30 novih potniških garnitur v letu 2016

Debata okoli voznega parka
Zaklenjeno
Ri Majstor
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 131
Pridružen: 26.01.2016, 22:50
Kraj: Rijeka

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a Ri Majstor »

Nekako više imam povjerenja u vašu infrastrukturu! :thumbupl
bisabre
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 663
Pridružen: 19.07.2015, 13:34

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a bisabre »

suha napisal/-a:
bisabre napisal/-a:Mislim, da ne pretiravam, če povem, da nas bodo čez 10 let krepko prehiteli v vsem.
Sicer nisem šel prebirat celotne razprave, vendar glede na trenutne napovedi lahko povem, da bodo Čehi začeli zaostajati po rasti. Tako nas kot Čehe pa bodo prehiteli Slovaki. Slovaki imajo za odtenek bolj odprto ekonomijo in so v evro območju. To sta tisti dve stvari, ki prineseta 1 % dodatne rasti pred Češko in 0,5 % dodatne rasti pred Slovenijo. Poljska se bo med tem bojevala s slabo nataliteto.

Skratka napoved po razvitosti za naslednjih 10 let, če nebo večjih pretresov 1. Slovaška, 2. Slovenija, 3. Češka, 4. Madžarska, 5. Poljska

Ne smemo pa pozabiti niti Romunije in Bolgarije. Predvsem v Romuniji je napredek v zadnjih porecesijskih letih dobro viden. Vsakoletna 4 % rast je lep dosežek. Bolgarija ima konstantno ekonomijo in valuto, kar jo trenutno uvršča med edino resno kandidatko za naslednjo posvojitev Evra. Praktično edino kar jo še loči od tega koraka je 2 letna inkubacijska doba v ERM II sistemu kjer mora prebiti 2 formalni leti. Prosim da se vzdržite žaljivih komentarjev na račun teh dveh članic. Glede na ekonomske podatke je dobro vidno da se trudita, vendar ne gre vse čez noč.

Vsem zgoraj navedenim državam pa je skupno, da imajo odlično urejen javno-izobraževalni sistem, z močno podcenjenimi plačami delavcev. To bo v prihodnjih desetih letih gnalo rast in bo privedlo tudi do prehitevanj nekaterih starejših članic EU. Predvsem Italija bo kar prizadeta, kjer so milo rečeno v zadnjih 30 letih zaspali na večino področjih (redka izjema so železnice :mrgreen: ).
Hvala za izčrpno analizo ter makro ekonomska predvidevanja, a mislim, da se rast, temelječa na nizkih mezdah, dolgoročno ne obnese (Nemčija in Švica sta dokaz za nasprotno). Prav tako špekulativna vezava na EUR, ki lahko močno zaniha in kriza je hitri tukaj, da o borznih špekulacijah ne govorimo. Sistem množičnega zaposlovanja in nizkih plač smo imeli v Jugoslaviji, vsi smo bili zaposleni, v primerjavi z zahodnimi delavci pa smo imeli smešne plače, konstantno stabilizacijo in seveda neverjetno količino obljub o boljši prihodnosti ter dokajšnjo zadolženost. Kako se je zgodba končala vemo.
Z nizkimi mezdami se ne da delati zgodbe, gre za kratkoročno rešitev, saj to lahko počneš zgolj z močno izvozno naravnanim gospdarstvom. A kaj to nuca, če pa domača delovna sila zaradi nizkih prihidkov ne more trošiti, slabo varčuje in vse več ali manj kupuje na puf.
Morda bo tvoj vrstni red držav vzdržal, če se predvidevanja uresničijo, a mislim, da vse ne gre tako preprsto. Na rast vpliva nešteto faktorjev, ki pogojujejo njeno krivuljo. Tudi Švedi in Nemci so nekoč množično uvažali delovno silo, ker so imeli močan vzgon, nataliteta pa niti ni bila tako slaba, da bi bila kritična. A takrat je bilo še veliko manualnega dela, danes je marsikaj drugače, pojavljajo se tudi nove pange, ki zahtevajo drugačna znaja, tehnologijo ter veščine.
Po moje bo Slovenija, po najoptimističnejši varijanti, šele na tretjem mesetu. Najhitreje bodo napredovale tiste države, ki bodo najbolj odprte za naložbe, tuja vlaganja, imele več prostocarinskih con in dobro oblikovane ter izkoriščene transportne poti. Seveda pa bo pomembna tudi plačna politika, ki mora biti stimulativna, če želiš kakovostno in lojalno delovno silo. Naši gastarbajterji ne hodijo na tuje zaradi ljubezni do Avstrije, ali pa kakšne druge države, ampak zaradi zaslužka ter seveda pomanjkanja novih delovnih mest.
Pa še nekaj ne smemo pozabiti, to je industrijska tradicija, ki je v marsikateri postkomunistični državi nedvomno impozantnejša od naše.
Simpl je tanartabul.
LJ363
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1529
Pridružen: 30.07.2007, 17:27

