa še eno korist bi najbrž imeli od tovrstnih lokomotiv, med vožjo bi lahko z vgrajenimi generatorji proizvajale energijo, ki bi jo preko pantografov odvajale nazaj v omrežje, do trenutka, ko tehnologija ne bo tako izpopolnjena, da elektrifikacije prog sploh ne bodo več potrebne, vsaj v taki obliki ne kot danes.
Vsekakor pa sem prepričan, da bodo čez 20 let po evropskih železnicah prevladovali t.i. baterijski vlaki.

A lahko to malo razložiš, s čim boš poganjal te generatorje, ki bodo energijo vračali v omrežje, z baterijami?
Drugače pa SŽ že ima take lokomotive z generatorji, električnega omrežja pa sploh ne rabijo, tako da so že zmagali, pa še izkoristek energije je precej boljši in tudi doseg precej daljši. :shock:


Komot. Baterije gonijo lokomotivo, preko transmisije se poganja generator, ki proizvaja štrom. A je res tako komplicirano, a ti mene en mal ..... ? :wink: Saj ste skoraj sami štrom majstri tukaj madona no, kaj bom jaz vas učil? Slika
Se nihče še nikoli ni vozil s kolesom, ki ima dinamo?
Simpl je tanartabul.

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: urban120 in 1 gost