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a LJ363 »

bisabre napisal/-a:Najhitreje bodo napredovale tiste države, ki bodo najbolj odprte za naložbe, tuja vlaganja, imele več prostocarinskih con in dobro oblikovane ter izkoriščene transportne poti.
Napiše en, ki ga motijo tako tuja vlaganja, kot tudi naložbe v transportno infrastrukturo. ](*,)
bisabre
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 663
Pridružen: 19.07.2015, 13:34

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a bisabre »

LJ363 napisal/-a:
bisabre napisal/-a:Najhitreje bodo napredovale tiste države, ki bodo najbolj odprte za naložbe, tuja vlaganja, imele več prostocarinskih con in dobro oblikovane ter izkoriščene transportne poti.
Napiše en, ki ga motijo tako tuja vlaganja, kot tudi naložbe v transportno infrastrukturo. ](*,)
S L O V E N I S T A N. Pri transportni infrastrukturi pa zgolj v primeru, da posel ne dobi kdo drug kakor "NAŠ". V slovenske primeru (drugi tir) je to Metod Dragonja in co.
Napiši ti eno državo iz bivšega post komunstičnega bloka, ki je tako malo naeredila na tem področju, oz. je tako zaprta za tovrsne zadeve kot naša?
Simpl je tanartabul.
sraka1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 117
Pridružen: 16.01.2013, 23:58

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a sraka1 »

Malo sem pregledoval razpisno dokumentacijo.

Morda kdo ve, čemu so zahteve za Vmax postavili pri le 160 km/h (enopodne) oz. 140 km/h (dvopodne, dizel)? Glede na to, da zahtevajo, da so rezervni deli na voljo vsaj 25 let, ali ni smotrno predvideti, da bo infrastruktura do leta 2043 že omogočala višje hitrosti od prej navedenih?

Aja pa mimogrede, rok za oddajo in odpiranje ponudb se je pomaknil na 11.09.2017 (prej 04.08.2017).
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4292
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

sraka1 napisal/-a:Malo sem pregledoval razpisno dokumentacijo.

Morda kdo ve, čemu so zahteve za Vmax postavili pri le 160 km/h (enopodne) oz. 140 km/h (dvopodne, dizel)? Glede na to, da zahtevajo, da so rezervni deli na voljo vsaj 25 let, ali ni smotrno predvideti, da bo infrastruktura do leta 2043 že omogočala višje hitrosti od prej navedenih?
Ej ne moreš verjeti. Za 5-15 km razdalje med dvema postajama, nima smisla imeti nore hitrosti. Za dizel pa sploh ne. In ne naročujejo se IC garniture, ampak za lokalne-regionalne vlake, za kar pa so te hitrosti čisto spodobne.
sraka1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 117
Pridružen: 16.01.2013, 23:58

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a sraka1 »

Re 4/4 napisal/-a:
sraka1 napisal/-a:Malo sem pregledoval razpisno dokumentacijo.

Morda kdo ve, čemu so zahteve za Vmax postavili pri le 160 km/h (enopodne) oz. 140 km/h (dvopodne, dizel)? Glede na to, da zahtevajo, da so rezervni deli na voljo vsaj 25 let, ali ni smotrno predvideti, da bo infrastruktura do leta 2043 že omogočala višje hitrosti od prej navedenih?
Ej ne moreš verjeti. Za 5-15 km razdalje med dvema postajama, nima smisla imeti nore hitrosti. Za dizel pa sploh ne. In ne naročujejo se IC garniture, ampak za lokalne-regionalne vlake, za kar pa so te hitrosti čisto spodobne.
Tole pa ne bo popolnoma držalo, v dokumentaciji je namreč zapisano
večsistemske enopodne elektromotorne garniture bodo vozile po elektrificiranih progah v Sloveniji, na Hrvaškem, v Avstriji (do postaj Beljak/Villach, Celovec/Klagenfurt
Gradec/Graz)
- vsaj glede na trenutni vozni red med Špiljami in Gradcem ni predvidenih postankov - to pa je cca. 50km...
Enako velja za dizelske garniture (so predvidene tudi za mednarodne vlake). DB Regio je ravno lani za RegionalExpress nabavil lokomotive (http://de.wikipedia.org/wiki/DB-Baureihe_102), ki so zmožne doseči Vmax 200 km/h, pri čemer so razdalje med postajami prav tako večinoma kratke (največkrat 5-20 km).
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4292
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

sraka1 napisal/-a:
Tole pa ne bo popolnoma držalo, v dokumentaciji je namreč zapisano
večsistemske enopodne elektromotorne garniture bodo vozile po elektrificiranih progah v Sloveniji, na Hrvaškem, v Avstriji (do postaj Beljak/Villach, Celovec/Klagenfurt
Gradec/Graz)
- vsaj glede na trenutni vozni red med Špiljami in Gradcem ni predvidenih postankov - to pa je cca. 50km...
Enako velja za dizelske garniture (so predvidene tudi za mednarodne vlake). DB Regio je ravno lani za RegionalExpress nabavil lokomotive (http://de.wikipedia.org/wiki/DB-Baureihe_102), ki so zmožne doseči Vmax 200 km/h, pri čemer so razdalje med postajami prav tako večinoma kratke (največkrat 5-20 km).
No poleg dolžine do postaj je tukaj še Vmax proge... Eno pa je, kaj se predvidva, drugo pa kar je realno.

Ej Munchen-Nurnberg express ni lokalni vlak. [-(

https://de.m.wikipedia.org/wiki/München ... rg-Express
Če že daješ wikopedijo preberi do konca.
sraka1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 117
Pridružen: 16.01.2013, 23:58

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a sraka1 »

Re 4/4 napisal/-a:
sraka1 napisal/-a:
Tole pa ne bo popolnoma držalo, v dokumentaciji je namreč zapisano
večsistemske enopodne elektromotorne garniture bodo vozile po elektrificiranih progah v Sloveniji, na Hrvaškem, v Avstriji (do postaj Beljak/Villach, Celovec/Klagenfurt
Gradec/Graz)
- vsaj glede na trenutni vozni red med Špiljami in Gradcem ni predvidenih postankov - to pa je cca. 50km...
Enako velja za dizelske garniture (so predvidene tudi za mednarodne vlake). DB Regio je ravno lani za RegionalExpress nabavil lokomotive (http://de.wikipedia.org/wiki/DB-Baureihe_102), ki so zmožne doseči Vmax 200 km/h, pri čemer so razdalje med postajami prav tako večinoma kratke (največkrat 5-20 km).
No poleg dolžine postaj je tukaj še Vmax proge... Eno pa je, kaj se predvidva, drugo pa kar je realno.

Ej Munchen-Nurnberg express ni lokalni vlak. [-(

https://de.m.wikipedia.org/wiki/München ... rg-Express
Če že daješ wikopedijo preberi do konca.
Ne poznam točne definicije lokalnega vlaka, toda ravno na tej strani piše
die schnellsten Regionalzüge in Deutschland
, torej so vseeno smatrani s strani DB Regio kot regionalni vlaki (najkrajša razdalja med postajama je 3km, najdaljša pa 36km, povprečna razdalja 21.375km).

Zdaj pa še malo sanjarjenja/znanstvene fantastike: Hongkongški maglev ima povprečni pospešek ~0.62 m/s^2 (groba poenostavitev, čeprav je pri maglevu pospešek skoraj konstanten - za primerjavo je pri ICE 4 od 0-100 km/h pospešek ~0.55 m/s^2). Storitev opravlja na razdalji 31km, ki jo prevozi v cca. 15 minutah.
Torej za primer, ki si ga podal(a) se da na hitro izračunati, da bi s takšnimi vlaki razdaljo 15km (med dvema lokalnima krajema) lahko prevozili v dobrih 5 minutah (~310s) (z najvišjo hitrostjo ~348 km/h, povprečno ~174 km/h). Hkrati pa to, da je hongkongški maglev s takšnimi pospeški že operativen, da vedeti, da tudi ni nekega neudobja za potnike. Zakaj ne bi v Sloveniji naredili svetlobnega preskoka ter orali ledine v Evropi z izjemno hitrimi ter točnimi vlaki (zopet me misli zanesejo na daljni vzhod - zlasti Japonska, Hong Kong, Tajvan, LRK)? :D 8) :mrgreen:
glajz
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 252
Pridružen: 29.06.2011, 15:34

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a glajz »

Tisti, ki ste kaj bolje informirani, koliko je kaj gotova ta opcija, da se naroči še dodatnih 25 garnitur?

Pred časom so bile aktualne tudi govorice, da naj bi se šlo v nakup določenega števila klasičnih vagonov - je kaj takega še realno za pričakovati v neki dogledni dobi (npr. v prihodnjih petih letih...)?
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2559
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

glajz napisal/-a:Tisti, ki ste kaj bolje informirani, koliko je kaj gotova ta opcija, da se naroči še dodatnih 25 garnitur?

Pred časom so bile aktualne tudi govorice, da naj bi se šlo v nakup določenega števila klasičnih vagonov - je kaj takega še realno za pričakovati v neki dogledni dobi (npr. v prihodnjih petih letih...)?
Najprej je treba teh prvih 25 izbrati. Ne pozabimo, da je jutri zadnji dan za oddajo ponudb...potem pa da vidimo, kaj bo...
Za odlične, čeprav rabljene klasične vagone pa smo zamudili vlak!
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4292
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

glajz napisal/-a:Tisti, ki ste kaj bolje informirani, koliko je kaj gotova ta opcija, da se naroči še dodatnih 25 garnitur?
Mislim, da je ta opcija odprta v kolikor se garniture izkažejo za dober nakup (torej ne tako kot ansaldo breda)
Je pa če sem prav videl eu razpis, dobava 36 mesecev po dobavi zadnje garniture iz prvega razpisa.

@sraka1: teroija, teorija. Hočeš primerjati lokalne proge pri nas, z najhitrejšim Nemškim regionalcem. Tako se to ne gre. In tistih najkrajših 3 km med postajami.... Ne vem, vrtiš se okoli nečesa, kar bi rad razumel, pa ne gre. Na avtocesti je Vmin 60 km/h, zato pa imajo tam regionalca z 200 km/h. Ne daj bože, da bi oviral ICE. V eni drugi temi smo govorili "avtocesta" čez ture. Daj rajši primerjavo z Avstrijci. 325 novih talentov 3 , v/max 140-160, popolnoma enako z 165? desiro ML.
holding
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1799
Pridružen: 30.12.2006, 13:03

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a holding »

...ej, @sraka1.......Brnik - Maribor z A 320 v sedmih minutah...... :D :D :D ...dej, mal jih poduči pri AA....
...take so pač tvoje teorije...... :D .....preneseno na železnico....
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4113
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a mkx »

Pa še: regija v normalni državi je vseeno malo večja od, recimo, razdalje med Ljubljano in Kamnikom (super primer naših RG). V bistvu je Slovenija za dve švoh regiji (ali pa eno malo večjo), torej je v civiliziranem svetu naš čuveni ICS v bistvu regionalni vlak. Sploh nismo tako daleč zadaj, samo poimenovanja so malce bahaška :wink:
LP, Metod
zelencek
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 513
Pridružen: 22.09.2011, 20:16

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a zelencek »

Zakaj ne bi v Sloveniji naredili svetlobnega preskoka ter orali ledine v Evropi z izjemno hitrimi ter točnimi vlaki (zopet me misli zanesejo na daljni vzhod - zlasti Japonska, Hong Kong, Tajvan, LRK)?
Jaz se čisto strinjam, zakaj pa ne? Dobro, da bi imeli tako kot Japonska, potem bi bil delež prog, ki niso v tunelu ali na viaduktu 1%. Saj niti nima smisla imeti takih prog, ker:
1. če bi hoteli povezati glavne razvojne osi s takimi hitrimi progami, bi povezali samo rob države z Ljubljano, kar pa ni fer do ostalih večjih krajev.
2. za turizem... se ni ravno zanimivo ves čas furati skozi tunel.
Svetlobni preskok bi že bil, če bi imeli udobne vlake, dovolj frekventne, kjer je možno peljati do* 200 km/h in predvsem da bi bila prevozna storitev v prvi vrsti namenjena potnikom, ne pa sama sebi (to se kaže v odnosu do potnikov - npr. glej temo "Sramota PE - potniškega prometa SŽ).
*kar ne pomeni povsod...
Pa še: regija v normalni državi je vseeno malo večja od, recimo, razdalje med Ljubljano in Kamnikom (super primer naših RG). V bistvu je Slovenija za dve švoh regiji (ali pa eno malo večjo), torej je v civiliziranem svetu naš čuveni ICS v bistvu regionalni vlak. Sploh nismo tako daleč zadaj, samo poimenovanja so malce bahaška
Površina Slovenije - 20270 kvadratnih km, Nizozemska jih ima 41540, Švica 41290, Belgija 30530. Te države po površini niso veliko večje. Singapur ima pa samo 716 kvadratnih km.
Prebivalcev imamo 2.065 milijona, Norveška jih ima 5.194, Slovaška 5.426, Finska 5.475, Singapur 5.541... Tudi te držve nimajo spet tako veliko več prebivalcev.
Čisto vse od naštetih pa imajo veliko veliko veliko boljši železniški promet.

Pa lahko bi delali še z ogromno primerjav, na koncu pa bi sigurno prišli do tega: pri kakovosti železniškega prometa ni čisto vse odvisno od velikosti, premoženja... Zelo veliko je v glavi. In če bo ostala v glavi Avstroogrska/Jugoslavija, potem bo tudi realnost ostala tam.
Kar me pripelje nazaj do posta od @sraka1 - zakaj je sanjarjenje prepovedano :?: Čisto na vsakega, ki kakorkoli namigne, da razmišlja o višjem standardu v Sloveniji, se takoj vsuje plaz "to je pa totalna bedarija". Mogoče pa je ravno zaradi tega v Sloveniji slabše kot bi lahko bilo... :roll:

Vsekakor je bolje da sanjariš, kot pa da si prizemljen v nekem času, ki je že minil (to sicer leti bolj na splošno stanje v državi, kot na ta forum) - med tema stanjema je tako velika razlika, kakršno razliko naredi življenje v enem ali drugem stanju.
Zaklenjeno